فیلم های برتر دنیا در وب‌سایت متاکریتیک (20 فیلم محبوب و پرطرفدار)

معرفی بهترین فیلم ها در فهرست سایت متاکریتیک 

اگر قصد تماشای بهترین فیلم های دنیا بر اساس فهرست سایت متاکریتیک Metacritic را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست تماشا کردن فیلم و سریال ها بسیار متنوع است و می توانید بر طبق سلیقه خود، بهترین فیلم ها را تماشا کنید. یکی از بهترین فهرست ها، تماشای فیلم ها بر اساس نظر منتقدین در سایت متاکریتیک است و در ادامه هم 20 فیلم برتر این سایت را معرفی کرده ایم.

در متاکریتیک، منتقدان به فیلم ها امتیاز می دهند و امتیاز نهایی فیلم ها مشخص می شود. هر چند که متاکریتیک امکان امتیاز دادن به فیلم ها را برای همه کاربران فراهم کرده است، آنچه برای اغلب فیلم دوستان مهم است، امتیازی است که منتقدان فیلم ها می دهند.

۱. همشهری کین (۱۹۴۲) 

همشهری کین (۱۹۴۲) 

فیلم (Citizen Kane)

همشهری کِین یا شهروند کین (به انگلیسی: Citizen Kane) فیلمی در سبک درام معمایی به کارگردانی اورسن ولز و محصول سال ۱۹۴۱ کمپانی آر. ک. ئو آمریکا است. همشهری کین در نه رشته نامزد جایزه اسکار شد که در نهایت برندهٔ جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی برای هرمن جی. منکویتس و اورسن ولز شد. این فیلم به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا بهترین فیلم تاریخ سینما می‌باشد.

داستان فیلم

همشهری کین اولین فیلم بلند اورسون ولز که به عقیده تعداد بسیار زیادی از منتقدان برجسته و بسیاری از لیست های ارائه شده بهترین فیلم تاریخ سینما است یکی از آثاری است که تا مدت ها کشف نشد. اورسون ولز کارگردان فیلم در موقع ساخت این اثر در دهه بیستم زندگیش به سر می برد. فیلم همچنین توانست برنده اسکار بهترین فیلم نامه شود و نامزد برای 7 اسکار دیگر شد. چارلز فاستر کین ثروتمند و مشهور درست پیش از مرگش کلمه رزباد را به زبان می آورد ولی کسی از علت بیان این کلمه سردرنمی آورد، خبرنگاران متعددی شروع به واکاوی زندگی کین میکنند تا از راز این کلمه باخبر شوند…

۲. پدرخوانده (۱۹۷۲)

پدرخوانده (۱۹۷۲)

فیلم (The Godfather)

پدرخوانده (The Godfather) فیلمی درام جنایی برندهٔ جایزهٔ اسکار به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا، محصول سال ۱۹۷۲ کمپانی آمریکایی پارامونت است که بر اساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو در سال ۱۹۶۹ ساخته شده‌است. فیلم‌نامهٔ این اثر حاصل همکاری فرانسیس فورد کوپولا و ماریو پوزو است. پیش از این، هیچ فیلمی داستان زندگی گروه‌های خلافکار و گانگسترها را این چنین به تصویر نکشیده بود. پدرخوانده یکی از بهترین و مورد احترام واقع شده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است.

ماجرای فیلم بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد و داستان فیلم دربارهٔ خانوادهٔ مافیایی کورلئونه است. در این فیلم بازیگرانی همچون مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان نقش آفرینی می‌کنند.

به دلیل استقبال تماشاگران از این فیلم، دو سال بعد از اکران آن، قسمت دیگری از این فیلم به نام پدرخوانده: قسمت دوم و در سال ۱۹۹۰ نیز قسمت سوم این فیلم با نام پدرخوانده: قسمت سوم ساخته شد. کوپولا گفته‌است: «فقط باید فیلم اول را می‌ساختم!»

داستان فیلم

فیلم پدر خوانده 1972، دون ويتو کورلئونه (مارلون براندو) يکي از روسای پرقدرت مافياست که به خاطر کمک هايش به مهاجران ايتاليايی در نيويورک به پدرخوانده معروف است. پس از مرگ دون ويتو، جاي او را پسر کوچک خانواده، مايکل (آل پاچينو) مي گيرد که پيش از اين علاقه ای به فعاليت های غير قانونی خانواده اش نداشته است. مايکل خيلی زود به پدرخوانده ای جدید تبدیل میشود که قبل از آن باید با يک سری قتل و کشتار، خود را به دیگران اثبات کند.

۳. پنجره پشتی (۱۹۵۴) 

پنجره پشتی (۱۹۵۴) 

فیلم (Rear Window)

پنجره پشتی یا پنجره عقبی (به انگلیسی: Rear Window) فیلمی سینمایی در ژانر معمایی و دلهره‌آور به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۵۴ است. این فیلم در ایران بر اساس ترجمهٔ عنوان فرانسوی فیلم با نام پنجره رو به حیاط نمایش داده شد.

بسیاری از منتقدان این فیلم را از بهترین فیلم‌های هیچکاک و بهترین فیلم‌های دلهره‌آور تاریخ سینما می‌دانند.

این فیلم اگرچه در بیست و هفتمین دوره جوایز اسکار در چهار بخش جایزه اسکار بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری و جایزهٔ اسکار بهترین میکس صدا نامزد شد ولی موفق به کسب جایزه ای نشد.

داستان فیلم

عکاسی حرفه ای ( با بازی جیمز استوارت ) در حادثه ای پای چپش شکسته است و مشغول سپری کردن دوران نقاهت خود در آپارتمانی در شهر نیویورک است و از پنجره اتاق رفتار همسایگان را زیر نظر دارد …

۴. کازابلانکا (۱۹۴۳) 

کازابلانکا (۱۹۴۳) 

فیلم (Casablanca)

محصول کشور آمریکا و در ژانر جنگی ، درام می‌باشد و به کارگردانی Michael Curtiz در سال 1943 ساخته شده است. در فیلم کازابلانکا بازیگرانی چون Humphrey Bogart، Ingrid Bergman، Paul Henreid، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم

جنگ جهانى دوم. امریکایى ماجراجویى به نام «ریچارد بلین»، معروف به «ریک» (بوگارت) کافه‏ اى را اداره می‏کند. با ورود عشق قدیمى، «ایلزا» (برگمن)، هم‏راه ب ا شوهرش، «ویکتور لاسلو» که از رهبران نهضت مقاومت است، خاطرات عشقى نافرجام براى «ریک» زنده می‏شوند و …

۵. بچگی (۲۰۱۴) 

بچگی (۲۰۱۴) 

فیلم (Boyhood)

فیلم سینمایی پسرانگی یا بوی‌هود (Boyhood) فیلمی درام محصول سال ۲۰۱۴ کشور آمریکا به کارگردانی ریچارد لینکلیتر است که توسط کمپانی IFC Productions تولید و منتشر شد؛ نویسندگی این فیلم را نیز ریچارد لینکلیتر برعهده داشته و بازیگرانی چون الار کولترین، پاتریشا آرکت، الیجا اسمیت، لورلای لینکلیتر، استیون چستر پرینس، بانی کراس، سیدنی اورتا، لیبی ویلاری و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین این فیلم اولین بار در تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۴ و در جشنواره فیلم ساندس اکران شد سپس در تاریخ ۱۵ آگوست همان سال در کشور آمریکا پخش گردید. این فیلم پس از حضور در جشنواره های بین المللی متعدد موفق شد برنده ۱۷۳ جایزه از جمله ۱ جایزه اسکار، ۲ جایزه بفتا و ۳ جایزه گلدن گلوب شده و نامزد دریافت ۲۱۸ جایزه دیگر نیز شود که از میان آن ها میتوان به نامزدی ۵ جایزه اسکار، ۲ جایزه گلدن گلوب و ۲ جایزه بفتا اشاره کرد. این فیلم پس از اکران با نظرات مثبت و استقبال گسترده از سوی منتقدین و مخاطبان روبرو شد؛ جالب است بدانید فیلم پسرانگی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ میلادی فیلمبرداری شده و دوران کودکی و نوجوانی میسون ایوانس جونیور (کولترین) را از شش تا هجده سالگی به تصویر کشیده است.

داستان فیلم

این فیلم ۱۲ سال از عمر یک پسربچه و خانوادهٔ او، از دوران دبستان تا رسیدن به سن بلوغ را دنبال می‌کند و مسائل عمدهٔ زندگی خانوادگی، تأثیر مدرسه و اجتماع در او و رنج‌ها و تردیدهای نوجوانی وی در این بازه.

۶. سه رنگ: قرمز (۱۹۹۴) 

سه رنگ: قرمز (۱۹۹۴) 

فیلم (Three Colours: Red)

سه رنگ: قرمز (به فرانسوی: Trois Couleurs: Rouge) فیلمی فرانسوی به کارگردانی کریشتوف کیشلوفسکی محصول سال ۱۹۹۴ است. این فیلم آخرین بخش از سه‌گانهٔ معروف سه رنگ کیشلوفسکی (بعد از آبی و سفید) است. موسیقی متن مشهور فیلم ساختهٔ آهنگساز لهستانی، زبیگنیف پرایزنر است.

فیلم «قرمز» آخِرین فیلم از سه گانۀ «سه رنگ» کریستف کیشلوفسکی‌ هم‌چنین آخِرین فیلم او است که در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. به اعتقاد خیلی‌ها این فیلم کامل‌ترین فیلم کیشلوفسکی نیز هست که فیلمسازی‌اش همواره روندی صعودی داشت تا نهایتاً با سه‌گانه‌ای ماندگار و با قله‌ای به نام «قرمز» به پایان برسد. فیلم قرمز نماد شعار برادری در انقلاب کبیر فرانسه و معادل رنگ قرمز پرچم فرانسه است.

داستان فیلم

داستان فیلم «قرمز» شامل خرده‌روایت‌هایی دربارۀ آدم‌هایی است که زندگی‌شان ناخواسته به یکدیگر پیوند می‌خورد، داستانی دربارۀ یگانگی‌ها و شباهت‌های ما، تفاوت‌های‌مان‌ و قضاوت‌هایی که به دلیل تنگ‌بودن گسترۀ نگاه‌مان قابل دفاع نیستند و زود رنگ می‌بازند. فیلم «قرمز» دربارۀ چند زندگی است: زندگی یک دختر جوان به نام والنتین و رابطۀ نه‌چندان گرمش با پسری که همواره از او دور است، زندگی پسر جوانی در همسایگی والنتین به نام اوگوست که درس قضاوت می‌خواند و رابطه‌اش با دختری که دوستش می‌دارد خیلی زود از بین می‌رود، و زندگی قاضی پیر و بازنشسته‌ای که با استراق سمع مکالمات تلفنی همسایگانش می‌کوشد برخلاف دوران قضاوتش در دادگاه، با شنیدن تمامی‌واقعیت قضاوت‌هایی منصفانه‌تر داشته باشد.

۷. سرگیجه (۱۹۵۸) 

سرگیجه (۱۹۵۸) 

فیلم (Vertigo)

فیلم سرگیجه به کارگردانی آلفرد هیچکاک در سال 1958 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم جیمز استوارت، کیم نواک، باربارا بل گدس، تام هلمور و هنری جونز به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان فیلم

فیلم معروف هیچکاک که عده ای آن را بهترین فیلم این کارگردان و عده ای آن را از بهترین فیلم های تاریخ می دانند در سال 1958 با بازی جیمز استیوارت و کیم نواک ساخته شد و توانست برنده یک اسکار شود. فیلم به گمان عده ای بهترین کلاس آموزشی در ایجاد تعلیق در سینما شناخته می شود.فیلم داستان پلیسی است که در یک تعقیب و گریز بر روی پشت بام های سان فرانسیسکو باعث مرگ کارآگاه اسکاتی فرگوسن می شود. وی بعد از این اتفاق به شدت از ارتفاع می ترسد. او که دچار عذاب وجدان شده است از تشکیلات پلیس بیرون می آید و برای آرامش یافتن به محبوبه اش میچ روی می آورد. میج سعی دارد با مراقبت و دلداری اسکاتی را به خود بیاورد. یکی از رفقای دوران دانشکده، اسکاتی را استخدام می کند تا همسرش را که تمایل به خودکشی دارد را تعقیب کند. و…

۸. بدنام (۱۹۴۶) 

بدنام (۱۹۴۶) 

فیلم (Notorious)

نیک بدنام (notorious nick) درامی خانوادگی و هیجان انگیز که محصول سال 2021 کشور آمریکا می باشد و به کارگردانی آرون لئونگ ساخته شده است. نویسندگی این اثر را نیز جاش کمپبل بر عهده داشته است. این سینمایی اولین بار در 6 ام آگوست سال جاری از ایالات متحده به اکران رسید و مورد استقبال مخاطبین نیز قرار گرفت . لازم به ذکر است که این عنوان در کالیفورنیا فیلم برداری شده است.

در این سینمایی کودی کریستین ، الیزابت رام ، کوین پولاک و بری لیوینگستون به عنوان کاراکتر های نقش اصلی حضور داشته اند. برخی از منتقدین و مخاطبین نظرات جالبی راجب این فیلم گفته اند و روند کلی داستان و شخصیت پردازی فیلم را بسیار شایسته دانسته اند. در واقع این فیلم بیانگر جنگیدن با سرنوشتی است که میخواهد نیامده انسان را به سمت عقب نگه دارد و به همه یاد می دهد تا با غلبه بر سرنوشتی تلخ و مشکلاتی که از قبل انسان حتی با آن بزرگ شده است به اهداف بزرگ خود برسند.

داستان فیلم

«آلیسشا هیوبرمن» ( برگمن ) دختر یک جاسوس نازى دستگیر و محکوم شده، به «دولین» ( گرانت )، مأمور مخفى امریکایى دل می‏بازد. دولین، آلیشا را به کمک می‏طلبد و او هم می‏پذیرد تا نقش عنصر نفوذى در تشکیلات دشمن را بازى کند و با «الکساندر سباستیان» ( رینز ) مأمور نازى رابطه برقرار کند…

۹. آواز در باران (۱۹۵۲) 

آواز در باران (۱۹۵۲) 

فیلم (Singin’ in the Rain)

آواز در باران (به انگلیسی: Singin’ in the Rain) فیلمی موزیکال به کارگردانی جین کلی و استنلی دانن محصول سال ۱۹۵۲ است.

جین کلی، دانالد اوکانر، دبی رینولدز، جین هیگن و میلارد میچل نقش‌های اصلی فیلم را ایفا کردند.

در فهرست ۱۰۰ فیلم موزیکال برتر بفا (بنیاد فیلم آمریکا) در سال ۲۰۰۷، این فیلم در ردهٔ نخست و در میان ۱۰۰ فیلم برتر، در فهرست ده سالگی بفا، در ردهٔ پنجم قرار گرفت.

داستان فیلم

داستان آواز در باران، در هالیوود، در سال‌های ۲۸–۱۹۲۷، که دان ( جین کلی ) و لینا ( جین هیگن ) دو ستاره سینما هستند که روابط عاطفی شان در پرده سینما طرفداران زیادی دارد. اما موقعیت خوب این 2 بازیگر با ورود سینمای ناطق دچار نوعی مشکل می شود و …

۱۰. روشنایی‌های شهر (۱۹۳۱) 

12084050 6637 b 4204 e1652695189526

فیلم (City Lights)

روشنایی‌های شهر (به انگلیسی: City Lights) فیلمی صامت، به کارگردانی چارلی چاپلین با بازی چارلی چاپلین، ویرجینیا چریل، فلورنس لی، هری مایرز و تولید سال ۱۹۳۱ است.

این فیلم از احساسی‌ترین فیلم‌های چارلی چاپلین دانسته شده که ماجرای عاشقانه ولگرد کوچولو با یک دختر نابینا را به تصویر می‌کشد. این فیلم از نگاه بنیاد فیلم آمریکا بهترین فیلم جهان در زمینه کمدی رمانتیک محسوب می‌گردد. همچنین در لیست ۱۰۰ سال… ۱۰۰ فیلم به انتخاب بفا (بازبینی ۲۰۰۷) که توسط بنیاد فیلم آمریکا تنظیم شد، به عنوان دهمین فیلم تاریخ سینما برگزیده شده‌است.

روشنایی‌های شهر، به گفته بسیاری، بهترین فیلم چاپلین محسوب می‌شود.

داستان فیلم

در فیلم روشنایی های شهر چارلی پس از آشنایی با یک دختر نابینا، شاخه گلی از او دریافت می‌کند و عاشق او می‌شود. این عشق باعث می‌شود تا «چارلی» دست به هر کاری بزند تا هزینه درمان چشم‌های دختر را فراهم کند و…

۱۱. مهتاب (۲۰۱۶) 

مهتاب (۲۰۱۶) 

فیلم (Moonlight)

مهتاب داستان لطیفی دارد که قلبتان را به درد می‌آورد. فیلم داستان مرد جوانی است که به‌دنبال شناختن خودش است. در فیلم، خوشی‌ها و دردها و زیبایی عاشق‌شدن را در ۳ برهه از زندگی‌ شخصیت اصلی دنبال می‌کنیم. مهتاب برنده اسکار بهترین فیلم شد. ماهرشالا علی که اسکار بازیگر نقش مکمل را برای این فیلم گرفت، نخستین مسلمانی است که اسکار بازیگری گرفته است.

داستان فیلم

فیلم روایتگر زندگی شایرون یک سیاهپوست همجنس‌گرا می‌باشد و داستان زندگی او را در سه مقطع کودکی، نوجوانی و بزرگسالی به تصویر می‌کشد که با مشکلات فرهنگی و خانوادگی بسیار زیادی در یک محله فقیر و بدنام سیاهپوستان بزرگ می‌شود. پدر شایرون مدت‌ها پیش آن‌ها را ترک کرده و مادرش هم به مواد مخدر اعتیاد دارد و برای گذراندن زندگی تن‌فروشی می‌کند. روزی که شایرون از دست قلدرهای مدرسه که قصد آزار و اذیت او را دارند فرار می‌کند به مرد سیاهپوستی بنام «خوان» برمی‌خورد که گذشته‌ای مشابه شایرون داشته و اکنون یک موادفروش معروف است. خوان جای پدر نداشته شایرون را پر می‌کند. او را برای تفریح به لب ساحل می‌برد و راه و رسم زندگی یک سیاهپوست را به او میاموزد. شایرون با این آموزه‌های بزرگ می‌شود در حالی که همچنان همان پسر کم حرف و منزوی گذشته است و جامعه اطرافش به مراتب فاسدتر از قبل شده‌است…

۱۲. تعصب (۱۹۱۶) 

تعصب (۱۹۱۶) 

فیلم (Intolerance)

تعصب (به انگلیسی: Intolerance) فیلمی صامت به مدت ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه به کارگردانی دی. دبلیو. گریفیث با بازی ورا لوئیس است.[۱] این فیلم به عنوان یکی از بزرگترین شاهکارهای دورهٔ سینمای صامت در نظر گرفته می‌شود.

داستان فیلم

داستان یک زن جوان فقیر، که با تعصب از همسر و نوزادش جدا شده‌است، با داستانهای عدم تحمل در طول تاریخ آمیخته شده‌است.

عدم تحمل و آثار وحشتناک آن در چهار دوره تاریخی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بابل باستان، یک دختر کوهستانی گرفتار رقابت مذهبی است که منجر به سقوط شهر می‌شود. در یهودیه، فریسیان ریاکار عیسی مسیح را محکوم می‌کنند. در ۱۵۷۲ پاریس، بی‌خبر از قتل‌عام قدیس بارتولومه، دو جوان هوگنوت برای ازدواج آماده می‌شوند. سرانجام، در آمریکای مدرن، اصلاح طلبان اجتماعی زندگی یک زن جوان و معشوق او را نابود می‌کنند.

۱۳. پینوکیو (۱۹۴۰)

پینوکیو (۱۹۴۰)

فیلم Pinocchio

پینوکیو (به انگلیسی: Pinocchio) یک فیلم سینمایی ایتالیایی در ژانر فانتزی محصول سال ۲۰۱۹ میلادی به نویسندگی و کارگردانی ماتئو گارونه بر اساس کتاب ماجراهای پینوکیو (۱۸۸۳) است که توسط نویسنده ایتالیایی کارلو کلودی ساخته شده‌است.

داستان فیلم

پینوکیو داستان آشنایی برای همه ماست؛ داستان عروسکی چوبی که همراه با جیرجیرکی که حکم وجدانش را دارد تلاش می‌کند نشان دهد لیاقت انسان‌شدن را دارد. پینوکیو با خلق حرکاتی که بسیار به واقعیت نزدیک بود، به دستاوردی چشمگیر در زمینه تولید فیلم‌های انیمیشن تبدیل شد.

۱۴. نشانی از شر (۱۹۵۸) 

نشانی از شر (۱۹۵۸) 

فیلم (Touch of evil)

نشانی از شر (به انگلیسی: Touch of Evil) یکی از آخرین فیلمهای دوره ژانر نوآر کلاسیک (از اوایل دهه ۱۹۴۰ تا اواخر دهه ۱۹۵۰) می‌باشد که در دهه ۵۰ ساخته شده‌است. ولز علاوه بر کارگردانی در فیلم نقش یک مأمور پلیس فاسد را هم بازی می‌کند.

داستان فیلم

پیمانکار ساختمانی به نام رادلف لینکر همراه با رقاصه ای در انفجار خودرو در مرز مکزیک و آمریکا کشته می شوند.

هنک کویینلان (اورسن ولز ) از طرف پلیس آمریکا و مایک وارگاس ( چارلتون هستون ) از طرف پلیس مکزیک مسئول رسیدگی به پرونده می شوند و …

۱۵. گنج‌های سی‌یرامادره (۱۹۴۸) 

گنج‌های سی‌یرامادره (۱۹۴۸) 

فیلم (The Treasure of the Sierra Madre)

گنج‌های سیرا مادره (به انگلیسی: The Treasure of the Sierra Madre) فیلمی به کارگردانی جان هیوستون در سال ۱۹۴۸ میلادی است. سناریو فیلم برگرفته از کتابی به همین نام از ب. تراون است که در اغلب موارد نیز به آن وفادار مانده‌است. در این فیلم بازیگرانی همچون هامفری بوگارت، والتر هیوستون (پدر کارگردان) و تیم هولت به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم به خاطر فیلمبرداری در لوکیشن طبیعی به جای استودیو های هالیوود در زمان خود مورد توجه قرار گرفت. همچنین مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و موفق شد امتیاز ۹۸/۱۰۰ را از سایت متاکریتک بدست بیاورد. استنلی کوبریک کارگردان مشهور سینما این فیلم را در لیست ده فیلم برتر عمر خود قرار داد. این فیلم از نظر کاربران بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها (IMDB) یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینماست.

داستان فیلم

دو مرد فقیر(بوگارت و هولت) با یک پیرمرد(هیوستون)که ادعا می کند جوینده طلا است آشنا می شوند و بعد تصمیم می گیرند به کمک پیرمرد طلا پیدا کنند.

۱۶. هزارتوی پن (۲۰۰۶) 

هزارتوی پن (۲۰۰۶) 

فیلم (Pan’s Labyrinth)

فیلم Pans Labyrinth محصول کشور مکزیک و در ژانر جنگی ، درام می‌باشد و به کارگردانی Guillermo del Toro در سال 2006 ساخته شده است. در فیلم هزارتوی افسانه ای بازیگرانی چون Ariadna Gil، Ivana Baquero، Maribel Verdú، Sergi López، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم

اوفلیا (ایوانا باکرو)، دختر بچه‌ای که با مادر باردار و ناپدری‌اش، یک نظامی فاشیست، در زمان جنگ‌های داخلی دوران ژنرال فرانکو، دیکتاتور اسپانیا زندگی می‌کند. او روزی حشره‌ای شبیه یک پری می‌بیند که او را به یک «هزارتو» اسرارآمیز هدایت می‌کند که به دنیای زیرزمینی ختم می‌شود. اینجاست که وی با یک فان برخورد می‌کند و در دنیای خیال و واقعیت ماجراهایی را پشت سر می‌گذارد. کارگردان در این فیلم با هنرمندی بسیار دو خط خیالی و حقیقی از زندگی اوفلیا را در پایان به هم مرتبط می‌سازد.

۱۷. بعضی‌ها داغشو دوست دارن (۱۹۵۹) 

بعضی‌ها داغشو دوست دارن (۱۹۵۹) 

فیلم (Some Like It Hot)

بعضی‌ها داغشو دوست دارن (به انگلیسی: Some Like It Hot) یک فیلم کمدی موزیکال رمانتیک محصول سال ۱۹۵۹ آمریکا به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بیلی وایلدر و با شرکت مریلین مونرو، تونی کرتیس و جک لمون است. این فیلم بازسازی یک فیلم فرانسوی محصول ۱۹۳۵ می‌باشد. بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ برگزیده‌است. این فیلم در سی و دومین دوره جوایز اسکار در شش بخش نامزد و برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس و همچنین در هفدهمین مراسم گلدن گلوب برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن – فیلم موزیکال یا کمدی شد.

داستان فیلم

داستان فیلم در سال ۱۹۲۹ در شیکاگو شروع می‌شود که جو (با بازی تونی کرتیس) و جری (با بازی جک لمون) دو نوازنده آس و پاس کاباره‌ای شاهد قتل‌عام دسته جمعی یک گروه گانگستری می‌شوند و …

۱۸. شمال از شمال غربی (۱۹۵۹) 

شمال از شمال غربی (۱۹۵۹) 

فیلم (North by Northwest)

نورث بای نورث‌وست یا شمال از شمال غربی (به انگلیسی: North by Northwest) فیلمی آمریکایی در ژانر فیلم جاسوسی دلهره‌آور محصول ۱۹۵۹ است که توسط آلفرد هیچکاک کارگردانی شد.

ارنست لمن، نوشتن فیلمنامهٔ این فیلم را عهده‌دار بود و بازیگرانی چون کری گرانت، اوا ماری و جیمز میسون در آن نقش‌آفرینی کردند. چهل‌وششمین اثر هیچکاک، عنوان نامزدی ۳ جایزه در سی‌ودومین مراسم اسکار از جمله نامزدی جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ اصلی برای ارنست لمن را در پی داشت.

موسیقی این فیلم همانند بسیاری از آثار دیگر هیچکاک، برعهدهٔ برنارد هرمن بود و تیتراژ ابتدای آن را نیز سال بس طراحی کرده‌است.

داستان فیلم

داستان فیلم، حکایت تودرتو و پرتعلیق از مردی است که ناخودآگاه خود را درگیر ماجرایی جاسوسی و اتهاماتی که به وی وارد آمده می‌بیند و زنی که در این میان قصد کمک به او را دارد.

۱۹. سرزمین کولی‌ها (۲۰۲۰) 

سرزمین کولی‌ها (۲۰۲۰) 

فیلم (Nomadland‌)

فیلم سرزمین آواره ها یا (Nomadland 2020) یک فیلم  درام آمریکایی است به کارگردانی کلویی ژائو و نویسندگی جسیکا برودر ، کلوئی ژائو محصول سال 2021 این فیلم نمره 7.7 را از 6,661 رای در سایت imdb دریافت کرد. این فیلم در تاریخ 24 سپتامبر 2021 منتشر خواهد شده است . در این فیلم بازیگران فرانسیس مک‌دورمند ، دیوید استراترن ، ‫شرلین سونکی ، لیندا می به ایفای نقش میپردازند.

داستان فیلم

فیلم عشایر ، داستان زندگی زنی می‌باشد که بعد از این که همه چیزش را در رکود بزرگ از دست می‌دهد ، سفری را به غرب آمریکا آغاز می‌کند و به عنوان یک عشایر امروزی در ماشین ون زندگی جدیدی را برای خود شروع می‌کند که…

۲۰. راشومون (۱۹۵۱) 

راشومون (۱۹۵۱) 

فیلم (Rashomon)

راشومون (羅生門 Rashōmon؟) نام فیلمی جنایی و درام محصول ۱۹۵۰ ژاپن و به کارگردانی آکیرا کوروساوا است. کوروساوا این فیلم را با کمک کازئو میاگاوا تهیه کرد. در این فیلم مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر کوروساوا توشیرو میفونه بازی می‌کند. فیلم بر اساس دو داستان از ریونوسوکه آکوتاگاوا ساخته شده‌است.

راشومون اولین فیلمی بود که کوروساوا و سینمای ژاپن را به مخاطبان غربی شناساند و در تعدادی از سینماهای غرب نیز اکران شد و به عنوان یکی از شاهکارهای کوروساوا شناخته می‌شود. فیلم توانست شیر طلایی جشنواره ونیز را ببرد و همچنین جایزه اسکار افتخاری را در بیست و چهارمین دوره جایزه اسکار از آن خود کند.

داستان فیلم

یک هیزم‌شکن (شیمورا)، یک راهب و یک مرد عامی، از باران به خرابه‌های دروازهٔ راشومون پناه می‌برند و راهب و هیزم شکن، داستان محاکمه ای را که شاهد بوده اند با سه روایت تعریف می‌کنند. در اخر مرد هیزم شکن اعتراف می‌کند که همه چیز را دیده است.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان معرفی پلتفرم های پخش فیلم و سریال خارجی؛ معرفی آثار برتر هر پلتفرم بهترین فیلم های مافیایی؛ لیست 18 فیلم هیجان انگیز مافیایی و داستان آنها بهترین پلتفرم‌های تماشای فیلم و سریال خارجی بهترین فیلم های اصغر فرهادی؛ 10 فیلم پر مخاطب و معروف این کارگردان ایرانی فیلم هایی با موضوع جنگ جهانی؛ 22 فیلم با داستان و تصاویر