کاشت مو با روش BHT + مراحل انجام آن و مزایای و معایبی که دارد

Body Hair Transplant  یا همان روش کاشت مو BHT یکی از تکنیک ‌های کاشت مو است که بر اساس روش FUE انجام می‌ گیرد، بنابراین در این تکنیک کاشت مو بخیه احتیاجی نخواهد بود. طبق گفته سایت  fue-hlc سطح رضایت در عمل ‌هایی که به این روش انجام گرفته اند بین ۶۰ تا ۹۵% است.

همان طور که از اسم انگلیسی این روش مشخص است، در کاشت مو BHT، قسمت اهدا کننده مو پشت پوست سر نمی باشد، بلکه از موی ریش، سینه، پشت، پا و بازوها استفاده می کنند.

بعد از برداشت پیوند از هر یک از این بخش های بدن، کاشت مو بخش قسمت طاس سر انجام می شود. کاشت مو به روش BHT فقط در افرادی که از طاسی خیلی زیاد رنج می ‌برند و موهای خیلی کم پشت یا خیلی نازک در پشت سر دارند، انجام می‌ شود.

در نتیجه این روش کاشت مو امید بسیار زیادی برای اشخاص با ریزش موی بسیار زیاد است.

تکنیک BHT چیست؟

کاشت مو با تکنیک FIT زیر دارای شاخه ‌های متعددی می باشد. یکی از آن‌ ها روش BHT است. روش BHT-FIT همان گونه که گفته شد، تکنیکd است که در آن از موی نواحی مختلف بدن که اصلی ترین آن‌ ها ریش است برای کاشت موی سر استفاده می ‌شود.

برای استفاده از این روش، شرایط ویژه ای وجود دارد. به عنوان مثال پزشک پس از معاینه نمودن باید موهای بدن را برای کاشت مو مناسب بداند.

تفاوت خیلی مهم روش FIT با روش BHT این است که با توجه به اینکه ناحیه برداشت آن‌ها با یکدیگر فرق دارد(روش FIT از بانک مو و BHT از قسمت های دیگر بدن)، جنس و ضخامت موها متفاوت است. همچنین امکان دارد جهت رشد و عمق فولیکول‌ مو نیز در هر کدام از این دو روش متفاوت باشد.

کاشت مو با روش BHT

آیا موی بدن با سر سازگار است؟

همانطور که گفته شد، به طور کلی زمانی از روش BHT و موی بدن جهت کاشت مو استفاده می ‌شود که شرایط بانک موی فرد به‌ گونه ‌ای نمی باشد که بتوان از موهای سر استفاده نمود. با این وجود جواب کلی این سوال «بله» است.

روش کاشت موی BHT بارها مورد استفاده قرار گرفته است و در صورتی که پزشک متخصص شما استفاده از آن را بعد از انجام آزمایش‌ ها تایید کند، موی بدن با سر شما سازگاری خواهد داشت.

با این وجود باید بدانید که این روش کاشت مو تنها در شرایط خاص مورد استفاده می شود و امکان دارد که رشد موها بیشتر از ۵ سانتی ‌متر نباشد.

مراحل کاشت مو با تکنیک BHT

کاشت مو به روش BHT مخصوص کسانی است که تعداد گرافت ‌های برداشت شده از ناحیه سر آن‌ ها کم می باشد و نمی شود با استفاده از آن‌ ها موها را به تراکم مد نظر رساند. این روش را می شود جهت پر کردن تاج سر یا افزایش تراکم در بخش ‌های مختلف استفاده نمود و معمولا برای احیای خط رویش مو در شخص متقاضی یا برطرف نمودن طاسی ‌های گسترده و کلی مناسب نمی باشد. تکنیک اصلی برای برداشت موها در این تکنیک همان تکنیکی می باشد که در روش FIT استفاده می‌ گردد؛ به این معنی که گرافت‌ های مو با ایجاد سوراخ ‌های خیلی ریز در بخش اهدا برداشته خواهند شد و به همین علت نیازی به بیهوشی کامل وجود نخواهد داشت. در ادامه مراحل کاشت مو با این تکنیک را کامل توضیح خواهیم داد.

برداشتن گرافت ‌ها

در این مرحله قسمت برداشت به‌ صورت موضعی بی‌ حس خواهد شد و بعد از آن با استفاده از ابزار ویژه ای به اسم پانچ سوراخ‌ هایی در این قسمت ایجاد می گردد. این سوراخ‌ ها باید فاصله مشخصی داشته باشند تا احتمال ایجاد اسکار در قسمت برداشت وجود نداشته باشد. پس از ایجاد سوراخ‌ ها گرافت‌ های مو از طریق انبرک ظریفی برداشته می ‌شوند. البته در کاشت مو به روش BHT می شود از هولدرهای اتوماتیک نیز جهت برداشت فولیکول ‌ها استفاده نمود که امکان آسیب رسیدن به گرافت‌ ها را بسیار کاهش خواهد داد تا کاشت با کیفیت تری انجام شود. در روش BHT بین 1000 تا 1500 گرافت را می شود از ناحیه اهدا کننده برداشت نمود.

کاشت مو با روش BHT

آماده نمودن گرافت ‌ها

گرافت‌ های برداشت شده نمی ‌توانند بلافاصله در قسمت کاشت قرار بگیردند؛ زیرا که که در اطراف آن ‌ها بافت پوستی وجود دارد که باید جدا گردند و فولیکول‌ ها جهت قرار گرفتن در محل ریزش آماده بشوند. در این مرحله گرافت‌ ها را در محلولی غنی شده از مواد مغذی مورد احتیاج برای تقویت مو قرار می ‌دهند و با استفاده از تکنیک های میکروسکوپی و ابزارهای خیلی دقیق بافت ‌های پوستی اضافه از دور آن‌ ها برمی دارند.

کاشتن گرافت ‌ها

در این مرحله با توجه به خط رویشی که پیش از جراحی توسط پزشک مشخص گردیده است، سوراخ‌ هایی در قسمت کاشت ایجاد می‌شود و بعد از آن گرافت‌ ها با دقت زیاد در نواحی مورد نظر قرار داده می شوند. نکته اینجاست که پزشک باید مهارت کافی در قرار دادن گرافت‌ ها داشته باشد، زیرا که زاویه قرار دادن آن‌ ها در یکدستی موهای کاشته شده پس از رشد و طبیعی بودن نتیجه تاثیر خیلی زیادی دارد.

دلیل کاشت مو از بدن

همان گونه که گفتیم در روش ‌های مختلف کاشت موی بانک مو اهمیت خیلی زیادی دارد و کیفیت موهای این قسمت است که در نتیجه نهایی کاشت مو اثرگذار است. کاشت مو از بدن مناسب کسانی است که در قسمت ‌های مختلف سر خود موهای پرپشتی ندارند یا پزشک به هر علتی مثل ضعف موها و امکان ریزش، آن ‌ها را نا مناسب می ‌داند. موهای قسمت های مختلف مثل شکم، پشت، ریش و سینه از لحاظ ساختاری، چگونگی رشد و زاویه قرارگیری شباهت فراوانی به موهای سر دارند و به همین علت می شود از آن‌ها به‌ عنوان بانک مو استفاده نمود.

چگونگی انتخاب بانک موی مناسب در بدن

قانون کلی در تکنیک BHT این است که موهایی که نزدیک ‌تر به ناحیه کاشت می باشند گزینه بهتری برای کاشت خواهند بود. زیرا که در این بخش ‌ها ضخامت و گردش خون در زیر پوست با سر یکسان می باشد و نتایج کاشت مو طبیعی ‌تر خواهد بود. در میان بخش ‌های متعدد، موهای ریش و سینه بیشترین شباهت را به موهای سر دارند و به همین علت آقایانی که دارای ریش ‌های پرپشت یا سینه پرمویی می باشند می ‌توانند با خیال راحت از این تکنیک استفاده نمایند. علاوه بر این، ماندگاری موهای این قسمت ها بیشتر است و عموما مقاومت زیادی در برابر ریزش خواهند داشت.

برداشت مو از قسمت ریش

در بین بخش‌ های مختلف بدن ناحیه زیر ریش گزینه خیلی مناسب ‌تری جهت برداشت فولیکول‌ ها می باشد؛ زیرا که این ناحیه در نزدیک ‌ترین قسمن به موهای سر قرار دارد و شباهت زیادی به فولیکول ‌های موی سر دارند. روند رشد موهای ریش معمولا شبیه به موی سر می باشد و همین موضوع رسیدن به نتایج خیلی طبیعی را راحت ‌تر می کند. موهای سر آقایان به صورت متوسط ۴ تا ۵ سال عمر می‌ کنند و هر مو در ماه بین ۱ تا ۱.۵ سانت رشد خواهد داشت. موهای ریش نیز همین خصوصیات را دارند؛ ولی سرعت رشد آن ‌ها مقداری کند ‌تر است.

ضخامت موهای ریش در قیاس با موهای پشت سر خیلی بیشتر است؛ در اصل ضخامت موی سر چیزی در حدود ۰.۰۶ تا ۰.۰۶ میلی ‌متر است و ریش ‌ها دارای ۰.۰۸ تا ۰.۱ میلی ‌متر ضخامت می باشند. نکته مثبت اینجا است که موها در بخش ریش به ‌صورت تکی رشد می نمایند و این روند کاشت گرافت ‌ها و رسیدن به نتیجه طبیعی را آسان تر می‌ کند.

در برداشتن مو از قسمت ریش معمولا ناحیه زیر چانه به‌ عنوان محل برداشت انتخاب می گردد؛ زیرا که سایر نواحی بیشتر اصلاح می ‌شوند و یکدستی و یکنواختی مو در آن ‌ها کمتر می باشد. علاوه بر این زخم‌ های برداشت مو در این قسمت ها مشخص است و جای اسکار امکان دارد مقداری افراد را آزار دهد. با توجه به این موضوع پزشکان معمولا فولیکول‌ ها را از قسمت زیر ریش که حتی در هنگام اصلاح کامل ریش زیاد مشخص نیست برداشت می‌ کنند.

کاشت مو با روش BHT

افراد مناسب جهت کاشت مو به روش bht

به صورت کلی اگر اشخاص شرایط بانک موی مناسبی نداشته باشند، به وسیله روش‌ های رایج نمی ‌توانند کاشت مو را انجام دهند. در این شرایط باید به سراغ روش ‌هایی مانند  bht رفت که در آن از موهای قسمت های دیگر بدن استفاده می ‌شود.

علاوه بر آن به صورت کلی اگر علل ریزش مو یا طاسی شما موارد زیر می باشد، شما می ‌توانید بعد از مشورت با پزشک متخصص کاندید خوبی برای کاشت مو باشید:

  • ریزش موی به دلیل آسیب، سوختگی، بخیه‌ ی جراحی و …
  • خط رویشی بالا
  • دارای طاسی با الگوی مردانه یا الگو زنانه
  • اختلال تریکوتیلومانیا یا عادت مو کن

معیار ارزیابی جهت مناسب بودن تکنیک Bht

اصولا ارزیابی امکان انجام کاشت مو با تکنیک bht با شاخص TDI انجام می‌ گیرد. در این شاخص پنج مورد مورد بررسی قرار می گیرد:

  • تراکم مو باید بیش تر ۴۰ گرافت مو بر سانتی متر مربع باشد
  • شباهت موی سر و بدن
  • اندازه مناسب بخش اهدا کننده
  • طول کافی موی ناحیه اهدا کننده
  • تعداد گرافت ها

تکنیک Bht  چه دارای چه محدودیت هایی می باشد؟

اگر فرد حداقل شرایط مورد نیاز برای کاشت مو با این تکنیک را نداشته باشد، احتمالا به کمک پزشک باید راه دیگری را جستجو نمایند.

علاوه بر آن روش bht اصولا بازدهی کمتری نسبت به دیگر روش‌ ها دارد. زیرا که شاید این روش را بشود به عنوان یکی از آخرین راهکارها برای اشخاصی دانست که بانک موی خیلی ضعیفی دارند. روش bht جدید است و آزمون و خطا های کمتری در آن انجام گرفته  است. در نهایت مناسب ‌ترین روش کاشت مو تنها با مشورت پزشک متخصص و با توجه به شرایط شما مشخص می‌شود.

فواید کاشت مو با تکنیک Bht

تا اینجا به صورت کلی با کاشت مو به روش bht آشنا شدیم، ولی مزایای این روش چیست؟ در ادامه به بررسی این سوال خواهیم پرداخت:

  • پیش از آنکه روش bht استفاده شود، استفاده از موی نواحی مختلف بدن امکان پذیر نبود. روش bht به کمک کسانی آمد که بانک موی بسیار ضعیفی دارند.
  • این روش شرایط اصلاح جای زخم در پوست سر بدون احتیاج به ایجاد جای زخم جدید را فراهم نموده است.
  • در تکنیک bht آثار باقی ‌مانده در ناحیه اهدا کننده به اندازه زیادی نامرئی می باشد.
  • این تکنیک برای کسانی که دارای بانک موی کم تراکم و نامناسب می باشند و قادر نیستند از دیگر روش ‌های کاشت مو استفاده کنند مناسب خواهد بود.
  • کاشت مو با تکنیک BHT بدون ایجاد زخم و اسکار در بدن انجام می گیرد و دوره نقاهت خیلی کوتاهی دارد.
  • این تکنیک دارای تست‌ هایی است که به کمک آن ‌ها می شود امکان موفقیت کاشت را تا میزان زیادی تخمین زد و اطمینان یافت که متقاضی کاشت مو به نتایجی مد نظر خود می ‌رسد.
  • خط رویش موها در تکنیک BHT بسیار طبیعی است.
  • خصوصیات موهای بدن پس از مدتی مانند موهای سر می گردند و شما را به نتایجی بسیار طبیعی می رساند.
  • کاشت مو با تکنیک BHT تهاجمی نمی باشد و به همین علت نیازی به استراحت طولانی مدت وجود ندارد و عوارض آن نیز خیلی کمتر از سایر روش ‌های کاشت مو است.

معایب کاشت مو با تکنیک Bht

روش bht هم مثل خیلی از روش‌ های دیگر دارای معایب خاص خود می باشد. در ادامه چند عیب این روش را بررسی خواهیم نمود:

  • مو‌های کاشته شده با استفاده از این روش طبیعت متفاوتی نسبت موهای عادی روی سر خواهند داشت.
  • در این روش پس از برداشت گرافت از بخش اهدا کننده درد و ناراحتی کمی را تجربه خواهید نمود.
  • ضخمات موها در این روش کمتر است و اصولا به صورت ترکیبی در کنار باقی روش‌ ها استفاده می شود.
  • سرعت کاشت در این عمل اصولا پایین است.
  • این روش برای زنان مناسب نمی باشد.
  • تمام آقایان نمی ‌توانند از این تکنیک برای داشتن موهای پرپشت استفاده نمایند؛ کیفیت موهای بدن و شباهت آن ‌ها با موی سر دارای اهمیت بسیار زیادی است.
  • تبحر و مهارت جراح در برداشت و کاشت فولیکول‌ها دارای اهمیت زیادی است و تا حد زیادی بر میزان موفقیت نتیجه اثر خواهد گذاشت.
  • شناسایی درست موهای سازگار با پوست سر خیلی مهم است؛ امکان دارد موهای قسمت برداشت با پوست سر سازگاری نباشند و این مسئله باعث عدم رشد آن ‌ها و از بین رفتن فولیکول‌ های کاشته شده گردد.
  • در صورتی که موهای بدن در زمان مناسبی برداشت نشوند امکان دارد تغییر ساختار بدهند و یکدستی موهای سر را به هم ریخته شود.
  • عوارضی مانند تورم، التهاب، زخم ‌های ریز و… تا مدتی پس از جراحی وجود خواهند داشت.
  • این روش برای اشخاصی با طاسی‌ های گسترده یا کامل مناسب نمی باشد.

طول زمان نقاهت روش Bht

پس از انجام عمل کاشت مو، پزشک همه مراقبت ‌های مربوط به زمان پس از عمل را به صورت یک راهنمای کامل در اختیار شما خواهد گذات که شامل: داروهای مورد نیاز، نحوه شست و شو و … می ‌شود.

دوران نقاهت تکنیک bht خیلی زیاد نیست و فقط کافی است که فرد تا چند روز پس از انجام عمل از انجام فعالیت‌ های خیلی سنگین خودداری نماید. ولی در مورد تعداد روزها، دوران نقاهت از هر شخصی به شخص دیگر، با توجه به شرایط جسمی و حجم عمل متفاوت می باشد و توسط پزشک متخصص تعیین خواهد شد.

هزینه کاشت مو با تکنیک Bht

هزینه کاشت مو به روش bht مانند هر روش دیگری به چند عامل اساسی بستگی دارد. در ادامه آن‌ها مورد بررسی قرار خواهیم داد:

تعداد گرافت ‌ها

یکی از عوامل اساسی که می ‌تواند در کاهش یا افزایش هزینه‌ های کاشت اثرگذار باشد، تعداد گرافت ‌هایی است که سر شما احتیاج دارد. در اغلب موارد با بالا رفتن تعداد گرافت ‌های مورد نیاز فرد، هزینه انجام کاشت مو شما نیز بیشتر خواهد بود.

در مورد این مسئله هنگام مشورت با پزشک و بعد از انجام بررسی ‌های لازم، به طور دقیق اطلاعاتی بیشتر به شما داده خواهد شد.

 

داروهای تجویزی پس از کاشت مو

شاید هزینه این بخش زیاد نباشد، ولی هنگام تخمین هزینه کاشت مو به صورت کلی باید به آن توجه نمایید. بنابراین در نظر داشته باشید که پس از انجام عمل کاشت مو، امکان دارد نسخه‌ای برای داروهای مسکن یا محصولات ویژه مراقبت های پس از مو دریافت نمایید.

این هزینه را می شود به هزینه کلی درمان اضافه نمود و مقدار آن با توجه به منطقه‌ای که در آن می باشید ممکن است متغیر باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

کاشت مو پی آر پی؛ نحوه انجام، مزایا و معایب و شرایط انجام کاشت مو به این روش کاشت مو در زنان | مراحل کاشت مو برای خانم ها و عوارضی که دارد روش کاشت مو Super Fue Plus + مراحل انجام، عوارض و مزایای آن بانک مو یا گرافت مو چیست؟ (بررسی کاربرد و استفاده آن در کاشت مو) تغذیه بعد از کاشت مو و مواد غذایی که پس از کاشت مو می توان مصرف کرد کاشت مو به روش SUPER FUE | مراحل و مزایای انجام این روش آیا کاشت مو درد دارد؟ درمان درد و مراقبت های پس از کاشت مو “کاشت مو سوپر ترکیبی” و مزایا و معایبی که دارد + مراقبت ها و نکات مهم رابطه جنسی پس از کاشت مو باعث ریزش موها می شود؟ روش کاشت مو SUT | اطلاعات ضروری در مورد روش اس یو تی با مزایا و معایب آن