تزریق فیلر زیر چشم چیست؟ هدف، مراحل، شرایط و مزایای انجام این روش

همه ما اقدامات و راه‌ های زیادی را می ‌شناسیم که به رفع سیاهی زیر چشم‌ها کمک می کنند. اهمیت دادن به خواب مناسب و با کیفیت، حذف نمک از رژیم غذایی و مراقبت های پوستی از جمله این اقدامات هستند. کارهایی که به رفع سیاهی زیر چشم شما کمک می کنند اما اثرات موقتی را به همراه دارند. درست برعکس تزریق فیلر زیر چشم!
این روش برخلاف روش های ذکر شده و مرسوم یک راه حل ایمن با ماندگاری بالا و جذاب است. برای آشنا شدن با نحوه تزریق فیلر زیر چشم، عوارض، مزایا و مراقبت های بعد از انجام آن با ما در این مقاله همراه باشید.

هدف و مراحل تزریق فیلر زیر چشم

هدف اصلی از این تزریق چیست؟ این کار برای روشن شدن و پر شدن ناحیه اشک یا همان زیر چشم انجام می‌شود. با انجام این کار شما سعی می کنید میزان چین و چروک ها و سیاهی های زیر چشم خود را کاهش دهید.

جهت تزریق فیلر زیر چشم، قبل از هر چیز مناطقی از صورت که قرار است تحت عمل قرار بگیرد آماده ‌می شود. این مرحله شامل علامت گذاری و استریل شدن محل توسط مایع مخصوص است. در مرحله دوم نوبت به بی حس کردن می رسد. این کار غالبا توسط کرم بی حس کننده در ناحیه مذکور انجام می شود. بعد از مدت کوتاهی کرم اثر می کند و نوبت به کارهای اصلی می رسد!

بعد از بی حس شدن موضع فیلر با استفاده از سوزن مخصوص و ظریفی طی چند دقیقه تزریق خواهد شد. فیلر زیر چشم، حاوی اسید هیالورونیک است. تزریق این ماده در بافت های صورت باعث می شود نواحی مورد نظر پر شوند.
بعد از تزریق، نواحی که فیلر به آنها تزریق شده ماساژ داده می شود تا از کبودی جلوگیری شده و بدین ترتیب تزریق فیلر زیر چشم تکمیل می شود. توجه داشته باشید که فیلرها رنگ زیر چشم‌ها را عوض نمی کنند. بلکه هدف اصلی رفع سیاهی و روشن شدن زیر چشم است. پروسه تزریق حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد.

تزریق فیلر زیر چشم

شرایط تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم به آمادگی و شرایط خاصی احتیاج ندارد. اما نکات کوچکی وجود دارد که بهتر است آنها را رعایت کنید تا از هرگونه خطر احتمالی دور باشید.

داروهای رقیق‌ کننده خون مثل آسپیرین و داروهای ضد التهابی می توانند دردسر ساز شوند. بنابراین بهتر است چند روز قبل از تزریق مصرف این داروها را متوقف کنید. برای اطمینان بهتر است در فاصله چند روز تا انجام تزریق لیست داروهای مصرفی خود را به پزشک نشان دهید و با او مشورت کنید.

همچنین توصیه میکنیم از استعمال سیگار و مصرف مشروبات الکلی حداقل به مدت یک تا دو هفته قبل از تزریق خودداری کنید. رعایت این نکات و رژیم غذایی سالم موجب افزایش سرعت بهبودی می‌ شود.

تزریق فیلر زیر چشم

نتایج تزریق فیلر زیر چشم

انواع زیادی از فیلرها جهت تزریق وجود دارد. میزان اثرگذاری و نتایج تزریق فیلر زیر چشم به مقدار زیادی به نوع فیلر بستگی دارد. بنابراین هر فرد باید با پزشک متخصص مشورت کرده و فیلری را انتخاب کند که مشکل او را بهتر برطرف می کند.

نتایج این روش درمانی جذاب معمولا با فاصله زمانی کمی بعد از عمل قابل مشاهده هستند. از این رو توصیه می‌ شود تورم اندک بعد از عمل را با کمک کمپرس یخ بهبود ببخشید تا سریع تر نتایج را ببینید. ماندگاری اکثر فیلرها بین ۶ تا ۱۸ ماه می ‌باشد. به همین خاطر پس از پایان دوره عمل فیلر لازم است تا درمان خود را با انجام  دوباره تمدید کنید. البته با توجه به سرعت و راحتی این کار جای نگرانی بابت دفعات بعدی وجود ندارد.

در تعداد کمی از موارد هم ممکن است تیرگی زیر چشم بیمار از حد معمول خیلی بیشتر باشد. در این صورت تزریق فیلتر به تنهایی کارساز نخواهد بود و لازم است از روش‌ درمانی مکمل استفاده کرد. این روش مکمل، مزوتراپی روشن کننده پوست است که همراه با تزریق فیلر زیر چشم پوست شما را شفاف، زیبا و روشن خواهد کرد.

تزریق فیلر زیر چشم

عوارض و مزایای تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم عوارض مخصوصی دارد. البته این عوارض معمولا موقتی هستند و جای نگرانی وجود ندارد. تورم کبودی و برآمدگی پوست زیر چشم از جمله این عوارض هستند. همانطور که گفتیم این موارد معمولا پس از تزریق مشاهده شده و با گذشت زمان کوتاهی برطرف می‌ شوند.

تزریق فیلر زیر چشم کمک شایانی که به رفع تیرگی پوست زیر چشم می کند. علاوه بر آن مزایا و فواید دیگری هم دارد. جوان سازی چشم ها و رفع گودی زیر آنها، پر کردن و حجیم کردن اطراف چشم، سرعت بالا در رسیدن به نتیجه مطلوب، همراه بودن با کمترین و خفیف ترین عوارض ممکن و البته نداشتن دوره نقاهت از جمله این مزایا است!

تزریق فیلر زیر چشم

انواع فیلر زیر چشم

همانطور که گفتیم انواع زیادی از فیلر جهت تزریق زیر چشم وجود دارد. میزان موفقیت و بازدهی عمل تزریق هم قبل از هر چیزی وابسته به این است که ابزار مناسبی جهت این کار انتخاب کرده باشید. در این قسمت از مقاله به معرفی چند برند معروف و معتبر فیلر زیر چشم می پردازیم. البته دقت داشته باشید که با این توضیحات نمی توان از درستی انتخاب مطمئن بود. برای ایمنی بیشتر و عملکرد بهتر انتخاب فیلر را حتما به پزشک متخصص خود بسپارید.

 فیلر زیر چشم ژوویدرم

این برند یکی از معتبرترین فیلرهای موجود در بازار است. استفاده غالب فیلر زیر چشم ژوویدرم برای رفع چین و چروک‌ هایی است که در اثر کهولت سن و در افراد سالخورده به وجود می آیند. ژوویدرم برای پر کردن چین و چروک‌ های متوسط‌ و عمیق پوست صورت شما بهترین و تخصصی ترین گزینه است. مدت ماندگاری این فیلر بین شش تا هجده ماه است.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت تزریق فیلر زیر چشم ژوویدرم ظاهر طبیعی است که به صورت شما می دهد. بعد از تزریق این فیلر در حال انجام دادن هر کاری که باشید صورت شما غیر طبیعی به نظر نخواهد رسید. این ویژگی باعث محبوبیت هر چه بیشتر این برند معروف شده است. ماده اصلی تشکیل دهنده این فیلر هیالورونیک اسید است. خوب است بدانید هیالورونیک اسید با بدن انسان سازگاری کامل دارد.

فیلر زیر چشم بلوترو

فیلر بلوترو چین و چروک های پوست را در هر عمقی که باشند به صورت یک دست پر می کند. این فیلر در لایه های مختلف متناسب با مقدار مورد نیاز ژل تزریق می کند تا در نهایت صورت شما یک دست به نظر برسد.

فیلر زیر چشم بلوترو محصول کشور آلمان است و برای رفع گودی زیر چشم نیز مناسب می باشد. این فیلر نیز در بافت طبیعی پوست ترکیب می شود و بدین ترتیب به پوست شما بعد از تزریق هم حالت طبیعی می دهد. این ویژگی خاص بلوترو باعث می شود تا از اثر تیندال یا کبودی پوست شما جلوگیری شود و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

میزان ماندگاری فیلر زیر چشم بلوترو در افراد و سنین مختلف متفاوت است اما می توان بازه زمانی شش تا نه ماهه را به عنوان یک میانگین برای ماندگاری این فیلر در نظر گرفت.

فیلر زیر چشم استایلج

کاربرد و استفاده اصلی فیلر استایلج رفع خطوط پوستی شما و بهبود چین و چروک ها است. گفتنی است که استایلج توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است! همین امر باعث افزایش اعتبار و تضمین کیفیت بالای این محصول شده است.

تزریق فیلر زیر چشم استایلج  باعث برآمدگی زیادی نمی شود و خیال مصرف کننده های آن از این نظر کاملا راحت خواهد بود. در صورت تزریق فیلر استایلج ماندگاری ۶ تا ۱۸ ماهه آن را تجربه خواهید کرد.

فیلر زیر چشم آلیاکسین

ژل آلیاکسین در موارد گودی و تیرگی بیش از حد زیر چشم و بهبود چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد. آلیاکسین از این نظر به فیلر استایلج شباهت زیادی دارد. به طور کلی آلیاکسین مناسب نواحی حساس صورت شماست مانند اطراف غدد اشکی و پوست زیر چشم.

این فیلر انواع مختلفی دارد گه هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. برای مثال آلیاکسین اِس آر نوعی از آنها است. این نوع از فیلر آلیاکسین بیشتر برای بازسازی پوست و منعطف کردن بیشتر آن مورد استفاده قرار می گیرد. تزریق فیلر زیر چشم آلیاکسین ماندگاری بین ۶ تا ۱۲ ماه دارد. پس از آن باید نسبت به تزریق دوباره اقدام کنید.

فیلر زیر چشم تئوسیال

ویژگی خاص این محصول حجم دهی آن به نقاط مختلف صورت است. پس می توان از آن برای حجم دهی و ترمیم زیر چشم هم استفاده کرد و به نتیجه مطلوب رسید. این ناحیه معمولا به خاطر افزایش سن و کاهش مقدار هیالورونیک اسید دچار افتادگی و کاهش حجم می شود. با کمک تزریق تئوسیال مشکلاتی نظیر چین و چروک، گودی زیر چشم و حتی خطوط ریز به وجود آمده در این منطقه از صورت حل خواهند شد!

تزریق به وسیله کانولا

کانولا نام یک نوع مخصوص سوزن است. این سوزن طبی برخلاف سایر سوزن های معمول که می شناسیم نوک تیز نیست. پزشک متخصص در این روش درمانی با استفاده از کانولا طی دو مرحله عمل می کند. در مرحله اول ابتدا به وسیله یک سوزن نوک تیز دیگر روزنه ای بسیار کوچک ایجاد می شود. این روزنه روی پوست و در محل تزریق قرار دارد. در مرحله بعد کانولا از طریق این روزنه وارد پوست می شود تا با کمک آن یک تزریق فیلر زیر چشم کاملا ایمن انجام شود.

اما چرا استفاده از سوزن کانولا برای این عمل پیشنهاد می شود؟ استفاده از این سوزن ویژگی های مثبت زیادی دارد که در زیر تعدادی از آنها را می خوانید.

تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم با کانولا چه مزیت هایی دارد؟

در ادامه در مورد مزایای تزریق فیلر زیر چشم توضیحات بیشتری ارائه کرده ایم.

درد کمتر!

تزریق از طریق سوزن کانولا به طور معمول باعث کاهش درد می شود. دقت کنید که انجام این عمل به وسیله سوزن های معمولی و نوک تیز می تواند با کمی درد همراه باشد. اما سوزن کانولا این مشکل را حل می کند.

ایمنی بیشتر!

همانطور که گفتیم نوک سوزن کانولا تیز نیست. در نتیجه امنیت را بالا می برد. سوزن های تیز و معمولی ممکن است در صورت عدم دقت و مهارت کافی توسط پزشک درمان گر موجب پارگی عروق شوند. اما نوک مخصوص کانولا این خطر را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

کبودی بی کبودی!

در مورد دوم گفتیم که کانولا نمی تواند به رگ ها و عروق آسیب برساند. در نتیجه احتمال کبود شدن محدوده زیر چشم در استفاده از آن تقریبا صفر است.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم یک روش سرپایی است و شما بدون نیاز به بیهوشی یا بستری بلافاصله بعد از عمل مرخص می شوید. تزریق فیلر زیر چشم عوارض زیادی ندارد اما بهتر است این نکات را برای بهبودی سریع تر رعایت کنید:

  • حداقل دو روز محل تزریق را تحت فشار یا ماساژ شدید قرار ندهید. این کار ممکن است باعث نا متقارن شدن نتیجه عمل بشود.
  • برای کاهش احتمال ورم و التهاب بهتر است تا مدتی سر خود را بالا نگه دارید.
  • برای تسکین ورم و کبودی می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید اما کمپرس به هیچ عنوان نباید مستقیما روی پوست گذاشته شود. بهتر است از یک پارچه رابط برای این کار استفاده کنید.
  • بهتر است تا دو هفته بعد از تزریق ماساژ صورت یا پاکسازی انجام ندهید.
  • حداقل یک شبانه روز بعد از تزریق چشمان خود را نشویید.
  • تا چند روز بعد از تزریق، از محیط های بسیار گرم مثل سونا و تابش مستقیم نور خورشید به پوست صورت خود جلوگیری کنید.

Filer 2 e1657007616741

تزریق فیلر زیر چشم برای کدام افراد مناسب است؟

سیاهی و کدر شدن زیر چشم دلیلی اصلی نیاز به انجام تزریق فیلر است. این اتفاق غالبا به خاطر عوامل ژنتیکی رخ می‌ دهد. با این حال عواملی مثل پیری، نداشتن خواب کافی یا مصرف آب به میزان کم نیز می‌ توانند باعث این اتفاق شوند.
تزریق فیلر زیر چشم به طور کلی روش ایمن و کم خطری است. در نتیجه افرادی که با مشکلات سیاهی و کبودی زیر چشم به هر دلیلی مواجه هستند می‌توانند با پزشک متخصص مشورت کنند تا مشکل خود را با این روش برطرف کنند. با این حال مواردی وجود دارد که اگر جزو آنها هستید حتما باید از انجام این عمل خودداری کنید. تزریق فیلر زیر چشم برای این افراد ممنوع است:

برای افراد زیر ۱۸ سال و مبتلا به بیماری‌های خودایمنی، دیابت، مشکلات خونریزی و البته خانم های باردار و شیرده، در صورت انجام تزریق دچار مشکلات زیادی می شوند و این کار به آنها توصیه نمی شود!

تزریق فیلر زیر چشم

آیا فیلر زیر چشم این روش ایمن است؟

انواع مختلفی از فیلرهای زیر چشم مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا هستند. در نتیجه می توان این روش را یک روش ایمن و بی‌خطر در نظر گرفت. ایمنی این عمل به تجربه و عملکرد پزشک هم بستگی دارد. مهارت پزشک باید به قدری باشد که در حین تزریق، رگ‌های خونی تحت تاثیر قرار نگیرند یا ماده‌ای اشتباها به درون آنها تزریق نشود. تزریق اشباه به درون رگ‌های خونی می‌تواند عواقب ترسناکی مثل کور شدن را در پی داشته باشد. از این رو بهتر است عمل تزریق توسط پزشک متخصص، با تجربه و ماهر انجام شود و مراقبت های لازم قبل و بعد از عمل هم رعایت شود.

هزینه تزریق فیلر زیر چشم

این روش هم مانند دیگر درمان های پزشکی و مراقبتی هزینه مادی قابل توجهی دارد. هزینه مذکور از فردی به فرد دیگر و از موردی به مورد دیگر متفاوت است. در نتیجه نمی‌توان مبلغ دقیقی به عنوان هزینه اعلام کرد. با این حال هزینه تقریبی فیلر زیر چشم در تیر ۱۴۰۱ از چهار تا پنج و نیم میلیون تومان است.

تزریق فیلر زیر چشم

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با تزریق فیلر زیر چشم و نکاتی که به آن مربوط می شود آشنا کنیم. ابتدا نحوه و مراحل انجام این کار را توضیح دادیم. در ادامه به تبیین هدف انجام آن پرداختیم و به شما گفتیم چه مواردی را باید قبل از تزریق رعایت کنید.

همچنین در این مقاله مزایا و معایب تزریق فیلر زیر چشم آورده شد تا شما درک و دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشید. پس از آن انواع مختلف فیلر زیر چشم را به صورت خلاصه به شما معرفی کردیم و نکاتی هم درباره محدودیت های استفاده از این روش درمانی، تزریق با سوزن کانولا و قیمت تقریبی این عمل مطرح شد.

می توان گفت تزریق فیلر زیر چشم یکی از روش های کم خطر با هزینه و ماندگاری قابل قبول است. امیدواریم در صورتی که دچار مشکلاتی پوستی مانند تیرگی و گودی زیر چشم هستید این مقاله برای گرفتن تصمیم بهتری از طرف شما مفید باشد. فراموش نکنید که تشخیص نهایی برعهده پزشک متخصص این رشته است.

مطالب مشابه را ببینید!

مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی آلفا لیپوئیک اسید برای زیبایی پوست و ترمیم آن جوانسازی پوست چیست؟ + انواع روش های خاص برای داشتن پوست جوان و زیبا اصول مراقبت از پوست در فصل پاییز و توصیه های لازم برای زیبایی پوست روغن خراطین برای صورت + روش استفاده از روغن خراطین برای زیبایی پوست ماسک سفیده تخم مرغ برای سلامت و زیبایی پوست طرز تهیه انواع ماسک سفیده راز زیبایی پوست زنان کره ای؛ چرا زنان کره ای پوست شفافی دارند؟ استفاده از ماسک چای سبز برای زیبایی پوست و نحوه تهیه آن اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت