تزریق فیلر زیر چشم | مزایا، عوارض، هزینه ها و نحوه انجام آن

اطلاعات کامل درباره فیلر زیر چشم، هزینه ها، مزایا و عوارض

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که با معضل گودی یا چروک زیر چشم ها روبرو هستید و یا از تیره گی و فرو رفتگی زیر چشم هایتان در عذاب هستید، باید آگاه باشید که که تزریق فیلر در زیر چشم مناسب ترین درمان می باشد. در روش تزریق فیلر زیر چشم با تزریق کردن هیالورونیک اسید، گودی زیر چشم، تیرگی ها و چروک ها رفع می شوند و چشم های شما ظاهری شاداب تر و جوان تر به خود می گیرند. اما آیا می دانید این روش درمان چطور انجام می شود و چه مزیت ها و عوارضی دارد؟ در این مقاله می توانید با هر چیزی که نیاز است در راجع به تزریق فیلر زیر چشم از فواید و عوارض تا متد های مراقبت پس از تزریق و هزینه ها بدانید آشنا خواهید شد.

فیلر زیر چشم، به تزریق یک ماده طبیعی مانند هیالورونیک اسید در اطراف فرو رفتگی ها و یا کبودی های چشم گفته می شود. این کار مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد و این روزها خیلی از افراد برای پر کردن فرو رفتگی زیر چشم و یا درمان چروک و تیرگی زیر چشم از آن بهره می برند. اصولا جهت تزریق فیلر زیر چشم هیالورونیک اسید، پلی ال- لاکتیک اسید و کلسیم هیدروکسی لاپاتیک به کار برده می شود. اما به هر صورت بهترین مدل فیلر زیر چشم هیالورونیک اسید است و دیگر فیلر های مصنوعی عوارض بیشتری خواهند داشت.

تزریق فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

در جواب این سوال که فیلر زیر چشم برای چه افرادی مناسب است نیز باید آگاه باشید که که این فیلر یک پر کننده جهت زیر چشم می باشد. اگر به تصاویر فیلر زیر چشم نیم نگاهی بیندازید، می تواند پر شدن قسمت های  گود زیر چشم با به کار بردن تزریق را به عینه دید. تزریق فیلر زیر چشم برای کسانی که دارای فرو رفتگی و تیرگی دور چشم هستند، باعث می شود تا این تیرگی کمتر به چشم بیاید و صورت فرد بشاش تر به نظر بیاید. بنابراین تمام افرادی که  دارای گودی، تیرگی و پف زیر چشم هستند و یا در پی راهی جهت روشن شدن تیرگی های زیر چشم هستند، می توانند از این متد بهره ببرند.

سن تزریق فیلر زیاد اهمیتی ندارد و همه ی  افراد از جوان تا سالمند قادر خواهند بود برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم از تزریق فیلر استفاده کنند.

تزریق فیلر زیر چشم

مزایای تزریق فیلر چشم

تزریق فیلر زیر چشم دارای مزایای زیادی است. این متد درمانی فقط در طول چند ساعت چهره شما را بشاش تر و شاداب تر می کند و باعث می شود چروک ها، فرو رفتگی ها و تیرگی های آزار دهنده زیر چشم از میان برود. گرچه که تاثیر این فیلرها دائمی نیست ولی ظاهر زیبایی که به چشم ها خواهد داد ، در بیشتر مواقع ارزش این کار را دارد. از اساسی ترین مزایای تزریق فیلر زیر چشم می توان موارد زیر را نام برد:

  • تاثیر فوری
  • روشن شدن تیرگی زیر چشم
  • شاداب تر به نظر رسیدن
  • پر کردن فرو رفتگی های زیر چشم
  • سرحال تر شدن چهره

چگونه برای تزریق فیلر زیر چشم آماده شویم؟

پیش از هر چیزی باید اطلاع داشته باشید که یافتن یک پزشک خوب جهت تزریق فیلر اساسی ترین کاری است که بایستی انجام دهید. یک پزشک ماهر و معتبر از مواد اولیه با کیفیتی جهت تزریق استفاده می کند. به همین جهت خیالتان از این بابت راحت خواهد شد که پزشک شما از با کیفیت ترین مارک فیلر زیر چشم استفاده می نماید. در مرحله دوم باید بدانید که پیش از هر تزریقی به صورت، باید از استفاده از هر داروی رقیق کننده خون اجتناب کنید. خوردن بعضی داروها می تواند باعث به وجود آمدن کبودی و تورم بیشتر گردد. بنابراین بهتر است از 6 روز پیش از تزریق از خوردن داروها و مکمل هایی مانند آسپرین، ناپروکس، ویتامین E و امگا ۳ خودداری کنید.

تزریق فیلر زیر چشم

نحوه تزریق فیلر زیر چشم چگونه است؟

از آنجایی که فیلر چشم از مواد طبیعی توسط بدن به وجود آمده است، در زمان تزریق، حساسیتی از سوی بدن اتفاق نخواهد داد. نیاز به ذکر است، این تزریق موجب حفظ رطوبت پوست می شود تا پوست بشاش تر و لطیف تر بشود.

تزریق فیلر زیاد کار سخت و دردناکی نیست. پیش از هر کاری معمولاً در قسمت مورد نظر از کمی بی حسی موضعی استفاده می شود. پس از آن تزریق انجام می گردد. این روند طبق موقعیت بیمار از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می برد. از آن جایی که ناحیه مورد نظر بی حس می شود، معمولاً بیمار در طی تزریق درد زیادی ندارد و فقط مقداری فشار در زیر چشم ها احساس می نماید. پس از تمام شدن تزریق قسمت تزریق شده توسط پزشک به آرامی ماساژ داده می شود.

فرایند درمان فقط چند دقیقه کوتاه است و زیاد فرآیند دردناکی نیست. به وجود آمدن مقداری کبودی و تورم پس از تزریق طبیعی است. این مسئله به دلیل وجود عروق خونی و نازک بودن پوست زیر چشم اتفاق می افتد که اصولا خیلی سریع بر طرف می گردد.

عوارض تزریق فیلر زیر چشم

ایجاد  مقداری کبودی و تورم پس از تزریق فیلر کاملاً طبیعی است و از اساسی ترین عوارض این تزریق به حساب می آید. این عوارض اصولا ۱ تا ۲ روز باقی می ماند. در بعضی موارد خاص امکان دارد مقدار کبودی از حد نرمال بیشتر باشد. در این موقعیت ممکن است زیر چشم ها تا 8 روز نیز کبود باقی بماند. با این حال باز هم نیاز نیست شخص درمان خاصی انجام دهد و به مرور کبودی از بین خواهد رفت. به صورت کلی مقدار کمی قرمزی و کبودی در قسمت تزریق شده و زیر چشم ها تا چند روز عادی است و نیاز به هیچ نگرانی نمی باشد.

به این موضوع باید توجه داشته باشید که  که در بعضی موارد بسیار خاص ممکن است تزریق فیلر زیر چشم در جهت  از بین بردن چروک یا فرو رفتگی باعث کور شدن فرد شود. هر چند که این اتفاق بسیار کم اتفاق می افتد ولی می تواند با انسداد یکی از رگ های چشم، رخ دهد. به همین دلیل برای تزریق فیلر زیر چشم برای چروک و تیرگی از کانولا که یک مدل سوزن است، استفاده می شود تا باعث پارگی عروق نگردد. توجه کنید که تزریق فیلر حتماً باید از طریق یک پزشک متخصص، ماهر و مجرب انجام شود.

تزریق فیلر زیر چشم

مراقبت ها بعد از تزریق فیلر زیر چشم

اشخاصی که  تزریق فیلر زیر چشم انجام می دهند تا 1روز نباید ورزش و کارهای سنگین انجام دهند. می توانید برای کم کردن پف زیر چشم ها از کمپرس سرد چند بار در روز استفاده نمایید. بالا نگه داشتن سر نیز می تواند به روند بهبودی سرعت ببخشد.

ماندگاری فیلر زیر چشم

در حالت عادی فیلر زیر چشم برای چروک و فرو رفتگی زیر چشم در بار اول ۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارد. هر چند که امکان دارد بعد از گذشت این زمان نیز از بین نرود. اصولا بعد از تزریق دوم، فیلر در مدت زمان طولانی تری باقی خواهد ماند و حدودا یکسال ماندگاری خواهد داشت.

قیمت و هزینه تزریق فیلر زیر چشم

معمولا هزینه انجام تزریق فیلر طبق برند فیلری که استفاده می شود مشخص می گردد. از آن جایی که تزریق فیلر یک درمان زیبایی محسوب می شود، بیمه به آن تعلق نخواهد گرفت و همه هزینه های آن باید از طریق خود بیمار پرداخت گردد. میزان فیلر مورد استفاده برای بیمار، نوع فیلر و همچنین دستمزد پزشک، از مهم ترین عوامل تاثیر گزار بر هزینه تزریق فیلر چشم برای چروک و فرورفتگی زیر چشم می باشد.

نکات قبل از تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر یک روش غیر تهاجمی برای جوان کردن و رفع مشکلات زیر و اطراف چشم است. در صورتی که تصمیم دارید نتیجه خوبی از انجام تزریق فیلر زیر چشم به دست بیاورید، باید به  نکاتی قبل از تزریق فیلر توجه نمایید:

چند روز پیش از تزریق از مصرف نوشیدنی های الکلی و داروهای رقیق کننده خون اجتناب نمایید.

پیش از تزریق فیلر فهرستی از داروهایی که مصرف می‌ نمایید را در اختیار پزشک خود قرار دهید. پزشک بعد از آنالیز داروها به شما اجازه می دهد که بعد و قبل از عمل آن دارو ها رو مصرف نمایید یا خیر. پزشک حتی قادر است برای داروهای شما جایگزین بهتری ارائه دهد.

تا دو هفته پیش از تزریق فیلر زیر چشم از کشیدن سیگار خودداری نمایید. کشیدن سیگار مقدار جریان خون در بدن را کم می کند و از آنجایی که اکسیژن نیز کند تر جریان می یابد، می‌تواند فرایند بهبودی را کند نماید. همچنین امکان عفونت نیز افزایش خواهد یافت.

تزریق فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • افرادی که سابقه سکته قلبی دارند.
  • زنان باردار و شیرده.
  • اشخاصی که بیماری‌ های سیستم ایمنی دارند.
  • افرادی که آسم و حساسیت‌ دارند.
  • کسانی که مشکل انعقاد خون دارند.
  • اشخاصی که پلاک دندان و دهان دارند.

جمع بندی نهایی

امروزه تشخیص این که چه فردی فیلر زیر چشم انجام داده کار چندان آسانی نیست، به دلیل اینکه این فرآیند بسیار طبیعی جلوه  می کند و در بیشتر مواقع امکان تشخیص وجود ندارد. تزریق فقط میزان کمی فیلر در زیر چشم ها می تواند گودی، تیرگی و چروک های زیر چشم شما را رفع کند و بار دیگر چهره بشاش، شاداب و زیبایی را به شما هدیه بدهد.

مطالب مشابه را ببینید!

از بین رفتن چین و چروک های صورت به روش طبیعی با مواد بدون ضرر و طبیعی از بین بردن چین و چروک پیشانی + روش های خانگی و تخصصی موثر چین و چروک پیشانی و راه های درمان آن (انواع روش پیشگیری و رفع چین و چروک) پیشگیری از چروک لب؛ دلایل ایجاد، انواع چروک لب، درمان خانگی و روش های پزشکی رفع خط لبخند (اصلاح خط لبخند) و روش های از بین بردن این چروک صورت روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض پیشگیری از پیری زودرس؛ دلایل پیری سلول های پوست و روش های جوانسازی آن مزایای پاکسازی عمیق پوست و انواع روش پاکسازی درخانه و مطب