لاغری سریع شکم و پهلو با ترفند های چربی سوز

روش های لاغری و چربی سوزی سریع شکم و پهلو

لاغری زود هنگام شکم و پهلو، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی به بدن می ‌بخشد، به سلامت شما نیز کمک می نماید زیرا که چربی‌ های شکمی از خطرناک ‌ترین نوع چربی و سلولیت هستند.

سلامت لاغری سریع شکم و پهلو معمولا یکی از اصلی ‌ترین اهداف در کم شدن وزن است. تحقیقات نشان می ‌دهند که چربی شکم، پیوند محکمی با بیماری ‌هایی مانند دیابت نوع ۲ و بیماری ‌های قلبی و عروقی دارد. در صورتی که دور شکم شما بیش از ۱۰۲ سانتی ‌متر در مردان یا 87 سانتی ‌متر در خانم ها باشد، به چاقی شکم مبتلا می باشید. بعضی راهکار‌های کاهش وزن می ‌توانند چربی ‌های در ناحیه‌ی شکم را بیش از دیگر مناطق بدن هدف قرار دهند. ما در اینجا ۵ روش را به شما معرفی خواهیم نمود و در انتها به ورزش‌ های مناسب جهت لاغری این نواحی می‌ پردازیم.

نکاتی جهت لاغری سریع  شکم و پهلو

پرهیز نمودن از شکر و نوشیدنی ‌های شیرین شده

غذا‌های دارای قند برای سلامتی شما مضر می باشند و مصرف مقدار فراوانی از این نوع مواد غذایی می ‌تواند موجب افزایش وزن شما شود. تحقیقات نشان می ‌دهد که شکر اضافه شده اثرات خیلی بدی بر سلامت متابولیک دارد. می گویند که قند بیش از اندازه، بیشتر به علت مقادیر فراوان فروکتوز، می ‌تواند باعث تجمع چربی در اطراف شکم و کبد شود. نصف شکر گلوکز و نصف دیگر آن فروکتوز می باشد. موقعی که مقدار فراوانی شکر می ‌خورید، کبد از فروکتوز اضافه پر می شود و مجبور می گردد آن را به چربی تبدیل نماید.

بعضی ها اعتقاد دارند این فرایند اصلی ‌ترین تاثیر آسیب زای شکر بر سلامت می باشد. این موضوع موجب افزایش چربی شکمی و چربی کبد می گردد و با بالا بردن مقاومت به انسولین مشکلات متابولیک مختلفی را به بار خواهد آورد. قند مایع از این لحاظ بدتر است زیرا که به نظر می ‌رسد مغز کالری مایع را متفاوت از کالری جامد ثبت می کند و بنابراین هنگامی که نوشیدنی ‌های قندی مصرف می‌ کنید، در نهایت کالری بیشتری مصرف می کنید.

تلاش کنید مقدار قند را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید و نوشیدنی ‌های قندی مانند نوشابه و آبمیوه ‌های فرآوری شده را به طور کامل حذف نمایید. موقع خرید نوشیدنی ‌ها، با خواندن برچسب محصولات از محتوای قند آن ‌ها اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که هیچ یک از این موارد، در رابطه با میوه ‌ها که خیلی سالم هستند و فیبر فراوانی دارند، صدق نمی ‌کنند. میوه ‌ها اثر منفی فروکتوز را کم می ‌دهند.

لاغری سریع شکم و پهلو با ترفند های چربی سوز

مصرف پروتئین بیشتر

پروتئین مهم ‌ترین ماده مغذی جهت کاهش وزن می باشد. مطالعات نشان می ‌دهند که پروتئین می ‌تواند میل به غذا را تا ۶۰ درصد کم کند، سوخت و ساز بدن را ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز تقویت نماید و به شما کمک نماید تا روزانه 500 کالری کمتر مصرف کنید. در صورت رژیم لاغری سریع هدف شما می باشد، اضافه کردن پروتئین امکان دارد موثرترین تغییری باشد که می ‌توانید در رژیم غذایی خود ایجاد نمایید.

پروتئین نه فقط می ‌تواند به شما در کم کردن وزن کمک کند، بلکه امکان در اجتناب از بالا رفتن وزن نیز اثر گذار باشد. پروتئین ممکن است به خصوص در کم کردن چربی موثر باشد. یک تحقیق نشان داد کسانی که پروتئین بیشتر می ‌خورند چربی شکمی خیلی کمتری دارند.

استفاده از غذاهای دارای پروتئین فراوان مثل تخم مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل، گوشت و لبنیات را بیشتر کنید. این‌ ها بهترین منابع پروتئینی جهت رژیم غذایی شما هستند. در صورت اطاعت از یک رژیم گیاهی، گزینه ‌های تامین پروتئین خود را بررسی نمایید. در صورتی با دریافت مقدار پروتئین مورد نیازتان دچار مشکل هستید، می ‌توانید از مکمل‌ هایی مثل آب پنیر استفاده نمایید

مصرف کربوهیدرات

مصرف کربوهیدرات کمتر روشی خیلی موثر برای از بین بردن لاغری سریع شکم و پهلو است. این دکتر توسط تحقیقات بیشماری پشتیبانی می ‌شود. موقعی که اشخاص مصرف کربوهیدرات خود را کم کنند، اشتهای آن‌ها کم می شود و وزن کم می ‌کنند. اکنون بیش از ۲۰ مطالعه کنترل شده تصادفی نشان داده ‌اند که رژیم‌ های کم کربوهیدرات گاه ۲ تا ۳ برابر بیشتر از رژیم ‌های کم چربی، باعث لاغری می ‌گردد

این واقعیت حتی در رژیم‌ های کم کربوهیدرات کاربرد دارد که در آن ‌ها شخص می ‌تواند هر چقدر که دوست داشته باشد بخورد، ولی رژیم‌ های کم چربی از لحاظ کالری محدودیت دارند. رژیم ‌های کم کربوهیدرات همچنین باعث کاهش سریع وزن آب بدن می گردند که لاغری را سریع ‌تر می ‌کند. کسانی که چنین رژیم ‌هایی را دنبال می ‌کنند، اغلب طی 2 تا 3 روز اختلاف در سایز مشاهده می ‌کنند.

در صورتی به دنبال لاغری سریع شکم و پهلو هستید، بعضی ها پیشنهاد می ‌کنند که استفاده  از کربوهیدرات خود را به روزی ۵۰ گرم کاهش دهید. این امر بدن شما را به حالت کتوز می ‌برد، وضعیتی که بدن شما با کم شدن اشتها و سوخت روبرو می ‌شود و در نتیجه آغاز به سوزاندن چربی‌ ها می ‌کند. رژیم ‌های کم کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک، علاوه بر کم شدن وزن، مزایای سلامتی دیگری نیز دارند. به عنوان مثال می ‌توانند مزایای قابل توجهی برای اشخاص مبتلا به دیابت نوع ۲ داشته باشند.

مصرف مواد غذایی دارای فیبر

مصرف مقدار زیادی فیبر قادر است به کم کردن وزن کمک نماید. به نظر می ‌رسد که الیاف محلول و چسبناک بیشتر بر وزن اثر خواهد گذاشت. این نوع فیبرها آب را به خود جذب می نمایند و یک حالت ژله مانند ضخیم و چسبناک ایجاد می ‌کنند که حرکت غذا را از طریق مجاری گوارشی بسیار کند می ‌کند. همچنین قادر است هضم و جذب مواد مغذی را کند تر کند. نتیجه نهایی آن یک احساس سیری طولانی ‌تر است.

یک بررسی نشان داد که 15 گرم فیبر اضافی در روز، تا 20 درصد مصرف کالری را کم می ‌کند و باعث می‌ شود طی ۴ ماه 3 کیلو وزن کم شود. یک تحقیق ۵ ساله نیز حاکی از آن است که خوردن 20 گرم فیبر محلول در روز با کاهش 4 درصد میزان چربی در حفره‌ی شکمی در ارتباط است. این به این معناست که فیبر محلول امکان دارد به ویژه در کم کردن چربی ‌های مضر شکم و لاغری سریع اثرگذار است.

عالی ترین راه جهت مصرف فیبر بیشتر، مصرف غذا‌های گیاهی از جمله سبزیجات و میوه‌ ها است. حبوبات و همچنین برخی غلات هم منابع خوبی می باشند. بعلاوه، شما می ‌توانید مکمل‌ های فیبردار را نیز تست کنید. دقت داشته باشید که قبل از مصرف هر گونه مکمل باید با یک پزشک مشورت کنید.

محاسبه میزان غذای مصرفی

بیشتر ما اگاه هستیم که آنچه می ‌خوریم برای لاغری سریع خیلی با اهمیت است، اما خیلی هم اطلاع نداریم که روزانه چه چیزهایی می‌ خوریم! امکان دارد یک نفر فکر کند رژیم غذایی با پروتئین زیاد یا رژیم کم کربوهیدراتی دارد، ولی بدون ردیابی مقدار مصرف مواد غذایی به راحتی امکان دارد که گمراه شود. پیگیری نمودن غذای مصرفی به این معنا نمی باشد که هرچه می ‌خورید را وزن نمایید، بلکه شما باید چند روز پشت سر هم را اندازه ‌گیری کرده تا کم و زیاد ‌ها را شناسایی کنید. برنامه ‌ریزی غذایی قادر است کمک کند آسان تر به لاغری سریع دست پیدا کنید، به عنوان افزایش مصرف پروتئین تا ۲۰ تا ۳۰ درصد از کالری کل یا کاهش کربوهیدرات‌ های مضر.

لاغری سریع شکم و پهلو با ترفند های چربی سوز

تمرینات ورزشی جهت لاغر کردن سریع شکم و پهلو

تمرینات سنگین و متناوب (HIIT)

تمرینات سنگین و متناوب که HIIT اسم دارند، با لاغری سریع شکم و پهلو در افراد ارتباط فراوانی دارد. در یک تحقیق، بزرگسالانی که دو بار در هفته از این نوع ورزش ‌ها استفاده می ‌کنند، نتایج مشابهی با افرادی که روزانه 40 دقیقه ورزش هوازی عادی انجام می ‌دادند تجربه کردند. جهت موفقیت بیشتر شما قادر خواهید بود از نرم ‌افزار‌ها و کورنومتر جهت زمان بندی تناوب‌ ها استفاده نمایید.

در باره اینکه چه تمریناتی قصد دارید انجام دهید، از قبل تصمیم ‌گیری کنید و بدن خود را حداقل به مدت 60 ثانیه روی حداکثر توان خود قرار بدهید. سپس 60 ثانیه استراحت کنید و بعد دوباره 60 ثانیه سنگین ورزش کنید. این تناوب را حداقل 6 تا ۷ بار باید تکرار کنید. جهت نتیجه‌گیری بهتر، تمرینات HIIT یا هوازی را قبل از دیگر تمرینات زیر انجام دهید.

تمرین صدتایی

تمرین صدتایی یک ورزش پیلاتس می باشد که ماهیچه‌ های درونی عمیق را مورد هدف قرار می ‌دهد. در اینجا چگونگی انجام این ورزش را برای شما  آورده ایم:

به پشت، روی یک مت ورزشی دراز بکشید و با زانو‌ها خم شده، کف پا‌های خود را بر زمین بگذارید.

پا‌های خود را به شکلی بالا ببرید که انگار روی یک میز قرار دارند و زانو‌ها را همچنان خمیده بگذارید باقی بماند.

مچ را به طرف خارج خم کنید و دستان خود را در کنار بدن حدود 17 سانتی ‌متر به بالا ببرید.

قفسه‌ سینه و پشت خود را از زمین بلند کرده تا عضلات شکم درگیری پیدا کنند.

درحالیکه قفسه سینه و گردن خود را از زمین بالا می برید، نفس بگیرید و بازو‌ها را بالا و پایین نمایید. تلاش کنید حرکات دست با تنفستان متناسب باشد.

آغاز به شمردن کنید؛ تا ۱۰۰ بشمارید و بعد از آن به حالت عادی برگردید.

اگر امکان دارد این کار را ۲ یا سه بار تکرار نمایید.

لاغری سریع شکم و پهلو با ترفند های چربی سوز

تمرین قیچی جهت لاغری شکم و پهلو

تمرین قیچی یکی دیگر از تمرینات ورزشی جهت کمک به لاغری سریع شکم و پهلو می باشد که برخی اوقات در پیلاتس انجام می‌ شود. چگ.نگی انجام این تمرین به این شکل است:

روی یک تشک یوگا دراز بکشید و پا‌ها با با زاویه‌ی نود درجه به سمت بالا بلند نمایید. پاهای شما باید باید خم باشند. می ‌توانید دستان خود را زیر سر بگذارید.

سر و گردن را از روی زمین بلند کرده و چانه را به سوی قفسه‌ سینه ببرید. در این وضعیت شما باید درگیری عضلات شکم را حس کنید.

با حرکاتی کنترل شده، اجازه بدهید یکی از پاها به سوی زمین بیافتد. در صورتی که قادر هستید، قبل از برخورد با زمین پای خود را متوقف نمایید و حدود 10 سانتی‌متر بالاتر از کف آن را معلق کنید.

پا را بالا برده و به جای قبلی بازگردانید. بعد از آن با پای دیگر همین کار را تکرار نمایید. در کل طول تمرین، سر و گردن باید بالا نگه داشته شود.

10 بار این حرکت را تکرار نمایید.

حرکت دراز و نشست چاقو (Jackknife crunch)

حرکت دراز و نشست یا کرانچ Jackknife، تمرین ‌های زمینی می باشند که ماهیچه ‌های شکم را درگیر می‌ کنند. این حرکت امکان دارد در ابتدا ساده باشد، اما بعد از چند تکرار، حس خواهید کرد که تا چه حد هسته‌ی مرکزی بدن شما را سفت می ‌کند. جهت انجام این تمرین:

دراز بکشید و دست ‌ها را صاف و کشیده بر روی سر قرار دهید.

هسته‌ی مرکزی بدن را منقبض نمایید و پا‌ها را کشیده از زمین جدا کنید و بالا ببرید. در همین هنگام، دستان خود را نیز بالا و به سوی پا‌ها ببرید.

تلاش کنید زانوهایتان را لمس نمایید و سپس پایین ببرید. این حرکت را سه ست 10 تایی تکرار نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!

ترکیب قهوه و دارچین برای لاغری؛ تاثیر قهوه و دارچین بر کاهش وزن همه چیز در مورد عمل لاغری و جراحی های کاهش وزن رژیم کانادایی برای کاهش وزن و لاغری سریع (برنامه این رژیم برای تناسب اندام) روش های کاهش وزن موثر (بهترین روش های لاغری) راههای کاهش وزن سریع؛ چگونه خیلی سریع وزن کم کنیم؟ مزیت های تردمیل؛ تردمیل چه تأثیری بر تناسب اندام و کاهش وزن دارد؟ عمل بای پس معده برای لاغری (مزایا و معایب عمل کوچک کردن معده) چگونه لاغری سریع و ایمن داشته باشیم ورزش لاغری ران پا و بغل ران؛ چگونه ران پای خود را لاغر کنیم؟ چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟؛ عادات غذایی برای کوچک کردن شکم