مکان های دیدنی آنتالیا + تصاویر جاهای دیدنی و گردشگری شهر آنتالیا در ترکیه

معرفی مکان های دیدنی آنتالیا برای گردشگری

پر طرفدار ترین شهر ترکیه بعد از استانبول برای ایرانی ها آنتالیا است و از شهر های مهم و توریستی این کشور محسوب می‌شود .آشنایی با مکان های گردشگری و توریستی این شهر به شما کمک می‌ کند که سفر برنامه ریزی شده تری داشته باشید. این شهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری به حساب می آید که برای اکثر ما ایرانی ها به ویلا ها و هتل های لوکس ،سواحل بی نظر ،و آب و هوای عالی معروف است و آشناست .و نه تنها برای ما ایرانی ها بلکه برای کل جهان یکی از بهترین مقاصد گردشگری محسوب می‌ شود. اگر مایلید سفری هیجان انگیز و در عین حال آرام و همراه با آسایش خاطر داشته باشد و از اقامت در هتل های لوکس لذت ببرید حتما آنتالیا را انتخاب کنید .

در ادامه شما را با برخی از مکان های گردشگری و دیدنی آنتالیا آشنا می‌ کنیم.

مکان های دیدنی آنتالیا + تصاویر جاهای دیدنی و گردشگری شهر آنتالیا در ترکیه

Hadrian’s Gate دروازه هادریان

این دروازه یکی از ورودی های اصلی به  منطقه کاله ایچی است که به‌ دروازه ها دریانوس به اوچ کاپلار به معنی سه دروازه هم معروف است. دروازه که به افتخار بازدید خود امپراطور هادریان در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شد ،این دروازه در اصل دو طبقه بوده که امروزه فقط طبقه اول از آن به جا مانده است. این دروازه سه  طاق مرمرین دارد که در کنار چند برج قرار گرفته است و با مجسمه هایی تزئین شده و آن را زیبا تر کرده .همچنین زمانی که از مدخل رد میشوید متوجه حکاکی های فوق العاده بر روی سقف  میشوید.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی آلانیا + لیست جاهای توریستی این شهر با عکس


Antalya old pier  اسکله قدیمی آنتالیا

Antalya old pier  اسکله قدیمی آنتالیا

این اسکله خلیج کوچکی است که دور تا دور آن را صخره ها پوشانده اند ،تا اواسط قرن بیست میلادی بندر اصلی آنتالیا بوده است .همچنین موج شکن هایی در دوره سلجوق ساخته شده و امروزه یکی از تفریحگاه های ساحلی مهم ترکیه محسوب می‌شود. همه تور های قایقی آنتالیا به مناطق دور و نزدیک از این اسکله زیبا سازماندهی می‌ شود و یکی از مکان های گردشگری این شهر محسوب می شود. همچنین می‌ توانید از فروشگاه ها و کافه رستوران های اطراف آن نیز لذت ببرید.

مطلب مشابه: معرفی مساجد ترکیه + لیست مساجد معروف و تاریخی ترکیه برای گردشگران


Minaret of yivli mosque مناره مسجد ییولی

Minaret of yivli mosque مناره مسجد ییولی

این مسجد نماد شهر آنتالیا است، متمایز ترین بنای این شهر محسوب می‌شود. تاریخ ساخت این مسجد به سال ۱۳۲۰ برمی‌گردد به همین دلیل یکی از قدیمی ترین مساجد آنتالیا به حساب می آید .این مسجد را به مسجد علاالدین نیز می‌ شناسند زیرا به دستور پادشاه سلوکی سلطان علاالدین کیقباد ساخته شده است .معماری این مسجد مستطیلی است و ۶ گنبد دارد.با پایه هایی چهار گوش که یک استوانه هشت ضلعی روی آن واقع شده است در ادامه  هم استوانه هایی به شکل دندانه  و در ادامه هم راهرویی به شکل بالکن موجود است .ییولی در زبان ترکی به معنای شیاردار است و به ساختار شیاری مناره اشاره دارد .


Perge  پرگه

Perge  پرگه

این شهر باستانی برای کسانی که به تاریخ علاقه دارند یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیاست.استادیوم بزرگ و سنگ چین ،معبد های نیمه خراب و محوطه وسیع پر از ستون پرگه حس و حال گذشته ای شکوهمند را برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد. ستون های بزرگ با سرستون های زیبا و دیوار های بلند و فروریخته آثاری هستند که در پرته می‌توانید انتظار دیدنشان را داشته باشید .این مکان قبلا پایتخت پامفیلیه ی باستانی بود تمدنی که تحت حکومت یونانی ها رونق گرفت و بعد ها تحت حکومت رومی ها به دوران اوج خود رسید .در آن دوره پرگه یکی از شهر های زیبا و با شکوه بود.و جود مجسمه های زنان در میان خرابه ها نشان از جایگاه و قدرت زنان و فعالیت‌شان در امور اداری آن زمان دارد.


Kesik minare منار شکسته

Kesik minare منار شکسته

این مناره تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است .این مناره در اصل یک معبد رومی بودکه بعد ها با گذشت زمان در قرن هفتم میلادی به کلیسای بیزانتین با ۵ سالن گنبدی شکل تبدیل شد و به ویرجین ماری تعلق گرفت.معماری این کلیسا از روم شرقی الهام گرفته شده بود .بعد از حمله اعراب این کلیسا آسیب دید و بعد از گذشت دو قرن بازسازی و به مسجد تبدیل شد.این مناره یکی از پرچالش ترین مکان های دیدنی آنتالیا است.


Antalya museum موزه آنتالیا

Antalya museum موزه آنتالیا

اگر از مکان تاریخی علاقه مند هستید حتما به این موزه سر بزنید، این موزه بیشتر از ۱۳ تالار دارد که گزارش خوبی از تاریخ منطقه به شمامیدهد  و در تالار های مختلف موزه میتوانید بیش از ۵ هزار اثر تاریخی مختلف را مشاهده کنید. نمایشگاه بی نظیر این موزه یافته های دیدنی را از محل حفاری سرتا سر  سواحل ترکیه به نمایش گذاشته اند. سکه ها،اتاق امپراطوری ،تابوت ها و آیکون های مسیحیت از مهم ترین بخش های موزه هستند. این نمایشگاه به نحوی به نمایش گذاشته شده است که فقط تاریخ پر محتوا و غنی ترکیه را برای عموم مردم آسان تر می‌کند. حتی اگر مدت زیادی وقت ندارید که در این موزه بمانید و از دیدنی های آن لذت ببرید از بخش موزائیک های دوره سلوکیان،نمایشگاه گنجینه نقره و مجسمه های مقدس دیدن کنید .

مطلب مشابه: 10 مکان دیدنی آنکارا + جاهای دیدنی و تفریحی جذاب آنکارا با عکس


Large hotelimages susesi luxury resort spa hotel 3030068 1 e1644581849346

Belek منطقه و ساحل بلک

این منطقه  محل مناسب و لوکسی برای استفاده از دریا و گرفتن حمام آفتاب به شمار می‌آید این شهر در نزدیکی شهر آنتالیا قرار دارد و کلوپ ملی گلف را نیز شامل می‌شود ،در این مکان ورزش های آبی نیز انجام می‌شود و شب هنگام در فضای باز از خوردن غذاهای ترکی نیز لذت ببرند.همچنین دارای هتل های لوکس و اقامتگاه های دلچسب نیز است .


Lara beach سواحل لارا

Lara beach سواحل لارا

این ساحل در شرق شهر آنتالیا قرار دارد . آب های کریستالی ،ساحل شنی حدودا ۹ کیلومتری و آب و های دبش این ساحل نظر گردشگران را به خود جلب کرده است .این ساحل یک پارک آبی هیجان انگیز دارد.و همچنین یک استخر دارد که در آن دلفین هایی اسباب سرگرمی شمارا فراهم می آورند  و می‌تواند از زمانی که در این ساحل هستید نهایت استفاده را داشته باشید.


Kaleici  کاله ایچی

Kaleici  کاله ایچی

این منطقه که به شهر قدیم آنتالیا هم  معروف است و به معنای قلعه قدیمی است. ،منطقه تاریخی کوچکی است که در قلب شهر قرار دارد که روزگاری شهر رومیان و بیزانتین ها و سپس سلجوق های ترک و در نهایت عثمانی ها بوده است .تا بعد از چنگ جهانی دوم آنتالیا همان کاله ایچی بود و آنتالیا کاملا ناشناخته بود .هتل ها و اقامت گاه های آن فرم قدیمی دارند و حالت باستانی خود را حفظ کرده اند .


Kemer منطقه و ساحل کمر

Kemer منطقه و ساحل کمر

این منطقه در غرب آنتالیا قرار دارد، و یکی از پر طرفدار ترین و معروف ترین سواحل آنتالیا محسوب می‌شود.که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد .همچنین این ساحل دارای ورزش های آبی از قبیل قایقرانی و دریانوردی نیز هست ..همچنین این مکان دارای فروشگاه هایی است که می‌توانید در آنجا اجناس و سوغاتی هایی تهیه کنید

مطلب مشابه: مکان های گردشگری قطر + جاهای دیدنی و مکان های تفریحی کشور قطر

مطالب مشابه را ببینید!

مکان های گردشگری وان ترکیه برای توریست ها (جاهای دیدنی و معروف وان) مکان های دیدنی کوش آداسی (شهر و جزیره معروف ترکیه برای گردشگری) مکان های دیدنی ارزروم ترکیه + جاهای دیدنی ارزروم برای گردشگران ایرانی شهر یونانی، در ترکیه بازگشایی می شود معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن جاهای دیدنی کویت؛ صفر تا صد گردشگری و مکان های دیدنی کویت مکان های دیدنی آلمان؛ جاهای گردشگری و تفریحی کشور زیبای آلمان راهنمای گردشگری ارمنستان و معرفی مکان های گردشگری مهم و جاذبه های آن دیدنی های استانبول و بهترین مکان های تفریحی و گردشگری همراه با عکس