آموزش ساخت فروشگاه با وردپرس رایگان در چند مرحله ساده

صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

ساخت فروشگاه با وردپرس امروزه تبدیل به یک کار فوق العاده آسان و چند مرحله ای برای کسانی شده است که شاید تا پیش از این فکر می کردند طراحی چنین فروشگاهی نیاز به هزینه های میلیونی و یا سپردن آن به یک متخصص دارد. در صورتی که این طور نیست. وردپرس با متن باز و رایگان بودن خود این کار را خیلی آسان کره است.

برای فروش محصولات خود با وردپرس، باید یک دامنه بخرید، در هاست ثبت نام کنید و وردپرس را نصب کنید. وردپرس یک پلت فرم محبوب، قدرتمند و مقیاس پذیر است، بنابراین جای تعجب نیست که بخواهید یک وب سایت تجارت الکترونیک با وردپرس ایجاد کنید. اما، برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق در وردپرس، به هاست وب خوب و افزونه های قابل اعتماد نیز نیاز دارید.

ما برای انجام این کار افزونه ووکامرس را به شما پیشنهاد می کنیم، در حال حاضر کامل ترین و بهترین گزینه برای ساخت فروشگاه با وردپرس است. به جهت انجام این پروسه، لازم است یک سری مراحل را به درستی انجام داده و سعی کنید بخش به بخش، بر اساس آموزش ما پیش بروید. در این آموزش شما نیاز به یک سایت با دامنه و هاست و همین طور سیستم مدیریت محتوای وردپرس خواهید داشت.

در ادامه آموزش ساخت یک فروشگاه پرکاربرد با وردپرس (ووکامرس) را به صورت مرحله به مرحله ارائه کرده ایم.

نام دامنه: شناسه فروشگاه شما

نام دامنه شما اساساً آدرس منحصر به فرد وب سایت شما است. این قسمت بعد از «www.» در URL شما است. به عنوان مثال، مال ما «mysite.com» است.

شما می توانید نام دامنه را از سایت های مختلف خریداری کنید. به طور کلی ایده خوبی است که نام دامنه خود را تا حد امکان نزدیک به نام تجاری خود نگه دارید و آن را کوتاه و به یاد ماندنی نگه دارید. می توانید آن را به صورت ملی و یا با com و … ثبت کنید.

یک هاست مناسب خریداری کنید

هر وب سایتی نیاز به هاست دارد. این معادل اجاره یک زمین اینترنتی است. وقتی نوبت به انتخاب بهترین ارائه دهنده هاست و همچنین نوع هاست مورد نیاز شما می رسد، باید به نوع فروشگاهی که می سازید فکر کنید. با این حال، یکی از چیزهایی که می گوییم این است که از میزبانی هاست اشتراکی صرف نظر کنید. وقتی سروری را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید، اگر یکی از آنها هک شود، سایت شما نیز آسیب پذیر می شود. وقتی با جزئیات کارت اعتباری افراد سروکار دارید، این به سادگی ارزش ریسک کردن را ندارد.

برای شروع کار به شما پیشنهاد می کنیم از سایت های معتبری همچون نت افراز یا هاست دی ال، هاست اشتراکی تهیه کنید. چنانچه فروشگاه شما به مرور زمان به بازدیدهای بسیار بالا رسید می توانید سرور مجازی یا اختصاصی تهیه کنید که البته هزینه بالاتری هم دارند . در ابتدای کار به هیچ وجه پیشنهاد نمی شوند.

آموزش ساخت فروشگاه با وردپرس رایگان در چند مرحله ساده

وردپرس را نصب کنید.

دو راه اصلی برای نصب وردپرس وجود دارد:

  • در برخی سایت های فروش هاست، امکان نصب آن در کنترل پنل مدیریت حساب کاربری وجود دارد.
  • وردپرس را به صورت دستی دانلود کنید، سپس آن را در هاست میزبانی خود آپلود کنید.

می توانید وردپرس را از سایت وردپرس دریافت کنید.

نصب وردپرس با یک کلیک

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، اولین گزینه قطعا ساده ترین است، و گزینه ای است که ما توصیه می کنیم. هنگامی که یک ارائه دهنده میزبانی را انتخاب می کنید، به دنبال فروشندگانی باشید که به شما امکان نصب با یک کلیک را می دهند.

هنگامی که با یک ارائه دهنده میزبانی که این نوع نصب را ارائه می دهد ثبت نام کردید، اساساً تنها کاری که باید انجام دهید این است که به داشبورد میزبانی خود بروید و دکمه ای را فشار دهید که می گوید “Install WordPress”.

نصب دستی وردپرس

در صورتی که مایل به نصب وردپرس به صورت دستی هستید، می توانید از آموزشی که در همین زمینه تدارک دیدیم و قبلا در اختیار شما قرار داده ایم استفاده کنید. این آموزش به شما می گوید که چگونه می توان برای ساخت فروشگاه با وردپرس، در مرحله اول، آن را روی یک هاست نصب کرد. پس از این که وردپرس را نصب کردید. لازم است که پلاگین های مورد نیاز را نیز روی آن دانلود کنید.

آموزش ساخت فروشگاه با وردپرس رایگان در چند مرحله ساده

WooCommerce را نصب و پیکربندی کنید

WooCommerce محبوب ترین افزونه وردپرس برای افزودن قابلیت های تجارت الکترونیک به سایت شما است. امتیاز 4.6/5 از بیش از 3000 کاربر دارد و بیش از 4 میلیون نصب فعال دارد. منصفانه است که بگوییم بسیار محبوب است، و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید.

برای شروع، رایگان است. مانند خود وردپرس، WooCommerce یک پلت فرم منبع باز است که توسط یک انجمن ساخته شده است. در حالی که ممکن است مجبور باشید برای برخی از «افزونه ها» (به عنوان مثال توانایی مشتریان برای رزرو قرار ملاقات) هزینه کنید، می توانید سایت خود را بدون صرف یک ریال به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید. که شامل:

  • صفحات محصول
  • سبد خرید و پرداخت
  • پرداخت های امن
  • گزینه های حمل و نقل و چاپ لیبل
  • محاسبه خودکار مالیات
  • ادغام با Google Analytics، Facebook، MailChimp و غیره

خواهد شد.

WooCommerce را نصب و فعال کنید

وارد داشبورد وردپرس خود شوید و با کلیک بر روی «افزونه» در منوی سمت چپ به فهرست افزونه بروید:

  1. «WooCommerce» را در نوار جستجو جستجو کنید، سپس روی دکمه خاکستری «Install Now» کلیک کنید.
  2. پس از چند لحظه، این دکمه به رنگ آبی تبدیل می شود که عبارت «فعال کردن» را نشان می دهد. این را کلیک کنید.
  3. سپس ویزارد راه اندازی سریع WooCommerce باز می شود تا شما را در بقیه مراحل راه اندازی راهنمایی کند.

جزئیات کسب و کار را اضافه کنید

ابتدا، باید جزئیات کسب و کار خود را پر کنید، که کاملاً توضیحی است:

مطمئن شوید که گزینه مناسب را در قسمت «من قصد دارم محصولات فیزیکی و دیجیتالی را بفروشم» انتخاب کرده اید. (خوب است بدانید: محصولات دیجیتال معمولاً هر چیزی هستند که قابل دانلود هستند. به تم های وردپرس، دوره های آنلاین، عکس های استوک و غیره مربوط می شوند. از طرف دیگر یک دوربین دیجیتال یک محصول فیزیکی خواهد بود.)

گزینه های پرداخت را انتخاب کنید

مرحله بعدی انتخاب روش های پرداختی است که از طریق فروشگاه خود می پذیرید.

از آنجایی که Stripe و PayPal هر دو گزینه های محبوبی هستند، اما در ایران پشتیبانی نمی شوند، پیشنهاد می کنیم که از افزونه های مشابه که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده کنید تا بتوانید عملیات پرداخت را انجام دهید. افزونه های پرداخت بانک ملت، زرین پال و… نیز این امکان را در اختیار شما قرار می دهند.

گزینه های حمل و نقل را تأیید کنید

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که نرخ حمل و نقل خود را انتخاب کنید. WooCommerce منطقه ای را که در حال حاضر در آن هستید شناسایی می کند و آن را به عنوان “منطقه حمل و نقل” اصلی شما تعیین می کند و گزینه دیگر اساساً “بقیه” است:

می توانید برای هر منطقه قیمت ثابتی تعیین کنید، حمل ونقل را رایگان تعیین کنید.

پلاگین مکمل را انتخاب کنید

مرحله بعدی این است که تصمیم بگیرید کدام افزونه های “توصیه شده” را به وردپرس خود منتقل کنید، و اینکه آیا می خواهید نوع کارکرد این افزونه ها با ووکامرس را انتخاب کنید. معمولا در ایران نیازی به استفاده از این افزونه ها نخواهید داشت که شامل فیس بوک، میل چیپ و… خواهد بود.

اضافه کردن این موارد بعداً بسیار آسان است، بنابراین احساس نکنید که در حال حاضر مجبور به انجام کاری هستید. ما کمی بعد در مقاله به پلاگین ها و تم های توصیه شده می پردازیم، بنابراین فعلاً اینها را «لغو انتخاب» کنید، مگر اینکه مطمئن باشید به آنها نیاز دارید.

آموزش ساخت فروشگاه با وردپرس رایگان در چند مرحله ساده

jetpack را فعال کنید

در مرحله پیکربندی نهایی، از شما خواسته می شود که Jetpack را فعال کنید.

این کار تنظیم پرداخت را فعال می کند و مالیات ها را در آینده برای شما خودکار می کند. «ادامه با Jetpack» را بزنید… و این پیکربندی اصلی شما مرتب شده است! اکنون، زمان آن است که محصولات خود را اضافه کنید.

آموزش ساخت فروشگاه با وردپرس رایگان در چند مرحله ساده

یک تم یا پوسته انتخاب کنید!

شما به عنوان طراحی اساسی برای تمام محتوای وب شما عمل می کند. زیبایی وردپرس این است که سایت شما کاملاً قابل تنظیم است. با ویرایش یا اضافه کردن کد HTML سایت خود، به راحتی می توانید به چیزی دست پیدا کنید. گفتنی است، مگر اینکه شما یک متخصص برنامه نویسی باشید و از فرصت سفارشی سازی کامل لذت ببرید، منطقی است که تمی را انتخاب کنید که تا حد امکان به محصول نهایی مورد نظر شما نزدیک باشد. به عبارت دیگر، موضوعی را انتخاب کنید که دوست دارید، و برای سایت تجارت الکترونیک شما به خوبی کار خواهد کرد

  1. وارد داشبورد وردپرس خود شوید.
  2. نشانگر را روی «ظاهر» نگه دارید، سپس روی «موضوعات» کلیک کنید. این شما را به داشبورد تم هدایت می کند.
  3. روی دکمه ای که در بالای مضامین می گوید «افزودن جدید» کلیک کنید، سپس تم ها را در قسمت های «ویژه»، «محبوب» و غیره مرور کنید یا از نوار جستجو برای جستجوی صنایع خاص استفاده کنید.
  4. چند تم را نمایش دهید تا موردی را که دوست دارید پیدا کنید، سپس روی «نصب» در زیر تم کلیک کنید تا آن را دانلود کنید.
  5. پس از چند دقیقه، دکمه ای در زیر موضوع ظاهر می شود که می گوید “فعال کردن”. روی این کلیک کنید.

نصب دستی پوسته در ووکامرس

  1. فایل زیپ. تم جدید خود را دانلود کنید.
  2. وارد داشبورد وردپرس خود شوید.
  3. نشانگر را روی «ظاهر» نگه دارید، سپس روی «موضوعات» کلیک کنید. این شما را به داشبورد تم هدایت می کند.
  4. روی دکمه بالای مضامین که می گوید «افزودن جدید» کلیک کنید. این شما را به داشبورد قالب وردپرس می برد.
  5. روی دکمه آبی در بالای صفحه که می گوید «آپلود تم» کلیک کنید.
  6. سپس از شما خواسته می شود که یک فایل .zip را از رایانه خود انتخاب کنید. فایل تم جدید خود را انتخاب کنید.
  7. سپس یک پیام موفقیت آمیز با پیوندی برای فعال کردن تم خود خواهید دید.

آموزش ساخت فروشگاه با وردپرس رایگان در چند مرحله ساده

فارسی ساز ووکامرس را نصب کنید

این افزونه نیز به صورت رایگان در مخزن وردپرس در دسترس است. مطابق آموزشی که در بالا به آن اشاره کردیم. شما می توانید به راحتی آن را نصب کنید. این افزونه تمامی شهرهای ایران را به لیست اضافه می کند، دارای واحدهای پولی داخلی است و درگاه های پرداخت بانکی ایرانی را نیز پشتیبانی می کند.

  1. واحد های پولی تومان، ریال، هزار تومان و هزار ریال
  2. لیست استان های ایران
  3. ابزار تایید کدپستی و شماره موبایل

به خوبی در آن در دسترس است. می توانید از طریق این لینک آن را دانلود و نصب کنید:

https://fa.wordpress.org/plugins/persian-woocommerce/

آموزش ساخت فروشگاه با وردپرس رایگان در چند مرحله ساده

محصولات را اضافه کنید

پس از نصب Jetpack – آخرین مرحله از پیکربندی اولیه WooCommerce – صفحه ای را مشاهده می کنید که از شما دعوت می کند اولین محصول خود را اضافه کنید.

اگر هنوز برای آپلود آماده نیستید، می توانید بعدا این کار را انجام دهید. کافی است وارد بخش محصولات شده و سپس افزودن جدید را انتخاب کنید.

برای هر محصولی که آپلود می کنید، به موارد زیر نیاز دارید:

  1. نام محصول – به عنوان مثال گلدان
  2. قیمت – به عنوان مثال 120 هزارتومان
  3. تصویر محصول اصلی – این باید تصویری از کل محصول، از جلو باشد
  4. تصاویر محصول اضافی (اختیاری، اما توصیه می شود) – شامل تصاویر از زوایای مختلف تا حد امکان، و اضافه کردن تصاویر نزدیک از جزئیات دقیق تر
  5. توضیحات محصول (طولانی) – به عنوان مثال این گلدان جذاب کیفیت ساخت فوق العاده بالایی دارد و بسیار زیبا ایده پردازی شده است؛ دارای یک سوراخ زهکشی است و به همراه ظرف مناسب کوچکی ارائه می شود تا گیاه شما بیش از حد آبیاری نشود. ارتفاع: 15 سانتی متر. قطر: 8 سانتی متر.
  6. توضیحات کوتاه محصول – به عنوان مثال “گلدان X ساخته شده توسط کارخانه …”
  7. دسته بندی محصول (اگر بیش از یک مورد دارید) – به عنوان مثال. گلدان

افزودن محصولات با ووکامرس

نحوه افزودن محصولات به سایت خود به نوع محصولی که اضافه می کنید بستگی دارد. شش نوع اصلی وجود دارد:

  1. ساده
  2. گروه بندی شده است
  3. خارجی / وابسته
  4. متغیر
  5. قابل دانلود
  6. مجازی

WooCommerce یک راهنمای عالی و دقیق دارد که توضیح می دهد هر نوع محصول چه معنایی دارد و چگونه باید هر نوع را آپلود کرد.

در حال حاضر، ما به نمونه گلدان گیاهی خود ادامه می دهیم. این یک محصول ساده است (گلدان مورد نظر هیچ اندازه یا رنگ دیگری ندارد – اگر داشت، یک محصول متغیر خواهد بود).

در اینجا، می توانید ببینید که چگونه این صفحه را با تمام اطلاعاتی که در بالا گنجانده ایم پر کرده ایم. توجه داشته باشید که چگونه این محصول را به دسته “گلدان های گیاهی” در سمت راست اضافه کرده ایم. ما فقط روی «+افزودن دسته جدید» کلیک کردیم که زیر آن در سمت راست مشخص شده است، نام دسته جدید خود را انتخاب کردیم و سپس «دسته بندی نشده» را انتخاب نکردیم. اگر عکس های بیشتری از گلدان گیاه دوست داشتنی مان داشتیم، در بخش «گالری محصولات» زیر تصویر اصلی قرار می گرفتیم.

هنگامی که این اطلاعات کلیدی را اضافه کردید، باید روی تمام برگه های وسط کلیک کنید تا تمام جزئیات خاص محصول خود را اضافه کنید. در اینجا یک نمای کلی از آنچه در هر برگه از بخش داده های محصول پوشش داده شده است:

  • عمومی – این برگه ای است که در حال حاضر در آن هستیم و قیمت و مالیات را پوشش می دهد
  • موجودی – مکانی برای اضافه کردن SKU و غیره اگر می خواهید بتوانید موجودی خود را ردیابی کنید
  • حمل و نقل – ابعاد محصول و هزینه حمل و نقل
  • محصولات مرتبط – بعداً با محصولات تکمیلی برای فروش بیشتر به روزرسانی کنید
  • ویژگی ها – اگر محصول متغیری دارید (مثلاً یکی با گزینه های اندازه یا رنگ متفاوت)، این جایی است که می توانید نسخه های مختلف را اضافه کنید.

هنگامی که از محصول خود راضی بودید، دکمه آبی «انتشار» را به سمت بالا در سمت راست فشار دهید.

برای دیدن محصولاتی که منتشر می کنید، به «همه محصولات» در منوی سمت راست بروید.

افزونه های اضافی را نصب کنید

در کنار WooCommerce، در اینجا سه ​​افزونه وجود دارد که ما واقعاً برای فروشگاه های آنلاین امتیاز می دهیم:

Yoast برای سئو

داشتن بهترین فروشگاه آنلاین در جهان بدون یواست معنایی ندارد! Yoast SEOافزونه مفیدی است که به شما کمک می کند در رتبه بندی موتورهای جستجو بالا بروید و بهترین شانس ممکن را برای ایمن سازی جایگاه در صفحه اول به شما می دهد. SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. همه چیز در مورد ایجاد تغییرات کوچک در سایت شما است تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر “خوانند” و “درک” کنند و در نتیجه آن را به خوبی “اولویت بندی” کنند.

Securi for security

هنگامی که با پرداخت کارت در سایت خود سروکار دارید، ریسک امنیتی بسیار بالاتر است. در حالی که پلاگین های امنیتی رایگان در دسترس هستند (مانند Wordfence)، ما فکر می کنیم این زمینه ای است که ارزش کمی هزینه اضافی را دارد. برنامه های Securi از 199 دلار در سال شروع می شود و برای فعال کردن آن باید افزونه رایگان را از فهرست وردپرس نصب کنید.

Site Reviews for reviews

به طور مداوم ثابت شده است که اثبات اجتماعی یکی از مهم ترین عوامل برای وادار کردن کاربران به انجام یک اقدام دلخواه است – در این مورد، این به معنای خرید محصولات شما است. نصب بررسی های سایت به مشتریان امکان می دهد در سایت شما نظر بگذارند.

افزودن پلاگین به سایت شما بسیار ساده است:

  1. وارد داشبورد وردپرس خود شوید.
  2. به «Plugins» و سپس «Add New» بروید.
  3. از نوار جستجو در سمت راست بالا برای جستجوی افزونه های خاص یا ویژگی کلی مورد نظر خود استفاده کنید.

محتواسازی کنید

روش های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد. پیشنهاد می کنیم که متن های پرباری را از بررسی محصولات روی صفحه خرید محصول و یا بلاگ وب سایت خود درج کنید.

توضیحات محصول

اینها باید کوتاه، اما مفید باشند – و همانطور که از نام آن پیداست، توصیفی هستند. به همه چیزهایی که می خواهید هنگام خرید آن محصول برای خودتان بدانید، فکر کنید، به ویژه چیزهایی که در عکس های محصول مشخص نیستند. از نقاط بولت برای جدا کردن اطلاعات استفاده کنید و قالب بندی و اطلاعات را در همه محصولات ثابت نگه دارید.

تصاویر محصول

کیفیت تصاویر محصول شما واقعاً می تواند باعث موفقیت یا شکست سایت شما شود. برای بهترین نتیجه از یک دوربین با کیفیت خوب و یک پس زمینه ساده استفاده کنید. یک قانون کلی این است که «هرچه عکس محصول بیشتر باشد، بهتر است». همانند توضیحات، تصاویر محصول خود را برای یک سایت شیک ثابت نگه دارید.

سیاست حفظ حریم خصوصی

یکی از اجزای مهم هر وب سایت، وردپرس در واقع از شما می خواهد قبل از عمومی کردن سایت خود، یک صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی را انتخاب کنید. خوشبختانه، یک الگوی مفید برای شما وجود دارد که می توانید آن را دنبال کنید.

به سادگی به «تنظیمات»، سپس «حریم خصوصی» بروید، سپس روی «راهنمای ما را بررسی کنید» کلیک کنید. پس از نوشتن، فقط صفحه سمت راست را از منوی کشویی زیر انتخاب کنید.

قدم آخر: سایت خود را عمومی کنید

هنگامی که اساساً از نحوه عملکرد سایت خود راضی هستید (به یاد داشته باشید که همیشه می توانید صفحات را “پیش نمایش” مشاهده کنید تا ببینید که چگونه به نظر می رسند)، زمان آن رسیده است که آن را عمومی کنید. به «تنظیمات» و سپس «حریم خصوصی» بروید. هنگامی که خط مشی رازداری خود را آپلود کردید، باید گزینه تبدیل سایت خود به “عمومی” را ببینید.

البته ممکن است تنظیمات آن را در ابتدا هم انجام داده باشید. به هر حال این مرحله را یک بار دیگر طی کرده و این بخش را چک کنید.

جمع بندی نهایی

با تمامی این تفاسیر، می توان گفت که ساخت فروشگاه با وردپرس آسان تر از هر کار دیگری است. در غیر این صورت شما نیاز به توسعه یک وب سایت با بهره گیری از زبان های برنامه نویسی و استفاده از CMS اختصاصی خواهید داشت. این کار علاوه بر هزینه بالا، ممکن است نیاز به منتظر ماندن برای انجام پروسه طراحی و… نیز داشته باشد. از این رو می توان گفت که ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس در حال حاضر آسان ترین و سریع ترین روش موجود است. صرفا نیاز به یک دامنه، هاست و همین طور قالب خواهید داشت. در نهایت می توانید ووکامرس را نصب کرده و با دانلود و نصب فارسی ساز آن، عملیات درج محصولات و انتشار آن در وب جهانی را شروع کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس