مکان های دیدنی کوش آداسی (شهر و جزیره معروف ترکیه برای گردشگری)

مکان های دیدنی شهر زیبای کوش آداسی

شهر پر شور و حال و دیدنی کوش ‌آداسی در سواحل غربی ترکیه واقع شده است و هر سال افراد زیادی از مسافران را به آنجا می کشاند؛ شاید تصور کنید جاذبه های کوش‌ آداسی کم است و تنها جاذبه های آن، هتل ‌های دیدنی و سواحل دریا است، اما مکان های دیدنی کوش‌ آداسی فراوان هستند و حتی بعضی از آنها در دنیا بی مانند هستند و همه سنین و همه علایق را راضی می کنند. در این مقاله سعی می کنیم که عالی ترین مکان های دیدنی کوش‌ آ‌داسی را نام ببریم، اما تعداد آنها فراوان است و درست تر است که پیش از سفر آنها را شناخته و برای دیدن آن ها برنامه بریزید.

تفریحات دریایی کوش ‌آداسی، دارای تنوع زیاد و قیمت ارزان هستند. دریا و ساحل در هر نقطه جهان، حس و حال خاص خودش را دارد؛ کوش ‌آداسی نیز جای خودش را دارد. سواحل فوق العاده کوش آداسی آنقدر دارای تنوع هستند که طبق سلیقه‌ تان گزینه ‌های زیادی برای انتخاب دارید. حالا چند ساحل کوش آداسی را نام خواهید برد.

ساحل بانوان، از عالی ترین تفریحات کوش‌ آداسی

ساحل بانوان، از عالی ترین تفریحات کوش‌ آداسی

این ساحل در یکی از دیدنی ترین و بزرگ ترین نوار ساحلی و در فاصله دو کیلومتری شهر کوش‌ آداسی واقع شده است. راه رفتن کنار ساحل، دراز کشیدن زیر آفتاب و آرامش بی اندازه ی این ساحل، از جمله لذت‌ هایی است که این ساحل دارا است. این ساحل یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی کوش‌ آداسی است. بهترین زمان برای سپری کردن اوقات در کنار ساحل بانوان، از تیر تا مهر ماه  است و این بازه زمانی ساحل بسیار شلوغ است. پس اگر شلوغی اذیت تان می‌ کند، بهتر است در بازه زمانی خلوت تری به ساحل بروید. امکانات دیگری مانند شنا، غواصی، اسکی و خیلی از ورزش‌ های دیگر نیز در این ساحل وجود دارند.


جزیره‌ کبوتر

جزیره‌ کبوتر

از مکان های جذاب گردشگری کوش آداسی و  خوش آب و هوا ترین مناطق آن، جزیره کبوتر است که از معروف ترین جاهای دیدنی کوش‌ آداسی به شمار می رود. نام این جزیره از پرنده‌ گان مهاجری که به این جزیره می‌ آیند گرفته شده است و اغلب معروفیتش به دلیل اهمیت تاریخی‌ ست که دارد. در واقع این جزیره با راه ‌بندی به روی آب، تبدیل به شبه جزیره شده است. از جزیره کبوتر در زمان عثمانی به عنوان پایگاه نظامی استفاده می گردید، اما امروزه  این جزیره مرکز تفریحی مهمی در شهر به حساب می آید. جزیره  کبوتر نماد شهر کوش ‌آداسی است و می شود گفت که تمام جاهای دیدنی کوش‌ آداسی یک طرف و جزیره کبوتر طرف دیگر. محیطی آرام به همراه عالی ترین رستوران و کافه‌ ها توجه همه را به خود جلب می‌ نماید. منظره طلوع و غروب این جزیره بسیار زیبا و دیدنی است .


شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک

دیدنی ترین پارک کوش‌ آداسی به حساب می آید. آیا به مکان‌ هایی که کوه و دریا به یکدیگر می ‌پیوندد علاقه دارید؟ دیدن پارک دیلک در گوزل کاملی، در ۲۳ کیلومتری جنوب کوش‌ آداسی ترکیه، امکان دارد به مکانی جهت ماجراجویی بعدی شما تبدیل شود! این گردش روزانه، برای هر فردی که به پیاده روی در ساحل علاقه دارد، بسیار دلچسب است. پارک دیلک در کوش‌ آداسی، از اصلی ترین میراث های طبیعی کشور ترکیه است که دارای ۲۷ هکتار مساحت می باشد که بزرگراه کوش آداسی به آن دسترسی دارد. جهت اقامت در پارک ملی، از چادرها یا کاروان سراها می توان استفاده نمود و غذا نیز در دسترس است.


آدالند

آدالند

از جذاب ترین و سرسبز ترین کانون گردشگری در کوش آداسی است. آدالند دارای سرگرمی‌ های بسیار زیاد، هیجان و فضای سبز می باشد و فقط ۸۰ کیلومتر با ازمیر فاصله دارد. در تابستان گرم شما می توانید هیجان بسیار زیادی را در بهترین پارک آبی کوش آداسی  تجربه کنید. آدالند دارای تفریحات آبی بسیار زیادی است، از جمله سر‌سره‌ های آبشاری بلند و پر هیجان تا تفریحات دارای هیجان کمتر.


پارک آبی هیجان انگیز آکوآ فانتاسی

پارک آبی هیجان انگیز آکوآ فانتاسی

این پارک در میان کودکان و بزرگسالان خیلی پر طرفدار است زیرا دارای انواع زیادی از بازی ها است که هم دارای هیجان هستند و ایمنی لازم را نیز دارند. در کنار استخر میله هایی قرار دارد، که والدین از آنجا می ‌توانند با آرامش، فرزندان خود را نظاره کنند. این پارک آبی جذاب، بخشی از یک هتل است که به علت قرار گرفتن این پارک آبی، افراد زیادی را به سوی خود می کشاند؛ در این مکان می توانید بعد از بازی و استراحت کرده و از رستوران های واقع در آنجا استفاده کنید.


جاذبه های تاریخی کوش آداسی

همانگونه که در ابتدا عنوان کردیم، از مزایای کوش آداسی این است که  سلیقه های افراد مختلف را در سنین مختلف پوشش خواهد داد. اکنون به سراغ جاذبه های تاریخی خواهیم رفت که کوش آداسی را به منطقه ای خاص برای مسافران تبدیل کرده است.

اِفِسوس

اِفِسوس

کوش ‌آداسی تنها ۱۵ دقیقه با اِفِسوس فاصله دارد. افسوس منطقه ای است که هر ساله  ۱.۵ میلیون گردشگر از آن دیدن می‌ کنند و از بناهای متروک و دیدنی ترین جاهای کوش‌ آداسی است، افسوس، شهری مملو از بناهای تاریخی بزرگ و جاده ‌های سنگ مرمر می باشد.  این شهری کی از دیدنی ترین شهرهای رومی در مدیترانه است که باید حتما از آن دیدن کنید و دوران امپراتوری روم و سرنوشت آن ها را از نزدیک نظاره کنید. اگر واقعاً علاقه به کاوش کردن دارید، بازدید از اِفِسوس تقریبا نصف روز زمان می برد .


شهر تاریخی پرینه

شهر تاریخی پرینه

تاریخ را نمی شود از مکان های دیدنی کوش‌ آداسی متمایز کرد. تاریخ و طبیعت در جوار یکدیگر این شهر را به معروفیت جهانی رسانده است.  اگر به طبیعت علاقه مند هستید شهر زیبای پرینه مکان بسیار خوبی برای شما است و اگر تمایل دارید به تاریخ سفر کنید، پرینه این امکان را برای شما به خوبی فراهم می‌ نماید. قدمت شهر تاریخی پرینه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال پیش از میلاد  مسیح باز می گردد  که آن زمان رونق اقتصادی زیادی در این شهر وجود داشت و شهری تجاری به حساب می آمد. این جاذبه بسیار دیدنی و تاریخی، سفری به دل تاریخ در مکانی بسیار زیبا است که به علاقه مندان در تمامی سنین بازدید از آن توصیه می‌ شود.

مطالب مشابه را ببینید!

مکان های دیدنی آنتالیا + تصاویر جاهای دیدنی و گردشگری شهر آنتالیا در ترکیه مکان های گردشگری وان ترکیه برای توریست ها (جاهای دیدنی و معروف وان) مکان های دیدنی ارزروم ترکیه + جاهای دیدنی ارزروم برای گردشگران ایرانی شهر یونانی، در ترکیه بازگشایی می شود معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن جاهای دیدنی کویت؛ صفر تا صد گردشگری و مکان های دیدنی کویت مکان های دیدنی آلمان؛ جاهای گردشگری و تفریحی کشور زیبای آلمان راهنمای گردشگری ارمنستان و معرفی مکان های گردشگری مهم و جاذبه های آن دیدنی های استانبول و بهترین مکان های تفریحی و گردشگری همراه با عکس