اطلاعات کامل درباره تزریق ژل لب، مزایای آن، مراقبت ها و روش های انجام

یکی از روش های زیباسازی چهره تزریق ژل لب است که قبل از انجام دادن تزریق ژل به لب ها می بایست از مزایا و معایب این روش اطلاعات داشته باشید. در ادامه این مطلب اطلاعاتی کامل در مورد تزریق ژل لب، روش های انجام، مزایا، معایب و مراقبت های پس از انجام آن را توضیح داده ایم.

لب‌ ها یکی از اصلی ترین اجزای صورت می باشند که فرم و حالت آن‌ ها اثر فراوانی در زیبایی شخص دارد. بعضی از اشخاص بنا به علل متعددی از فرم و حالت لب ‌های خود راضی نیستند.  بهترین راه جهت تغییر دادن فرم لب تزریق ژل لب است‌. داشتن لب‌ های بزرگ و خوش حالت به جذابیت چهره شما کمک فراوانی می‌ کند. این عمل به سادگی با استفاده از فیلر و ژل لب ممکن می باشد. در صورتی که تصمیم به تزریق ژل لب را دارید تا آخر این مقاله روزانه با ما باشید.

همه چیز در مورد تزریق ژل به لب برای زیبایی بیشتر آن

به خاطر داشته باشید هنگام تزریق ژل لب طبیعی و تغییر طبیعی فرم لب، درست نیست که لب ها از حالت طبیعی  و مرزهای خود خارج گردند و در عین حال می بایست چروک های طبیعی لب حفظ گردد.

قطعا کسانی که تزریق ژل جهت اصلاح فرم لب، گونه و دیگر بخش های صورت انجام داده اند در پی رسیدن به عالی ترین نتیجه می باشند. پس از تزریق ژل باید مراقبت هایی انجام گیرد تا شخص به نتیجه مد نظر خود برسد.

جهت کسب بهترین نتیجه در کسانی که تزریق ژل در قسمت های مختلف صورت انجام داده اند، برای حفظ سلامت و زیبایی موارد زیر را کاملا به دقت انجام بدهند. در ادامه بیشتر به مراقبت پس از تزریق ژل لب خواهیم پرداخت.

مراقبت پس از تزریق ژل لب از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر مراقبت پس از ژل لب به درستی انجام شود و شخص سایر موارد مربوط به مراقبت بعد از تزریق ژل لب را به درستی انجام دهد، نتیجه تزریق ژل لب و فیلر بسیار مؤثرتر و بهتر می‌ شود. در این مورد لازم به توضیح می باشد که عدم رعایت مراقبت های پس از تزریق ژل لب امکان دارد باعث بروز عوارضی گردد. با توجه به این توضیحات می شود گفت اگر تصمیم به تزریق ژل لب را دارید پیش از آن در مورد اینکه پس از تزریق ژل لب چه باید کرد تحقیق نمایید.

به صورت کلی به همان مقدار که تزریق ژل لب در زیبایی و جذابیت نتیجه کار اثر دارد، به همان مقدار هم مراقبت پس از ژل لب مؤثر است. در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد مراقبت پس از تزریق ژل لب می ‌پردازیم. جهت یافتن جواب این سوال که پس از تزریق ژل لب چه باید کرد تا آخر با ما همراه باشید. علاوه بر دیگر موارد اطلاعات زیادی در باره ورم لب پس از تزریق و راهکار‌های کم شدن ورم لب پس از تزریق کسب خواهید نمود.

تزریق ژل لب

تصویر یک خانم در حال تزریق ژل لب . زمینه تصویر سفید بوده و دستکش های پزشک صورتی متمایل به بنفش می باشد. همچنین سرنگ و سوزن تزریق در تصویر نمایان می باشد.

مزایای تزریق ژل لب

امروزه تزریق ژل لب دارای طرفداران زیادی است. استقبال از این تکنیک به درستی نشان ‌دهنده مزایای این تکنیک است. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد مزایای تزریق ژل لب خواهیم پرداخت.

اصلی ترین فایده تزریق ژل، حجم دادن به لب ‌ها می باشد. با این تکنیک می ‌توانید لب‌ های بزرگ تر و زیبا تری داشته باشید. از دیگر مزایای آن می شود به این مورد اشاره نمود که در صورت نا متقارن بودن دو طرف لب آن را متقارن خواهد کرد. از آنجایی که مقدار تزریق ژل لب انتخابی می باشد، به سادگی می ‌توانید مقدار بزرگ شدن لب‌ ها را کنترل نمایید. به صورت کلی اگر مراقبت‌ های پس از فیلر لب را رعایت نمایید، تزریق ژل یک تکنیک سازگار با بدن به حساب می آید که عوارض خیلی کمی دارد. لازم به توضیح می باشد که این روش بدون عوارض است مگر اینکه رعایت نکردن مراقبت های پس از تزریق ژل لب باعث بروز عوارض گردد.

پس از تزریق ژل لب چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

با توجه به اینکه پیش از تزریق ژل لب‌ ها بی‌ حس می شوند، یکی از مراقبت ‌های پس از فیلر لب این است که تا هنگامی که حس لب ‌ها کاملا برنگشته است از خوردن یا آشامیدن اجتناب نمایید. به طور کلی پیشنهاد می ‌شود تا یک هفته پس از موقعی که تزریق کرده ‌اید از نوشیدنی ‌های دارای الکل  و مصرف دخانیات اجتناب کنید.

از دیگر مواردی که جزو مراقبت های پس از تزریق ژل لب به حساب می آید، می‌ شود به این مورد اشاره نمود که نباید به لب ‌های خود دست بزنید. بنابراین مراقبت پس از تزریق ژل لب این است که لبان خود را پس از تزریق ماساژ ندهید و از هر نوع دستکاری اجتناب کنید.

✅ مطلب مشابه: داشتن لبخند زیبا + روش هایی برای داشتن لبخندی زیبا و دلنشین

تزریق ژل لب

نکاتی که درباره مراقبت پس از تزریق ژل لب وجود دارد شامل موارد زیر می شود:

  • در روز نخست پس از تزریق از مواد آرایشی روی موضع استفاده ننمایید.
  • در یک روز نخست بعد از تزریق ژل لب ، باید از ورزش های سنگین (مانند ایروبیک)، قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب یا گرمای شدید و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • پس از تزریق ژل، تا ۷۲ ساعت از دستکاری نمودن و ماساژ ناحیه تزریق شده پرهیز نمایید.
  • بهتر است در دو هفته اول از برخورد با گرمای فراوان مانند سونا و حمام های داغ خودداری نمایید.
  • خوردن غذا هاى سفت مثل ساندویچ، گاز زدن به خوراکی هاى سفت، استعمال سیگار، قلیان و به صورت کلی هرگونه ضربه در دو روز پس از تزریق فیلر(ژل) به ویژه در بخش لب ها ممنوع است.
  • واکنش بدن به ژل های استاندارد خیلی کم است، فقط امکان دارد پس از تزریق، شخص دچار کبودی، درد، تورم و سفتی گردد که اصولا تا یک هفته (حداکثر ۲ هفته) رفع می گردد.
  • در صورت رخ دادن قرمزی، حساسیت و هر واکنش غیر طبیعی، حتما پزشک  خود را در جریان بگذارید.
  • حتما ۲ هفته بعد از تزریق ژل، برای معاینه و ادامه تزریق (در صورت احتیاج) به پزشک مراجعه نمایید.
Zhel 5 e1651055987453

تورم پس از تزریق ژل لب چند روز طول می کشد؟

ورم و کبودی امکان دارد سریعا بعد از تزریق ظاهر نگردد و یک روز بعد از تزریق ژل ظاهر شود، مقدار ورم و کبودی در هر فرد فرق دارد در خیلی از افراد فقط به میزان کمی ورم خلاصه می شود و برای برخی از افراد، کبودی نیز رخ می دهد، مقدار کبودی امکان دارد تا روز دوم نیز زیاد شود، اما بعد از گذشت چند روز به تدریج کم می شود و در نهایت تا دو هفته به صورت کامل از بین می رود.

کم کردن ورم لب پس از تزریق ژل

در صورت بروز کبودی بعد از تزریق ژل می توانید از آناناس، قرص های ویتامین C، کمپرس سرد (در ساعات نخستین پس از تزریق ژل) و بعد از آن کمپرس گرم(در روزهاى نخستین بعد از تزریق ژل) استفاده کنید.

در مواردی امکان دارد ژل تزریق شده گلوله گلوله گردد، این اتفاق تا دو هفته بعد از تزریق عادی است، اگر که بعد از روز چهاردهم هم ادامه دار  باشد، حتما پزشک را در جریان این مسئله قرار دهید.

✅ مطلب مشابه: تزریق ژل لب و برجسته سازی و زیبا کردن لب با این روش (عوارض و روش تزریق)

تزریق ژل لب

دیگر مراقبت های پس از تزریق ژل

اگر میخواهید بدانید در مورد مراقبت های بعد از تزریق ژل به لب باید چه کاری انجام دهید تا عالی ترین و بیشترین تاثیر را از این فرایند دریافت نمایید باید به موارد عمل کنید:

۱شست و شوی صورت پس از تزریق نمودن ژل

طی ۸ ساعت نخست پس از تزریق ژل خوب است که از تماس با ناحیه خودداری نمایید. پس از گذشت این زمان، می توانید صورت خود را بشویید.

۲طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل

اگر در ساعات آخر روز تزریق ژل انجام دادید، بهتر است که به صورت طاق باز بخوابید. در صورتی که تزریق ژل لب در ساعات آخر روز انجام شده است، به هیچ عنوان روی صورت خود نخوابید.

۳اثر گرما بر ژل لب

تا زمانی که تورم ناحیه ژل زده شده کم نشده باشد ، از برخورد با گرمای زیاد خودداری کنید.

تزریق ژل لب

نکاتی که هنگام انجام تزریق ژل لب باید به آن توجه کنید:

  • ژل لب باید به گونه ای انجام شده باشد که به سادگی توسط دیگران قابل تشخیص نباشد که شما تغییری زیادی در صورت خود داده اید.
  • استفاده از ژل های ارزان قیمت و مدل های مصنوعی که هر روز شاهد آن هستیم، ترس فراوانی در دل طرفداران به تزریق لب و اصلاح طبیعی فرم لب ایجاد کرده است.
  • در مورد ترس از عوارض اصلاح طبیعی لب باید اطلاع داشته باشید همه ژل های معتبر از هیالورونیک اسید طبیعی (از طبیعت گرفته شده است) به دست آمده است، هیالورونیک اسید به شکل طبیعی در بدن ما وجود دارد.
  • همچنین یکی از دغدغه های افراد درد تزریق ژل است، باید در جریان باشید در این قسمت از بی حسی کامل استفاده می گردد و شما هیچ نوع حسی، حین زمان تزریق نخواهید داشت.
  • برای تغییر دادن فرم لب اصولا (در اکثر افراد) یک سی سی ژل در دو مرحله و در مدت دو هفته انجام می گیرد تا به اوج طبیعی بودن برسد، لازم به ذکر است مرحله دوم تزریق شامل هزینه  نخواهد بود.

برای تغییر دادن لب باید حتما جانب احتیاط را رعایت کنیم. دو عنصر اساسی و اثرگذار در این مورد:

۱- کیفیت مواد تزریقی

۲- تجربه پزشک

متاسفانه در سال های قبل خیلی از طرفداران تزریق ژل، به ژل های دائم علاقه داشتند، اما باید این مسئله را به خاطر داشته باشید هر ماده در بدن با واکنش طبیعی، در طولانی مدت روبرو خواهد شد که این نکته موجب بروز عفونت و عوارض جبران ناپذیری خواهد گردید.

در بهترین وضعیت بعد از استفاده از ژل های دائم، در صورتی که لب ها دچار عفونت نگردند بعد از گذشت چندین سال به صورت “گلوله گلوله” خواهند شد که متاسفانه بیرون کردن آن از لب خیلی سخت و دشوار خواهد بود.

✅ مطلب مشابه: تزریق ژل دائمی برای زیبایی | مزایای و معایب این روش

تزریق ژل لب

دلیل جذب سریع ژل لب چه می باشد؟

خیلی از عوامل موجب زود جذب شدن ژل و کم شدن ماندگاری ژل لب خواهند شد. متابولیسم بدن شخص یکی از عوامل مهم است که بر ماندگاری ژل لب اثر می گذارد. از آن جایی که بیش تر ژل های لب از اسید هیالورونیک به وجود آمده اند، از طریق بدن شما متابولیزه خواهند شد. برای بعضی از افراد، این فرآیند زود تر از دیگران اتفاق می افتد و در نتیجه ژل لب زود تر جذب می گردد.

علت دیگر جذب سریع ژل لب قرار گرفتن در برابر نور آفتاب است که باعث زودتر جذب شدن ژل لب و کم شدن ماندگاری آن می شود. لب ها یکی از فعال ترین قسمت های چهره هستند. در طی روز موقع صحبت کردن،  غذا خوردن، نفس کشیدن، بوسیدن و … لب‌ها در حرکت و فعال هستند، به همین علت است که امکان دارد ژل در این قسمت زودتر از دیگر نقاط صورت جذب بدن گردد. با رعایت نکاتی که برای پس از تزریق ژل لب بیان نمودیم، می توانید سرعت جذب شدن ژل لب از طریق بدن را کم کنید و زمان زیادی از زیبایی لب های خود لذت ببرید.

فرم دهی لب

یکی از نکات اساسی  روش ایمن اصلاح فرم لب با تزریق ژل لب طبیعی، تزریق عالی ترین نوع ژل می باشد.

هیالورونیک اسید:

این ماده در بافت پوست هر قسمتی از بدن و در تمام نژاد‌ها وجود دارد. اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می کند، آب را در پوست حفظ می کند و حجم پوست را نگه می دارد. با بالا رفتن سن هم این ماده به تدریج کم می شود و به عبارت دیگر، راز جوان ماندن پوست وجود هیالورونیک اسید در بدن می باشد، با تزریق کردن این ژل در لب می شود فرم لب را اصلاح نمود.

از طرف دیگر به علت ماندگار نبودن پس از گذشت ۶ الی ۱۸ ماه به مرور جذب بدن و سپس دفع می شود، همچنین اگر از مدل ایجاد شده رضایت نداشته نباشید بعد از گذشت چند روز می شود با تزریق هیالورونیداز کل اثر ژل  را از بین برد و به شکل قبلی بازگرداند.

نکته آخر و اساسی ترین اصل در اصلاح نمودن طبیعی شکل لب ، کیفیت ژل هایی است که تزریق می شود. امروزه در بازار ایران ژل های زیادی وجود دارد که مورد تایید وزارت بهداشت نیست (این را به خاطر داشته باشید که استاندارد های وزارت بهداشت در مورد اجناس وارداتی خیلی سخت گیرانه است و جنسی که تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد قطعا قابل اطمینان خواهد بود)

✅ مطلب مشابه: چین و چروک پیشانی و راه های درمان آن (انواع روش پیشگیری و رفع چین و چروک)

نحوه تزریق ژل لب

نحوه تزریق ژل لب خیلی اهمیت دارد. این کار در صورتی که اصولی و با دقت انجام گردد باعث می ‌شود تا نتیجه تزریق ژل بی خطر و ماندگارتر باشد. از سوی دیگر ترریق اصولی ژل لب باعث می گردد تا دیگر احتیاج به یافتن دلیل زود جذب شدن ژل لب نباشد. فردی که این کار را انجام می ‌دهد بایستی مهارت و تخصص مورد نیاز را داشته باشد. این فرد باید به خوبی با ساختار لب آشنا باشد. موقع تزریق ژل لب توجه به برخی نکات از اهمیت بیشتری برخوردار است. از جمله این نکات می‌ توان به این موارد اشاره کرد که تزریق باید در محل مناسب انجام گردد.

مقدار مواد تزریق شده هم باید متناسب و کنترل شده باشد. از همه مهم تر اینکه ژل لب باید در قسمت مناسب لب تزریق گردد. روند تزریق ژل لب به این شکل است که اول لب‌ ها را بی ‌حس می ‌کنند. بعد از آن پس از اطمینان از بی ‌حس شدن لب‌ ها با استفاده از الکل لب‌ها ضد عفونی می ‌شود. در آخر هم از طریق سرنگ و سوزن‌ های مخصوص این کار با دقت به زاویه آن ‌ها مقدار مورد نیاز ژل به یکی از لایه‌ های پوست لب تزریق می گردد

هزینه تزریق ژل لب

قیمت ژل لب بسته به برند آن فرق دارد و به طور میانگین هر سی سی از ۳۴۰۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰۰۰ هزار تومان می باشد.

✅ مطلب مشابه: تیرگی زیر چشم و راه ها و روش های موثر درمان آن

مطالب مشابه را ببینید!

لیفت بینی + انواع روش های لیفت بینی با نخ و تزریق و بدون جراحی تزریق ژل خط خنده (عوارض، ماندگاری، قیمت و عکس های قبل و بعد انجام آن) میزان ماندگاری تزریق ژل لب و عوامل ماندگاری بیشتر آن تزریق فیلر زیر چشم چیست؟ هدف، مراحل، شرایط و مزایای انجام این روش تزریق ژل دائمی برای زیبایی | مزایای و معایب این روش تزریق فیلر زیر چشم | مزایا، عوارض، هزینه ها و نحوه انجام آن تزریق ژل لب و برجسته سازی و زیبا کردن لب با این روش (عوارض و روش تزریق) درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن رفع سفیدی مو؛ روش های کنترل و درمان سفید شدن موها در زنان و مردان اطلاعات درباره فولیکول مو و تقویت آن؛ روش های خانگی تقویت مو و رشد بهتر مو