میزان ماندگاری تزریق ژل لب و عوامل ماندگاری بیشتر آن

اطلاعات در مورد میزان ماندگاری تزریق ژل لب و عوامل ماندگاری

لب یکی از قسمت های مهم در صورت هر فرد است که اگر حجم مناسب را نداشته باشد زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار خواهد داد از جمله بیشترین سوالاتی که برای انجام دهندگان این کار ایجاد می شود میزان ماندگاری تزریق ژل لب است.  با انجام تزریق ژل در لب ها، حجم آن ها بیشتر می شود ضمن این که خطوط موجود بر روی لب هم از بین خواهند رفت. در بازار برند ها و مدل های مختلفی از ژل وجود دارند که از نظر میزان ماندگاری و زمان اثر گذاری با هم تفاوت هایی دارند. ما در این مطلب به بررسی میزان ماندگاری تزریق ژل لب پرداخته ایم تا شما بتوانید با یک انتخاب خوب، نتیجه خوبی هم بگیرید.

کاربرد تزریق ژل لب چیست؟

قبل از این که بخواهیم به بررسی مدل های مختلف ژل لب بپردازیم بهتر است تا کاربرد های ژل را برای شما بیان کنیم. در زیر به برخی از این کاربرد های اشاره می کنیم:

  • بیشترین کاربرد تزریق ژل برای رفع چین و چروک است. با استفاده از این محصول می توان چین و چروک های اطراف بینی و سایر نقاط صورت را از بین برد.
  • از ژل برای بالا بیشتر کردن حجم گونه ها استفاده می شود. همچنین برای افزایش حجم مناطق گیجگاهی از آن استفاده می شود. این روش درمانی را با نام پروتز گونه ها هم می شناسند.
  • در لب خطوط عمودی وجود دارند که می توان با استفاده از این محصول آن ها را از بین برد.
  • انجام پروتز چانه از دیگر کاربرد های این محصول است.
  • با استفاده از تزریق ژل می توان فرم بینی را تغییر داد.
  • استفاده از ژل بباری رفع چین و چروک ها و جوان کردن پوست دست هم استفاده می شود.
  • با استفاده از این محصول ی توانند عملیات هایی همچون لیفت ابرو را انجام دهند.
  • بسیاری از افراد هستند که با مشکل سیاهی و یا گودی زیر چشم رو به رو هستند. با استفاده از ژل می توان این سیاهی ها و گودی ها را در زیر چشم خود از بین برد.

میزان ماندگاری تزریق ژل لب

میزان ماندگاری تزریق ژل لب با توجه به نوع آن

میزان ماندگاری تزریق ژل لب با توجه به نوع آن ها متفاوت هستند. در ادامه شما را با برخی از محصولات موجود در بازار آشنا خواهیم کرد.

ژل تزریق هیالورونیک اسید

ژل های مختلفی در بازار وجود دارند که برای حجم دادن از آن ها استفاده می شود اما یکی از محبوب ترین انواع آن ها ژل تزریق اسید هیالورونیک است. این ژل امروزه بیشترین کاربرد و استفاده را در مطب پزشکان دارد. از این ژل برای حجم دادن به لب ها استفاده می شود و می توان با استفاده از آن لب ها را تقویت کرد. این اسید شبیه به ژل است و از باکتری ها تولید می شود. مکانیزم اثر این ژل هم به گونه ای است که به بهترین شکل به مولکول های آب موجود در پوست می چسبد و باعث می شود تا لب ها حجیم تر شوند. این ژل دارای ماندگاری خوبی است که حدود یک سال طول خواهد کشید.

این نوع ژل خود دارای مدل های مختلفی است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از محبوب ترین مدل ها  و برند های این نوع ژل می توان به restylane و juvaderm اشاره کرد. به طور میانگین این محصولات ماندگاری بین 6 ماه تا یکسال دارند. البته این محصول مارک ها و برند های مختلف دیگری هم دارد. به طور معمول این مارک ها در کشورهای امریکا، آلمان، ایتالیا، سوئیس و کرده تولید می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

میزان ماندگاری تزریق ژل لب

ژل کلسیم هیدروکسی آپاتیت

این نوع ژل معمولاً سفت تر از ژل های هیالورونیک است به همین دلیل بیشتر از آن ها ماندگاری دارد. این ژل در بیشتر افراد می تواند به راحتی تا یک سال دوام بیاورد اما به طور کلی ماندگاری آن قطعاً از هیالورونیک بیشتر است.

این ژل حاوی موادی است که می توانند عمل کلاژن سازی را با راحتی بیشتری انجام دهند. اگر چه از این ژل برای تزریق در لب هم استفاده می شود اما بیشتر برای از بین بر دن چین و چروک و حجم دهی به پوست استفاده می شود.

ژل تزریق پلی لاکتیک اسید

این محصول یکی دیگر از انواع ژل است که از آن برای تزریق در لب و سایر قسمت های صورت استفاده می شود. پلی لاکتیک کاربرد های زیادی دارد که از آن برای تولید ژل هم استفاده می کنند. از این ماده برای تولید نخ های بخیه ای استفاده می شود که جذب می شوند و دیگر نیازی به کشیدن ندارند.

این ماده، محرک کلاژن است به همین دلیل در تولید ژل از آن استفاده می کنند. بعد از تزریق، خود ژل در عرض چند روز از بین خواهد رفت اما آن چیزی که مشخص است اثری است که در لب و یا پوست شما به جا می گذارد. به طور معمول میزان اثر گذاری آن بعد از تزریق حدود 2 سال است. از این محصول برای تزریق در لب هم استفاده می شود اما بیشتر برای از بین بردن چین و چروک ها استفاده می شود زیرا لاکتیک اسید محرک کلاژن در پوست است.

ژل تزریق پلی متیل متاکریلات

این محصول دارای حالت های توپی شکل است و در زیر پوست تزریق می شود. بعد از تزریق، این محصول همیشه در آن جا خواهد ماند. میزان ماندگاری آن بسیار زیاد است و می توان با تزریق آن به نتایج خوبی هم دست پیدا کرد. این ژل ها معمولاً خود حاوی کلاژن هستند به همین دلیل کیفیت بالایی دارند.

میزان ماندگاری تزریق ژل لب

سایر برند های ژل تزریق لب

یکی دیگر از انواع ژل تزریق لب، ژل vollure است. این محصول را می توان یکی از جدیدترین محصولات موجود در بازار در نظر گرفت. ابن محصول دارای ماندگاری بسیار زیادی است. یکی دیگر از ویژگی های آن، ایجاد ظاهری طبیعی است در لب ها است.

از دیگر مدل های ژل، می توان به volbella اشاره کرد. با استفاده از این محصول می توان به راحتی خط های عمودی موجود بر روی لب را از بین برد. همچنین ماندگاری خوبی دارد و ماندگاری آن تا یک سال طول خواهد کشید.

به طور کلی اگر بخواهیم میزان ماندگاری انواع ژل را بررسی کنیم باید بگوییم که هر چه ژل سفت تر باشد و در نواحی عمیق تری در لب یا پوست شما تزریق شود قطعاً ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت. البته این مورد در تمامی شرایط ایجاد نخواهد شد و ممکن است در برخی از موارد حتی نتیجه عکس هم بدهد به همین دلیل پزشک باید بهترین تصمیم را بگیرد.

میزان ماندگاری تزریق ژل لب

زمان اثر تزریق ژل لب

پزشک در زمان تزریق ژل برای شما یک دوره را در نظر می گیرد. به طور معمول بعد از گذراندن دوره شما می توانید اثرات این تزریق ها را در لب های خود ببینید. البته بسته به میزان تزریق ها و محلی که تزریق در آن جا انجام گرفته است زمان اثر گذاری ها می تواند متفاوت باشد.

در طی انجام این عمل احتمال بروز مشکلاتی هم وجود دارد. به طور معمول برخی از افراد بعد از تزریق دچار مشکلاتی همچون خارش، قرمزی، تورم و کبودی را تجربه خواهند کرد. این مشکلات طبیعی است و در برخطی از افراد به وقوع می پیوندد. به طور معمول بعد از گذشت حدود 3 روز باید این علائم از بین بروند. در صورتی که این علائم از بین نرفتند بلافاصله به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

میزان ماندگاری تزریق ژل لب

میزان ماندگاری تزریق ژل لب به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی ماندگاری ژل ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می کنیم:

  • بسته به نوع ژل زمان ماندگاری آن ها هم تفاوت دارد.
  • برخی از عوامل همچون شرایط سنی شما در زمان اثر ژل تزریق شده اثر گذار خواهند بود.
  • محل تزریق هم در زمان اثر گذاری تأثیر دارد.
  • علاوه بر این برند و نوع شرکتی که این ژل ها را تولید کرده است هم مهم است.

دقت داشته باشید برای این که ژل بهترین اثر گذاری را داشته باشد باید آن را به صورت دوره ای مصرف کنید. با تکرار تزریق ژل، ماندگاری آن ‌هم بالاتر خواهد رفت. مدت زمان عمل تزریق ژل هم کمی طولانی تر از بوتاکس است. همان گونه که می دایند قرار است با تزریق ژل لب تغییرات مهمی در لب ها انجام بگیرند به همین دلیل پزشک باید به مانند یک اثر هنری وقت بیشتری برای انجام آن در نظر بگیرد. به طور کلی هر چه پزشک به آهستگی و با دقت بیشتری عمل تزریق را انجام دهد قطعاً نتیجه‌ های بهتری هم ایجاد خواهد شد. به طور معمول می توان گفت که تزریق ژل در هر ناحیه ای از صورت ممکن است حتی تا نیم ساعت هم طول بکشد.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی میزان ماندگاری انواع مدل های ژل لب پرداختیم. با توجه به نوع این ژل ها ماندگاری آن ها هم تفاوت دارد. اگر چه تزریق ژل لب هزینه دارد اما به عنوان یکی از راهکارهای حجیم تر کردن لب ها استفاه می شود. البته در پایان هم باید بگوییم که استفاده از این روش اگر چه می تواند زیبایی را به صورت و لب های شما بازگرداند اما عوارضی هم در پی دارد. ایجاد عوارض خفیف بعد از تزریق طبیعی است اما اگر عوارض آن شدید بود به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست مراقبت از ناخن؛ روش های خانگی تقویت ناخن و مراقبت از ناخن ها ماسک مو بعد از حمام؛ دلیل استفاده از ماسک و نکات خرید سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه رفع سفیدی مو؛ روش های کنترل و درمان سفید شدن موها در زنان و مردان روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض