ارز دیجیتال ترون (TRX) چیست؟ اطلاعات در مورد خرید و کیف پول این ارز دیجیتال

اطلاعات در مورد ارز دیجیتال ترون و خرید آن

ارز دیجیتال ترون به اختصار به آن TRX، گفته می شود ارز داخلیِ ترون است که جزو بهترین ارزهای دیجیتال در جهان قرار دارد. این توکن در سال ۲۰۱۷ و بعد از نخستین ICO ترون به وجود آمد. در آن ICO ترون قادر شد تا ۷۰ میلیون دلار سرمایه کسب کند. در اوایل TRX روی شبکه اتریوم بود و بعد از فعال گشتن بلاک چین ترون در ژوئن ۲۰۱۸، بر روی شبکه اصلی به وجود آمد.

ترون برخلاف خیلی از ارزهای دیجیتال، قابلیت استخراج ندارد و تایید تراکنش ‌های آن به وسیله الگوریتم اثبات سهام مدیریت شده شده (DPoS) انجام می گردد که درباره آن توضیح خواهیم داد. اندازه کل توکن‌ های ترون ۱۰۰ میلیارد واحد بود که حدود ۶۶.۶ میلیارد از آن در گردش می باشد.

تاریخچه و تیم ترون

جاستین سان، خالق ترون

ترون ایده یک شخص چینی و جوان معروف  به نام جاستین سان است. جاستین سان پیش از ترون بر ریپل کار می‌ کرد. شرکت‌ های چینی قدرتمندی مثل، کیوتم، بایننس از او حمایت نمودند.

توکن ‌های نخستین ترون که بر اتریوم مبتنی بودند در سال ۲۰۱۷ میلادی با قیمت ۰.۰۰۱۹ دلار عرضه گریدند و ۷۰ میلیون دلار برای بنیاد گسترش دهنده، کسب سرمایه نمودند. در می ۲۰۱۸ شبکه ترون تاسیس گردید و سپس در ژوئن 2018 توکن ‌های ERC-20 به توکن‌ های رسمی ترون تبدیل گشتند.

ارز دیجیتال ترون (TRX)

ترون به چه صورت کار می ‌کند؟

ساختار و معماری ترون خیلی پیچیده و قابل بحث است.ویتالیک بوترین، ایده پرداز اتریوم ترون را خلاف اصل تمرکززدایی می داند و تازگی های نیز یکی از افراد سابق بنیاد ترون ادعا نموده است که ترون دیگر غیرمتمرکز نمی باشد. در این قسمت تصمیم داریم تلاش کنیم تا به زبان عام، معماری و چگونگی اجماع در این شبکه را توضیح دهیم.

معماری ترون

ترون دارای یک معماری سه لایه است. این سه عبارتند از:

  1. ذخیره‌ سازی
  2. هسته
  3. لایه ی برنامه کاربردی

لایه ذخیره سازی

ذخیره‌ سازی توزیع شده ترون جهت ذخیره کردن بلاک و ذخیره نمودن حالت طراحی گشته است. بنابر گفته این تیم ، نظریه دیتابیس گراف در ساختار لایه ذخیره سازی وجود دارد تا تنوع ذخیره داده به طور واقعی ممکن شود.

لایه هسته

ماژول  قرار داد، ماژول مدیریت حساب و ماژول اجماع در درون این بخش وقع شده اند. زبان برنامه نویسی این قرارداد ها جاوا (Java) است و قرار است که دیگر زبان‌ های برنامه نویسی هم به آن افزوده شوند.

لایه برنامه کاربردی

توسعه دهندگان قادر خواهند بود از واسط ‌های کاربری جهت به وجود آوردن استراتژی ‌های غیرمتمرکز و سفارشی ‌سازی کیف پول‌ها استفاده نمایند.

قیمت ترون

ترون (TRX) یکی از جمله ارزهای دیجیتالی می باشد که سود خیلی خوبی را برای سرمایه ‌گذاران داشته است. در سال ۲۰۱۷ ترون با قیمت ۰.۰۰۲ دلار عرضه گردید و در ۲۰۱۸، در هنگام اوج ‌گیری زیاد آلت کوین‌ها قیمت هر ترون به ۰.۰۲۸ دلار می شد، به معنی بیش از ۱۰,۰۰۰ درصد افزایش کمتر از چند ماه!

 

 

ارز دیجیتال ترون (TRX)

قیمت ترون از آغاز عرضه تا سال ۲۰۱۹

پس از ژانویه ۲۰۱۸، قیمت ترون هم مثل برخی از ارزهای دیجیتال کاهش شدیدی پیدا کرد ولی با این وجود همچنان در میان همه ارزهای دیجیتال یکی از عالی ترین عملکرد ها را از لحاظ قیمتی دارد. هم اکنون قیمت هر واحد ترون ۰.۰۲۴ دلار است که نسبت به قیمت نخستین، رشدی بیش تر از ۱,۲۰۰ درصدی را داشته است.

عرضه ترون دارای محدودیت است و تعداد معینی از آن تولید می شود. تعداد تمام واحدهای ترون حدود ۹۹ میلیارد می باشد. در می ۲۰۱۹، اندازه توکن ‌های ترون ۶۶.۶ میلیارد واحد می باشد. تا سال ۲۰۲۰  پیش بینی می شود که همه ی واحد های ترون تولید گردند و بعد از آن با احتساب تورم سالانه، هر ساله به مقدار توکن ‌ها اضافه خواهد شد.

کیف پول ترون

ارز دیجیتال ترون امروزه روی شبکه اصلی فعال است پس مثل سابق نمی شود از کیف پول‌ های اتریوم جهت ذخیره نمودن ترون استفاده نمود و بایستی از کیف پول ‌های ویژه خود ترون استفاده کنید. دقت داشته باشید که کیف پول ‌های سخت افزاری، مناسب ترین انتخاب جهت ذخیره ارز ترون هستند.

خرید ترون

ترون یکی از ارزهای دیجیتالی می باشد که تقریبا خیلی از صرافی‌های معتبر از آن حمایت می‌کنند. جهت خرید مستقیم ترون با ریال بایستی به وسیله سایت ‌های داخلی اقدام نمایید. با این وجود، خیلی از سایت‌ های ایرانی هم اکنون فقط بیت کوین یا اتریوم را به فروش می رسانند. در صورتی که ترون در این سایت ‌ها موجود باشد حتما از اعتبار آن صرافی مطئن شوید.

ولی رایج ترین راه برای خرید ترون، بخصوص برای کاربرانی که در ایران هستند، تهیه بیت کوین  و یا اتریوم از سایت های داخلی یا سایت معتبر لوکال بیت‌ کوینز (LocalBitcoins)، و بعد از آن تبدیل بیت کوین یا اتریومی که خریده اند در یک صرافی معتبر خارجی به ترون است.

دقت داشته باشید که به علت مسائل تحریم، قبل از گزینش یک صرافی از نداشتن مشکل با کاربران ایرانی مطمئن شوید.

مطالب مشابه را ببینید!

ارز دیجیتال bonk چیست؟ (بررسی اولین میم کوین سولانا) بیت کوین چیست؟ اطلاعات درباره استخراج Bitcoin، خرید و انتقال این ارز دیجیتال ارز دیجیتال پولکادات؛ تاریخچه، نکات خاص، کیف پول و معایب پولکادات (DOT) ارز دیجیتال سولانا | همه چیز در مورد سولانا، استخراج و کیف پول آن ارز دیجیتال اتریوم چیست؟ اطلاعات در مورد استخراج، کیف پول و خرید این ارز ریپل چیست؟ ؛ اطلاعات در مورد این ارزدیجیتال و نحوه خرید و فروش آن بایننس کوین چیست، چگونه استخراج می شود و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ بلاک چین چیست؟ آشنایی با فناوری Blockchain، کاربرد، مزایا و معایب آن متاورس Metaverse چیست و دلیل اهمیت آن چه می باشد؟ لایت کوین LTC چیست؟ (ویژگی های، مزایا، تاریخچه و تحلیل قیمت آینده آن)