مکان های گردشگری وان ترکیه برای توریست ها (جاهای دیدنی و معروف وان)

در ادامه این مطلب نگاهی انداخته ایم به جاذبه ها و مکان های گردشگری وان ترکیه، با ما همراه شوید.

وان ترکیه یکی از شهرهای معروف و توریستی کشور ترکیه است که تقریبا به کشور ایران هم از لحاظ مسافت نزدیک است و ایرانیان زیادی برای گردش و خرید به این شهر می روند.

مکان های گردشگری وان ترکیه برای توریست ها

ترکیه به دلیل داشتن شهر هایی با جاذبه های متفاوت و چشم نوار در سال های اخیر در صنعت گردشگری پیشرفت زیادی داشته است .وان ترکیه یکی از شهر اصلی توریستی این کشور محسوب می‌ شود.

این شهر در شرقی ترین بخش کشور ترکیه قرار دارد. و در همسایگی ایران و ارمنستان است .در این شهر جاذبه های تفریحی فراوانی وجود دارد که قبیل ،مخروط آتشفشانی کوه ارارات، مرتفع ترین کوه های ترکیه ، جزیره آکدامار و … وجود دارد .

در این شهر اثار تاریخی فراوانی و جود دارد که جزو جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می‌ شوند. این شهر ،از شهر های اقامتی مدیترانه ای محسوب می‌ شود. امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و توریست هایی از سر تا سر دنیا را به خود جذب کرده.

به دلیل نزدیکی این شهر به ایران و همچنین پاساژ ها و مراکز خرید این شهر توریست های زيادي از ایران به این شهر میروند .این شهر حدودا ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد .مردم این شهر اکثرا به زبان کردی و یا ترکی کرمانجی صحبت می‌ کنند. وان شهری مذهبی است و اکثر خانم های آن با حجاب هستند  و معمولا پوشش مناسبی دارند .این شهر به شهر گربه های سفید مشهور است .

آب و هوای وان ترکیه چگونه است؟

این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی اش و قرار گرفتن کنار دریاچه وان آب و هوایی بی نظیر دارد. زمستان ها سرد و اغلب همراه با برف ،تابستان های گرم و خشک ،و فصل هوی پاییز و بهار معمولا همراه با باران است .

معرفی مکان های تفریحی و گردشگری وان ترکیه

در ادامه به برخی مکان های گردشگری شهر وان می‌ پردازیم.

مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

قلعه  وان

این قلعه دژی بسیار عظیم با بنای سنگی است که به دستور پادشاه باستانی اورارتو در قرن ۷ تا ۹ قبل از میلاد مسیح ساخته شد .این دژ بزرگ ترین نمونه پادشاهی اورارتو است .پس از ورود به دژ شاهد منظره زیبایی از دریاچه وان و مناظر اطراف آن خواهید بود .در جلوی درب ورودی این قلعه یک سکوی دوچرخه سواری قرار دارد. همچنین کافی شاپ هایی در اطراف این قلعه وجود دارد که می‌ توانید اوقات خوشی را بگذرانید .


مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

کلیسای کارمراوانک

این کلیسا ،یک صومعه ارمنی متروک است که واقع در استان تاریخی واسپوراکان که ایالتی ارمنی نشین بود است .این صومعه توسط پادشاه گاگیک یکم ساخته شده است و در نزدیکی شمال غرب جزیره اکدامار قرار دارد .


مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

کلیسای کتوتس

این کلیسا ،یک صومعه قدیمی متروک مربوط به قرن پانزدهم در شهر وان است .که در جزیره ای واقع در دریاچه وان به نام جزیره کتوتس ساخته شده است .این عبادتگاه شامل دست یوحنا بود که در جعبه اشیای متبرکه و عتیقه در ارمنستان نگهداری می‌ شود. این صومعه اولین سند تاریخی از صومعه های قرن ۱۹ است و  دست نوشته هایی که بر روی ان وجود دارد آن را تایید می‌کند. این کلیسا بر اساس زلزله دچار آسیب شد و با کمک مردم مورد بازسازی قرار گرفت.

✅ مطلب مشابه: مکان های گردشگری آلانیا + جاهای دیدنی شهر زیبای آلانیا برای گردشگران


مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

پل شیطان

این پل در بالای دره ای عمیق و بر روی رودخانه ای باریک  قرار گرفته است .این پل که یکی از  اماکن تاریخی وان محسوب می‌ شود در قرن ۱۹ بنا شده است .افسانه های قدیمی حاکی از این است که اگر در یک مراسم عروسی از این پل بگذرید موجب مرگ شما می‌ شود، بنا بر این این پل ،پل شیطان نام گرفت .


مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

توشپا

این مکان یک شهر تاریخی در نزدیکی قلعه وان است .بنا بر این بعد از بازدید از این مکان میتوانید از قلعه نیز دیدن کنید .آنچه در توشپا قابل دیدن است بقایای این شهر باستانی است . توشپا در قرن نهم میلادی پایتخت اورارتو بود.


مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

قلعه هوشاپ و قلعه چاووش تپه

این دو قلعه را می‌توانید در نزدیکی قلعه وان پیدا کنید .همچنین این قلعه ها گزینه خوبی برای بازدید و تفریح یک روزه هستند .چاووش تپه کاخی بود که توسط پادشاهان اورارتین  در قرن هشتم میلادی ساخته شد .


مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

وان قدیم

این مکان بخشی از شهر وان امروزی ترکیه است و در این مکان میتوانید خانه های زیبا و نحوه زندگی مردم را مشاهده کنید. در این مکان قدیمی دو خیابان اصلی وجود دارد که پس از وقوع زلزله بازسازی شده اند .در این خیابان ها فروشگاه های مدرن ، کافه ها و پارک های زیبایی وجود دارد که می‌ توانید در آن‌ ها اوقات خوشی را سپری کنید .


مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

موزه وان

بسیاری از جاذبه های وان در ترکیه را می‌ توانید  در کلیسای وان ببینید. همچنین می‌ توانید اشیائی با قدمت عصر آهن را ببینید .موزه اصلی بر اثر زلزله تخریب شو و موزه شیشه ای  در سال  ۲۰۱۴  ساخته و بازگشایی شد در موزه جدید ،مجموعه به دو بخش باستان شناسی و قوم شناسی تقسیم شده است .


مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

آبشار مرادیه

اگر به دنبال مکان طبیعی و زیبا هستید این مکان گزینه مناسبی است .این آبشار را به افتخار سلطان مراد پنجم نامگذاری شده است .این آبشار به ارتفاع ۱۸ متر در کوه های آتشفشانی واقع است.


مکان های دیدنی وان ترکیه برای توریست ها (جاهای گردشگری معروف وان)

دریاچه وان

این دریاچه ،یکی از مهم ترین و معروف ترین دریاچه های ترکیه است .همچنین بزرگترین دریاچه این کشور است .این دریاچه با ساحل ماسه ای  و تخته سنگی خود مناظر بسیار زیبایی دارد.


مراکز خرید

این مراکز از عمده ترین جاذبه های این شهر برای گردشگران خارجی محسوب می‌ شود. همچنین مراکز خرید این شهر در صنعت پوشاک رونق چشمگیری داشته است و توریست های خارجی را به خود جذب کرده است .

شهر وان تقریبا شهر ارزانی است و هزینه های حمل و نقل ، رستوران ها ،خوراک و پوشاک و مسکن و اقامت نسبت به تهران مناسب تر است .همچنین هزینه اقامت در رستوران ها و اقامتگاه ها بسیار به صرفه است .

مطالب مشابه را ببینید!

مکان های دیدنی آنتالیا + تصاویر جاهای دیدنی و گردشگری شهر آنتالیا در ترکیه مکان های دیدنی کوش آداسی (شهر و جزیره معروف ترکیه برای گردشگری) مکان های دیدنی ارزروم ترکیه + جاهای دیدنی ارزروم برای گردشگران ایرانی شهر یونانی، در ترکیه بازگشایی می شود معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن جاهای دیدنی کویت؛ صفر تا صد گردشگری و مکان های دیدنی کویت مکان های دیدنی آلمان؛ جاهای گردشگری و تفریحی کشور زیبای آلمان راهنمای گردشگری ارمنستان و معرفی مکان های گردشگری مهم و جاذبه های آن دیدنی های استانبول و بهترین مکان های تفریحی و گردشگری همراه با عکس