مکان های دیدنی ارزروم ترکیه + جاهای دیدنی ارزروم برای گردشگران ایرانی

ارزروم یکی از شهرهای زیبا در کشور ترکیه است و در مسیرهایی از دو شهر استانبول و آنکارا قرار گرفته است، مکان های دیدنی ارزروم جابیت های زیبایی دارد که دارای چشم اندازهای طبیعی زیادی است.

یکی از بزرگترین شهرهایی که در کشور ترکیه واقع شده است شهر دیدنی ارزروم می باشد آب و هوای معتدل این منطقه همراه با چشم اندازهای زیبایی که دارد مورد توجه گردشگران زیادی می باشد. در سفر به ترکیه می توانید از مکان های زیبای ارزروم هم دیدن کنید که هر کدام از چشم اندازهای متنوعی برخوردار می باشد موزه ها، مدارس تاریخی، چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی موجود در این شهر هر کدام جذابیت خاص خود را دارند که می توانید از آنها دیدن کنید.

ارزروم ترکیه

مکان های دیدنی شهر ارزروم

ترکیه کشوری زیبا با فرهنگ و آداب خاص خود است که دارای نقاط مختلفی برای جذب گردشگر می باشدو در این بخش روزانه یکی از مهمترین مکان های دیدنی این کشور که شهر ارزروم است را معرفی می کنیم که چشم اندازهای مختلفی دارد. در این قسمت جاذبه های متنوع از این شهر را می بینید و می توانید اطلاعات مهمی در مورد هر کدام از این جاذبه ها به دست آورید.


سه مقبره

این آرامگاه کوچک که یک بنای تاریخی می باشد و دارای سه بخش تاریخی می باشد و در قرن 14 ساخته شده است. طراحی و معماری این مقبره ها مخروطی می باشد و به دلیل معماری خاصی که دارای ارزش بالایی دارد و یکی از مکان های دیدنی ارزروم می باشد.

 

ارزروم ترکیه


کاروانسرای رستم پاشا

این کاروانسرا یکی از بناهای تاریخی این شهر است که در سال 1561 ساخته شده است و یکی از بناهای ارزشمند و باشکوهی است که در زمان عثمانیان بنا شده است. کتیبه موجود بر سردر این کاروانسرا آن را یک بنای رباطی نامیده اند.

ارزروم ترکیه


موزه خانه آتاتورک

این بنا متعلق به قهرمانان این کشور می باشد بنای این موزه در قرن 19 ساخته شده است اهمیت و ارزش این بنا بقدری است که سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند. در گذشته اعیان های از این موزه به عنوان مهمانسرا استفاده می کردند.

ارزروم ترکیه


کوه های پالان دوکن

ارتفاع این کوه ها حدود 3271 متر است و در فاصله 10 کیلومتری از شهر قرار دارند و یکی از مکان های جالب این شهر هستند. این کوه ها در فصل سرما دارای جذابیت بیشتری هستند و می توانید با کوهنوردی در این کوه ها تجربه ای متفاوت داشته باشید اسکی بازی در زمستان هم یکی از تفریحان این منطقه می باشد.

ارزروم ترکیه


قلعه ارزروم

ارزروم در زمان گذشته مورد حجوم قوم های مختلف بوده است و برای در امان ماندن از خطر دشمن این قلعه را ساخته اند که در دوران بیزانس روم ساخته شده است. در حال حاضر این قلعه یکی از جاذبه های دیدنی در ارزروم می باشد.

ارزروم ترکیه


آبشار تورتوم

این آبشار یکی از بزرگترین آبشارهای ترکیه است و در سال 1390 کانال هایی روی این آبشار ساخه شده است. این آبشار دارای چشم اندازهای زیبا و دیدنی است که می تواند شما را جذب کند. در اطراف این آبشار چایخانه وجود دارد.

ارزروم ترکیه


مدرسه یاقویته

در قرن 14 مدرسه ای در شهر ارزروم ساخته شده است که در حال حاضر قدیمی ترین مدرسه های این شهر می باشد، دستور ساخت این مدرسه توسط فرمانداران این شهر داده شد و این بنا برای تعلیم و تربیت اسلامی ساخته شد.

ارزروم ترکیه


مدرسه منار دوقلو

این مدرسه در دوران سلجوقیان ساخته شده است و به دلیل نوع معماری که دارد به آن دو مناره می گویند و در معماری این بنا از کاشی کاری و تزیینات ساختمانی استفاده شده است.

ارزروم ترکیه


مجسمه لاله مصطفی پاشا

این مجسمه یکی از بناهای تاریخی و مکان های زیبای ارزروم می باشد که در مرکز این شهر قرار گرفته است، در کنار این مجسمه هم مدرسه یاقوتیه قرار گرفته است که خیلی از گردشگران از این مناطق دیدن می کنند.

ارزروم ترکیه


سنگر عزیزیه ارزروم

اگر به جاذبه های تاریخی در ترکیه علاقه دارید می توانید از این سنگر تاریخی دیدن کنید که در دوره عثمانی برای دفاع از اراضی ساخته شده است. این منطقه یک پاسگاه نظامی است که دارای بخش های مختلفی مانند سالن غذاخوری و … می باشد.

ارزروم ترکیه


پارک تاریخی ننه خاتون

در منطقه ای از سنگر عزیزیه پارکی تاریخی قرار گرفته است که به دلیل فداکاری های یک دختر به پارک تاریخی ننه خاتون شناخته می شود. بنای این پارک و مجسمه آن در سال 1955 ساخته شده است و این مکان در آن دوران مقابل نیروهای دشمن مقاومت کرده است.

ارزروم ترکیه


دریاچه تورتوم

افرادی که به جاذبه های طبیعی علاقه دارند می توانند از دریاچه تورتوم دیدن کنند عمق این دریاچه متغیر است و 8 کیلومتر ارتفاع دارد. اطراف این دریاچه با استفاده از سنگ های آهکی محاصره شده است و نمایی زیبا به دریاچه بخشیده است.

ارزروم ترکیه

دیدنی های این شعر بسیار تنوع دارند و یکی از دیگر جذابیت های این شهر، نمای زیبای روستاهای اطراف آن می باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا