راهنمای شارژ حساب و پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن

برای کسانی که در حوزه تبادل داده های ابری، مدیریت کسب ‌و کارهای دیجیتال، وب مستری و… فعال هستند، این سوال مطرح می ‌گردد که با وجود تحریم‌ های بانکی و پرداختی، پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن و یا به عبارتی پرداخت صورت حساب دیجیتال اوشن چطور از داخل ایران بدون خروج از کشور ممکن است، در پاسخ به این سوال، لازم است خاطرنشان شویم که برخی از سرویس‌دهندگان، این پروسه را برای شما انجام خواهند داد.

عمده ‌ترین مشکلاتی که کاربران با سرویس‌های پرداخت صورت حساب دیجیتال اوشن و شارژ حساب خواهند داشت، تأخیر در انجام عملیات، هزینه‌ های گزاف و بی‌ دلیل و البته عدم رعایت پروتکل های امنیتی خواهد بود. باتوجه ‌به این که برای وب‌مستران و فعالان این حوزه، سطوح امنیت بسیار مهم و جدی است، در نتیجه باید شرکتی را انتخاب نمود که این مفاد را زیر پا نگذاشته و خدمات پرداخت هزینه سرویس‌های دیجیتال اوشن را به‌درستی انجام دهد.

به ‌طور کلی، روندهای پرداخت در سرویس ‌های رایانش ابری، در صورتی‌ که انجام نشوند، موجب بروز مشکلات زیادی در حوزه توسعه کسب ‌و کارهای وب و دیجیتال خواهند شد، در نتیجه افراد باید پیش از موعد سررسید اقدام کنند.

پیش از هر چیزی: دیجیتال اوشن (DigitalOcean)  چیست؟

دیجیتال اوشن یکی از ارائه‌ دهندگان خدمات ابری است که به شرکت‌ ها و سازمان‌ ها امکان می‌ دهد تا برنامه ‌های کاربردی خود را در بستر ابری میزبانی کنند. این شرکت از طریق ارائه خدمات مختلف ابری از جمله میزبانی وب، پایگاه ‌داده، ذخیره ‌سازی، شبکه و… برای سازمان ‌ها امکان می‌دهد تا بدون نیاز به سرمایه‌ گذاری بزرگ در سیستم‌ های خود، از خدمات ابری استفاده کنند.

با استفاده از دیجیتال اوشن، کاربران می‌توانند میزبانی وب، پیکربندی سرور، مدیریت دیتابیس، شبکه‌ های امن، فضای ذخیره ‌سازی و خدمات دیگر را به‌ سادگی مدیریت کنند. این شرکت مجموعه‌ ای از ابزارهای مدیریتی و امنیتی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می ‌دهد که از این طریق می ‌توانند برنامه‌ های خود را در سطح بالایی از امنیت و پایداری اجرا کنند. با توجه ‌به شرایط تحریم ‌های بانکی و پرداختی در ایران، پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن یک دغدغه کلیدی برای عموم ایرانیان است.

1

خدمات و سرویس‌ های دیجیتال اوشن شامل چه مواردی است؟

پیش ‌از این که در مورد روش‌ های پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن صحبت کنیم، اجازه دهید یک جمع ‌بندی کلی در مورد خدماتی که این مجموعه ارائه می‌دهد صحبت کنیم.

دیجیتال اوشن یکی از ارائه‌ دهندگان خدمات ابری است که به شرکت‌ ها و کاربران حرفه ‌ای اینترنتی امکان می‌دهد تا برنامه ‌های خود را بر روی سرورهای مجازی (VPS) میزبانی کنند. خدمات اصلی این وبسایت عبارت‌اند از:

  • میزبانی وب و شبکه ابری: این شرکت به کاربران خود امکان می‌دهد تا وب‌سایت ‌های خود را روی سرورهای مجازی خود میزبانی کنند. با انتخاب سرورهای مجازی با پهنای باند و حافظه دلخواه، کاربران می ‌توانند به ‌راحتی برنامه‌ های خود را مدیریت کنند.
  • ایجاد انواع نقطه دسترسی و پایگاه‌داده: دیجیتال اوشن به کاربران خود امکان می ‌دهد تا پایگاه‌ داده ‌های خود را روی سرورهای مجازی خود میزبانی کنند. با استفاده از این خدمات، کاربران می‌توانند به‌راحتی بانک‌ های اطلاعاتی خود را مدیریت کنند.
  • بازیابی و ذخیره‌سازی: دیجیتال اوشن به کاربران خود امکان می‌ دهد تا فایل‌ های خود را روی سرورهای مجازی خود ذخیره کنند. با استفاده از این خدمات، کاربران می ‌توانند به‌راحتی فضای ذخیره‌ سازی خود را مدیریت کنند.
  • شبکه و تبادلات درون شبکه: دیجیتال اوشن امکانات شبکه‌ ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌ دهد تا بتوانند به‌راحتی شبکه‌ های خود را مدیریت کنند و برنامه ‌های خود را با پهنای باند بالا و قابل‌اعتمادی اجرا کنند.

البته خدمات این شرکت در طول چند سال اخیر بیش‌ازپیش شده است؛ این موارد تنها بخشی از زمینه‌های فعالیتی دیجیتال اوشن هستند.

5 مزایای سرویس‌  های ابری و هاستینگ دیجیتال اوشن

دیجیتال اوشن یکی از محبوب  ‌ترین ابزارهای مدیریت تبلیغات دیجیتال است که بسیاری از مزایای آن عبارت‌اند از:

Digital Ocean یکی از محبوب ‌ترین سرویس ‌های ابری است که بسیاری از مزایای آن عبارت‌اند از:

  • سادگی استفاده: استفاده از DigitalOcean بسیار ساده است و کاربران می ‌توانند به‌راحتی سرورهای خود را در کمترین زمان ممکن راه ‌اندازی کنند.
  • هزینه‌ های کم: DigitalOcean هزینه ‌های پایینی نسبت به بسیاری از سرویس ‌های ابری دیگر دارد. برای مثال، می ‌توان برای استفاده از یک سرور با 1 گیگابایت حافظه RAM و 25 گیگابایت فضای دیسک، به مبلغ 5 دلار در ماه اشتراک خریداری کرد.
  • انعطاف ‌پذیری بالا: با DigitalOcean، کاربران می ‌توانند به ‌راحتی اندازه سرورهای خود را تغییر دهند و به نیاز خود تنظیمات سفارشی اعمال کنند.
  • قابلیت اتصال و امنیت بالا: DigitalOcean دارای قابلیت اتصال بالا و امنیت فوق‌العاده است. برای مثال، کاربران می ‌توانند به‌راحتی با استفاده از SSH به سرورهای خود وصل شوند.
  • قابلیت پشتیبانی: DigitalOcean دارای پشتیبانی عالی است و کاربران می‌ توانند با استفاده از تیکت‌ های پشتیبانی، سؤالات خود را پرسیده و مشکلات خود را حل کنند.
  • قابلیت مدیریت پیشرفته: DigitalOcean به کاربران امکان مدیریت پیشرفته سرورهای خود را می ‌دهد و اجازه می ‌دهد تا به‌سادگی نرم ‌افزارهای مختلفی را بر روی سرورهای خود نصب کنند و مدیریت کنند.
2

نحوه شارژ حساب دیجیتال اوشن

شارژکردن اکانت دیجیتال اوشن بسیار ساده و راحت است البته به شرطی که خارج از ایران باشید. در ادامه، نحوه شارژ اکانت دیجیتال اوشن را برای شما توضیح می‌دهیم:

  1. ورود به حساب کاربری دیجیتال اوشن: در ابتدا باید به حساب کاربری خود در وب ‌سایت دیجیتال اوشن وارد شوید. برای ورود به حساب کاربری، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  2. انتخاب گزینه شارژ: پس از ورود به حساب کاربری، باید به بخش شارژ اکانت دیجیتال اوشن بروید. این بخش معمولاً در منوی بالای صفحه قرار دارد.
  3. انتخاب مقدار شارژ: پس از ورود به بخش شارژ اکانت، باید مقدار موردنظر خود را برای شارژ اکانت انتخاب کنید. شما می‌توانید مبلغ موردنظر خود را انتخاب کنید و یا از بین مبالغ پیشنهادی انتخاب کنید.
  4. پرداخت: پس از انتخاب مبلغ، باید به صفحه پرداخت هدایت شوید و از روش‌ های پرداخت موجود استفاده کنید. شما می‌توانید از کارت‌ بانکی، شبکه ‌های الکترونیکی مانند شارژ آنلاین و یا درگاه ‌های پرداخت استفاده کنید.
  5. تأیید پرداخت دیجیتال اوشن: پس از پرداخت مبلغ موردنظر، باید تأیید پرداخت را در سایت دیجیتال اوشن انجام دهید تا اکانت شما شارژ شود. این عملیات معمولاً به ‌صورت خودکار انجام می ‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، باید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

در مقابل اما اگر قصد شارژ حساب دیجیتال اوشن در ایران را دارید، باید به سراغ روش‌ هایی که در آن تحریم دور زده خواهد شد بروید.

6 روش‌ پرداخت فاکتور و شارژ حساب دیجیتال اوشن

دیجیتال اوشن برای پرداخت فاکتور خدمات خود، روش‌ های مختلفی را ارائه می‌دهد که شامل مواد ذیل است:

  1. کارت اعتباری: کاربران می ‌توانند از طریق پرداخت با کارت اعتباری به‌سادگی و سرعت فاکتور خود را پرداخت کنند.
  2. روش پرداخت از طریق حساب Paypal: کاربرانی که حساب پی پال دارند، می‌توانند از طریق آن به‌سادگی فاکتور خود را پرداخت کنند.
  3. پرداخت با استفاده از کیف پول دیجیتال اوشن: به طور معمول کاربران می‌توانند از طریق کیف پول دیجیتال اوشن، فاکتور خود را پرداخت کنند.
  4. پرداخت از طریق بانکی: کاربران می‌توانند از طریق واریز به حساب بانکی دیجیتال اوشن، فاکتور خود را پرداخت کنند.
  5. روش پرداخت از طریق Bitcoin: در این روش کاربران می‌توانند با استفاده از بیت‌ کوین، فاکتور خود را پرداخت کنند.
  6. پرداخت از طریق شرکت‌های واسط: این روش باتوجه‌به تحریم‌های بانکی و دولتی در ایران بیشتر رواج دارد. مبتنی بر آن، عملیات پرداخت صورت حساب دیجیتال اوشن از طریق یک شرکت ثانویه انجام خواهد شد.

به‌طورکلی، دیجیتال اوشن برای راحتی و امنیت کاربران، روش‌های متعددی را برای پرداخت فاکتور ارائه می‌دهد. درصورتی‌که ساکن ایران بوده و قصد دارید به‌عنوان ایرانی، پرداخت صورت حساب دیجیتال اوشن را انجام دهید، سفیر پیمنت این سرویس را ارائه می‌دهد.

مطلب مشابه: پی پال چیست و چطور کار می کند؟ نحوه انجام پرداخت ها و استفاده از Paypal

راهکارهایی برای پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن در ایران

همان ‌طور که پیش ‌از این ذکر شد، ایرانیان برای پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن با مشکلات معمول مواجه هستند، آن‌ها امکان وریفای‌ کردن حساب‌ های پی پال و… را نداشته و نمی‌توانند به ‌صورت مستقیم اقدام به خرید ویزاکارت، مسترکارت و… کنند. در نتیجه برای کاربران ایرانی، پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن به دلیل تحریم ‌های اقتصادی برخی روش‌ ها ممکن است محدود باشد. بااین‌حال، چندین روش برای پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن برای کاربران ایرانی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

1. روش‌ های پرداختی با استفاده از کارت اعتباری

برخی از کارت‌ های اعتباری در ایران ممکن است برای پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن قابل‌ استفاده باشند. لازم به ذکر است که برخی از بانک ها ممکن است از این خدمت پشتیبانی نکنند. البته هزینه‌ های خرید کارت‌ های اعتباری و یا وریفای ‌کردن آن‌ها بالاست و از طرفی ممکن است به هر دلیل، با توجه ‌به استفاده از آی ‌پی ‌های غیر معمول و رنج‌ های غیرمتداول، امکان پرداخت از این طریق وجود نداشته باشد.

2. پرداخت با استفاده از واسط پرداخت {ویژه}

برخی از واسط‌ های پرداخت اینترنتی مانند سفیر پیمنت و… این خدمت را برای کاربران ایرانی ارائه می ‌دهند که با استفاده از آن ‌ها می‌ توانید فاکتور خود را پرداخت کنید. در صورتی ‌که مایل به انجام بی‌ دردسر پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن هستید، می ‌توانید در این زمینه با ما تماس حاصل نموده و یا اطلاعات بیشتر را از طریق فروشگاه دریافت کنید.

این روش در حال حاضر کم‌ دردسرترین، بدون مشکل ‌ترین و سریع ‌ترین راهکار است که به مشتریان امکان می ‌دهد پرداخت را روی حساب کاربری خودشان انجام دهند. البته حتماً در هنگام انتخاب شرکت برای پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن، به سراغ مراکز معتبر بروید.

3. روش پرداخت از طریق تبدیل واحد

برخی از کاربران ایرانی ممکن است بخواهند از بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتالی برای پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن استفاده کنند. با توجه ‌به تحریم ‌های اقتصادی، استفاده از ارزهای دیجیتالی ممکن است راه‌حلی مناسب باشد.

لازم به ذکر است که قبل از پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن، بهتر است با بخش پشتیبانی دیجیتال اوشن تماس بگیرید و روش‌های پرداخت مجاز و قابل‌استفاده را بررسی کنید. دقت کنید که این روش به‌هرحال هزینه‌هایی جانبی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت و اساساً پیشنهاد نمی‌شود.

چطور پرداخت‌ کننده فاکتور دیجیتال اوشن را انتخاب کنیم؟

برای کاربرانی که برای نخستین ‌بار قصد انجام عملیات پرداخت روی سرویس ‌های هاستینگ و ابری دیجیتال اوشن را دارند، این سوال مطرح می ‌گردد که پرداخت صورت حساب دیجیتال اوشن باید با رعایت چه المان ‌هایی انجام گردد. هنگام انتخاب پرداخت‌ کننده دیجیتال اوشن برای استفاده از خدمات آن، باید به نکات زیر توجه کنید:

4 3

قیمت

یکی از مهم ‌ترین مقوله‌ ها در مورد انتخاب شرکت برای پرداخت فاکتورهای دیجیتال اوشن، هزینه است. قیمت‌ ها به سبب تفاوت واحدهای ارزی و ریالی و البته حاشیه شود متفاوت خواهد بود. هزینه‌ های پرداختی به ‌عنوان هزینه خدمات باید در مقایسه با سایر پرداخت ‌کننده‌ های دیگر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

پشتیبانی

بررسی کنید که پرداخت ‌کننده فاکتور دیجیتال اوشن، چه نوع پشتیبانی فنی و مشتریان در اختیار شما قرار می ‌دهد. این موضوع به‌ خصوص در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال مربوط به تراکنش‌ های شما بسیار مهم است. البته که ارائه تمامی پلتفرم‌های امنیتی یکی از کلیدی‌ترین نکات است.

امنیت

اطمینان حاصل کنید که پرداخت‌ کننده دیجیتال اوشن برای محافظت از اطلاعات حساس و مالی شما، از پروتکل‌ ها و فناوری ‌های امنیتی حداکثر استفاده می ‌کند. در سفر پیمنت، تمامی خدمات با رعایت سطوح ایمنی و حفظ حریم شخصی کاربران انجام می ‌گردد. اطلاعات صرفاً برای انجام عملیات پرداخت مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

سرعت عمل

سرعت پرداخت ‌کننده، یک شرط حیاتی و مهم است، بخصوص اگر از مدت‌ زمان فاکتور شما گذشته باشد، به طبع انتظار دارید که عملیات پرداختی در کم‌ترین زمان ممکن با ارائه جزئیات و شفاف ‌سازی انجام گردد. سفر پیمنت در این زمینه، خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌کند.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس