ایده کسب و کار با سرمایه کم و راهنمایی برای 40 شغل خاص

در این مطلب روزانه بیش از 40 شغل خاص را معرفی کرده ایم که نیاز به سرمایه ای اندک دارند. ایده کسب و کار با سرمایه کم شما را راهنمایی می کند که شغل خاص خود را با داشتن سرمایه ای اندک راه اندازی کنید با ما همراه باشید.

ایده کسب و کار با سرمایه کم و راهنمایی برای 40 شغل خاص

داشتن شغل برای هر انسانی امری مهم و ضروری است؛ چون به وسیله آن نیازهای مالی روزمره تامین می شود. امروزه با کاهش مشاغل دولتی و افزایش بیکاری ایجاد یک کسب و کار با سرمایه کم یکی از مواردی است که افراد جویای کار ذهن خود را به آن مشغول کرده اند.

فهرست موضوعات این مطلب

راهنمایی و ایده کسب و کار با سرمایه کم

 بسیاری از کسب و کارها به جهت این که به سرمایه زیادی نیاز دارند و ریسک پذیری آن ها بالا است، بسیاری از افراد از ایجاد چنین مشاغلی صرفه نظر می کنند به همین دلیل در این محتوا قصد داریم تعدادی از کسب و کارهای که به سرمایه کمی نیاز دارند را برای شما عزیزان شرح دهیم.

کسب کارهای با سرمایه کم

کسب و کارهای کوچکی وجود دارند که شما می توانید با سرمایه کمی آن ها را راه اندازی کنید تعداد از این مشاغل را در ادامه محتوا برای شما بیان کرده ایم.

سرمایه گذاری در بازار بورس

سرمایه گذاری در بازار بورس

سرمایه گذاری یکی از مهارت های ضروری است که هر فردی به آن نیاز دارد. برخی افراد روی ملک یا اقلام مختلف دیگر سرمایه گذاری می کنند؛ ولی بعضی از افراد هم برای خرید مسکن سرمایه لازم را ندارند تا بر روی مسکن سرمایه گذاری کنند. بازار بورس برای این افراد بهترین روش برای سرمایه گذاری می باشد که با بودجه کمی می توانند در این بازار، سرمایه گذاری کنند.

بازار فارکس

اگر به صورت دلار یا ارز دیگری می خواهید، درآمد کسب کنید و با انواع تحلیل آشنایی دارید به عنوان یک کسب و کار کوچک در بازار فارکس می توانید، فعالیت خود را آغاز کنید.

بازار فارکس، بازار مالی بین المللی بوده که مبادله‌ی جفت ارزهای مختلف را کاربران می توانند در این بازار انجام دهند.

مزیتی که این بازار نسبت به بازار بورس تهران دارد این است که شما می توانید از بالا رفتن قیمت با باز کردن معامله‌ی خرید سود کسب نمایید و باز کردن معامله‌ی فروش در بازارهای نزولی می توانید، سود کنید.  

ساخت عروسک پارچه ای و بافتنی

ساخت عروسک پارچه ای و بافتنی

از جمله حرفه های جذابی که برای کسب درآمد، می توانید از آن بهره مند شوید ساخت عروسک های بافتنی و پارچه ای می باشد.

با سرمایه کمی می توانید این نوع کسب و کار را راه اندازی کنید و درآمد خوبی را به دست آورید؛ چون این عروسک ها از مشتریان زیادی برخوردار هستند.

مطلب پیشنهادی: معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

ساخت زیورآلات دست ساز

ساخت زیورآلات دست ساز

 زیورآلات جزو وسایلی محسوب می شوند که روی ساخت آن ها با توجه به سلایق مختلف خود می توانید، مانور بدهید و درآمد کسب کنید. برای ساخت زیورآلات از مواد مختلفی استفاده می شود که هر کدام مشتری خاصی دارند.

بافت پتوهای دست بافت یا لباس های زمستانی

بافت پتوهای دست بافت یا لباس های زمستانی

جذابیت های ظاهری و نوستالژیکی که محصولات بافتنی دارند، باعث شده فروش خوبی پیدا کنند.

اگر در این زمینه ها شما دارای هنر و خلاقیت هستید، می توانید اقدام به ایجاد این نوع کسب و کار خانگی کنید. برای شروع این نوع حرفه به هزینه‌ی به جز هزینه خرید مواد اولیه نیازی نیست.

درست کردن غذاهای گیاهی

درست کردن غذاهای گیاهی

در جامعه بشری تعداد گیاه خواران در حال افزایش است از این رو فروش غذاهای گیاهی رشد فراوانی پیدا کرده؛ ولی به جهت این که بسیاری از آشپزان نمی توانند در پخت غذاها از گوشت استفاده نکنند و از عهده چنین کاری بر نمی آیند. اگر در تهیه غذاهای گیاهی تبحر دارید، می توانید به تهیه این غذاها اقدام کنید و به عنوان مرجع آشپزی در ایران با استفاده از پلتفرم های مخصوص مانند وب سایت ایران کودک، محصولات خود را به فروش برسانید و برای خود درآمد کسب نمایید.

برای راه اندازی این نوع کسب و کار به جز هزینه خرید مواد اولیه لازم به سرمایه دیگری نیاز نیست.

مطلب مشابه: انواع کسب و کار برای دانشجویان (شغل دانشجویی با ایده های خوب)

بسته بندی حبوبات

بسته بندی حبوبات

بسته بندی انواع حبوبات یکی از بهترین کسب و کارهای کوچک است که برای بسیاری از افراد می تواند، درآمد ایجاد کند. برای راه اندازی این شغل باید یک دستگاه بسته بندی مخصوص خریداری کنید؛ سپس مجوزهای لازم را دریافت و به صورت فله حبوبات مورد نظر را خریداری و بسته بندی انواع حبوبات را انجام دهید.

خرید دستگاه جوراب بافی

خرید دستگاه جوراب بافی

همه ما خرید جوراب را انجام داده ایم؛ چون جوراب هم در داخل منزل و هم خارج از منزل استفاده می شود به همین دلیل با خرید دستگاه جوراب بافی و بافت جوراب می توانید، درآمد خوبی را کسب کنید؛ چون همه افراد به جوراب نیاز دارند.

برای راه اندازی این نوع کسب و کار باید یک دستگاه پس دوز، سردوز و قالب اتو تهیه کنید. 

برای ایجاد این نوع شغل به فضایی حدود 6 متر نیاز است و برای این که جوراب باکیفیتی را تولید کنید باید نخ باکیفیتی هم خریداری نمایید.

برای ایجاد این نوع کسب و کار به نیروی کار کمکی نیازی نیست و سادگی انجام این کار باعث شده شما بتوانید درآمد خود را بهبود ببخشید و یک کسب و کار کوچک برای خود راه اندازی کنید.

چاپ روی ماگ و تی شرت

چاپ روی ماگ و تی شرت

بسیاری از افراد علاقمند هستند که روی کوسن، تی شرت، ماگ و هر لباس دیگری که استفاده می کنند، تصویر خاصی وجود داشته باشد به همین دلیل شما با چاپ روی تی شرت و ماگ می توانید برای خود کسب و کاری راه اندازی کنید.

برای افتتاح این حرفه باید یک دستگاه چاپ خریداری کنید برای این که در بازار این نوع حرفه از رقبای خود پیشی بگیرید باید به کار خود متعهد باشید و کیفیت کار خوبی داشته باشید.

مطلب مشابه: مشاغل خانگی برای پولدار شدن و بهترین شغل های خانگی ویژه مردان و زنان

پرورش قارچ

پرورش قارچ

یکی از گیاهان پرطرفدار که از مواد مغذی بالا و طعم خوبی برخوردار است، قارچ می باشد. رواج گیاه خواری باعث شده مصرف قارچ محبوبیت زیادی پیدا کند.

یکی از مشاغلی که از درآمد بالایی برخوردار بوده و هزینه اولیه آن مناسب است، پرورش قارچ می باشد.

برای ایجاد این نوع کسب و کار باید شما آموزش اصولی و درست را دیده باشید.

راه اندازی مرکز توزیع و تهیه غذا

راه اندازی مرکز توزیع و تهیه غذا

در زندگی شهری افزایش مشغله افراد باعث شده، راه اندازی مرکز توزیع و تهیه غذا رونق خوبی بگیرد.

سرمایه زیادی برای شروع این ایده نیازی نیست و از ریسک پایینی هم برخوردار است. برای رونق گرفتن این نوع کسب و کار باید غذایی با کیفیت، سالم و مورد پسندی را تحویل مشتریان بدهید. در ابتدای این کار شما می توانید در منزل خود غذا ها را آماده کنید و با پیک آن ها را به دست مشتریان برسانید.

مطلب مشابه: مراحل صفر تا صد راه اندازی فست فود (وسایل، تجهیزات و هزینه ها)

تولید پاکت های کادو یا تولید جعبه ها

تولید پاکت های کادو یا تولید جعبه ها

اگر با سرمایه کمی می خواهید یک کار تولیدی برای خود راه اندازی کنید و دارای ذوق هنری و سلیقه هستید، بهترین روش ساخت پاکت های کادو و تولید جعبه می باشد.

در جشن تولدها و مهمانی ها جعبه ها و پاکت های کادویی استفاده می شوند در سطح شهر فروشگاه های وجود دارند که محصولات تولیدی شما را خریداری می کنند.  

پرورش گل و گیاه

پرورش گل و گیاه

افزایش آپارتمان نشینی باعث شده افراد زیادی در منزل خود انواع گل و گیاه را نگهداری کنند. یکی از مشاغل تولیدی که به سرمایه کمی نیاز دارد، پرورش انواع گل و گیاهان می باشد.

برای شروع این نوع کسب و کار باید کمی به گل و گیاه علاقه مند باشید.

پرورش ماهی های زینتی آکواریومی

پرورش ماهی های زینتی آکواریومی

این نوع کار همواره به عنوان یک کار تولیدی با سرمایه کم محسوب می شود و اگر شما آموزش ها و مهارت های لازم برای راه اندازی این شغل را آموخته باشید، می توانید درآمد خوبی را کسب کنید.

برای پرورش ماهی ها نیازمند فضایی مناسب هستید برخی از افراد هنگام شروع این نوع کسب و کار قسمتی از محل زندگی خود را به این کار اختصاص می دهند.

اگر به خوبی چم و خم این کار را یاد بگیرید، می توانید کار خود را گسترش دهید.  

مطلب پیشنهادی: بلاگر کیست و چگونه در آمد دارد؟ (اطلاعات کامل در مورد بلاگرها)

تولیدی لباس

تولیدی لباس

تولید لباس و خیاطی هم یک کار تولید محسوب می شود که به سرمایه کمی نیازمند است.

توانمندی شما در این نوع شغل ارتباط مستقیمی با سودی دارد که کسب کنید در ضمن فراموش نکنید که حرف اول را در این حرفه کیفیت و طراحی کالای تولید شده می زند.

ساختن شمع های تزئینی معطر

ساختن شمع های تزئینی معطر

 یکی از کارهای که در منزل خود می توانید با سرمایه اندکی راه اندازی کنید، تولید شمع های تزئینی معطر است.

اگر با کمی سرمایه بیشتر این کار در یک کارگاه شروع کنید، مسلما می توانید، تولیدات خود را افزایش دهید و سود بیشتری را کسب کنید.

صادرات

صادرات

انواع کالا مانند انواع مغزها، خرما، زعفران، پسته، صنایع دستی و غیره مطمئنا تقاضای زیادی برای آن ها در دیگر کشور ها وجود دارد. یکی از کسب و کارهای کوچک که در ابتدا در مقیاس های پایین می توانید آن را انجام دهید، صادرات است.

اگر شما مطابق با فرهنگ این کشور کالای را صادر کنید، می توانید به سود خوبی برسید.

برای راه اندازی این نوع شغل میزان هزینه مورد نیاز بسته به نوع کالایی دارد که می خواهید صادرات آن را انجام دهید در رابطه با صادرات کالا باید به این نکته اشاره کنیم که باید در حجم کمی کار خود را شروع نمایید تا اگر به چالش ها و مشکلاتی که بر سر راه شما وجود داشته اند، توجه نکرده اید، دچار زیان نشوید.

مطلب مشابه: اصول راه اندازی کسب و کار شخصی (راهکارها برای راه اندازی کار برای خودتان)

تاسیس نمایندگی بیمه

تاسیس نمایندگی بیمه

ایده گرفتن نمایندگی بیمه در صورتی که محل مناسبی دارید که بتوانید آن را به دفتر بیمه تبدیل کنید، می تواند کسب و کاری مناسب باشد.

برای راه اندازی این نوع حرفه باید اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کرده باشید و این که چه نوع بیمه ای را انتخاب کنید، می تواند ایده ای مناسبی برای شما باشد.

نکته ای دیگری که در مورد این نوع کسب و کار وجود دارد این است که علاوه بر دانش و مهارت که در این زمینه باید داشته باشید از ارتباط کلامی بالایی هم باید برخوردار باشید.

در صورتی که به دنبال ایجاد شغلی پر درآمد هستید و تمام شرایط گفته شده را دارید، تاسیس بیمه ایده ای خوبی محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی: صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ + لیست تجهیزات مورد نیاز و هزینه ها

یوتیوبر شدن

یوتیوبر شدن

با وجود این که شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب فیلتر است بسیاری از افراد امروزه در این شبکه فعالیت می کنند.

شما می توانید در کانال خود محتواهای ویدئویی که به زبان انگلیسی یا دیگر زبان ها تولید کرده اید را به اشتراک بگذارید تا در سطح بین المللی مخاطبان بیشتری داشته باشید اگر کاربران زیادی ویدئوهای آپلود شده‌ی شما را مشاهده کنند، می توانید از یوتیوب به صورت دلار درآمدی را دریافت کنید.

برای انجام این کار دوربین ( دیگر ابزارهای فیلم برداری در صورت نیاز ) را باید آماده کنید. همچنین در ویرایش ویدئوها هم باید مهارت لازم و کافی داشته باشید. در تولید ویدئوهایی که در این نوع شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید باید خلاقیت زیادی به خرج دهید.

برای این که از یوتیوب کسب درآمد کنید باید شما 4000 ساعت ویدئو به نمایش بگذارید و 1000 سابسکرایبر داشته باشید در واقع سابسکرایبر چیزی شبیه به دنبال کننده است که در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد.

مطلب مشابه: آموزش راه اندازی پیج اینستاگرام برای کسب و کار (از صفر تا صد)

پرورش زالو

پرورش زالو

یک کسب و کار کوچک که دارای درآمد مناسب است، پرورش زالو می باشد برای راه اندازی این شغل به یک زیر زمین 20 متری، انباری و یک اتاق نیاز می باشد. یکی از مواردی که در این شغل باید به آن توجه شود تنظیم دما و رطوبت است.

از مزایای این شغل می توان به هزینه های جانبی پایین، خوراک کم و لوازم مورد نیاز اندک اشاره کرد. بخش عمده‌ی از هزینه راه اندازی این نوع شغل مربوط به هزینه خرید زالو می باشد. 

ادمین پیج اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام

روز به روز تعداد صفحات اینستاگرام در حال افزایش هستند که تمام این صفحات تلاش می کنند تا دنبال کنندگان خود را افزایش دهند.

اگر صفحه مورد نظر در زمینه فروش و خدمات فعالیت کند و دنبال کنندگان بالایی داشته باشد تعداد زیادی پیام روزانه دریافت می شود که باید به آن ها رسیدگی گردد؛ چنین کاری بسیار وقت گیر است به همین دلیل افرادی به عنوان ادمین می توانند پاسخ پیام ها را بدهند و  کارهای مربوط به پیج اینستاگرام را رسیدگی و برای خود با کمترین سرمایه شغل کوچکی راه اندازی کنند برای انجام این شغل تنها به یک گوشی مبایل نیاز است.

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

بسیاری از دانش آموزان در مدرسه به آموزش ها و مطالبی که معلم به آن ها می گویند، توجه نمی کنند یا این که نحوه تدریس معلم به صورتی است که مطالب به طرز ساده ای بیان نمی شود از این رو بسیاری از دانش آموزان برای یادگیری بهتر و افزایش سطح علمی خود اقدام به گرفتن معلم خصوصی می کنند.

تدریس خصوصی را می توانید به عنوان یک شغل پاره وقت انتخاب کنید و میزان درآمد حاصل از آن به میزان ساعت کاری شما بستگی دارد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

داشتن دکوراسیون مناسب و زیبا سازی منزل امروزه با پیشرفت مد اهمیت فراوانی یافته است. اگر گالری ها و فروشگاه ها دکوراسیون زیبایی داشته باشند، می توانند مشتریان بیشتری را به سوی فروشگاه خود جلب کنید.

اگر در این زمینه مهارت، خلاقیت و دانش لازم را دارید، می توانید به ایجاد این نوع شغل اقدام کنید. برای ایجاد چنین شغلی به مجوزهای لازم، وسایل لازم، دفتر کار،  تبحر و تخصص لازم نیاز است.

جوشکار سیار

جوشکار سیار

با توجه به این که در شهرهای بزرگ مغازه های جوشکاری در مناطق خاصی متمرکز شده اند، خدمات جوشکاری می تواند کسب و کار پر در آمدی محسوب شود. برای شروع این حرفه به هزینه زیادی نیاز نیست و بدون این که مغازه ای اجاره کنید با داشتن وسایل جوشکاری به راحتی می توانید، شغل پر درآمدی داشته باشید.

مشاور امور قراردادی

مشاور امور قراردادی

برای تنظیم قرار دادهای کاری باید با قوانین مربوطه آشنا باشید به همین دلیل با پیچیدگی زیادی همراه است که این موجب شده کاربران زیادی در هنگام تنظیم قرار دادهای کاری به دنبال افرادی باشند که در این مورد آن ها را راهنمایی و مشاوره های لازم را به آن ها بدهند. برای ایجاد این نوع کسب کار به هزینه ای در حدود طراحی یک سایت اینترنتی نیاز است.

سبزی خردکن

سبزی خردکن

یکی از کسب و کارهای که برای شما می تواند، حقوق مناسبی ایجاد کند، سبزی خرد کنی است برای راه اندازی این شغل در ابتدا نیازی به اجازه یا خرید مغازه نیست و شما در منزل خود می توانید به راحتی این نوع کسب و کار را برای خود راه اندازی کنید و برای این که مشتریان حضوری زیادی را جذب نمایید باید به اجاره یک مغازه اقدام کنید.

روغن گیری

روغن گیری

با توجه به این که روغن های صنعتی برای بدن مضرات زیادی دارند، روغن گیری از دانه های روغن می تواند، شغلی پر درآمد باشد.

با هزینه کم و به صورت خانگی می توانید این نوع کسب و کار را آغاز کنید.

آشپز غذای خانگی و دسر

آشپز غذای خانگی و دسر

اگر آشپزی شما خوب است یکی از کسب و کارهای که به کمک آن می توانید درآمد خوبی را ایجاد کنید، تهیه غذای خانگی و دسر است.

در شروع کار برای کاهش هزینه های خود می توانید همکاری خود را با سرویس های ارائه دهنده این خدمات آغاز کنید.

در این عرصه از کارهای موفقی که انجام شده می توان به وب سایت مامان پز اشاره کرد که کار خود را از سال 1393 آغاز نمود. با این وب سایت شما هم می توانید، همکاری کنید.

مطلب مشابه: اطلاعات کامل راه اندازی رستوران (از انتخاب نام تا خرید تجهیزات)

طراح لباس

طراح لباس

در زندگی انسان ها یکی از صنایع بزرگ، پوشاک است که برای آغاز این نوع کسب و کار به خیاطی حرفه ای نیاز دارید.

خیاطی و تعمیر لباس

خیاطی و تعمیر لباس

اگر برای انجام این حرفه هنر لازم را دارید می توانید برای کسب در آمد از آن استفاده کنید. برای یادگیری این هنر در کلاس های آموزشی باید شرکت کنید.

مطلب مشابه: صفر تا صد راه اندازی بوتیک لباس فروشی و مراحل ایجاد فروشگاه

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی

یکی از کسب و کارهای کوچک که اگر با روش تاثیر گذار و با یک انتخاب درست انجام شود، می تواند، شغلی پر درآمد محسوب شود بازایابی تلفنی است.

برای راه اندازه این نوع حرفه به سرمایه زیادی نیاز نیست و با یک خط تلفن و یک خط موبایل می توانید به راحتی برای خود شغل و کسب درآمد ایجاد کنید.

تولید محتوا

تولید محتوا

یکی از مشاغلی که به امکانات زیادی نیازی ندارد و می توانید به صورت انفرادی آن را انجام دهید، تولید محتوا است. برای انجام این کار باید چند نرم افزار ویرایش ویدئو و عکس را یاد بگیرید و به اینترنت پر سرعت نیاز دارید.  

محتوا تولید شده شما در وب سایت های معتبر انتشار پیدا می کند برای تولید محتوای متنی به هیچ سرمایه اولیه ای نیاز نیست.

ساخت دفترهای فانتزی

ساخت دفترهای فانتزی

 یکی از کسب و کارهای که در فصول خاصی درآمد قابل توجهی ایجاد می کند، ساخت دفترهای فانتزی برای نوجوانان و کودکان می باشد.

تهیه مواد اولیه برای ایجاد این نوع کسب و کار امری مهم می باشد.

ساخت مجسمه با چوب، گل پلیمر یا سنگ

ساخت مجسمه با چوب، گل پلیمر یا سنگ

در درجه اول برای ایجاد این نوع کسب و کار باید تخصص لازم را داشته باشید.

تعمیر موبایل و کامپیوتر

تعمیر موبایل و کامپیوتر

افرادی که به امور فنی علاقه مند هستند یکی از مشاغلی که برای آن ها جذاب است، تعمیرات موبایل و کامپیوتر می باشد که نسبتا پر درآمد است.

از طریق تلفن همراه و رایانه بسیاری از خدمات ارائه می شود و مشکلاتی که در این وسایل ایجاد می گردد، موجب شده چنین شغلی ظهور پیدا کند. برای راه اندازی این نوع شغل به سرمایه لازم برای خرید ابزارهای اولین و تهیه قطعات نیاز است همچنین به اجازه دفتر کار هم نیاز می باشد. 

برنامه ریزی مراسمات

برنامه ریزی مراسمات

برنامه ریزی و مدیریت برای مراسم، یکی از مشاغلی که مورد توجه قرار گرفته است این مراسم ها می تواند، شامل مراسم تحریم، تولد، ازدواج و غیره باشد.

برنامه ریزان مراسم ها متناسب با بودجه شما پکیج های مختلفی را ارائه می دهند تا مناسب با بودجه خود بتوانید مراسم مناسبی را تدارک ببینید.

به عنوان مثال پکیج مراسم عروسی شامل گل فروشی، فیلم برداری، آتلیه های عکاسی، تالارهای اجرای مراسم، مزون ها، خدمات زیبایی و غیره می شود.

فروش محصولات غذایی

فروش محصولات غذایی

در شرایطی که روز به روز جامعه به سمت مکانیزه شدن می رود برای خرید مواد غذایی، وجود فروشگاه های آنلاین گزینه پرطرفداری است و شما می توانید به راحتی مواد غذایی خود را به فروش برسانید.

تولید شکلات و شیرینی

تولید شکلات و شیرینی

شیرینی پزی و شکلات پزی یکی از کسب و کارهای جذاب است که بانوان هنرمند به آن علاقمند هستند. شما می توانید با وسایل کم و در مقیاس کوچک این نوع حرفه را آغاز کنید.

ساخت و آموزش صنایع دستی

ساخت و آموزش صنایع دستی

اگر صنایع دستی خلق می کنید، می توانید از این راه به دو روش، کسب در آمد کنید در روش اول می توانید با ساخت صنایع دستی آن ها را به فروش برسانید یا این که به دیگران هنر خود را آموزش دهید.

مطلب پیشنهادی: مراحل راه اندازی کارواش، تجهیزات و لوازم مورد نیاز و هزینه ها

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس