معرفی بهترین فیلم های پزشکی جهان (10 فیلم برتر با موضوعات پزشکی)

معرفی بهترین فیلم ها و سریال ژانر پزشکی

فیلم و یا سریال های پزشکی به دلیل فضای هیجانی که دارند، همیشه مورد توجه سازندگان فیلم و سریال بوده اند. فیلم های زیادی در دنیا در این حوزه ساخته شده اند. بهداشت روانی و جسمی که بیماران مختلف از جنبه های متفاوت با آن روبرو می شوند، شرایط زندگی پزشک یا روانپزشک، نحوه برخورد و نگرش او به بیماران و زندگی عادی و رویارویی این دو دسته با هم برای سازندگان بسیاری در سراسر دنیا جالب است. فیلم های پزشکی قوی و زیبایی تا به حال ساخته شده است که در این بخش با 10 فیلم محبوب ژانر پزشکی آشنا می شوید. این فهرست بر طبق آمار سایت معتبر IMDb دارای بالاترین امتیاز می باشند. با اولویت امتیازبندی که داشته اند، این فیلم ها را به شما معرف می کنیم. با تماشای این فیلم ها در ژانر پزشکی، دیدگاه شما نسبه به برخوردها و ارتباطات میان بیماران و پزشکان تا حدی تغییر می کند.

۱. فیلم دیوانه از قفس پرید 

فیلم دیوانه از قفس پرید 

فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest

✔ سال پخش: ۱۹۷۵
✔ کشور سازنده: آمریکا
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: Milos Forman
✔ بازیگران اصلی: Jack Nicholson ،Louise Fletcher ،Michael Berryman
✔ مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۷ از ۱۰

داستان فیلم

فیلم دیوانه از قفس پرید در سال 1975 با کارگردانی میلوش فورمن ساخته شد و با کمک بازی بی نظیر جک نیکلسون برنده 5 جایزه اسکار شد در سال ۱۹۶۳، جایی که رندل پاتریک مک مورفی را به جرم داشتن رابطه جنسی با دختری پانزده ساله (که در ایالات متحده جرم سنگینی محسوب می شود) دستگیر می کنند. از آنجایی که احتمال می رود وی برای اجتناب از اعمال شاقه (کار سخت در دوران محکومیت) است که تمارض به داشتن بیماری روانی می کند، وی به حکم دادگاه برای بررسی وضعیت روانی اش به تیمارستان ایالتی فرستاده می شود ولی…

نظر مخاطبان و منتقدان

اگر مایل هستید با سبک ارائه خدمات بهداشت و درمان بیماری های روانی در تاریخ کشوری شبیه به آمریکا آشنا شوید، مشاهده این فیلم انتخابی خوب است. افرادی که این فیلم را دیده اند، با تحسین بازی نقش مک مورفی، به کیفیت ساخت و صراحت سازنده در به نمایش قرار دادن خیلی از واقعیت های پنهان اشاره دارند.

وضعیت بیماران این حوزه، روش برخورد کارکنان حوزه درمان با چنین بیمارانی و آینده احتمالی این افراد در این فیلم با هنری ظریف به تصویر کشیده شده است. به همین دلیل برای علاقمندن به فیلم های دنیای پزشکی و سلامت این فیلم توصیه می شود. به عقیده خیلی از منتقدان، این فیلم یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما می باشد.

۲. ریش‌قرمز

MV5BMTQ2NDcxMTEyOV5BMl5BanBnXkFtZTgwNDk4MzQzNzE@. V1 FMjpg UX1000 e1652181217291

فیلم Red Beard

✔ سال پخش: ۱۹۶۵
✔ کشور سازنده: ژاپن
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: Akira Kurosawa
✔ بازیگران اصلی: Toshirô Mifune ،Yûzô Kayama ،Tsutomu Yamazaki
✔ مدت‌زمان: ۳ ساعت و ۵ دقیقه
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

داستان فیلم

دکتر یاسوموتو، به بیمارستانی منتقل می شود که ریاست آن را شخصی به نام ریش قرمز بر عهده دارد. بیمارستان پر است از بیماران فقیر و بی چیزی که توان پرداخت مخارج درمان بیماری خود را ندارند. روش دیکتاتورمآبانه ی ریش قرمز برای اداره ی بیمارستان و فقر ترسناکی که محیط آنجا را پر کرده، دکتر یاسوموتوی مغرور را که پدرش برای سلاطین نسخه می نوشته، سرِ لج می اندازد. او می خواهد از آنجا برود اما کم کم چهره ی واقعی ریش قرمز هویدا می شود …

نظر مخاطبان و منتقدان

مخاظبان این فیلم مشاهده را به دانشجویان رشته پزشکی توصیه می کنند. فیلمی که در آن عشق به شغل پزشکی و تلاش و سخت کوشی را خوهید دید. از سویی چون رمان آزردگان و تحقیرشدگان (اثر فیودور داستایفسکی) برای کارگردان این فیلم منبع الهام بوده است، خیلی از منتقدان آن را با اصل رمان بارها و بارها مورد واکاوی قرار داده اند.

در واقع کارگردان به زیباترین شکل ممکن روح این اثر از داستایفسکی را قرض گرفته و به اثرش تزریق کرده است. برای تجربه دنیای متفاوت علم پزشکی و چالش های پزشک بودن، حتما این فیلم را مشاهده کنید، اگر به ژانر پزشکی و فیلم های ژاپنی علاقه دارید پس این فیلم را ببینید.

۳. به‌سوی مقصد

فیلم Something the Lord Made

فیلم Something the Lord Made

✔ سال پخش: ۲۰۰۴
✔ کشور سازنده: آمریکا
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: Joseph Sargent
✔ بازیگران اصلی: Alan Rickman ،Yasiin Bey ،Kyra Sedgwick
✔ مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

داستان فیلم

آلفرد پزشک قلب و عروق است. او اعتماد به نفس زیادی دارد و برای ماجراجویی های بیشتر در حوزه پزشکی محل زندگی اصلی خود را رها می کند و به منطقه ای جدید می رود. آلفرد در آنجا با فردی خلاق و توانا در حوزه مکانیک آشنا می شود که تحصیلات زیادی ندارد؛ ولی تا بسیار ماهر است. آنها با هم تیمی دو نفره را ایجاد می کنند و تلاش می کنند شکل نوینی از درمان بیماران خاص را در حوزه کودکان ارائه نمایند. مسیر سختی پیش روی آنها است و کارهای خارق العاده ای را با هم انجام می دهند، ولی آیا این تمام ماجرا است؟ آیا نبوغ و دیوانگی این دو به‌ نفع بیماران است؟ چقدر احتمال دارد که باعث مرگ کسی شوند؟ تجربه این هیجان پرچالش را با دیدن این فیلم می‌ توان معنا بخشید.

نظر مخاطبان و منتقدان

ریسک بالایی که شخصیت های این فیلم می پذیرند هر لحظه مخاطب را در ترس و اضطرابی خاص قرار می دهد. این فیلم از دید مخاطبان بسیار پر هیجان و جذاب توصیف شده است. آنقدر پر تلاطم و پر چالش است که مخاطب تا آخرین لحظه دوست ندارد از این فیلم چشم بردارد.

۴. سیبیل

فیلم Sybil

فیلم Sybil

✔ سال پخش: ۱۹۷۶
✔ کشور سازنده: آمریکا
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: Daniel Petrie
✔ بازیگران اصلی: Joanne Woodward ،Sally Field ،Brad Davis
✔ مدت‌زمان: ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه (در ۲ قسمت)
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۸ از ۱۰

داستان فیلم

این فیلم بلند بر اساس زندگی‌نامه فلورا شرایبر (Flora Rheta Schreiber) ساخته شده است. فضای فیلم مانند فیلم «دیوانه از قفس پرید» به سلامت و بهداشت روان اشاره دارد. «سی بیل دورست» (فیلد)، معاون مدرسه‌ای در نیویورک، زنی جوان و تنهاست که از اختلات روانی – که منجر به تغییر شخصیت و فراموشی‌های پی‌درپی می‌شود – رنج می‌برد. پس از یک خودکشی ناموفق، نزد روان‌پزشکی به‌نام «کورنلیا ویلبور» (وودوارد) می‌رود و دوره درمان را آغاز می‌کند. «دکتر ویلبور» موفق به شناسائی شخصیت‌های متعدد «سی‌بیل» می‌شود: «ویکی» که هوشمند و زیرک است، «پگی» که شخصیتی کودکانه دارد و، «ونسا» که استعداد موسیقی دارد – و آرام آرام به خاطرات ناگوار در کودکی غمبار «سی‌بیل» پی می‌برد؛ به‌خصوص درد از دست دادن مادربزرگ محبوبش و ترس و واهمه‌ای که از مادرش داشته است. در طول این مدت وضعیت زندگی «سی‌بیل» رو به آشفتگی می‌رود. او کارش را از دست می‌دهد و رابطه‌اش با مردی به‌نام «ریچارد» (دیویس) از هم می‌پاشد. «دکتر ویلبور» طی صحبتی با پزشک خانوادگی خانواده «سی‌بیل» متوجه شکنجه‌ای می‌شود که او از سوی مادر – به‌علت عقاید مذهبی نامتعادل – متحمل می‌شده است. دیگر آزاری مادر «سی‌بیل» علت تمام اختلالات روانی «سی‌بیل» تشخیص داده می‌شود. پس از یازده سال درمان اکنون «سی‌بیل» به زندگی عادی بازگشته و حالا قصد دارد به آرزوی همیشگی‌اش یعنی پرداختن به هنر جامه عمل بپوشاند.

نظر مخاطبان و منتقدان

از نظر منقدان این فیلم نمونه ای برای افرادی است که به فیلم های حوزه بهداشت و درمان علاقه دارند و یک نمونه واقعی از دنیای درمان است و حتما از تماشای آن لذت می برید.

۵. بیداری‌ها

فیلم Awakenings

فیلم Awakenings

✔ سال پخش: ۱۹۹۰
✔ کشور سازنده: آمریکا
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: Penny Marshall
✔ بازیگران اصلی: Robert De Niro ،Robin Williams ،Julie Kavner
✔ مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱ دقیقه
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

داستان فیلم

سال ۱۹۶۹، «دکتر مالکوم سیر» (ویلیامز)، مدیر بیمارستان بین بریج را متقاعد می کند تا اجازه بدهد او داروی لوو دوپا را – که در درمان پارکینسن مؤثر بوده-رو ی «لنرد لووه» (دنیرو) که از کودکی به تدریج کنترل حرکاتش را از دست داده و دچار کاتاتونیا شده، امتحان کند. «لنرد» تحت تأثیر لوو دوپا آرام آرام قدرت حرکت و تکلمش را دوباره به دست می آورد…

نظر مخاطبان و منتقدان

داستانی جذاب که زیباترین روایت می شود. به دور از کلیشه و با هنر آفرینی بازیگران شما را به وجد می آورد. این بخشی از نظرات بینندگان این سریال می باشد. در واقع ماجرای جذاب آن شما را تا آخرین لحظه به تماشا وا می دارد و تجربه خوبی از دنیای پزشکی به شما می دهد.

۶. و گروه موسیقی به نواختن ادامه داد

فیلم And the Band Played On

فیلم And the Band Played On

✔ سال پخش: ۱۹۹۳
✔ کشور سازنده: آمریکا
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: Roger Spottiswoode
✔ بازیگران اصلی: Matthew Modine ،Alan Alda ،Ian McKellen
✔ مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

داستان  فیلم

داستان سالهای اول بیماری همه گیر ایدز در ایالات متحده است و بر سه عنصر اصلی متمرکز است. دکتر دان فرانسیس ، متخصص ایمونولوژیست با تجربه در ریشه کن کردن آبله و حاوی ویروس ابولا ، به مراکز کنترل بیماری (CDC) می پیوندد تا این بیماری را امتحان کند و بفهمد. آنها همچنین با بروکراسی و دولتی که به نظر نمی رسد اهمیت دهند برخورد می کنند. جامعه همجنسگرایان در سانفرانسیسکو بر اساس ماهیت این بیماری تقسیم شده است ، اما همچنین در مورد آن چه باید کرد. سرانجام ، این فیلم به رقابت بین دکتر رابرت گالو ، ویروس شناس آمریکایی که قبلاً اولین ویروس ویروس و همتای فرانسوی خود را در انستیتوی پاستور ، دکتر لوک مونتاگنیر کشف کرده بود ، می پردازد و همین امر باعث شد تا ادعاهای مورد مناقشه در مورد اینکه اولین کسی است که ایدز را شناسایی می کند ، باشد. ویروس.

نظر مخاطبان و منتقدان

ترس، وحشت، هیجان و انتظار در کنار امید چیزهایی است که شما در این فیلم تجربه می کنید. ناگفته نماند فضای دنیای الان با حضور ویروس کرونا و تشابه با فضای این فیلم هم در نوع خود قابل توجه می باشد. دیدگاه روی این فیلم مثبت است و بیشتر مخاطبان این فیلم را تحسین کرده اند.

۷. فیلادلفیا 

فیلم Philadelphia

فیلم Philadelphia

✔ سال پخش: ۱۹۹۳
✔ کشور سازنده: آمریکا
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: Jonathan Demme
✔ بازیگران اصلی: Tom Hanks ،Denzel Washington ،Jason Robards
✔ مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۵ دقیقه
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۷ از ۱۰

داستان فیلم

فيلادلفيا. هنگامي که مسئولان يک شرکت حقوقي از ابتلاي يکي از وکلاي شان، «اندي بکت» (هنکس)، به بيماري ايدز و همجنس خواه بودنش آگاهي مي يابند، او را به د لايل ساختگي اخراج مي کنند. «اندي» قصد دارد شرکت را به دليل رفتار ناعادلانه و تبعيض آميز به دادگاه بکشد، دست ياري به سوي وکيلي سياه پوست به نام «جو ميلر» (واشينگتن) دراز مي کند.

نظر مخاطبان و منتقدان

فیلمی که به عقیده مخاطبان هیجان آن بعد از چند 10 سال در اوج می باشد. فیلمی که به شکلی زیبا به زندگی افراد مبتلا به ایدز اشاره دارد، آن هم با چالش های متفاوت و شکلی دور از انتظار عادی ما، برای این است که این فیلم در خاطره خیلی از بینندگان آن هنوز هم مانده است.

۸. مش

فیلم MASH

فیلم MASH

✔ سال پخش: ۱۹۷۰
✔ کشور سازنده: آمریکا
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: Robert Altman
✔ بازیگران اصلی: Donald Sutherland ،Elliott Gould ،Tom Skerritt
✔ مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۵ از ۱۰

داستان فیلم

«هوکی» (ساترلند)، «دوک» (اسکریت) و «جان» (گولد) به بیمارستان جراحی سیار ارتش شماره ی 4077 در کره وارد می شوند و مشغول عمل جراحی مجروحان بازگشته از جبهه می شوند. این جراحان چیره دست در اوقاع فراغت عادت ها و سرگرمی های خود را دنبال می کنند…

نظر مخاطبان و منتقدان

جذابیت و هیجان از ویژگی هایی هستند که مخاطبان در مورد این فیلم گفته اند. فیلمی که جلوه های ویژه عالی و صحنه های خوبی دارد، بازیگران بهترین خود می باشند و نفس مخاطب بارها در سینه حسب می شود. مشاهده این فیلم برای علاقمندان به ژانر پزشکی و فیلم های جنگی و پر هیجان توصیه می شود.

۹. دختر، ازهم‌گسیخته

فیلم Girl, Interrupted

فیلم Girl, Interrupted

✔ سال پخش: ۱۹۹۹
✔ کشورهای سازنده: آلمان و آمریکا
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: James Mangold
✔ بازیگران اصلی: Winona Ryder ،Angelina Jolie ،Clea DuVall
✔ مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۷ دقیقه
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰

داستان فیلم

سوزانا با نقش آفرینی (وینونا رایدر) بعد از تمام کردن دوران دبیرستان در اواخر سال ۱۹۶۰ دچار افسردگی می‌شود و به همین علت دست به خودکشی می‌زند.

خودکشی نافرجام او باعث می‌شود والدینش او را به یک مؤسسه نگهداری از بیماران روانی بفرستند. در این مؤسسه دختران زیادی با مشکلات گوناگون بستری هستند. لیزا (آنجلینا جولی) جامعه ستیز است و بارها از مؤسسه فرار کرده‌است. دیزی (بریتنی مورفی) دختری است که مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته و عادت ندارد غذایش را در حضور بقیه بخورد. پلی قربانی آتش‌سوزی است و… سوزانا به مرور با آن‌ها آشنا می‌شود و در نهایت تصمیم می‌گیرد با لیزا از مؤسسه فرار کند…

نظر مخاطبان و منتقدان

مخاطبان در مورد این فیلم گفته اند که به شدت تحت تاثیر فضای سنگین آن قرار گرفته اند. در این فیلم صحنه های ترسناک زیادی وجود دارد ولی در اصل واقعیت محض بخشی از روزمرگی آدم های زیادی در کره زمین است. برای همین همه این فیلم و بازی خوب بازیگران آن را تحسین می کنند و بعد از سال های زیادی همچنان جزو فیلم های محبوب می باشد.

۱۰. شباهت کامل

Dead Ringers 1988 tt94964 9540 e1652181273787

فیلم Dead Ringers

✔ سال پخش: ۱۹۸۸
✔ کشور سازنده: کانادا
✔ رده سنی: بزرگ‌سال
✔ کارگردان: David Cronenberg
✔ بازیگران اصلی: Jeremy Irons ،Geneviève Bujold
✔ مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
✔ امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰

داستان فیلم

«بورلی» و «الیوت منتل» (آیرونز)، دو قلوهای یکسان و هوشمند، پزشکان متخصص زنان هستند. این دو که از مشکلات روانی رنج می برند با بازیگری (بوژو) رابطه برقرار می کنند و زندگی شان شکل دیگری به خود می گیرد…

نظر مخاطبان و منتقدان

به تصور کشید حس دوگانگی و نشابه میان انسان ها، زندگی ناب افراد دوقلو و هنر علم پزشکی در تار و پود چنین داستانی توانسته است که تحسین مخاطبان زیادی را برانگیزاند. بیشتر مخاطبان این فیلم را جذاب و دیدنی توصیف کرده اند. مشاهده این فیلم که دارای فضایی رمزآلود است را به شما پیشنهاد می کنیم.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بهترین سریال های تینیجری (لیست 20 سریال گروه سنی نوجوانان) بهترین سریال های ترسناک دیدنی ( معرفی 20 سریال امتیاز بالا ) معرفی بهترین سریال های اکشن؛ 20 سریال هیجانی اکشن با داستان و معرفی بازیگران بهترین سریال های عاشقانه خارجی؛ لیست 16 سریال رمانتیک و داستان آنها بهترین انیمه های سریالی؛ 20 انیمیشن محبوب سریالی و داستان ها بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان