پی پال چیست و چطور کار می کند؟ نحوه انجام پرداخت ها و استفاده از Paypal

پی پال چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده که تصمیم داشته باشید از سایتی خرید نمایید یا در سایتی اشتراکی ایجاد نمایید و ندانید بهترین و مطمئن ‌ترین راه برای پرداخت هزینه کدام است. هنگامی که می ‌خواهید پرداختی در سایت خارجی انجام بدهید، اصولا روش ‌های مختلفی به شما توصیه می ‌شود، مانند استفاده از کیف پول پی پال، کارت‌های اعتباری و … . البته استفاده نمودن از پی پال تنها مختص پرداخت نیست، بلکه کاربردهای فراوان دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ ها می پردازیم. در این مقاله به صورت کامل به بررسی صفر تا صد پی پال خواهیم پرداخت و شما با خواندن آن خواهید آموخت که پی پال (Paypal) چیست، چه استفاده هایی دارد و چرا به عنوان عالی ترین روش پرداخت انتخاب شده است.

پی پال (Paypal) چیست؟

شرکت پی پال (paypal) ابتدا در سال 1998، با اسم Confinity تاسیس گردید. سپس در سال 2000 با یک موسسه مالی ترکیب شده و نام آن رسما به Paypal تغییر یافت و به این اسم منتشر و معروف شد.

البته پی پال، به خاطر جدید بودن و عدم شناخته شدن در بین افراد، مورد استفاده هکرها و مجرمان اقتصادی زیادی قرار گرفت و به این علت در روزهای اولیه فعالیت خود، حتی در کشور آمریکا ممنوع شد. با وجود این مشکلاتی که در شروع کار کردن برای پی پال وجود داشت، ولی به تدریج این روش پرداختی توسط خریداران و فروشندگان جهت انجام تراکنش‌ ها و معاملات، مورد استفاده واقع شد.

پی پال (Paypal)، یک روش خیلی سریع و راحت جهت ارسال و دریافت پول به شکل آنلاین می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از پی پال برای خانواده، فروشگاه‌های آنلاین و سایت ‌های حراجی مانند eBay پول انتقال دهید.

در واقع، با استفاده از پی پال می‌توانید با سریع‌‌ترین حالت ممکن و بیشترین امنیت، تنها با وارد کردن حساب ایمیل و پسورد به حساب مورد نظر خود پول انتقال دهید. این مسئله باعث محبوبیت بیش از اندازه پی پال در بین رقبا و کاربرانش شده است. امروزه درگاه پرداختی پی پال به قدری امن است که امکان سرقت و دزدی دارایی ‌های افراد را تقریبا به صفر می‌ رساند.

پی پال

استفاده از پی پال دارای چه مزایایی می باشد؟

کاربری آسان

پی پال دارای کاربری راحت است و استفاده از آن هم جهت خرید و هم پرداخت در کسب و کارها به سادگی انجام می ‌شود. در اصل فقط تنها لینک کردن یک کردیت کارت به حساب پی پال خود قادر خواهید بود عملیات برداشت، افزایش اعتبار و دیگر تراکنش ‌ها را انجام بدهید.

ثبت نمودن تراکنش ‌ها

تراکنش ‎های مختلف در پی پال ثبت شده و شما می ‌توانید با رفتن به صفحه مربوط به آن، به همه معاملات خود دسترسی پیدا کنید. در واقع این موجب می ‌شود تا بتوانید بدون هیچ حس نگرانی بر حساب خود نظارت و فاکتورهای مربوطه را دریافت نمایید.

قابلیت استفاده از پی پال در موبایل

پی پال علاوه بر استفاده بر روی دسکتاپ، دارای اپلیکیشن نیز می ‌باشد و استفاده از آن راحت ‌تر است. در اصل با استفاده از اپلیکیشن پی پال، در هر مکان و هر زمان می ‌توانید تراکنش انجام دهید.

رایگان بودن سیستم انتقال وجه پی پال

هر سیستم پرداختی، چه پی پال و چه دیگر روش ‌ها، در قبال هر یک از خدمات خود هزینه دریافت می‌کنند. ولی یکی از خوبی های پی پال این است که، دارای هزینه انتقال نیست و به صورت کاملا رایگان قادر خواهید بود به حساب دوستان و اطرافیان خود پول انتقال بدهید.

داشتن تخفیف‌های خاص برای کاربران

از قابلیت‌های دیگر استفاده از پی پال، این می باشد که برای مشتریان وفادار خود تخفیف ‌های خاصی در نظر گرفته است.

موارد استفاده پی پال چیست؟

خدمات کیف پول پی پال تنها محدود به خرید و فروش و پرداخت نیست، بلکه به وسیله آن قادر خواهید بود خیلی از کارهای دیگر مانند دریافت درآمد های فریلنسری و… را انجام بدهید. در این فصل به بعضی دیگر از کاربردهای پی پال پرداخته خواهد شد.

انتقال دادن وجه بین‌المللی

تصور کنید خواهر، برادر، فرزند یا دوست شما در خارج از کشور در حال تحصیل است و جهت انجام کاری احتیاج به پول دارد. در این صورت شما به سادگی قادر خواهید بود با استفاده از پی پال و در کمتر از 2 دقیقه به حساب او پول انتقال بدهید. حتی بر عکس شما با دارا بودن یک حساب پی پال قادر خواهید بود از دوستان و آشنایانی که در کشور دیگر می باشید پول دریافت نمایید.

کسب درآمد

قطعا خیلی از شما دوست دارید به کشور دیگری سفر نمایید و با کار کردن در آنجا، درآمد دلاری کسب نمایید. اما شاید ندانید که در ایران هم می ‌شود به شکل فریلنسری کار کرد و درآمد دلاری کسب کرد. یکی از عالی ترین روش‌ های دریافت درآمد استفاده از حساب پی پال می‌باشد و با آن می ‌توانید هزینه ‌ها و دستمزد های خود را دریافت نمایید. تولید نمودن محتوا، کارهای گرافیکی مانند طراحی لوگو و بنر، طراحی وبسایت و … از جمله کارهایی می باشند که می ‌توانید به شکل فریلنسری انجام بدهید. به شرط این که در انجام این امور به مهارت مد نظر رسیده باشید.

انجام خرید های اینترنتی

همان گونه که پی پال به عنوان یکی از عالی ترین روش‌ ها جهت کسب درآمد می ‌باشد، در باره خرید های اینترنتی نیز همین امر صدق می ‌کند. در اصل هنگامی که شما یک اکانت پی پال فعال داشته باشید که به یک حساب یا کارت اعتباری وصل باشد، با آن قادر خواهید بود در همه وبسایت ‌هایی که دارای درگاه پرداخت پی پال می باشند، خرید امن انجام دهید.

به این شکل که بعد از افزودن کالا به سبد خرید، روی Buy کلیک نمایید و بعد از مشاهده نمودن لوگوی پی پال و کلیک بر آن، به صفحه پرداخت با پی پال وارد خواهید شد. با خرید از پی پال، علاوه بر رسیدی که از فروشگاه دریافت خواهید کرد می ‌توانید رسید خود را در درون حساب کاربری پی پال خود نیز مشاهده نمایید.

پی‌ پال به عنوان یک تکنیک پرداخت، در فروشگاه‌ ها و کسب‌ و کارهای فراوانی پشتیبانی می ‌شود. با دارا بودن یک حساب پی ‌پال پرداخت در سایت ‌های خارجی را بسیار سریع ‌تر می شود انجام داد به این شرط که:

سایت مقابل درگاه پرداخت با پی پال را دارا باشد.

وب‌ سایت مورد نظر، قادر باشد به شکل مستقیم جنس را به ایران ارسال نماید.

پی پال

پرداخت در سایت های خارجی

به علت امنیت، راحت بودن و محبوبیت زیاد پی پال، خیلی از فروشگاه ‌ها و سایت‌ های خدماتی این کیف پول را به روش ‌های اصلی پرداخت خود اضافه نموده اند. شرکت‌ های عظیم و شناخته شده‌ای مانند آمازون، نتفلیکس، آیلتس و … از جمله وبسایت ‌هایی بزرگی می باشند که پی پال یکی از عالی ترین روش ‌های پرداخت در آن‌ها به حساب می آید.

رزرو و پرداخت هزینه هتل

سایت‌های زیادی مثل Booking وجود دارد که در صورتی که قصد مسافرت به کشور دیگری را داشته باشید، قادر خواهید بود از طریق آن‌ هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. به هر حال امکان دارد شما دوست نداشته باشید با تورهای مسافرتی همراه شوید و ترجیح دهید خودتان هتل را رزرو کنید و مقدمات سفر را بچینید. در این صورت یکی از عالی ترین روش ‌های پرداخت هزینه هتل، پی پال است.

ارسال پول به دیگر حساب های پی پال

به وسیله پی پال، می‌توانید برای اشخاصی که حساب پی پال دارند نیز پول ارسال نمایید و این دقیقا مثل وقتی است که شما برای دوستان و آشنایان داخل ایران خود پول منتقل می کنید. جهت ارسال در پی پال، تنها چیزی که نیاز دارید آدرس ایمیلی است که شخص مقابل با آن اکانت پی پال ساخته است. سقف تراکنش در پی پال، در ماه های نخست ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار و در ماه های بعد، تا ۲۵۰۰ دلار در ماه قابل انجام می‌ باشد. جهت انجام این کار، کارمزدی که پی پال دریافت خواهد کرد حدود 2.5 تا 4 درصد است که از مبلغ انتقال داده شده کم می‌ شود.

دریافت پول به وسیله پی پال

علاوه بر این که انتقال پول از طریق پی پال، برای کاربران راحت است، دریافت نمودن آن هم کار ساده و آسانی است. به خصوص برای کسانی که به کسب و کارهای فریلنسری و خانگی مشغول می باشند. مثلا در صورتی که شما در حال انجام کارهای فریلنسری مانند برنامه نویسی، گرافیک، تولید محتوا و سئو و … برای سایت‌ های خارجی هستید، قادر خواهید بود با استفاده از پی پال، درآمد خود را دریافت نمایید ( البته به شرط این که درگاه پی پال را دارا باشند).

در روش دریافت نیز، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که اکانت پی پال خود را در اختیار آن‌ ها بگذارید تا برای شما پول ارسال گردد.

پی پال

چگونگی کار با پی پال

استفاده از کیف پول پی پال یکی از راحت ترین روش‌ ها جهت پرداخت در سایت‌ های خارجی است. در نخستین مرحله کاربران قادر خواهند بود به ساده ‌ترین شکل و در کم ترین زمان با اطلاعات شخصی خود و فقط با وارد نمودن ایمیل در وبسایت paypal حساب درست کنند.

تا اینجا کنترل ویژه ای برای صحت اطلاعات وجود ندارد اما پی پال نمی ‌گذارد به همین راحتی عبور کنید. بلکه در مرحله بعدی از شما می ‌خواهد تا یکی از حساب‌های بانکی یا کارت‌ های اعتباری خود (ویزا کارت یا مسترکارت) را به آن وصل کنید و اکانت پی پال خود را وریفای نماید.

بعد از وریفای شدن اکانت پی پال، موجودی حساب کارت خود را به پی پال انتقال بدهید. بعد از این پس قادر خواهید بود موجودی حساب کارت را یا به یک حساب پی پال دیگر انتقال دهید یا با آن خرید نمایید و پرداخت در سایت ‌‌های خارجی را انجام بدهید.

تا کنون موجودی حساب شما، در قالب یک حساب یا کارت اعتباری بوده است اما از حالا به بعد موجودی حساب شما از تمامی حساب ‌هایتان در حساب معتبر پی پال قرار خواهد گرفت. پس قادر خواهید بود به صاحبان حساب پی پال پول ارسال نمایید یا از آن ‌ها پول دریافت کنید.

با وجود این که همه تراکنش‌ ها به شکل کاملا یک پارچه، در شبکه‌ی پی پال انجام می گیرد اما پی پال قادر است به تمام تراکنش ‌ها نظارت داشته باشد و از صحت اطلاعات و عدم سوء استفاده و سرقت اطمینان یابد. نکته اساسی و قابل توجه این است که خیلی از شرکت‌ ها و کسب و کارها، حاضر هستند تا 5 درصد نیز کارمزد پرداخت نمایند اما از امنیت موجودی ‌ها و تسریع در انجام کارها مطمئن شوند.

پی پال

کارمزد های پی پال

پی پال جهت انجام کارهایی مانند خرید کردن، از کاربران کارمزدی دریافت نخواهد کرد اما برای دیگر خدماتی که انجام می ‌دهد بسته به نوع آن هزینه متفاوتی دریافت می نماید. به عنوان مثال برای انتقال دادن وجه استاندارد از حساب متصل به پی پال کارمزدی دریافت نخواهد شد اما برای انتقال وجه فوری باید 2 درصد از موجودی حساب و حدود 10 دلار کارمزد پرداخت نمایید.

همچنین در صورتی که با استفاده از حساب پی پال قصد داشته باشید برای فرد دیگری که حساب پی پال دارد، پول واریز نمایید به شکل رایگان انجام می ‌شود و همین موضوع موجب محبوبیت پی پال، به عنوان یک شبکه جهانی در میان رقبای خود شده است.

کارمزد پی پال در وضعیت استاندارد

کارمزد تراکنش پی پال بستگی به این دارد که داخل امریکا هستید یا خیر. اگر در امریکا تراکنش مالی خود را انجام می دهید علاوه بر مقدار ثابت 20 سنت باید حدود 3 در صد از مبلغ کل را جهت کارمزد پرداخت نمایید.اما در صورتی که در کشوری غیر از امریکا از پی پال استفاده می ‌کنید، کارمزد پی پال، طبق ارز مورد استفاده متفاوت می باشد. کارمزد آن هم به مقدار 5 درصد مبلغ کل خواهد بود.

کارمزد انتقال دادن وجه پی پال

کارمزد انتقال وجه در امریکا و کشوری دیگر فرق دارد. داخل کشور امریکا جهت انتقال وجه باید 3 درصد از مبلغ کل و 30 سنت کارمزد پرداخت کنید. ولی کارمزد انتقال وجه برای سایر کشورها 0.3 تا 4 درصد متغیر است و مقدار آن بسته به ارز مورد نظر و مقدار وجهی که تصمیم به انتقال آن را دارید متفاوت است.

سقف انتقال در پی پال

حداقل و حداکثر مقداری که با پی پال می‌توان تغییر داد با توجه به ملاک ها و بازخورد های کاربران متفاوت می باشد. در حال حاضر این مقدار از 10 تا 10 هزار دلار متغیر است و جهت انتقال دادن مبالغ بیشتر توصیه می شود می ‌شود از وسترن یونیون استفاده نمایید.

کارمزد پی پال جهت خرید آنلاین

تصور خیلی از افراد در باره پی پال، این است که فقط جهت خرید آنلاین می ‌توان از آن استفاده نمود. در حالت عادی و معمولی هنگامی که شما از فروشگاهی استفاده می‌ کنید احتیاجی به پرداخت کارمزد ندارید، مگر این که ارز موجود در حساب با ارز مقصد فرق داشته باشد.

در این صورت باید کارمزد پرداخت نمایید که البته مقدار آن خیلی زیاد نیست. با استفاده از حساب پی پال، علاوه بر کشورتان از 25 کشور دیگر قادر خواهید بود مشتری داشته باشید. هم چنین شما با دارا بودن حساب پی پال، می ‌توانید در کشور خود زندگی و برای کشور دیگری کار کنید و به اصطلاح فریلنسر باشید و حقوقتان را دریافت کنید. پس حساب پی پال با وجود اینکه کارمزد دریافت می‌ کند، اما ارزشش را خواهد داشت.

مطالب مشابه را ببینید!

نوین پرداخت، ساده‌ترین روش پرداخت دلار پی پال بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex نوسان گیری ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟ اصطلاحات تخصصی و مهم ارزهای دیجیتال؛ تمام عبارات کلیدی در کریپتو! تتر و نکات مهم معاملاتی آن؛ اطلاعات 0 تا 100 ارز دیجیتال تتر و خرید آن آموزش ورود به دنیای ارزهای دیجیتال؛ نقشه راه کریپتو کارنسی لیست قیمت ارزهای دیجیتال به صوت لحظه‌ای و تغییرات روزانه و هفتگی