صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

چنانچه قصد دارید گیم نت راه اندازی کنید نیاز است که اطلاعات و صفر تا صد راه اندازی گیم نت را بدانید. در این بخش راهنمای کامل راه اندازی گیم نت ( شرایط راه اندازی این شغل، تجهیزات مورد نیاز و تمام هزینه ها) را ارائه کرده ایم و امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با دیدی باز و اطلاعات کامل به دست به راه اندازی این شغل سرگرم کننده بزنید با ما همراه باشید.

صفر تا صد راه اندازی گیم نت (راهنمای کامل)

با شروع فصل تابستان، بازار گیم نت ها همیشه شلوغ هستند. اگر علاقه مند به بازهای ویدیویی و کارآفرینی هستید و در گیم نت ها نشاط، شور و شوق نوجوانان و بچه ها را دیده باشید، احتمالا به فکر افتاده اید که یک گیم نت راه اندازی کنید.  

در سال های اخیر بازی های الکترونیک به جهت معروف شدن در میان قشر جوان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند؛ لذا شما با راه اندازی یک گیم نت می توانید کسب و کار پر درآمد و پر رونقی را برای خود ایجاد کنید.

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

نیازمندی ها برای راه اندازی گیم نت

افرادی زیادی به بازی های کامپیوتری و ویدئویی علاقه مند هستند به همین دلیل راه اندازی گیم نت مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

راه اندازی گیم نت می تواند، ایده ای سود آور باشد که باعث شده افراد علاقه مند به بازی های ویدئویی و کامپیوتری دور هم جمع شوند.

قبل از این مراحل راه اندازی گیم نت و نیازمندی های آن را برای شما شرح دهیم؛ قصد داریم تعریفی از گیم نت برای شما بیان کنیم.

گیم نت مکانی است که به صورت شبکه ای کامپیوتر ها به یکدیگر متصل شده اند تا افراد دو نفره یا چند نفره کنار هم قرار بگیرند و با هم بازی کنند.

در سال های اخیر صنعت گیم نت یکی از مشاغل پول ساز و پر رونق شده است و این به دلیل معروف شدن بازی های کامپیوتری است.  

مطلب مشابه: آموزش راه اندازی پیج اینستاگرام برای کسب و کار (از صفر تا صد)

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

برای راه اندازی گیم نت به کنسول بازی، مجوز و غیره نیاز است که هر کدام از این موارد در ادامه محتوا بیان شده اند:

مجوزهای لازم

برای راه اندازی هر کسب و کاری باید پروانه کسب از سازمان های مربوطه گرفته شود. حرفه گیم نت هم از این امر مستثنی نبوده و باید برای راه اندازی این نوع شغل هم مجوزهای لازم گرفته شود تا به شما اجازه فعالیت حرفه ای و رسمی داده شود.

برای کسب این مجوز باید مدارک لازم را به سازمان مربوطه تحویل دهید از این مدارک می توان به فتوکپی شناسنامه، حداقل سواد خواندن و نوشتن، گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سوء پیشینه، کارت پایان خدمت نظام وظیفه و غیره اشاره کرد.

در رابطه با این نوع کسب و کار لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که بعد از کسب مجوز اگر در گیم نت شما خانمی حضور پیدا کند، محل کار شما پلمپ می شود؛ چون خانم ها حق ورود به محل گیم نت را ندارند.

البته در بسیاری از گیم نت ها، خانم ها با رعایت شئونات اسلامی و موازین اسلامی می توانند، حضور پیدا کنند و بازی نمایند.

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

اجاره یا خرید محلی برای راه اندازی گیم نت

فراهم کردن فضای مناسب برای راه اندازی گیم نت یکی از ابعاد مهم این نوع کسب و کار می باشد.

فضای مناسب برای گیم نت باید به صورتی باشد که بچه ها و نوجوانان هنگام  بازی در آن لذت ببرند.

برای تاسیس گیم نت داشتن لپ تاپ و کنسول کافی نیست و چالش برانگیز ترین بخش برای راه اندازی این نوع حرفه ایجاد فضای مناسب است که با خرید یا اجاره محل مناسبی فراهم می شود.

افزایش قیمت مسکن به ویژه در شهرهای بزرگ باعث شده پیدا کردن محل مناسب برای خرید و اجازه کمی مشکل باشد.

بعد از این که گیم نت را راه اندازی کرده اید باید برنامه دقیقی داشته باشید تا درآمد خوبی را کسب نمایید.

محلی که اجاره یا خریداری می کنید باید نزدیک محل رفت و آمد پسرهای نوجوان و دبیرستانی باشد؛ چون مشتریان شما پسرهای نوجوان دبیرستانی هستند.

هیچ گاه در ساختمان های مسکونی گیم نت را راه اندازی نکنید؛ چون این نوع کسب و کار سر و صدای زیادی دارد که این می تواند همسایه ها را اذیت کند.

مکانی را خریداری یا اجاره نمایید که دکوراسیون و تزیینات داخلی آن را بتوانید، تغییر دهید تا مطابق با میل و پسند مشتریان شما باشد.

مطلب مشابه: صفر تا صد راه اندازی بوتیک لباس فروشی و مراحل ایجاد فروشگاه

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

مبل و صندلی راحتی

 هیچ چیز برای مشتری بدتر از این نیست که با شوق فراوانی مشغول بازی شود؛ ولی برای بازی کردن و نشستن، صندلی راحتی نداشته باشد؛ بنابراین برای این که در ذهن مشتریان شما خاطره خوبی ایجاد شود باید برای آن ها از مبل های راحتی خوبی استفاده شود.

تجهیزات و کنسول های بازی

بعد از این که برای راه اندازی گیم نت مجوزهای لازم را تهیه کرده اید باید تصمیم بگیرید که چه نوع بازی هایی را قصد دارید در اختیار مشتریان خود قرار دهید؛ سپس وسایل لازم را با توجه به آن ها باید تهیه کنید.

بسته به تقاضای مشتریان در گیم خود می توانید انواع بازی های کامپیوتری، بازی های کنسولی یا حتی واقعیت مجازی را فراهم کنید.

اگر قصد دارید به مشتریان خود بازی های کنسولی را ارائه دهید باید انواع کنسول های بازی را فراهم کنید.

یکی از انواع کنسول های بازی، ایکس باکس است به طور میانگین برای خرید ایکس باکس دست اول و نو باید 15 میلیون تومان بودجه فراهم کنید؛ البته این هزینه با توجه به ظرفیت حافظه، سری آن، مدل سری X یا  S متفاوت می باشد.

به عنوان نمونه اگر حداقل با 4 عدد ایکس باکس می خواهید کار خود را شروع کنید باید تقریبا 60 میلیون تومان بودجه صرف نمایید.  

برای صرفه جویی در هزینه های خود می توانید از سایت هایی مانند شیپور و دیوار ایکس باکس های دست دوم سالمی را تهیه کنید.

در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که در هنگام خرید ایکس باکس شما باید به عنوان صاحب گیم نت نسخه های جی تگ شده را خریداری نمایید با این کار می توانید در هارد آن حدود 100 تا 105 بازی را ذخیره کنید.

پلی استیشن ،بعد از مقایسه کنسول های بازی برند های مایکروسافت، سونی و ایکس باکس مشخص شده که در ایران کنسول های سونی ps4  و ps5 طرفداران بیشتری داشته اند؛ بنابراین توصیه می شود برای شروع کار و جذب مشتریان بیشتر کنسول های ps4  و ps5 خریداری شود.

پلی استیشن 4، حدود 15 میلیون تومان برای خرید ps4 باید هزینه کنید که این قیمت با توجه به حجم حافظه، سری و مدل می تواند، بیشتر یا کمتر باشد.

چیزی حدود 60 میلیون تومان برای خرید حداقل 4 کنسول ps4 باید هزینه شود. پلی استیشن 5، برای خرید کنسول ps5 به هزینه ای بین 22 تا 25 میلیون تومان نیاز می باشد که این قیمت با توجه به حافظه و مدل آن می تواند، کمتر یا بیشتر باشد.

Pc  یکی دیگر از کنسول های بازی است. امروزه اکثر افرادی که قصد بازی با کنسول های بازی مانند پلی استیشن و ایکس باکس را دارند به گیم نت ها مراجعه می کنند.

با این حال افرادی هستند که برای شرکت در ورزش های الکترونیکی و استریم مسابقات به گیم نت ها مراجعه می کنند. ما پیش بینی می کنیم افراد انگشت شماری وجود دارند که بازی با کامپیوتر را به بازی با پلی استیشن ترجیح می دهند؛ لذا توصیه می شود تا زمانی که برای راه اندازی سیستم بازی کامپیوتر مشتریان به صورت مستقیم درخواست نکرده اند برای تهیه این سیستم اقدامی انجام ندهید.

با توجه به قیمت بالای کامپیوتر ها، سرمایه گذاری روی کنسول های بازی محبوب به صرفه تر می باشد.  

مطلب مشابه: صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ + لیست تجهیزات مورد نیاز و هزینه ها

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

واقعیت مجازی

بازی های واقعیت مجازی یکی از هیجان انگیزترین انواع بازی ها هستند این نوع بازی ها با این که طرفداران زیادی دارند؛ ولی چون تجهیزات آن ها گران قیمت می باشد، افراد زیادی در خانه امکان انجام آن ها را ندارند و همین فرصت مناسبی است که از طریق گیم نت کسب درآمد کنیم.

با سرمایه گذاری چند میلیون تومانی روی دسته، عینک، هدست و دیگر تجهیزات لازم برای اجرای این بازی می توانید از این بازی ها در آمد بسیار خوبی را کسب کنید و به سود خوبی دست پیدا کنید.

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

مانیتور یا تلویزیون

برای این که بازی های انجام شده روی کنسول ها را بتوانید برای مشتریان پخش کنید از مانیتور یا تلویزیون می توانید، استفاده کنید.

تلویزیون نسبت به مانیتور کاربردی تر و به صرفه تر است؛ چون هم مشتریان می توانند از آن هنگام بازی کردن استفاده کنند هم می توانید رویدادهای بزرگ ورزشی مانند لیگ جهانی والیبال، المپیک، جام جهانی و غیره را از تلویزیون تماشا کنید.

در رابطه با سایز تلویزیون توصیه می شود، تلویزیون های 24 اینچ به بالا را خریداری کنید تا اندازه آن ها کوچک نباشد.

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

بازی ها

بازی هایی که در گیم نت خود می خواهید ارائه دهید یکی از مهم ترین مواردی می باشد که باید به آن توجه شود. شما می توانید هم از بازی های کپی خور هم از بازی های اصل استفاده کنید؛ ولی توجه کنید‌ که ورژن اصل هزینه زیادی دارد و ورژن کپی خور آپدیت نمی شود.

در گیم نت استفاده از بازی های کپی خور و بازی های اصل مجاز است و از معایب این بازی ها می توان به بالا بودن هزینه بازی های اصل و آپدیت نشدن ورژن های کپی خور اشاره کرد.

از هر دو ورژن در گیم نت خود پیشنهاد می شود، استفاده کنید؛ اما بازی های مانند فورتنایت، پی اس و فیفا که مشتریان بیشتری دارند باید اصل آن ها را بگیرید تا همیشه آپدیت آن ها برای شما وجود داشته باشد.

مشتریان روی آپدیت بودن بازی به ویژه برای فوتبال حساس می باشند و حتی حاضر هستند برای این که از کنسول های بازی گیم نت ها شما استفاده نمایند؛ هزینه ای دو برابری پرداخت کنند.

مطلب مشابه: ایده کسب و کار با سرمایه کم و راهنمایی برای 40 شغل خاص

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

کسب در آمد به وسیله راه اندازی گیم نت

برای کسب درآمد از گیم نت، اولین و واضح ترین راه حل گرفتن هزینه ورودی و حق استفاده ساعتی از دستگاه ها می باشد.

این هزینه برای هر دستگاهی با توجه به بازی های آن دستگاه و امکانات آن متفاوت می باشد به عنوان مثال استفاده از دستگاه واقعیت مجازی هزینه بیشتری نسبت به کامپیوتر دارد؛ همان طور که هزینه استفاده از پلی استیشن 5 از پلی استیشن 4 بیشتر است.

میزان اجازه ساعتی دستگاه ها به هزینه های شما و ترجیح خود شما به عنوان صاحب این حرفه بستگی دارد در این رابطه لازم است به این نکته اشاره کنیم که این هزینه را باید طوری مشخص کنید که هم مشتری حاضر به پرداخت آن باشد هم شما سود کنید.

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

برگزاری مسابقات ورزشی

همان طور که قبلا به آن اشاره کرده ایم شرکت در ورزش های الکترونیک و استریم کردن یکی از فعالیت های مورد علاقه گیمرها به ویژه آن هایی که حرفه ای هستند، می باشد.

شما می توانید در گیم نت خود در مناسبت های مختلف هر چند وقت یکبار این نوع مسابقات را برگزار کنید و برای شرکت در آن ها از متقاضیان و مشتریان هزینه ورودی بگیرید.

در نهایت جایزه هایی مانند حق عضویت رایگان چند ماهه در گیم نت به افراد برتر این مسابقات بدهید تا هم آن ها را راضی کنید هم آن ها را هر چه بیشتر به حضور در گیم نت خود تشویق کنید.

فراهم کردن انواع امکانات رفاهی

اکثر گیمرها گذر زمان را هنگامی که غرق در فرآیند بازی شده اند، فراموش می کنند و ساعت ها پشت سیستم می نشینند.

برای این که این گذر زمان برای گیمرها لذت بخش تر باشد برای آن ها باید انواع امکانات رفاهی را فراهم کنید برای مثال می توانید در گیم نت خود یک کافه کوچک راه اندازی کنید تا هم مشتریان بتوانند انواع نوشیدنی ها و خوراکی ها را میل کنند هم برای کسب درآمد، منبع جدیدی برای خود ایجاد کنید.

مطلب مشابه: مشاغل خانگی با سرمایه کم و لیست کارهایی که می توان در منزل انجام داد + ویدیو

صفر تا صد راه اندازی گیم نت و راهنمای کامل (تجهیزات، شرایط و هزینه ها)

مراحل راه اندازی گیم نت

به جهت پیشرفت تکنولوژی برای اجرای بازی های کامپیوتری نیاز به مکانی با اینترنت پر سرعت حس می شود. راه اندازی گیم نت برای شروع یک سرمایه گذاری هیجان انگیز بهترین انتخاب محسوب می شود.

برای موفقیت یک کارآفرین داشتن یک برنامه روشن کاری ضروری محسوب می شود.

برای ترسیم ویژگی های کسب و کار داشتن یک طرح تجاری امری مهم است و به شما کمک می کند تا بتوانید کشف ناشناخته ها را انجام دهید در این رابطه باید به موضوعات زیر توجه نمایید:

  • بازار و مخاطبان هدف خود چه کسانی هستند؟
  • در آمد گیم نت چه قدر است؟
  • هزینه های راه اندازی گیم نت چه مقدار می باشد؟

هزینه راه اندازی گیم نت چه مقدار می باشد؟

بسته به موقعیت مکانی گیم نت، هزینه راه اندازی گیم نت می تواند، بسیار متفاوت باشد؛ ولی با هر میزان بودجه برای افرادی که به بازی کامپیوتری علاقه مند، هستند می تواند راه اندازی گیم نت جذاب باشد. هزینه راه اندازی گیم نت شامل دو مورد زیر می شود:

هزینه اجاره یا خرید مکان مناسب برای راه اندازی گیم نت

 از مهم ترین کارهایی که باید برای راه اندازی گیم نت انجام شود، انتخاب و ساخت فضایی مناسب برای گیمرها و مشتریان است. این فضا باید طوری انتخاب شود که مشتریان هنگام بازی، ساعات هیجان انگیزی را سپری کنند و از بودن در فضای مورد نظر لذت ببرند.

داشتن لپ تاپ و کنسول برای افتتاح گیم نت به تنهایی کافی نیست و باید محیط مناسب با بازدهی مناسب و شرایط عالی برای راه اندازی گیم نت انتخاب شود که این مورد از واجبات برای افتتاح گیم نت می باشد. پسرهای نوجوان و دبیرستانی از مخاطبان و مشتریان اصلی گیم نت ها هستند؛ بنابراین فضایی که برای راه اندازی گیم نت انتخاب می شود باید نزدیک محل رفت و آمد این افراد باشد به عنوان مثال در نزدیک باشگاه های ورزشی و پارک ها می توانید، گیم نت را تاسیس کنید.

در اطراف یا داخل ساختمان های مسکونی، گیم نت خود را افتتاح نکنید؛ چون سر و صدای زیادی که در گیم نت وجود دارد، می تواند برای همسایه ها مشکل ایجاد کند.

مکانی که برای راه اندازی گیم نت خریداری یا اجاره می کنید باید به صورتی باشد که مطابق با میل و پسند مشتریان بتوانید، دکوراسیون داخلی آن را تغییر دهید.

هزینه خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای گیم نت:

 توجه به نوع بازی هایی که قصد دارید در گیم نت خود در اختیار مشتریان بگذارید قبل از خرید لوازم و تجهیزات گیم نت یکی از نکات مهم می باشد. بسته به ترجیح خود و تقاضای مشتریان می توانید انواع بازی های کنسولی، واقعیت مجازی و بازی های کامپیوتری را در گیم نت خود فراهم کنید. بسته به نیاز گیم نت هزینه خرید تجهیزات می تواند، متفاوت باشد برای خرید تجهیزات کاربردی مانند دستگاه کارت خوان، نرم افزار حسابداری می توانید، مقداری سرمایه کنار بگذارید. هزینه خرید لوازم و تجهیزات گیم‌نت باعث بالا رفتن میزان سرمایه اولیه برای تاسیس گیم نت می باشد.  خرید تجهیزات دست دوم باعث شده هزینه های شما کاهش پیدا کند.

برای راه اندازی گیم نت به چه لوازم و تجهیزاتی نیاز است؟

در گیم نت ها امکانات بازی و تجهیزات می تواند، متفاوت باشد به طور کلی برای راه اندازی گیم نت از سه حالت استفاده می شود که این سه حالت شامل راه اندازی گیم نت به وسیله بازی xbos یا ایکس باکس، راه اندازی گیم نت به وسیله pc و راه اندازه گیم نت به وسیله کنسول بازی سونی ps5 و ps4 می شوند.

بسته به موقعیت مکانی گیم نت و سرمایه گذاری به صورت تکی یا هر سه حالت می تواند، وجود داشته باشد.

بازی های گیم نت پرطرفدار کدام هستند؟

در بین گیمرها پر طرفدارترین بازی ها FIFA  و PES می باشد و بازی The Last of Us PartII  از بازی های داستانی پر طرفدار است.

در بین مشتریان از بازی های پرطرفدار می توان GTA و کراش جدید را نام برد و از بازی های آنلاین پرطرفدار می توان به Duty CaII of  و Rambo اشاره کرد.

برای راه اندازی گیم نت این ایده باید وجود داشته باشد و آن این است که بازی های اکانت اصلی را در نصب کنسول های خود داشته باشید تا به راحتی آپدیت شوند.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس