از بین رفتن چین و چروک های صورت به روش طبیعی با مواد بدون ضرر و طبیعی

محو کردن چروک پوست صورت با روش های طبیعی

چروک شدن پوست یک جز طبیعی از فرایند پیری است؛ بیشتر در نواحی که در معرض نور آفتاب است رخ می‌ دهد و در خطوط طبیعی صورت مانند خط اخم و خط لبخند ایجاد می‌ شود. البته ژنتیک نقش بسزایی در ایجاد چین و چروک دارد ولی نور آفتاب هم از اصلی ترین دلایل این امر است .مخصوصا افرادی که پوست روشن دارند بیشتر دچار این مشکل می شوند.

به مرور زمان و با بالا رفتن سن پوست افراد نازک تر و خشک تر شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهد. به همین دلیل پوست دیگر قادر به محافظت ای خود در مقابل آسیب ها نیست.

حالات احساسی صورت مانند اخم کردن ،خندیدن، گریه کردن و جمع کردن چشم ها به مرور باعث عمیق تر شدن این چروک ها می‌ شود .در جوانی که پوست قابلیت ارتجاعی دارد پس از هر حالتی پوست به شکل اصلی خود بر می‌ گردد اما با بالا رفتن سن پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و این امر باعث تشدید شیار های چروک می‌ شود.

ظاهر شدن چین و چروک طی فرایند طبیعی پیر شدن صورت می‌ گیرد. این اتفاق زمانی رخ می‌ دهد که کلاژن و الاستین موجود در بافت پیوندی پوست به دلیل تغییرات در فیبروبلاست ضعیف و شکننده می‌ شوند.

عوامل موثر بر ایجاد چین و چروک

به طور کلی مجموعه ای از عوامل در ایجاد افتادگی و چروک پوست نقش دارند برخی از آنها را می‌ توان درمان و یا به کنترل خود در آورد و برخی دیگر غیر  قابل نفوذ هستند .

سن

هرچه سن بالا تر می‌ رود خاصیت الاستیسیته پوست کاهش یافته و در نهایت شکننده تر خواهد شد. زمانی که چربی .پوست کاهش میابد پوست خشک شده و ظاهری چروک پیدا می‌ کند همچنین چربی موجود در لایه های زیرین پوست نیز بل مرور از بین رفته و بیشتر موجب عمیق تر شدن چروک ها می‌ شود .

اشعه فرابنفش

تابش نور فرا بنفش فرایند پیری را تسریع می‌ب خشد. و به عنوان دلیل اصلی چروک زودرس شناخته می‌ شود.

و فاکتور های قرار گرفتن در محیط های آلوده و سخت ،مصرف سیگار ،مصرف برخی دارو ها ،فشار های روحی زیاد و متعدد ،کاهش وزن ناگهانی، کمبود ویتامین ای و عوامل ژنتیکی.

روش های درمان چین و چروک

برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک روش های پزشکی مانند تزریق بوتاکس ،ژل و چربی و … وجود دارد. و یا اینکه از روش های خانگی و طبیعی برای از بین بردن این چروک بهره ببرید.

در ادامه به روش های خانگی برای از بین بردن چین و چروک می‌ پردازیم.

روغن زیتون

روغن زیتون یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ، ویتامین ای و ویتامین آ است و می‌ تواند با رادیکال های آزاد پوست مبارزه کند .

دلیل

ماساژ پوست آسیب دیده با این روغن سبب مرطوب شدن ،بازسازی و ترمیم سلول های پوست می‌ شود. و از آنجا که به عمق پوست نفوذ می‌ کند موجب رطوبت طولانی مدت پوست می‌ شود.

روش استفاده

به صورت روزانه بر رو پوست تمیز ماساژ دهید این کار پوست را سفت و سبب حذف سلول های مرده می‌ شود. همچنین می‌ توانید از روغن ارگان ،شتر مرغ ،بادام، نارگیل و ویتامین ای نیز استفاده کنید .


از بین رفتن چین و چروک های صورت

 

آناناس

آناناس، حاوی آنزیم هایی است که در افزایش خاصیت ارتجاعی، مرطوب سازی پوست و حذف سلول های مرده پوست نقش دارد. همچنین این میوه منبع غنی از آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین ها است که در حفظ سلامت پوست موثر است .

روش استفاده

تکه هایی از آناناس را بر روی قسمت های آسیب دیده پوست ماساژ دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه محل را با آب سرد بشویید.


آلوئه ورا

این گیاه حاوی اسید مالیک میباشد که علاوه بر افزایش خاصیت ارتجاعی پوست ، می‌ تواند سبب کاهش میزان چین و چروک های صورت می‌شود و باید برگ آن را جدا کرده و ژل را بر روی صورت ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ یا ۲۰ دقیقه آن را  با آب ولرم بشویید .

روش استفاده

میتوانید مقداری ژل را با ویتامین ای ترکیب کرده و بر روی مناطقی که چروک دارند قرار دهید و پس از گذشت چند دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید.


بادام

بادام یک منبع غنی از فیبر ،ویتامین ای ،آهن، زینک ،کلسیم، فولیک اسید میباشد و موجب به تاخیر انداخت پیری و جلوگیری از چین و چروک می‌ شود.

روش استفاده

چند عدد بادام را از شب درون شیر بخیسانید و صبح آن را در آورده و پوست آن را بکنید، بادام هارا به تکه های ریز تبدیل و حاصل را بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه را آب ولرم شست و شو دهید. و می‌ توانید پس از آن پوست خود را با روغن بادام ماساژ دهید .


زنجبیل

به دلیل آنتی اکسیدان موجود در آن به عنوان یک درمان خوب برای رفع چین و چروک پوست شناخته می‌ شود همچین مانع از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌ شود.

روش استفاده

میتوانید زنجبیل را با موادی همچون عسل یا خرما ترکیب کنید و به صورت روزانه مصرف کنید.


موز

موز ،منبع غنی از ویتامین ،مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز صورت جلو گیری می‌ کند.

روش استفاده

موز را له کرده و بر روی مناطقی که دارای چروک هستند قرار دهید .


هویج

هویج منبع غنی از ویتامین آ است که سبب افزایش تولید کلاژن و در نهایت صاف شدن پوست میشود .

روش استفاده

چند عدد هویچ را آب‌ پز و با عسل مخلوط کنید بر روی پوست خود قرار دهید سپس پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید .


آب

نوشیدن آب موثر ترین روش برای رفع چین  و چروک است نوشیدن آب موجب هیدراته شدن بدن می‌ شود و در نهایت موجب افزایش رطوبت پوس می‌ شود،.زمانی که بدن شما آب از دست می‌ دهد پوستتان پیر تر به نظر می‌ رسد  .روزانه ۸ لیوان آب یعنی حدودا دو لیتر آب بنوشید .


آفتاب

اگر دوست دارید پوستتان جوان بماند از قرار گرفتن در اشعه مستقیم خورشید خود داری کنید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. زیرا علاوه بر جلوگیری از چین و چروک از سرطان پوست نیز جلوگیری می‌ کند.


سیگار

از سیگار کشیدن بپرهیزید ،ترکیبات موجود در سیگار موجب از بین رفتن کلاژن پوست می‌ شود .همچنین قابلیت ارتجاعی پوست کم و چین و چروک بر روی پوست ظاهر می‌ شود.


از بین رفتن چین و چروک های صورت

 

شست و شوی پوست

شست و شوی بیش از اندازه پوست سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست و در نهایت پیری زودرس می‌ شود. صورت خود را به صورت منظم بشویید ۲_۳بار در روز و از وسایل مراقبت پوستی نیز استفاده کنید.


میوه و سبزیجات

از میوه و سبزیجات تازه به اندازه کافی مصرف کنید، میوه و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین می‌برند و همانطور که میدانید رادیکال های آزاد موجب پیری زودرس میشوند .پس رژیم غذایی داشته باشید که در آن به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف کنید .


ماهی

ماهی بخورید ،ماهی سرشار از پروتئین  است و پروتئین در طراوت پوست نقش بسزایی دارد .همچنین دارای مقادیر زیادی امگا ۳ است که از پیری زودرس جلوگیری می‌ کند.


خواب

به اندازه کافی بخوابید ،زمانی که میزان خواب شما کافی نباشد بدن به صورت خودکار هورمون کورتیزول ترشح می‌ کند که این هورمون سلول های پوست را در هم می‌ شکند.


کرم های مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و موجب جوانی و شادابی پوست می‌ شود.


سدیم

مصرف سدیم را کاهش دهید، زیرا خوردن غذاهایی که مقداری زیادی سدیم دارند رطوبت پوست را به شدت کاهش می‌ دهد. و باعث ایجاد چین و چرک بر روی پوست می‌ شود.


آیا شکلات برای جلوگیری از چین و چروک موثر است ؟

بله شکلات و کاکائو حاوی مواد شیمیایی است که سبب می‌ شود آب زیادی زیر پوست جمع شود،  و پوست به طور مناسبی تغذیه شود و کردش خون را افزایش دهد.

آیا خوابیدن به پهلو در کاهش چین و چروک نقش دارد ؟

خوابیدن بر روی شکم و پهلو به دلیل فشار آوردن به پوست در طول شب موجب ایجاد چین و چروک می‌ شود. و ممکن است هیچوقت از بین نرود.

 

مطالب مشابه را ببینید!

از بین بردن چین و چروک پیشانی + روش های خانگی و تخصصی موثر چین و چروک پیشانی و راه های درمان آن (انواع روش پیشگیری و رفع چین و چروک) پیشگیری از چروک لب؛ دلایل ایجاد، انواع چروک لب، درمان خانگی و روش های پزشکی رفع خط لبخند (اصلاح خط لبخند) و روش های از بین بردن این چروک صورت روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض پیشگیری از پیری زودرس؛ دلایل پیری سلول های پوست و روش های جوانسازی آن مزایای پاکسازی عمیق پوست و انواع روش پاکسازی درخانه و مطب پوستی جوان با ایربراش پوست؛ دلایل استفاده از ایربراش و نکات انتخاب آن