اصول راه اندازی کسب و کار شخصی (راهکارها برای راه اندازی کار برای خودتان)

اصول و نکات راه اندازی کسب و کار خودتان

چنانچه در فکر راه اندازی کسب و کار و تجارت شخصی برای خودتان هستید باید توصیه و نکاتی را در نظر داشته باشید. در این ارتباط نمی توانید بدون راهنمایی پیش بروید زیرا در ادامه راه گیج خواهید شد. در ادامه راهکارهای موثر و اصول خوبی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آنها می توانید کسب و کار کوچکی برای خود راه اندازی نمایید و موفق شوید.

در مورد تجارت خود صحبت کنید 

یکی از چالش هایی که رئیس هر تجارتی با آن مواجه است، این می باشد که نمی داند باید از چه جایی فروش را شروع کند. شاید به اشتراک گذشاتن عقاید و سوال کردن از دیگران کمی برای او وحشتناک باشد، مخصوصا این که تازه کار است، باید ترس را کنار بگذارید و اگر نتوانید که مشتری را متقاعد کنید که از شما خرید کند و از شرکت شما حمایت کند، شما با شکست مواجه می شوید. با افراد مجرب در این مورد حرف بزنید و سوالات خود را بپرسید. این کار شاید راحت نباشد ولی اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و مشکلات را رفع کنید.

کسب اطلاعات در مورد قوانین شروع کار

شروع کار جدید و یک تجارت نو هیجان انگیز است ولی رعایت قوانین همیشه کسل کننده و سخت می باشد. مجبور هستید این قوانین را بدانید و به آنها عمل کنید. یکی از قوانین مهم، ایجاد یک سیستم حسابداری است که باید قانونی پیش برود. پرداخت کردن مالیات هم یکی از اصلی ترین اصول است و قوانین مربوط به حقوق کارمندان هم جز مهمترین ها است. به صورت کلی قوانین موجود بستگی به تجارت شما دارد که اطلاع از آنها امری واجب است.

بین علم و اشتیاق تعادل برقرار نمایید

یکی از عوال موفقیت در تجارت، اشتیاق برای به اجرا در آوردن ایده های تجاری است. اشتیاق در این امر می تواند پروسه رشد تجاری فرد را فراهم نماید ولی اجازه ندهید که این شور و اشتیاق بیش از حد به شما غلبه نماید و روی تصمیمات شما موثر باشد. انگیزه می تواند باعث حرکت رو به جلوی شما باشد ولی علم و دانایی شما را به مسیر درست هدایت می کند، پس تحقیق کردن را فراموش نکنید. شروع تجارت و کار جدید مانند راندن یک ماشین می باشد که اشتیاق و انگیزه مانند بنزین عمل می کنند و ذهن کنترل گر شما مانند فرمان ماشین و هدایت گر آن می باشد.

مواجهه با بهانه ها

خیلی از افراد در سراسر جهان وجود دارند که رویای راه اندازی یک کمپانی و تجارت را در سر دارند ولی هیچ موقع آن را انجام نمی دهند. دلیل آن هم وجود ترس و بهانه هایی است که به دلیل قبول نکردن مسئولیت ها دارند و در واقع برای شروع نکردن یک کار و راه اندازی نکردن یک تجارت می توان هزاران دلیل و بهانه آورد. رئیس بودن شاید ترسناک باشد و در خیلی از موارد، صاحبان تجاری از خطرات این کار می ترسند ولی باید بهانه های خود را بشناسید و آنها را رفع کنید. این بهانه ها مانند سرعت گیر هستند. افکار منفی را برای راه اندازی کسب و کار باید دور بریزید.

هر چیزی را جذب کنید 

به هر چیزی که از متخصصان، دوستان، خانواده و یا خودتان می شنوید گوش کنید. باید افکار بکر دیگران را بقاپید و سعی کنید که ایده هایی را که به دستتان می رسد را از ذهن به مرحله اجرا برسانید. تمام منابعی که دارید را بنویسید تا به موقع بتوانید از آنها بهره ببرید. وقتی که از شروع کار تجاری خود به دیگران خبر می دهید، زبان بدن آنها را به خاطر بسپارید. ببینید که سعی دارند شما را تشویق کنند و یا در کارتان کارشکنی ایجاد می کنند. حتما از آنها بخواهید با شما صادق باشند و ایده های خود را مطرح کنید. قدرت توصیه و دیدگاه دیگران را دست کم نگیرید زیرا این افراد از دید یک مشتری نظر می دهند.

یک راه حل بیابید 

به جای اینکه فقط به این فکر کنید که چه چیزی بفروشید، به راه حل های ممکن هم فکر کنید. وقتی که تجارت شما توانایی حل مشکلات را داشته باشد، در جذب مشتری موفق تر عمل می کند. به عنوان مثال ببینید که فلان تجارت چه مشکلی را در محصولاتش دارد و شما سعی کنید این مشکل را رفع کنید.

ساده بگیرید 

برای خلق تجارت، ایده خاصی را در سر دارید که باید برای اجرای آن دست به اقدام بزنید. در نخستین مرحله باید تجملات و زرق و برق ها را کنار بگذارید و در عوض اجناس خود را ارزان تر بفروشید و به عنوان صاحب یک تجارت و یک فرد تازه کار، سعی کنید که کیفیت خوب را در عین سادگی عرضه نمایید و نیازها و انتظارات مشتری را با دقت برآورده سازید و به مشتریان بی توجهی نکنید. ویژگی بلامصرف بودن و اضافه بدون را از محصولات حذف کنید و کاری کنید که مشتریان شما مرتب اضافه شوند.

هزینه ها را برآورد کنید

وقتی که تجارت خود را راه اندازی می کنید، باید به ارزش آن و هزینه های موجود فکر کنید، مثلا هزینه اجاره محل کار، تهیه کردن لوازم مورد نیاز، تبلیغات، بازاریابی و … هزینه های غیر منتظره را هم در حین کار باید در نظر بگیرید. از بودجه شخصی هم غافل نشوید و به این فکر کنید که برای زندگی به چه میزان پول نیاز است که می تواند خرج اجاره خانه، غذا، سلامت، بنزین و … را پاسخگو باشد. بعد از در نظر گرفتن همه این موارد می توانید، یک بودجه تجارتی ایجاد کنید و حتی می توانید روی وام بانکی هم حساب کنید و تصمیم عاقلانه تری بگیرید.

خودتان را بدون هیچ پولی تصور کنید

خودتان را بدون صفر و بدون هیچ گونه پولی در نظر بگیرید زیرا اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد که در آن زمان بی پول شوید. این اتفاق برای خیلی از صاحبان تجاری رخ می دهد و طبیعی است. به منبع درآمد کنونی فکر کنید و این که از شغل کنونی خود چه درآمدی دارید؟ چقدر طول می کشد تا منبع درآمد شما ته بکشد؟ کدام اتفاقات غیر منتظره ممکن ات رخ بدهد؟ خودتان را باید برای تمام این شرایط آماده کنید و با آنها بتوانید مقابله کنید.

هم بسازید و هم به دست آورید 

چنانچه می خواهید یک کسب و کار کوچک را راه اندازی کنید، شغل کنونی خود را از دست ندهید. این پروسه به زمان نیاز دارد و باید سعی کنید تا تجارت خود را به صورت مرحله به مرحله اجرا کنید. به عنوان فرد تازه کار برای درآمد زایی نیاز به زمان بیشتری دارد و در واقع شما باید زمان بیشتری را صرف این کار نمایید.

اصول راه اندازی کسب و کار شخصی

اما اگر می خواهید تبدیل به کارآفرینی موفق شوید باید این نکات را هم به یاد داشته باشید.

نکاتی برای پیروزی در کسب و کار

ببای پیروزی در سکب و کار خودتان بعضی از تغییرات در سبک زندگی شما رخ می دهد و باید برای رسیدن به هدف قید بعضی از چیزها را بزنید که در ادامه بیشتر توضیح داده ایم.

مسافرت و مرخصی محدودتر

چنانچه این سبک زندگی را انتخاب کنید، می بایست در چند سال اول قید مرخصی را بزنید و اگر کمتر کنار خانواده بودید هم گلایه نکنید زیرا نمی توان به اصطلاح چند خرگوش را دنبال کرد. خیلی از افراد علاقه دارند زود سر کار برگردند و به کارهای دیگر بپردازند و استراحت خود را داشته باشند و از آن طرف هم به پیشرفت های شغلی برسند. ولی این ها تمام با هم شدنی نیست و شاید تا چندین سال نیاز باشد که تفریح، مرخصی و دیگر چیزها را محدود نمایید.

شاید دیرتر به خانه بروید!

یکی از عادات کارمندان و افرادی که برای کارفرما کار می کنند این است که دائما به ساعت نگاه می کنند تا سوار سرویس شوند و به خانه بیایند. ولی در کسب و کار شخصی چنین اتفاقی کمتر دیده می شود. گاهی تا نیمه های شب مجبور هستید در دفتر کار خود بمانید و به کارهایتان برسید. شاید کمتر مدیر و کارآفرینی را دیده باشید که استراحت و مسافرت های پی در پی و خوشگذرانی صحبت کند زیرا مسئولیت سنگینی بر دوش آنها می باشد. چنانچه جزو افرادی هستید که باید به تفریح، تماشای تلویزیون و گذراندن وقت با دوستان برسیدۀ، بهتر استقید کارآفرین شدن را بزنید.

در منزل به دنبال کار فردا باشید

وقتی که برای فردی دیگر کار می کنید، بعد از اتمام ساعت کار به فعالیت های دیکر می ردازید و شاید در منزل کمتر به مسائل جاری در محیط کار بپردازید ولی در کسب و کار شخصی نیز باید به ایمیل ها و تامین لوازم و دیگر چیزها بپردازید و وقت خالی کمی دارید. فردی که کسب و کار شخصی خود را اداره می کند، لذت کار و تفریح را با هم دارد و از آن خسته نمی شود. یک بار از کارآفرینی شنیدم که می گفت:

در تعجبم از شما که روزانه 8 ساعت کار میکنید و بلافاصله به استراحت و تفریح می پردازید و سعی می کنید در تعطیلات به  جبران آن بپردازید در حالی که من در تمام مدت روز در حال تفریح هستم. او کار خود را معادل بهترین تفریحات میدانست و هیچگاه از انجام آن خسته نمیشد و این یکی از نشانه های کسب و کار موفق است.

دشمنان و رقبا بیشتر می شوند

افرادی که تا قبل شما را تحسین می کردند و هیچ حس رقابتی با شما نداشتند، امروز به دشمنان درجه یک شما تبدیل شده اند زیرا به خود می گویند که چرا او توانست و ما نتوانستیم. برای اینکه از این حس بد و گفتگوی درونی منفیث خلاص بشوید شروع به منصرف کردن شما می کنند و مشکلات کار را یاد آور می شوند. در این میان هم فردی دوام می آورد که با یقین کامل این مسیر را انتخاب کرده باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس آروا؛ تولید کننده انواع ابزار آلات صنعتی و خانگی با بهترین کیفیت نوسان گیری ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟