همه چیز درباره اتریوم (ETH)، مشخصات و ناگفته های این ارز دیجیتال

همه چیز در مورد پلتفرم و ارز دیجیتال اتریوم – ناگفته هایی از ETH

شاید از نظر بسیاری، ارز دیجیتال اتریوم آخرین و اصلی ترین شاخصه ای است که از این پلتفرم توسعه شناخته می شود، اما باید بدانید که در واقع با یک شبکه جامع بلاکچین مواجه هستید. پیش از هرچیزی، باید بدانید که در ادامه قرار نیست صرفا در مورد این ارز دیجیتال صحبت کنیم، بیشتر در جهان بزرگ بلاکچین اتریوم عمیق می شویم و به موضوعاتی اشاره می کنیم که شاید پیش از این، کم تر در مورد آن ها شنیده باشید.

به هر حال ارزش ارز دیجیتال اتریوم در سال 2023 هم خوب است و انتظار می رود که در آینده، مثل بیت کوین، یکی دیگر از ارزهای محبوبی باشد که عموما در بازار با آن سر و کار خواهیم داشت.

ورود به دنیای اتریوم (کمربندها را ببندید!)

مردم اغلب اتریوم را صرفاً به عنوان یک ارز دیجیتال تصور می کنند، اما این بسیار بیشتر از این است.شبکه اتریوم یک بلاک چین توزیع شده و عمومی است که مجهز به زبان برنامه نویسی کامل تورینگ است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا هر مجموعه ای از برنامه ها و عملکردها را در بالای آن بسازند.

این اسکریپت ها که اغلب قراردادهای هوشمند نامیده می شوند، اجازه می دهند منطق if-then به طور خودکار بر روی مجموعه ای از دارایی های دیجیتال بر اساس شرایط از پیش تعیین شده اعمال شود. اتر، اپلیکیشن ارز دیجیتال ساخته شده بر روی شبکه اتریوم، برای تامین انرژی شبکه اتریوم با جبران خسارات ماینرها برای انجام محاسبات طراحی شده است.

از زمان شروع و راه اندازی اولیه، شبکه اتریوم از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) به مکانیسم اثبات سهام (PoS) با انرژی کمتر تبدیل شده است.

italik Buterin، یک برنامه نویس کانادایی-روسی، می خواست از پتانسیلی که صرافی غیرمتمرکز همتا به همتای بیت کوین به جهان ارائه می کند، سرمایه گذاری کند. از آنجایی که بیت کوین قبلاً به دو کاربر اجازه می داد تا رمزنگاری خود را بدون نیاز به واسطه مبادله کنند، Vitalik می خواست فناوری بلاک چین را گسترش دهد تا قراردادها یا قراردادهای پرداخت همتا به همتا را نیز شامل شود.

همه چیز درباره اتریوم (ETH)، مشخصات و ناگفته های این ارز دیجیتال

اتریوم چیست؟

بلاک چین اتریوم به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز را بنویسند و اجرا کنند که به نام DApps نیز شناخته می شود. ارز دیجیتال اتریوم نیز به همین منوال، روی همین شبکه اجرا می شود. برنامه های غیرمتمرکز موارد استفاده ای دارند که شامل امور مالی، محاسبات ابری، پیام رسانی و حاکمیت توزیع شده است. اما عملکرد اصلی اتریوم برای قراردادهای هوشمند است.

با استفاده از شبکه اتریوم، می توانید قراردادهای هوشمند بنویسید و در صورت وجود تمام شرایط، شبکه به طور خودکار تراکنش را اجرا می کند. به عنوان مثال، می توانید از شبکه اتریوم برای پرداخت اجاره ماهانه خود یا پرداخت دستمزد یک کارمند استفاده کنید. در این سناریو، شما شرایط را طوری تنظیم می کنید که با رسیدن به تاریخ معین، مبلغی تکراری از یک طرف به طرف دیگر منتقل شود.

تا زمانی که شرایط رعایت شود، وجوه به طور خودکار در تاریخ توافق شده مطابق با قرارداد ارسال می شود. کل فرآیند در بلاک چین اتریوم تأیید می شود.

تاریخچه اتریوم

اتریوم یک پلتفرم بسیار جوان است. پس از انتشار در سال 2015، تنها چند سال است که کار می کند. با این حال، در آن زمان رشد فوق العاده ای را مشاهده کرده است. تنها در سال 2017، ارز اتر بیش از 15000 درصد رشد کرد.

بسیاری از تحلیلگران رشد بیشتر در چند سال آینده را پیش بینی می کنند زیرا شرکت های بیشتری شروع به پذیرش برنامه های بلاک چین و استفاده از قراردادهای هوشمند می کنند. برخی حتی تخمین می زنند که اتر از بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال پیشرو پیشی خواهد گرفت، اما همه چیز از کجا شروع شد؟ بیایید نگاهی به جدول زمانی اولیه بیندازیم:

2013

برنامه نویسی به نام ویتالیک بوترین ابتدا مفهوم اتریوم را بر روی کاغذ بیان می کند. او در ادامه مقاله ای را منتشر می کند که طراحی فنی و منطق پشت آن را شرح می دهد. ارز دیجیتال اتریوم در واقع از همین سال، وارد یک دایره جریانی بزرگتر شد.

2014

اولین پروژه نرم افزاری اتریوم توسط شرکت سوئیسی GmbH توسعه یافته است. در اواخر همان سال، پیش فروش اتر برای ایجاد شبکه ای از ماینرها و سهامداران راه اندازی شد که بیش از 14 میلیون دلار جمع آوری کرد. پروتکل اتریوم طوری تنظیم شده است که به ازای هر بلوک استخراج شده، 5 اتر ایجاد کند.

2015

اولین نسخه بتای اتریوم با نام Frontier راه اندازی شد.

2016

Homestead، یک ارتقاء پروتکل، به شبکه اضافه شده است. DAO 150 میلیون دلار از فروش جمعی جمع آوری می کند که باعث پوشش رسانه ای زیادی برای اتریوم می شود. سپس DAO توسط یک گروه ناشناس هک می شود که جرقه بحث بزرگی را در مورد ارزهای دیجیتال برانگیخته و باعث می شود شبکه به دو بخش تقسیم شود: اتریوم و اتریوم کلاسیک. اتریوم به افزایش DDoS خود و توقف حملات بیشتر ادامه می دهد.

2017

روسیه اتریوم را تأیید می کند و AVATrade و eToro تجارت اتر را اضافه می کنند. بسیاری از شرکت های جدید شروع به استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم برای ایجاد توکن های مشتق می کنند. همه این عوامل باعث ایجاد حرکت برای اتر می شود که به سرعت ارزش بازار آن را افزایش می دهد و رشد زیادی را تجربه می کند.

2022

اتریوم به ETH 2.0 ارتقا می یابد و شبکه اتریوم را از مکانیزم اجماع اثبات کار پر انرژی به اثبات سهام تغییر می دهد.

مطلب مشابه: اطلاعات در مورد ارز دیجیتال دوج کوین + آینده این ارز و تحلیل قیمت آن

چه توکنی به بلاک چین اتریوم قدرت می دهد؟

در مورد پشتیبان و قدرت گرفتن این ارزهای دیجیتال، سوالات زیادی مطرح می گردد.

اتر (ETH) توکنی است که به عنوان سوخت (یا Gas) برای بلاک چین اتریوم استفاده می شود و قراردادهای هوشمندی را که رخ می دهند قدرت می دهد. برخلاف بیت کوین که عرضه محدود و کنترل شده ای دارد، توکن های اتر در حال حاضر سقف عرضه ندارند، به این معنی که می توان عرضه نامحدودی را استخراج کرد.

همه چیز درباره اتریوم (ETH)، مشخصات و ناگفته های این ارز دیجیتال

اتریوم برای چه مواردی استفاده می شود؟

در قراردادهای سنتی که نیاز به شخص ثالث دارند، استفاده از یک واسطه می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد. اتریوم با حذف واسطه، هزینه و زمان چنین قراردادهایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با ETH، قراردادهای هوشمند را می توان مستقیماً در شبکه اتریوم کدگذاری کرد. این بدان معنی است که واسطه مرتبط با قراردادهای هوشمند خود کد است که یا اجرا می شود یا خیر.

بلاک چین اتریوم تمام جنبه های هر قراردادی که روی پلتفرم نوشته شده است، از جمله اجرا و پرداخت را مدیریت می کند. در صورت تحقق همه شرایط، قرارداد اجرا می شود و مبادله انجام می شود. در صورت عدم تحقق همه شرایط، قرارداد معتبر نخواهد بود و در نتیجه رخ نخواهد داد.

علاوه بر این، فناوری بلاک چین اتریوم امکان حفاظت بیشتر از داده های شخصی را فراهم می کند که مانند بازارهای سنتی در سرور مرکزی ذخیره نمی شوند.

چگونه می توان اتر را خرج کرد؟

توکن های اتر را می توان به عنوان ذخیره ای از ارزش نگهداری کرد، معامله کرد یا برای تعامل با برنامه های غیرمتمرکز، مانند قراردادهای هوشمند، استفاده کرد. اتر همچنین می تواند برای خرید NFT (توکن های غیرقابل تعویض) استفاده شود زیرا اکثر صرافی ها تا حد زیادی ETH را به عنوان توکن اصلی برای خرید می پذیرند.

فرآیند خرید برای NFT ها به خودی خود یک قرارداد است: هنگامی که یک NFT با ETH خریداری می کنید، رمز ارز خود را سپرده گذاری می کنید و در صورت رعایت شرایط توافق شده، مجموعه دیجیتال مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد. یکی از محبوب ترین توکن های کلکسیونی در تمام دوران، کسی نیست جز گربه های دیجیتال.

قدرت کامل بلاک چین اتریوم را می توان از طریق پروژه های موازی با استفاده از LINK، توکنی که قراردادهای هوشمند را با شرایط داده های دنیای واقعی که به آنها قدرت می دهد، متصل می کند، مهار کرد.

موارد استفاده از اتریوم

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اتریوم و اتر یکی نیستند. کاربردهای اتر مشابه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. اتریوم در اصل یک شبکه غیرمتمرکز با عملکرد گسترده است. به این ترتیب، تقریباً کاربردهای نامحدودی دارد.

در اینجا 5 کاربرد عملی اتریوم آورده شده است:

  • می توان از آن در سیستم مراقبت های بهداشتی برای ذخیره ایمن و به اشتراک گذاری اطلاعات بیمار استفاده کرد.
  • از قراردادهای هوشمند می توان برای انجام معاملات بدون ریسک و مستقیم استفاده کرد.
  • می توان از آن برای بهبود سیستم رأی گیری فعلی با شفاف تر و ایمن تر کردن آن استفاده کرد.
  • می توان از آن به عنوان یک مرکز ذخیره سازی غیرمتمرکز داده استفاده کرد.
  • می توان از آن برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز (dApps) استفاده کرد.

مطلب مشابه: ارز دیجیتال سولانا | همه چیز در مورد سولانا، استخراج و کیف پول آن

موارد استفاده از اتریوم در تامین مالی تجارت

همچنین می توان از اتریوم برای ساخت شبکه های بلاک چین سفارشی برای استفاده در امور مالی تجارت استفاده کرد – صنعتی که مدت هاست از دیجیتالی سازی سود می برد.

امور مالی تجارت همیشه شامل اسناد فراوان و فرآیندهای طولانی بوده است. دور شدن از این به سمت فرآیندهای دیجیتال، که توسط فناوری بلاک چین فعال شده است، می تواند به موسسات اجازه دهد تا پرداخت های سریع تر و فرآیندهای کارآمدتر و ایمن تری ارائه دهند.

همه چیز درباره اتریوم (ETH)، مشخصات و ناگفته های این ارز دیجیتال

مزایا و معایب اتریوم چیست؟

اتریوم – یا به عبارت دقیق تر، اتر – بسیاری از مزایای مشابه سایر ارزهای دیجیتال، یعنی آزادی پرداخت، اطلاعات شفاف و توانایی دور زدن اشخاص ثالث را دارد. همچنین برخی از چالش های مشابه، مانند عدم پذیرش گسترده و داشتن نوسانات بالا را دارد.

جدول زیر مزایا و معایب اصلی اتریوم/اتر را در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال و پلتفرم های بلاک چین نشان می دهد:

در مورد مزایا و ویژگی های منفی ارز دیجیتال اتریوم نیز سوالات زیادی مطرح می شود و ما بر اساس تجربیات افراد، پاسخ های کوتاهی به این موضوعات می دهیم.

مزایا

در مورد مزیت های اتریوم، می توان به ویژگی های زیادی اشاره کرد که توسط جامعه استفاده کنندگان و تریدرها در مورد آن صحبت می شود. اما ما سعی کردیم منطقی ترین ها را در ادامه گردآوری کنیم.

کارمزد تراکنش های اتریوم

کارمزد تراکنش کمتر اتر معمولاً کارمزد تراکنش های کمتری نسبت به بیت کوین دارد.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری اتریوم یک بسته کامل است که ایجاد شبکه ها و قراردادهای پیچیده را برای بسیاری از محصولات و خدمات مختلف تسهیل می کند. این USP آن را از ارزهای دیجیتال که فقط به عنوان ارز دیجیتال طراحی شده اند، متمایز می کند.

مطلب مشابه: ریپل چیست؟ ؛ اطلاعات در مورد این ارزدیجیتال و نحوه خرید و فروش آن

نقشه راه یا Road Map

اتریوم دارای یک نقشه راه قوی با استانداردهای واضح برای پیشرفت ها و پیشرفت های مورد انتظار در سال های آینده است. این چیزی است که بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر فاقد آن هستند.

منافع شرکتی بسیاری از شرکت ها با اتریوم برای بهبود اکوسیستم کار می کنند.

تعداد بسیار کمی از بلاک چین ها سطح پشتیبانی مشابهی دارند.

معایب

با تمامی این تفاسیر، به هر حال مشکلاتی نیز در دامنه اتریوم وجود دارد که نمی توان آن ها را کتمان کرد. البته تعداد کلیدی ترین آن ها بیش از سه مورد نیست.

یک ارز واقعی نیست.

اگرچه اتر می تواند به عنوان یک ارز دیجیتال استفاده شود، اتریوم در درجه اول به عنوان یک پلت فرم طراحی شده است. منعطف تر است اما برای استفاده به طور خاص به عنوان توکن کمتر بهینه شده است.

چالش های توسعه دهندگان

توسعه دهندگان در تلاش هستند تا با قراردادهای هوشمند کار کنند زیرا در حال حاضر آموزش ها و اسناد زیادی در دسترس نیست. انتظار می رود که این در طول زمان بهبود یابد.

حفره های قرارداد هوشمند

حفره های قرارداد هوشمند از آنجایی که قراردادهای هوشمند برای نوشتن آنها به انسان متکی است، در برابر خطاهای انسانی آسیب پذیر هستند. این موضوع در طول هک DAO که در آن 50 میلیون دلار تقریباً به سرقت رفت، برجسته شد.

آینده نامعلوم است

اتریوم به گسترش و بهبود خود ادامه می دهد و توسعه مداوم اتریوم 2.0 نوید ویژگی های اضافی و افزایش کارایی را می دهد. با این حال، ارتقاء بزرگ شبکه، عدم اطمینان را برای برنامه ها و مشارکت های فعلی ایجاد کرده است.

مطلب مشابه: لایت کوین LTC چیست؟ (ویژگی های، مزایا، تاریخچه و تحلیل قیمت آینده آن)

بیت کوین در مقابل اتریوم

هدف اصلی بیت کوین این است که به عنوان پول دیجیتال و ذخیره ثروت عمل کند. اتر ممکن است به عنوان پول مجازی و ذخیره ارزش مورد استفاده قرار گیرد، اما ماهیت غیرمتمرکز شبکه اتریوم به کاربران اجازه می دهد تا برنامه ها، قراردادهای هوشمند و سایر تراکنش ها را توسعه و اجرا کنند. این ویژگی ها در بیت کوین موجود نیستند. فقط به عنوان وسیله مبادله و ذخیره ارزش استفاده می شود.

به بیان دیگر، اتریوم در سر دارد دارد چیزی بیش از یک ارز دیجیتال باشد. در واقع پلتفرم آن این دغدغه را دارد دارد سیستم بلاکچین اش برای همه انواع برنامه هایی باشد که بتوانند داده ها را به طور امن ذخیره کنند. این دو علیرغم تفاوت هایی که دارند، بنیانگذاران ارزهای مجازی هستند که به رقیبی در دنیای سرمایه گذاری تبدیل شده اند. و ارزهای مجازی دقیقاً همین هستند: سکه هایی بدون حضور فیزیکی که توسط رشته ای از کدها نشان داده می شوند که ممکن است با قیمت مورد توافق خریدار و فروشنده معامله شوند.

همه چیز درباره اتریوم (ETH)، مشخصات و ناگفته های این ارز دیجیتال

اتریوم همچنین در پردازش تراکنش ها سریع تر عمل می کند. گری دیوال، رئیس گروه بازارهای مالی و مقررات کاتن توضیح می دهد: در شبکه بیت کوین، بلاک های جدید هر 10 دقیقه یک بار تأیید می شوند، در حالی که در شبکه اتریوم، بلاک های جدید هر 12 ثانیه یک بار تأیید می شوند. و او اضافه می کند که بهبودهای آینده ممکن است تراکنش های اتریوم را سریع تر کند.

در نهایت، هیچ سقفی برای تعداد توکن های احتمالی اتر وجود ندارد، در حالی که بیت کوین تنها ۲۱ میلیون سکه صادر می کند.

مطلب مشابه: ارز دیجیتال ترون (TRX) چیست؟ اطلاعات در مورد خرید و کیف پول این ارز دیجیتال

آینده اتریوم چیست؟

در مورد آینده ارز دیجیتال اتریوم و به طور کلی این شبکه نیز سوال می شود، باید گفت که دیدگاه ها نسبت به آن بسیار مثبت است.

قیمت ETH در سال 2030 توسط متخصصان ارزهای دیجیتال پس از سال ها نظارت بر قیمت تخمین زده شده است. حداقل 48357.62 دلار و حداکثر 57877.63 دلار معامله خواهد شد. بنابراین، به طور متوسط، می توانید پیش بینی کنید که در سال 2030، قیمت ETH تقریباً 49740.33 دلار خواهد بود.

طبق پیش  بینی های انجام شده در بستر وبگاه ها و همین طور آنالیزهای تخصصی که توسط اشخاص حرفه ای در این حوزه انجام می گیرد؛ قیمت اتریوم برای سال 2025 البته فارغ از هرگونه اتفاقات غیرمترقبه که نمی توان در مورد آن ها پیش بینی کرد، حداقل، متوسط و حداکثر ارزش معاملات، بر اساس فاکتورهای مندرج ممکن است حدود 2921 دلار، 3255 دلار و 3589 دلار در بازار بوده و حتی دامنه آن از این نرخ نیز با یک روند مثبت افزایش یابد.. طبق پیش  بینی های انجام شده قیمت اتریوم (ETH) در سال 2025، در واقع موجب اعتماد هرچه بیشتر مردم و کاربران به این سرویس می شود.

بهترین کیف پول ها برای ارز دیجیتال اتریوم + جدول مشخصات

در صورتی که قصد انتخاب یک کیف پول سخت افزاری، موبایل و کامپیوتر برای ارز دیجیتال اتریوم را دارید؛ ما در ادامه محبوب ترین و بهترین گزینه ها به تفکیک نوع کاربری و پلتفرم را به شما معرفی خواهیم کرد.

اتریوم در حال حاضر پس از بیت کوین دومین ارزش بازار بزرگ را دارد و به همین دلیل، اکنون سرمایه گذاران زیادی به سمت اتریوم هجوم آورده اند. پشتیبانی نرم افزاری کمی برای این ارز دیجیتال جدید وجود دارد. البته، این بدان معناست که شما به کیف پول های اتریوم ایمن تری نیاز دارید.

نام کیف پولنوعامکاناتقیمت
لجر نانو ایکسسخت افزارامن ترین گزینه برای ذخیره سازی اتریوم. کلید خصوصی را در دستگاه فیزیکی ذخیره می کند. از توکن های ERC20 پشتیبانی می کند.200 دلار
Trezor مدل Tسخت افزارایمن برای ذخیره سازی اتریوم. کلید خصوصی را در دستگاه فیزیکی ذخیره می کند.180 دلار
کیف پول اعتماد کنیدسیارامن و کاربر پسند. از بیش از 4.5 میلیون دارایی دیجیتال در بیش از 65 بلاک چین پشتیبانی می کند. همراه با مرورگر dApp موبایل.رایگان
متاماسکموبایل، افزونه مرورگرامن و کاربر پسند. برای تعامل آنلاین با برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم استفاده می شود.رایگان
گارداموبایل، افزونه مرورگرامن و کاربر پسند. برای تعامل آنلاین با برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم استفاده می شود.رایگان
کیف پول Exodusنرم افزارکاربر پسند و مبتدی پسند. همراه با مبادله داخلی. مناسب برای مدیریت فعال سبد ارزهای دیجیتال.رایگان
کیف پول اتمینرم افزارامن و کاربر پسند. بیش از 500 دارایی دیجیتال را پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد رمزارز را با کارت اعتباری خریداری کنند.رایگان
MyEtherWalletوبرایگان
کوین بیسموبایل، وببه کاربران امکان می دهد کلیدهای خود را در رایانه شخصی خود ذخیره کنند. پشتیبان گیری خودکار را ارائه می دهد و امکان نوشتن قراردادهای هوشمند را فراهم می کند. سازگار با برخی کیف پول های سخت افزاری مانند Ledger Nano S و Trezor.رایگان
Ethaddressکاغذیک کیف پول مناسب برای استفاده به عنوان کیف پول ETH ارائه می دهد. آسان برای استفاده. یکی از اشکالات اصلی این است که کاربران کلیدهای خصوصی خود را کنترل نمی کنند.رایگان
ترزور وانسخت افزارامکان چاپ کلیدهای خصوصی روی کاغذ را فراهم می کند. سطح بالایی از امنیت را فراهم می کند و رایگان است. کاربران را ملزم می کند تا وب سایت را از Github دانلود کرده و فایل را مستقیماً از رایانه خود باز کنند. توصیه می شود در زمان ایجاد کیف پول از اینترنت جدا شوید.60 دلار
KeepKeyسخت افزارایمن برای ذخیره سازی اتریوم. کلید خصوصی را در دستگاه فیزیکی ذخیره می کند.

متا مسک

MetaMask چیزی بیش از یک کیف پول اتریوم است و نه تنها به شما امکان ذخیره و ارسال اتریوم را می دهد، بلکه به شما امکان می دهد به برنامه های غیرمتمرکز اتریوم نیز دسترسی داشته باشید. این به شما امکان می دهد با Dapps و Smart Contracts تعامل داشته باشید و بدون نیاز به نصب نرم افزار یا دانلود بلاک چین. شما فقط می توانید آن را به عنوان یک برنامه افزونه اکستنشن گوگل کروم نصب کنید!

مطلب مشابه: ارز دیجیتال پولکادات؛ تاریخچه، نکات خاص، کیف پول و معایب پولکادات (DOT)

Trezor

Trezor یک کیف پول سخت افزاری است که از اتر و همچنین بیت کوین، لایت کوین، داش کوین و غیره پشتیبانی می کند. این دستگاه می تواند برای مدیریت رمز عبور استفاده شود، از احراز هویت دو مرحله ای پشتیبانی می کند و همچنین می تواند برای امضای اسناد و سایر فایل ها به عنوان اثبات مالکیت عمل کند.

Trezor به دلیل دوام بودن، مقاوم در برابر آب، بسیار سبک و قابل حمل است. این دستگاه به گونه ای ساخته شده است که هر عنصری را که به راحتی قابل هک است حذف کند. دارای قابلیتی است که به کاربران اجازه می دهد یک کلمه مخفی را در کلمه دیگری وارد کنند تا دوباره به ایمیل ها، حساب ها، کلیدها، پول و غیره دسترسی پیدا کنند. این دستگاه همچنین دارای صفحه نمایش داخلی است که به کاربران اجازه می دهد معاملات را بررسی کنند.

Ledger Nano S

Ledger Nano S با هر دو سیستم Ethereum و Ethereum Classic ارائه می شود. این کیف پول سخت افزاری محبوب از اتر، لایت کوین، بیت کوین و آلت کوین های مختلف پشتیبانی می کند. همچنین از چندین آدرس برای هر ارز در یک دستگاه پشتیبانی می کند. وقتی به آنچه در ازای دریافت می کنید نگاه کنید، این کیف پول آنقدر گران نیست. Ledger Nano S از یک پین و یک دکمه فیزیکی برای تایید تراکنش ها استفاده می کند، به این معنی که این کیف پول در برابر بدافزارهایی مانند Adylkuzz بسیار ایمن است.

Guarda برای موبایل، وب و دسکتاپ

Guarda یک کیف پول رمزنگاری است که به عنوان کیف پول وب، کیف پول دسکتاپ (macOS، ویندوز و لینوکس)، کیف پول موبایل (اندروید + iOS) و افزونه کروم موجود است. می توانید از این برنامه برای ذخیره تقریباً تمام توکن های ارزشمند استفاده کنید زیرا Guarda از ۴۵ بلاک چین مختلف و بیش از ۱۰ هزار توکن پشتیبانی می کند. در میان سایر ارزها، کیف پول گواردا وب از بیت کوین، بیت کوین گلد، اتریوم (توکن +ERC20)، اتریوم کلاسیک، زی کش، XMR و غیره پشتیبانی می کند.

سخن پایانی در باب ارز دیجیتال اتر

امروزه ارز دیجیتال اتریوم، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین ها در دنیای بلاکچین محسوب می شود که بعد از بیت کوین، آینده روشنی برای آن تصور می شود. در صورتی که قصد سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید، اتریوم می تواند یک انتخاب منطقی باشد.

از طرفی دقت کنید که صرف تمرکز روی مقالات و نوشته های روی وبلاگ های فارسی و خارجی، نمی تواند راهکاری برای انتخاب ارز دیجیتال باشد، سنجش دائمی شما در بازار، تا حد زیادی می تواند دامنه انتخابتان را بر اساس میزان بودجه ای که در نظر دارید مشخص کند. ارز دیجیتال اتریوم، به هر حال یکی از قدرتمند ترین ها در شبکه ای غیرمتمرکز و اختصاصی است که توسط هیچ فرد، سازمان و یا حتی شرکت و واحدی پشتیبانی نشده و از این رو در بستر اینترنت، مبتنی بر هزاران کامپیوتر در سراسر دنیا، می تواند پردازش های مبتنی بر واحدهای مالی را انجام دهد.

مطلب مشابه: اصطلاحات مهم دنیای ارز دیجیتال که نیاز است بدانید

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس