معرفی گیاهان دارویی برای کاهش وزن و نکاتی برای لاغر شدن

گیاهان دارویی برای کاهش وزن و تناسب اندام

گیاهان دارویی قادر هستند که اشتها را کاهش یا مقدار چربی سوزی بدن را افزایش دهند. البته بعضی گیاهان (گیاهان دارویی برای کاهش وزن) دارای عوارض جانبی می باشند و برخی را باید با احتیاط مصرف کرد. اما مصرف گیاهان جهت اهداف دارویی به نسبت استفاده از داروهای شیمیایی مطمئن تر می باشد. جهت دست یابی به هدف کاهش وزن و تناسب اندام استفاده از گیاهان دارویی به تنهایی مؤثر نیست و حتماً باید با رعایت رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی همراه باشد. گیاهان دارویی را می شود به صورت قرص های مکمل ( تهیه شده از عصاره گیاهان ) ، ، دمنوش و… استفاده نمود .

گیاهان از ترکیباتی مثل گزانتین و سمپاتومیمتیک ها تشکیل به وجود آمده اند که مقدار متابولیسم پایه را زیاد می کنند و موجب سوخته شدن چربی ها و مصرف کالری می گردند. در نتیجه اشتها را سرکوب می نمایند و به مغز این پیام را القا می کنند که معده پر است.

معرفی گیاهان دارویی برای کاهش وزن و نکاتی برای لاغر شدن

هودیا گوردونی برای کم شدن حس گرسنگی

هنگامی که خاصیت هودیا برای مردم مشخص شد، بر محبوبیت آن نیز افزوده شد. هم اکنون مزایای این گیاه به درستی مشخص گردیده است و هنوز هم هودیا یک ماده اثرگذار برای کاهش وزن به حساب می آید. این گیاه که قبلا توسط شکارچیان افریقا استفاده می شد، می ‌تواند به کم شدن حس گرسنگی کمک کند. همین امر باعث می‌ شود بدون حس گرسنگی کالری ‌های کمتری دریافت نمایید. به دلیل اینکه گیاهان مختلفی با همین اسم به فروش می‌ رسند باید مراقب باشید که هودیای اصلی را تهیه کنید.

فلفل برای افزایش متابولیسم

فلفل که هم گیاه دارویی محسوب می شود و هم به عنوان نوعی ادویه استفاده می‌ گردد که جهت تحریک متابولیسم بدن از آن استفاده می ‌شود که موجب می ‌شود بدن کالری زیاد تری را بسوزاند .

اثر فلفل سیاه و  قرمز در غذا علاوه بر به وجود آوردن طعم خوش برای غذا، تامین ویتامین ‌های بدن از جمله ویتامین ‌های C و K  و A و مواد معدنی دیگر، به بالا بردن متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک خواهد کرد.

اثر فلفل ‌ها در چربی سوزی بدن انکارناپذیر می باشد. تندی و گرم بودن فلفل می ‌تواند به سوخت و ساز بهتر مواد غذایی کمک نماید .

این سرعت سوزاندن کالری ‌ها به مبارزه با چربی ‌ها و پایین آمدن وزن کمک می ‌کند. همچنین وجود فلفل در رژیم غذایی قادر است به سرکوب تجمع چربی ‌ها و تقویت ایمنی بدن در مقابل عفونت‌ ها کمک کند .

معرفی گیاهان دارویی برای کاهش وزن و نکاتی برای لاغر شدن

گزنه برای کاهش اشتها

گزنه گیاهی است که موجب غذا رسانی عمیق به سلول ها، کم شدن هوس، سم زدایی نمودن بدن و پایین آمدن وزن می شود. دمنوش گزنه جهت کاهش اشتها و هوس بسیار عالی است. گزنه دارای مواد مغذی مثل ویتامین C، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، سیلیکا و پتاسیم است که جهت شکستگی استخوان، جراحات تاندون‌ ها و درد های عضلانی نیز موثر است .

آلوئه ورا برای کاهش جذب چربی

استفاده آلوئه ورا به شکل خوراکی موجب اثرات مسهلی می گردد، حرکات روده را زیاد می کند و به عنوان یک پاک کننده درونی در سیستم گوارشی شناخته شده است. در نتیجه جذب چربی ها پایین می آید و جهت کاهش وزن مؤثر می باشد.

پونه برای بهبود هضم

پونه نیز به کم شدن وزن کمک می نماید زیرا یک ماده فعال به اسم کارواکرول دارد که باعث حل کردن چربی می گردد. این گیاه هم موجب بهبود هضم می گردد و هم نفخ را کم می کند. علاوه بر این با افسردگی و استرس مبارزه می نماید که دو عامل اساسی در افزایش وزن هستند .

معرفی گیاهان دارویی برای کاهش وزن و نکاتی برای لاغر شدن

چای سبز برای افزایش سوخت و ساز

چای سبز به عنوان یک محرک طبیعی عمل می کند و مثل قهوه است و موجب افزایش متابولیسم چربی ها و افزایش انرژی می گردد و نیز دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان می باشد.

رازیانه برای کم کردن گرسنگی

رازیانه دیورتیکی است که گرسنگی را کم می کند و انرژی را زیاد تر می کند. جوشانده به دست آمده از تخم رازیانه و برگ گزنه ترکیب مناسبی جهت کاهش وزن است. برای این کار می توانید یک قاشق تخم رازیانه و دو قاشق برگ گزنه را در دو فنجان آب بجوشانید. بعد از آن اجازه دهید خنک شود. سپس میل نمایید.

بابا آدم افزایش متابولیسم چربی سوزی

بابا آدم از جمله گیاهان دارویی بسیار مفید است. این گیاه متابولیسم چربی ها را افزایش می دهد و به عنوان یک دیورتیک عمل می نماید و یک گیاه عالی جهت تصفیه خون است که سیستم لنفوسیتی و خون را سم زدایی می نماید.

بابا آدم دارای مقدار آهن زیادی است و به ساخته شدن خون در هنگامی که هموگلوبین کم است کمک می کند. بابا آدم همچنین یک لاگزتیو ملایم می باشد و اسید اوریک را پایین می آورد. ترکیبات فعال موجود در آن اینولین، پلی فنولیک اسید و اسید های غیر هیدروکسی است. ریشه بابا آدم همچنین جهت کاهش حس گرسنگی و هوس خیلی موثر است و موجب کاهش وزن می گردد.

معرفی گیاهان دارویی برای کاهش وزن و نکاتی برای لاغر شدن

تخم کتان برای کاهش چربی شکم

تخم کتان از جمله موادی می باشد که جهت کاهش چربی شکم استفاده می شود، این دانه با تاثیرات معجزه گر به فرد کمک می کند تا شکمی صاف داشته باشد و کم شدن وزن را تجربه کند ، اثراتی مثل کاهش نفخ ، پاکسازی معده ، آب شدن چربی ها ، برطرف کردن تورم سلولی و ورم بدن

زردچوبه برای پایین آوردن وزن

زردچوبه ادویه‌‏ ای خوش عطر با رنگ زرد و دارای خواص دارویی فراوانی است. مزایای زیاد زردچوبه به وجود ماده‌‏ای به اسم “کورکومین” وابسته می باشد. کورکومین ترکیبی می باشد، که به صورت گسترده مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است و از تاثیرات مهم آن، می ‏شود اثر بر التهاب، پایین آمدن وزن، سوختن چربی و کم شدن چربی‏ شکم نام برد. همچنین استفاده از آن 1تا 2 بار در روز به مدت یک ماه این تاثیرات را بیشتر نشان می ‏‌دهد.

گورمار یا گیمنما برای کاهش قند خون

گیاهی است که به عنوان یک درمان طبیعی جهت کاهش قند خون و کم شدن وزن به ‌کار می‏‌ رود. دارای ترکیبات “اسید ژنومیک” است و میل به مصرف شیرینی را کاهش می دهد و با کم کردن اشتها باعث لاغری می ‌‏شود.

زیره برای افزایش سوخت و ساز بدن

زیره، یک نوع ادویه می باشد که از بذر این گیاه به دست می ‏آید. زیره از دسته گیاه جعفری است ‏ که یک نوع ادویه خوش عطر و بو می باشد و فواید فراوانی برای سلامتی دارد. این گیاه موجب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه، کم شدن وزن سریع و لاغر شدن سریع می ‏گردد.

نکاتی برای لاغر شدن

  • روز خود را با مصرف یک لیوان آب و لیمو شروع نمایید.
  • به صورت روزانه آب و مایعات سالم مصرف کنید تا به سوخت و ساز بدن کمک نمایید.
  • صبح های زود چند دقیقه در زیر نور خورشید بمانید تا بدن شما ویتامین D جذب نماید که جهت کاهش وزن ضروری است.
  • روز خود را با  یک صبحانه سالم و مقوی شروع کنید.
  • تلاش کنید هر روز به جای خوردن 2 وعده غذایی زیاد، 4 یا 5 وعده غذایی کوچک و سالم مصرف کنید.
  • میان وعده های اصلی حتما میان وعده های سالم استفاده کنید.
  • آخر هفته ها به صورت منظم ورزش نمایید.
  • خود را از استرس دور کنید زیرا که  باعث افزایش وزن می شود.
  • به مقدار کافی و لازم بخوابید به این دلیل که کم خوابی باعث افزایش وزن می شود.
  • از مصرف سیگار، الکل، قند ها و چربی های اشباع شده خودداری کنید.

استفاده از این گیاهان و ادویه‌‏ ها به عنوان طعم دهنده و مکمل جهت سلامتی و کم شدن وزن طبیعی و لاغری شما خیلی اثر گذار بوده و دارای کمترین اثرات جانبی می باشد. همچنین، موقع استفاده به میزان مصرف مناسب که بر روی بسته آن درج شده است توجه نمایید. با این وجود اگر نسبت به گیاهی آلرژی دارید، مصرف آن را قطع کنید و با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین توجه داشته باشید که این گیاهان هنگامی موثرند که شما ورزش را نیز در برنامه خود داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

فواید آجیل؛ 20 فایده و خاصیت آجیل برای سلامت بدن از درمان کم خونی تا لاغری رژیم قهوه برای لاغری؛ انواع رژیم قهوه برای رسیدن به تناسب اندام همه چیز درباره ی مکمل ترموژنیک و درباره چربی سوزی و لاغری آن خواص شکر رژیمی و مزایای شگفت انگیز برای لاغری و قلب و عروق خواص و مزایای تخمه کدو برای لاغری و نحوه مصرف این دانه خوراکی خوشمزه مکمل ال کارنیتین چیست؛ چه فوایدی دارد و آیا باعث لاغری می شود؟ خواص مارچوبه؛ مارچوبه چیست و خواص درمانی مارچوبه، تأثیر مارچوبه بر لاغری خواص جوز هندی؛ تأثیر درمانی جوز هندی، فواید جوز هندی بر لاغری و سلامت پوست و بدن 10 چای لاغری + معرفی بهترین چای های لاغری برای چربی سوزی خواص هویج برای لاغری؛ رژیم لاغری بسیار شگفت انگیز با هویج