ارز دیجیتال سولانا | همه چیز در مورد سولانا، استخراج و کیف پول آن

ارز دیجیتال سولانا SOL

ارز دیجیتال سولانا با نماد SOL شناخته می شود. تعداد تمام سکه ‌های تعریف شده جهت این ارز حدود 503 میلیون سکه می باشد که بیش از 290 میلیون آن در گردش است. سولانا با ارزش 34 میلیارد دلار، در رتبه هشتم کوین ‌مارکت ‌کپ قرار دارد.

این ارز دیجیتال مثل خیلی از پلتفرم‌ های قرارداد هوشمند تحت عنوان سوخت در شبکه سولانا استفاده می شود. سرمایه‌ گذاران قادر هستند از سولانا جهت انجام پرداخت ‌های میکرو  استفاده نمایند که  این پرداخت در درون اکوسیستم با نام «lamports» معروف است.

صاحبان ارز دیجیتال سولانا قادر هستند از طریق فرآیند قفل کردن ارزها، از این شبکه حمایت  نمایند و پاداش بگیرند. با دارا بودن بیش از یک ‌صدم ارز سولانا شما می ‌توانید به عنوان نود در ارز دیجیتال حضور داشته باشید و با تایید نمودن تراکنش ‌های آن ارز دیجیتال سول کسب کنید. طبیعی است هر چه اندازه استیک شما زیاد تر باشد، سود شما نیز بیشتر خواهد بود.

ارز دیجیتال سولانا توانایی پردازش حدود 50 هزار تراکنش در ثانیه را دارد. این اندازه در قیاس با بیت‌ کوین (حدود 5 تراکنش در ثانیه) و اتریوم (15 تراکنش در ثانیه) مقدار خیلی زیادی محسوب می شود. این ارز بر خلاف «پولکادات» که از ساید چین ‌ها برای افزایش اندازه ‌پذیری استفاده می نمایند، یک بلاک چین بخش اول منفرد است. بنابراین مساله اندازه ‌پذیری در این شبکه به شکل درون ‌زنجیره‌ای حل می گردد.

شبکه سولانا امکان گسترش اپلیکیشن ‌های نا متمرکز را در بستر خود فراهم می کند. با توجه به مقیاس ‌پذیری بالا، بستر سولانا برای نرم‌افزارهای با حجم انتقال اطلاعات بالا مانند شبکه ‌های اجتماعی کاربردی است. الگوریتم استفاده شده برای اجماع در این شبکه تلفیقی از «اثبات سهام» و «اثبات تاریخ» می باشد.

 ارز دیجیتال سولانا

استخراج ارز سولانا

ارز دیجیتال سولانا با عملکرد الگوریتم اجماع اثبات سهام عمل می نماید. در این برنامه ‌ها دست یافتن به اجماع علی رغم الگوریتم اجماع اثبات کار از طریق اعتبارسنج ‌ها انجام می‌ گردد. پس در این وضعیت برای این ‌که فرد به عنوان گره در شبکه عمل نماید احتیاج به استیک ارزهای دیجیتال در شبکه دارد. با این کار فرد قادر خواهد بود در روند ایجاد بلوک ‌ها سهم داشته باشد و پاداش دریافت نماید. آنچه تحت عنوان ماینینگ وجود می‌شود در این شبکه ‌معنایی ندارد.

ارز دیجیتال سولانا یکی از پر قدرت ترین پروژه ‌های ارز دیجیتال می باشد. سولانا هر سه خصوصیت امنیت، غیر متمرکز بودن و مقیاس‌ پذیری را بدون به کاربردن راه ‌حل ‌های بیرون ‌زنجیره‌ ای و لایه‌ دوم فراهم می نماید. سولانا با انجام بیش از 50 هزار تراکنش در هر ثانیه، به مقیا‌س ‌پذیرترین ارز تبدیل شده است که جهت رسیدن به این موقعیت، تکنولوژی ‌های جدیدی را به جهان بلاک چین وارد کرده است.

ارز دیجیتال سولانا

کیف‌ پول سولانا

سولانا از چند کیف پول در اپلیکیشن خود و هم ‌چنین  دیگر کیف‌ پول ‌های عمومی حمایت می‌ کند. برای خیلی از کاربران پیشنهاد می ‌شود که از کیف پول ‌های موبایل استفاده نمایند. ابزار خط فرمان اصولا رابط کاربری خوبی ندارد و فقط جهت گسترش ‌دهنده ‌ها توصیه می ‌شود.

از جمله کیف پول‌ های موبایل عبارتند از «اگزودوس (Exodus)، تراس (Trust)، کوین 98 (Coin98) و زلکور» (Zelcore) اشاره نمود. کیف پول زلکور علاوه بر سولانا از همه ی توکن‌ های  این شبکه سولانا حمایت می ‌کند. امکان استیکینگ برای رمز ارز سولانا نیز در این کیف ‌پول ‌ها وجود دارد. پس داشتن کیف پول ‌های موبایلی جهت تریدرهای ارز دیجیتال سولانا خیلی واجب است.

علاوه بر کیف پول ‌های موبایلی، این کیف پول‌ های تحت وب نیز از سولانا حمایت می ‌کنند.

  • فانتوم» (Phantom): کیف پول امن سولانا است که به به مرورگر افزوده می‌ شود.
  • سولفلر» (SolFlare): کیف پول ساخته شده از طریق جامعه سولانا می باشد که به کاربران این امکان را می ‌دهد هر توکن در بستر سولانا را در آن محافظت کنند.
  • «سولت» (Sollet): یک کیف پول امن است که به دست تیم پروژه سرم (Serum) به وجود آمده است و از توکن ‌های سولانا حمایت می ‌کند.
  • «مث‌ ولت» (MathWallet): کیف پولی که از توکن ‌های سولانا حمایت می کند و به مرورگر اضافه می ‌شود.

جهت محاظت ایمن ارزهای دیجیتال از کیف پول‌ های سخت‌ افزاری استفاده می گردد. شما قادر خواهید بود از «Ledger Nano S» و «Ledger Nano X» جهت محافظت از ارز سولانا استفاده نمایید. البته طبق هزینه زیاد کیف ‌پول ‌های سخت‌ افزاری مناسب ترین انتخاب کیف پول ‌های موبایل و در بستر وب می باشند.

ارز دیجیتال سولانا

آینده سولانا

ارز دیجیتال سولانا یک بلاک چین مقاوم در مقابل سانسور و در مقیاس وب می باشد. این ارز بر سرعت و مقیاس ‌پذیری در حدود جهانی فعالیت می نماید. بدون این ‌که تلاش کند خصوصیات مهمی مثل امنیت و مرکزگریزی را حذف نماید.

مقصود سولانا کسب بیش ترین سطح از مقیاس ‌پذیری می باشد. کسب این  هدف طبق تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در سولانا مثل ساختار زمانی ، عملکرد پردازش تراکنش ‌ها و اجماع کارآمد کاملا قابل دسترسی است. سولانا با به کار بردن این فناوری ها تبدیل به سریع ‌ترین شبکه جهان گردیده است.

زیرساخت سولانا به گسترش دهندگان امکان فراهم نمودن «اپلیکیشن ‌های مرکز گریزو مقیاس‌ پذیر را می ‌دهد. در این شبکه‌ هیچ اصطکاکی از طریق«شاردینگ یا  دیگر راه‌ حل ‌های لایه‌ دوم ایجاد نمی گردد.

در فضای بلاک چین همیشه این ایده مطرح می شود است که از میان سه خصوصیت امنیت، اندازه پذیری و غیر متمرکز بودن، دو مورد قابل دسترسی است و ویژگی سوم یعنی غیر متمرکز بودن فدای رسیدن به دو مورد دیگر خواهد شد. سولانا اما ادعا می‌ کند که این ایده غلط است. و بلاک چینی ارائه نموده است که هر سه خصوصیت را کنار یکدیگر دارد.

طبق مواردی که گفته شد، ارز سولانا یک رقیب خیلی قدرتمند و سخت برای بقیه ارزهای دیجیتال است. سولانا خیلی از اهداف خود را محقق نموده است. هم اکنون، این شبکه حامی خیلی از پروژه ‌های معروف  مثل «USDC» و «Chainlink» و «Serum» می باشد. با ارائه نمودن شبکه سولانا، تعداد فراوانی پروژه‌ تازه نیز در بستر آن به وجود آمده است. بنا براین، در صورتی که به شکل کلی مسئله ای برای ارزهای دیجیتال ایجاد نگردد، ارز دیجیتال سولانا از پروژه‌ های پر بازده بازار خواهد بود.

مطالب مشابه را ببینید!

ارز دیجیتال bonk چیست؟ (بررسی اولین میم کوین سولانا) بیت کوین چیست؟ اطلاعات درباره استخراج Bitcoin، خرید و انتقال این ارز دیجیتال ارز دیجیتال پولکادات؛ تاریخچه، نکات خاص، کیف پول و معایب پولکادات (DOT) ارز دیجیتال اتریوم چیست؟ اطلاعات در مورد استخراج، کیف پول و خرید این ارز ارز دیجیتال ترون (TRX) چیست؟ اطلاعات در مورد خرید و کیف پول این ارز دیجیتال ریپل چیست؟ ؛ اطلاعات در مورد این ارزدیجیتال و نحوه خرید و فروش آن بایننس کوین چیست، چگونه استخراج می شود و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ بلاک چین چیست؟ آشنایی با فناوری Blockchain، کاربرد، مزایا و معایب آن متاورس Metaverse چیست و دلیل اهمیت آن چه می باشد؟ لایت کوین LTC چیست؟ (ویژگی های، مزایا، تاریخچه و تحلیل قیمت آینده آن)