تزریق ژل لب و برجسته سازی و زیبا کردن لب با این روش (عوارض و روش تزریق)

اطلاعاتی در مورد تزریق ژل لب برای زیبایی و برجسته سازی لب

همه افراد لب های برجسته را دوست دارند ولی ممکن است که لب های کوچکی داشته باشند و برجسته نباشند. خوشبختانه ما در قرنی زندگی می‌کنیم که همه خواسته ها شدنی شده است. برای افزایش حجم لب ها و برجسته کردن آن‌ها روش های متفاوتی وجود دارد که رایج ترین و بهترین آن‌ها تزریق ژل لب است .برای اینکه لب هایی زیبا و خوش فرم داشته باشید در ابتدا به‌یک پزشک متخصص با تجربه مراجعه کنید ،تا پس از انجام عمل دچار عارضه نشوید .متاسفانه بسیاری از افراد بدون آگاهی از عوارض این کار و مراجعه به افرادی که تخصص این کار را ندارند  خسارات جبران ناپذیری را به سلامتی خود وارد می‌کنند. اما اگر این کار توسط یک پزشک متخصص انجام شود هیچ مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

 

نحوه ورود ژل های تزریقی به بافت پوست

با بالا رفتن سن میزان تولید هیالورونیک پوست کاهش پیدا می‌کند و پوست به مرور زمان دچار افتادگی و پیری می‌شود.این ماده در تمام سلول های پوست قرار دارد وو فضای خالی بین الاستین و کلاژن را پر می‌کند، این امر باعث می‌شود آب بین این منافذ باقی بماند و پوست را جوان نگه دارد اگر این منافذ توسط اسید هیالورونیک آبرسانی نشوند سلول هایزپوست به پایان عمر خود نزدیک شده و به مرور باعث افتادگی و پیری پوست می‌شود.

به همین دلیل ژل های تزریقی با مقدار مناسبی از هیالورونیک اسید هنگامی که وارد پوست می‌شوند فورا فرورفتگی های پوست را پر می‌کنند و چین و چروک های پوست را نیز آبرسانی می‌کنند و موجب شادابی و جوانی پوست می‌شوند.

عوارض تزریق ژل لب از ژل پوست بیشتر است زیرا لر ها در طول روز مدام در حرکت هستند و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت نکنیم ممکن است آثار آن پس‌از مدتی از بین برود.

باور های غلطی در مورد تزریق ژل لب وجود دارد که ناشی از عدم آگاهی افراد است ،این عدم آگاهی در مواردی مانند عوارضی که بعد از تزریق برای شما به وجود خواهد آمد و یا بی اطلاعی از دائمی بودن یا نبودن تزریق ژل و…به خاطر ضعف در عدم مشاوره درست پزشک و یا فرصت طلبی برخی افراد و مراکز زیبایی است که فقط به دنبال منفعت خود هستند.

تزریق ژل لب

 

تزریق ژل لب نوین و مدرن

تزریق ژل لب در دنیای امروز بسیار رایج شده است به طوری که شما کمتر افرادی را می‌بینید که این عمل زیبایی را انجام نداده باشند ،همچنین تزریق ژل لب نسبت به گذشته بسیار رایج تر شده و هرجایی از قبیل آرایشگاه ها،کلینیک های زیبایی ،مطب پزشکان و…در دسترس است .

 

ماندگاری ژل لب

ماندگاری ژل لب به چند عامل بستگی دارد :

نوع ژل مورد استفاده

ژل هوی هیالورونیک به مدت ۶تا۹ ماه،ژل های نیمه دائم حدود۱تا۲سال و ژل های دائم به مدت طولانی تر ماندگاری دارند.

برند ژل مورد استفاده 

شرکت های مختلف ژل هایی با فرمولاسیون مختلف تولید می‌کنند برخی از این ژل ها فقط مختص تزریق به لب و برخی دیگر مختص تزریق به پوست و صورت است.

متابولیسم بدن

شرایط فیزیولوژیک پوست نیز تعیین کننده است برخی از افراد به دلیل متابولیسم بالای بدنشان هیالورونیک تزریق شده زودتر جذب می‌شود.

میزان حجم دهی به لب

حجم دهی بیشتر،ترمیم دیرتری نیاز دارد.

مقدار تزریق و میزان ماندگاری

مواد تشکیل دهنده هر ژل و نوع اثر گذاری آن تعیین کننده ماندگاری آن است .اینکه چه مقدار ژل تزریق کنید بسته به خواسته خودتان و وضعیت لب هایتان است .اگر می‌خواهید ظاهر طبیعی و لب های زیبایی داشته باشید ۱ الی ۲ سی‌سی کافی است تا شکل لب ها از حالت طبیعی خارج نشود.

عوارض تزریق ژل لب

اگر تزریق ژل لب به درستی انجام نشود عوارض جبران ناپذیری را بدنبال دارد، بنابراین به هیچ  عنوان برای انجام این کار نزد آرایشگاه ها و سالن های زیبایی نروید و حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید .

چند مورد از عوارض تزریق نامناسب ژل لب به صورت زیر است :

بروز واکنش های آلرژیک

این مورد در انجام پروتز لب نادر است اما در برخی موارد جزئی بیماران دچار این عارضه می‌شوند این واکنش به نوع ژل تزریقی بستگی دارد و اگر کیفیت ژل مناسب نباشد باعث این مشکل می‌شود.

آسیب به بافت لب

با تزریق یک ماده خارجی به بدن بافت ها دچار آسیب می‌شوند و این موضوع کاملا طبیعی است به طور کلی تمام نقایصی که در هر عضو از بدن  ایجاد می‌شود.ناشی از اختلال عملکرد در یکی از بافت ها است .

ایجاد زخم در ناحیه تزریق ژل لب

اگر فرایند تزریق ژل لب به درستی انجام نشود باعث زخم شدن اطراف لب می‌شود.همانطور که ذکر شد ژل های تزریقی حاوی هیالورونیک هستند و اگر بیش از نیاز وارد منافذ پوست شود فرایند تولید کلاژن را مختل وباعث خشکی و زخم شدن آن محل می‌شود.

ایجاد عفونت

در برخی موارد تزریق ژل منجر به عفونت های پوستی می‌شود، برای جلوگیری از این اتفاق قبل از عمل از پزشک معالج خود بخواهید که از جنس پوست لب شما نمونه برداری کند .این عمل باعث می‌شود پزشک از جنس پوست لب شما آگاهی پیدا کند و متوجه خطرات احتمالی نیز شود.

تورم و کبودی

یکی دیگر از عوارض تزریق ژل لب تورم و کبودی است .معمولا این عوارض با کمی استراحت و مصرف دارو های تجویزی پزشک رفع شود .

توصیه میشود به تزریق ژل لب به عنوان یک عمل با خطرات جدی نگاه کرد،چون اگر تزریق درست صورت نگیرد خطرات بدی را بدنبال دارد.یکی از این خطرات انسداد عروقی است ،در این عارضه ژل تزریق شده عروق خونی را مسدود می‌کند و اگر خون به بافت های لب نرسد ،بافت ها می‌میرند و قسمتی از لب از بین میرود.

تزریق ژل لب

درد تزریق ژل لب

اکثر ژل های هیالورونیک دارای ،داروی بی حسی لیدوکائین هستند ،به جز این مورد لب هارا به شیوه های مختلفی می‌توان بی حس کرد ،مثلا می‌توانند اطراف لب یک داروی بلوک کننده عصبی تزریق کنند  یا از دارو های بی حس کننده موضعی مانند کرم یا پماد استفاده کنند .معمولا پزشک ها از بی حس کننده موضعی استفاده می‌کنند و درد تقریبا به طول کامل از بین میرود.و ابتدا یک سوزش جزئی خواهید داشت و سپس کمی فشار و معمولا درد حادی را احساس نخواهید کرد .

 

منع استفاده از ژل لب برای چه افرادی است

انجام این کار برای برخی از افراد  اکیدا ممنوع است،به عنوان مثال برای زنان باردار و شیر ده ،بیماران قلبی ،اشخاصی که داروی آسپرین مصرف میکنند،مبتلایان به دیابت ،افرادی که سابقه سکته مغزی دارند ،بیماران تنفسی و… ممنوع میباشد .

 

تزریق چربی به لب

تزریقرچربی ماندگاری بالاتری نسبت به ژل دارد بنابراین طرفداران بیشتری دارد ولی برای تزریق به لب چندان مناسب نیست ،از چربی بیشتر برای جوانسازی و پر کردن فرو رفتگی ها استفاده می‌شود.

 

هزینه تزریق ژل لب

هزینه تزریق بسته به برند و نوع ژل و دستمزد پزشک متخصص متفاوت است و معمولا تعرفه مشخصی ندارند.

 

عوامل موثر در انتخاب برند ژل

  • سن  متقاضی
  • شکل کنونی و اصلی لب
  • هدف نهایی از تزریق ژل
  • شکل هندسی و انحنای لب ها

همچنین باید بدانید که استفاده از ژل ها فقط به میزان حجم دهی بستگی ندارد بلکه شکل دهی و مشخص کردن مرز لب نیز در زیبایی لب ها تاثیر دارد.و باید به آن توجه داشته باشیم.

 

تزریق ژل لب و کشیده شدن لب ها

برخلاف چیزی که  به نظر می‌رسد تزریق ژل لب باعث کشیده شدن لب ها نمی‌شود ویا حتی باعث افتادگی لب ها نیز نمی‌شود به فرم طبیعی لب ها بستگی دارد .و زمانی که سوزن لب های شمارا سوراخ می‌کند باعث کلاژن سازی بافت پوست نیز می‌شود و لب هارا بزرگ تر نشان می‌دهد.

موضوع دیگری که قابل ذکر است این است که هیچکس با جلسه اول و تزریق میزان کمی از ژل به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسد و نباید انتظار داشت که با ظاهر نچرال و عالی از کلینیک  خارج شوید .

مطالب مشابه را ببینید!

درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست مراقبت از ناخن؛ روش های خانگی تقویت ناخن و مراقبت از ناخن ها ماسک مو بعد از حمام؛ دلیل استفاده از ماسک و نکات خرید سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه رفع سفیدی مو؛ روش های کنترل و درمان سفید شدن موها در زنان و مردان روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض