صفر تا صد راه اندازی کافی نت و هزینه های لازم (وسایل و تجهیزات مورد نیاز)

این روزها تاسیس و راه اندازی کافی نت با سود زیادی همراه است زیرا همه کارها و خدمات، بیشتر به شکل اینترنتی انجام می شود و این مراکز نیز به دلیل داشتن دستگاه هایی مانند پرینتر و غیره بهتر می توانند کارهایی اینترنتی را انجام دهند. اگر تسلط کافی به کار با کامپیوتر و اینترنت دارید می توانید کافی نت راه اندازی کنید. در اینجا قصد داریم در مورد صفر تا صد راه اندازی کافی نت با شما صحبت کنیم.  

صفر تا صد راه اندازی کافی نت و هزینه های لازم (وسایل و تجهیزات مورد نیاز)

آشنای کلی با کافی نت

کافی نت محلی است که تجهیزات لازم برای خدمات اینترنتی را دارد. صاحب کافی نت نیز با ارائه خدمات به دیگران کسب درآمد می کند. امروزه به دلیل اینکه بسیاری از کارهای اداری به شکل اینترنتی انجام می شود رجوع به کافی نت امری ضروری می باشد. مثلا برای ثبت نام در مرکزی نیازمند مراجعه به کافی نت هستیم تا هم اسکن عکس صورت بگیرد و هم نیازمند گرفتن کپی از مدارک و ارسال آنها خواهیم بود. در اینصورت نیاز به مراجعه به کافی نت خواهد بود.

کافی نت خدمات زیادی مانند پرداخت قبوض، بانکداری الکترونیک، ثبت نام کنکور، دریافت کارت ورود به جلسه، اخذ کارت سوخت و غیره را ارائه می دهد.

مراحل راه اندازی کافی نت

امروزه با پیشرفت در تکنولوژی نیاز به اینترنت امری ضروری است زیرا تمام خدمات ارگان های دولتی و خصوصی به صورت اینترنتی انجام می شود. به همین دلیل راه اندازی کافی نت جهت خدمت رسانی به مردم و کسب درآمد می تواند ایده ای کم هزینه می باشد. در اینجا مراحل راه اندازی کافی نت را ذکر خواهیم کرد.

برنامه ریزی برای راه اندازی کافی نت

همیشه یک کارآفرین باید جهت راه اندازی کسب و کار یک برنامه ریزی مشخصی داشته باشد. شما نیز جهت ترسیم ویژگی کسب و کار خود باید یک طرح تجاری داشته باشید. در این مرحله باید به این موضوعات توجه داشته باشید.

  • سرمایه لازم جهت راه اندازی کافی نت
  • میزان درآمد کافی نت
  • مخاطبان و بازار هدف

هزینه راه اندازی کافی نت

هزینه راه اندازی کافی نت بسته به موقعیت قرار گیری مکان آن فرق دارد. به طور کلی کسی که علاقه مند به کامپیوتر است و آشنایی با این رشته دارد می تواند وارد این عرصه شود. ولی میزان سرمایه بسته به اندازه کافی نت و تعداد و نوع تجهیزات بکار رفته در آن متفاوت خواهد بود. هزینه خرید یا اجاره مغازه یا منطقه ای که در آنجا قرار است کار را راه اندازی کنید، هزینه را تعیین می کند. در این مورد باید به نکات زیر توجه نمود.

  • اگر کافی نت در منطقه ای باشد که قشر ضعیف در آنجا قرار دارد شاید سودآورتر باشد چون در این مناطق دانش افراد در مورد کامپیوتر کم می باشد.
  • اگر در نزدیکی مدارس، دانشگاه و ادارات تاسیس شود مراجعین بیشتری خواهید داشت چون در این محل ها نیاز به کامپیوتر، کپی و غیره بیشتر خواهد بود.
  • مکانی که از جای پارک خوبی برخوردار باشد مشتریان بیشتری را جذب خود خواهد کرد.
  • متراژ مناسب یک کافی نت بین ۱۵ تا ۲۵ متر می باشد.

هزینه خرید تجهیزات کامپیوتر نیز جزئی از هزینه های اولیه جهت تاسیس کافی نت است که این وسایل شامل کامپیوتر، دستگاه پرینت، میز، صندلی و غیره می باشد. این لوازم را هم می توان به شکل دست دوم و هم می توان به شکل نو خریداری کرد. در اینجا به معرفی این تجهیزات می پردازیم.

مطلب مشابه: صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

صفر تا صد راه اندازی کافی نت و هزینه های لازم (وسایل و تجهیزات مورد نیاز)

کامپیوتر و تجهیزات آن

در کافی نت چند عدد کامپیوتر وجود دارد که همگی با کامپیوتر صاحب مرکز، مدیریت می شوند. بهتر است برای این محل سیستمی قدرتمند تهیه کنید تا رم آن ۸ گیگ و پردازنده اش ۵ باشد. کامپیوتر مدیر را نیز با هارد ۲ ترابایتی انتخاب کنید و لپ تاب، مناسب این محل نخواهد بود.

جهت وب گردی مشتریان کامپیوتر با رم ۲ گیگابایتی و پردازنده G620 مناسب می باشد. در صورتی که از سرمایه کافی برخوردار هستید سیستم با رم ۴ گیگ انتخاب ایده آلی برای آنها خواهد بود. در اینصورت وقتی چند صفحه را با هم باز می کنید سیستم دچار هنگی نمی شود. برای مدیر کافی نت لپ تاب مناسب نیست ولی برای مشتریان می توانید لپ تاب خریداری کنید. لپ تاب در صورت مشکل دار شدن در زمان کمتری تعمیر شده و به صورت بی سیم متصل می شود؛ به همین دلیل برای مشتری مناسب است چون اگر در نقاط مختلف کافی نت اتصالات برق کشی وجود نداشت لب تاپ برای کافی نت جواب گو خواهد بود.

دستگاه سونی و کابل LAN

اگر بخواهید یک شبکه کامپیوتری برای کافی نت راه اندازی کنید؛ هر کامپیوتری نیز یک کارت شبکه و جایی برای اتصال به دیگر سیم ها دارد که اتصال بین کامپیوترها را برقرار کند. جهت ارتباط کردن چند کامپیوتر به هم باید بر روی هر کامپیوتر چند کارت شبکه متصل شود. راه ساده تر جهت برقراری این اتصال نیز بوسیله سوئیچ انجام می شود. سوئیچ نیز دستگاه سخت افزاری بوده که چند عدد از این دستگاه ها در کافی نت استفاده خواهد شد. همچنین به یک کابل لن به عنوان رابط بین دستگاه ها در شبکه، مورد نیاز است که کار انتقال داده ها به شبکه کامپیوتری را انجام می دهد.

نرم افزار مدیریت کامپیوتر

تمامی صاحبان کافی نت ها جهت مدیریت مدت زمانی که مشتریان از کافی نت استفاده می کنند از برنامه مدیریت کافی نت استفاده می کنند. این برنامه دارای دو نسخه است که یک نسخه بر روی کامپیوتر مدیر و یک نسخه بر روی کامپیوتر مشتری اجرا می شود. هر مشتری بسته به میزان زمانی که پشت سیستم کار می کند هزینه ای را پرداخت می کند. وقتی مدت زمانی که برای مشتری در نظر گرفته شده تمام شود امکانات سیستم قطع خواهد شد. وظیفه نرم افزار مدیریت کامپیوتر شامل موارد زیر می باشد:

  • محاسبه هزینه بر اساس زمانی که کاربر از سیستم استفاده کرده
  • باز و بستن کامپیوتر های مشتریان
  • ایجاد حساب کاربری برای مشتریان همیشگی
  • شارژ حساب کاربری برای مشتریان
  • فرستادن پیام مختص برای مشتریان

اینترنت پر سرعت

یک اینترنت پر سرعت برای کافی نت کاملا ضروری است. اینترنتی که هم دائمی باشد و هم از سرعت بالایی برخوردار باشد. چون خیلی از افراد به دلیل اینکه کافی نت از اینترنت سرعت بالا برخوردار است به آنجا مراجعه می کنند. علاوه بر آن صاحب کافی نت نیز دائما نیاز به اینترنت پر سرعت دارد.

میز و صندلی

برای اینکه راحتی صاحب کافی نت و مشتریان فراهم شود نیاز به میز و صندلی راحت می باشد. زیبایی و شیک بودن این میز و صندلی نیز در زیبایی دکوراسیون آنجا اثر گذار است. در صورتی که می خواهید از هزینه های اولیه خود بکاهید می توانید نوع دست دوم را خریداری کنید.

وسایل سرمایشی و گرمایشی

یکی از وسایلی که آرامش صاحب کافی نت و مشتریان را فراهم می کند وسایل سرمایشی و گرمایشی است که با ایجاد دمای مطبوع رضایت مشتری را فراهم خواهد نمود. از دیگر مزیت های این سیستم ها حفاظت از کامپیوتر می باشد؛ مثلا اگر در گرمای تابستان اجزای کامپیوتر گرم شود و سیستم خنک کننده وجود نداشته باشد برای سیستم مشکل ایجاد خواهد شد.

 اسکنر و پرینتر

یکی از وسایلی که استفاده زیاد در کافی نت داشته و با سود فروانی همراه است اسکنر و پرینتر می باشد. زیرا از طریق پرینت امکان خروجی گرفتن وجود داشته و افرادی زیادی برای گرفتن اسکن و پرینت به این محل مراجعه می کنند. یک دستگاه کپی با ظرفیت بالا را نیز می توان به جای پرینتر استفاده نمود؛ زیرا کارتریج؛ پرینترهای ساده همیشه نیاز به تعویض خواهند داشت.

دوربین مدار بسته

اخیرا نصب و اجرای دوربین مدار بسته برای کافی نت ها اجباری شده است. این دوربین ها انواع متنوعی داشته و قیمت های آنها نیز مختلف می باشد که بسته به بودجه خود می توانید نوع دلخواه را انتخاب کنید.

پنل پیامکی

کسب و کار شما در صورتی به رونق می رسد که با مشتریان در ارتباط باشید. با خرید پنل پیامکی می توانید تخفیفات و رویدادها را به گوش مشتری برسانید. می توانید موقع انتخاب واحد و ثبت نام خودرو یا هر کار دیگری به مشتریان دائم خود پیامی فرستاده و از آنها بخواهید جهت ثبت نام مراجعه کنند.

پارتیشن کافی نت

کافی نت های امروزی محلی هستند جهت انجام خدمات کامپیوتری که جهت جداسازی قسمت مخصوص مشتریان باید از پارتیشن استفاده نمود. با وجود این پارتیشن ها از حریم شخصی مشتریان محافظت شده و جنس ها و مدل های مختلفی از آن نیز وجود دارد.

مطلب مشابه: مراحل صفر تا صد راه اندازی فست فود (وسایل، تجهیزات و هزینه ها)

ثبت نام مالیات

امروزه ثبت نام مالیات برای هر فرد حقوقی با هر گونه شغلی لازم است. مراحل ثبت نام آن نیز به شکل اینترنتی انجام می شود.

ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

جهت راه انداری کافی نت باید حساب مخصوصی جهت محافظت از اموال شخصی خود داشته باشید. زمانی که این حساب با دیگر حساب شما یکی باشد در زمان شکایت کردن از شما در مورد کافی نت سایر اموالتان در خطر خواهد بود.

کسب مجوز لازمه

قبل از راه اندازی باید مجوز کافی نت را کسب نمایید در غیر اینصورت مشمول جرائم سنگین خواهید شد. جهت گرفتن جواز کسب باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید.

  • مراجعه به صنف خدمات کامپیوتری استان
  • همراه داشتن مدارک هویتی مانند: کارت ملی و شناسنامه
  • عکس و مدارک تحصیلی
  • پرداخت مبلغ ورودی و حق عضویت
  • کامل کردن فرم
  • اخذ گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه

دریافت پروانه کسب

گرفتن پروانه کسب قبل از راه اندازی کافی نت بسیار ضروری است که جهت دریافت آن مراحل زیر می بایست طی کنید.

  • ضمن مراجعه به اداره پست می بایست تاییدیه کد پستی را اخذ کنید.
  • با رجوع به کافی نت مراحل پیش ثبت نام کد اقتصادی را تکمیل کنید تا بتوانید کد رهگیری و کد اقتصادی را اخذ نمایید.
  • بعد از دریافت کد رهگیری و کد اقتصادی، آن ها را با مدارک لازمه تحویل سازمان امور مالیاتی دهید تا کد رهگیری آن را به شما تحویل دهد.
  • بعد از مراجعه به صنف خدمات رایانه ای و ارائه مدارک زیر، بازرس به صورت حضوری از مغازه شما دیدن می کند و بعد تایید مراحل حق عضویت را پرداخت خواهید کرد. سپس پروانه کسب تحویل شما داده می شود.
    • کپی کارت ملی و صفحات شناسنامه
    • کپی کارت سربازی یا معافیت
    • کپی مدارک مالکیت یا اجاره نامه
    • کپی مدارک تحصیلی
    • پوشه فایلی و عکس
    • کد رهگیری

مطلب مشابه: صفر تا صد راه اندازی گل فروشی (راهنمای شغل، هزینه ها و شرایط)

صفر تا صد راه اندازی کافی نت و هزینه های لازم (وسایل و تجهیزات مورد نیاز)

هزینه ثبت نام در کافی نت چقدر است؟

جهت راه اندازی کافی نت باید از مهارت کافی برخوردار باشید و باید مهارت کافی جهت کار با نرم افزارهایی مانند آفیس باشید؛ زیرا سفارشات زیادی از سوی دانش آموزان و دانشجویان جهت انجام پایان نامه، تحقیق و تایپ به شما داده می شود. به علاوه باید توان کار کردن با نرم افزارهای گرافیکی، طراحی و غیره را داشته باشید و به خوبی بتوانید با مشتری ارتباط برقرار نموده و زمان را مدیریت کنید. هزینه ثبت نام در کافی نت نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا هزینه اسکن، هزینه تایپ، هزینه پرینت و زمانی که صرف کار اینترنتی می شود محاسبه خواهد شد.

بازار هدف کافی نت چه کسانی هستند؟

دانشجویان، دانش آموزان و افراد زیادی می توانند مشتریان شما باشند. وظیفه یک کافی نت در قبال مشتری چیست؟

  • استفاده از کامپیوتر و اینترنت
  • مقالات و تحقیق
  • تایپ کردن
  • اسکن، پرینت و فتوکپی
  • رایت
  • نام نویسی اینترنتی
  • پروانه کسب و بیمه
  • خدمات کامپیوتری

درآمد کافی نت چقدر است؟

درآمد کافی نت به عوامل مختلفی مانند نزدیکی به مدارس، دانشگاه، دادگاه و غیره بستگی دارد و شرایط مختلفی نیز در درآمد اثر گذار است. مثلا در فصلی که مدارس و دانشگاه ها باز بوده درآمد آنها بیشتر خواهد بود. میزان بازاریابی و تبلیغات نیز در میزان این درآمد اثرگذار خواهد بود.

سود کافی نت چقدر است؟

خیلی افراد به دلیل مشغله زیاد زمانی برای انجام کارهای اینترنتی خود ندارند و این کارها را به مدیر کافی نت می سپارند. لذا به طور کلی کافی نت سود ۷۰ درصدی از انجام خدمات بدست می آورد.

سخن پایانی

شغل کافی نت یک شغل راحت و بدون دردسر است که با کمترین سرمایه می تواند راه اندازی شود. تنها با آشنایی با کامپیوتر و اینترنت یا نرم افزارهایی مانند آفیس می توانید این شغل را راه اندازی کنید. قبل از تاسیس آن نیز مراحلی را باید طی کنید تا از نظر قانونی مشکلی برای شما ایجاد نشود.

مطلب مشابه: صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ + لیست تجهیزات مورد نیاز و هزینه ها

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس