رفع سیاهی زیر چشم با مواد طبیعی (درمان سیاهی زیر چشم با عسل، قهوه و …)

چگونگی رفع سیاهی زیر چشم با استفاده از مواد طبیعی

رفع سیاهی زیر چشم موضوعی است که اکثر افراد به دنبال آن هستند که چگونه می توانند این مشکل را رفع کنند. اما چرا این سیاهی زیر چشم رخ می‌ دهد؟ پوست زیر چشم ما حساس و همچنین بسیار نازک است بنابراین، آنها رگ‌ های خونی و خون موجود در آنها را در مقایسه با مکان‌ های دیگر به وضوح نشان می‌ دهند. به همین دلیل است که پوست زیر چشم ما تیره یا آبی به نظر می‌ رسد.

سیاهی زیر چشم برای اکثر خانم‌ ها آفت است و می‌ تواند مردان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. سیاهی زیر چشم به دلایل متعددی از کم خوابی، سبک زندگی استرس زا گرفته تا تغییرات هورمونی است. در صورت غفلت می‌ توانند دائمی شود. این همان چیزی است که به عنوان حلقه‌ های سیاه شناخته می‌ شود. در ادامه قصد داریم موثرترین راه‌ ها را برای رفع سیاهی چشم معرفی کنیم.

رفع سیاهی زیر چشم

رفع سیاهی زیر چشم با عسل

عسل یک راه حل عالی برای رفع سیاهی زیر چشم است که منبعی از آنتی اکسیدان‌ ها با خواص ضد باکتریایی و ضدالتهابی است. همچنین یکی از موادی است که می‌توان آن را با خیال راحت در ناحیه حساس پوست چشم اعمال کرد. خاصیت سفید کنندگی طبیعی عسل به محو کردن سیاهی زیر چشم کمک می‌ کند. عسل به عنوان طلای مایع شناخته می‌ شود و دارای خواص درمانی متعددی است. عسل به رشد سلول‌ های پوست کمک می‌ کند. به ساخت کلاژن کمک می‌ کند. عسل خام برای درمان سیاهی دور چشم بهترین است. دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین و آرامش ناحیه چشم کمک می‌ کند.

  • خواص سفید کنندگی طبیعی عسل می‌تواند به روشن شدن رنگ‌دانه های تیره کمک کند.
  • به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی بهترین عملکرد را دارد.
  • آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی موجود در عسل از پوست محافظت می‌کنند و به رفع سیاهی زیر چشم کمک می‌کنند.
  •  می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد، در نتیجه حلقه‌های سیاه را روشن کند.
  • تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، که حلقه‌های سیاه ناشی از افزایش سن را از بین می‌برد.

رفع سیاهی زیر چشم

چگونه حلقه‌ های تیره دور چشم را با پودر قهوه درمان کنیم؟

مردم عصر امروز همیشه مشغول و در حال حرکت هستند. آنها وقت ندارند برای خود وقت بگذارند و این نوع زندگی ناسالم منجر به حلقه‌های سیاه مزاحم می‌شود که نه تنها زنان بلکه مردان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. ممکن است از این واقعیت غافل باشید که قهوه فواید زیبایی پنهان زیادی دارد. کافئین جزء معجزه آسایی است که در قهوه یافت می‌شود و برای رفع سیاهی زیر چشم بسیار عالی است زیرا با باریک کردن رگ‌های خونی به بهبود گردش خون کمک می‌کند.

کافئین توانایی جذب آب انباشته شده را دارد و برای کاهش پف و تورم موجود در اطراف چشم حیاتی است. بنابراین پودر قهوه برای سیاهی دور چشم یک درمان ایده آل است و می‌توان از آن در ترکیب با سایر مواد طبیعی استفاده کرد که می‌توانید در خانه خود برای مقابله با سیاهی‌های سرسخت انجام دهید.

قهوه حاوی کافئین بوده که خاصیت ضدالتهابی دارد. خاصیت آنتی اکسیدانی قهوه اثر اشعه ماوراء بنفش و پیری را بر روی پوست‌های حساس کاهش می‌دهد. همچنین کافئین موجود در قهوه رگ‌های خونی را باریک می‌کند و گردش خون را در اطراف چشم شما تحریک می‌کند. کافئین آب را جذب می‌کند و پف زیر چشم شما را کاهش می‌دهد.

مالیدن مستقیم قهوه روی پوست به کاهش لکه‌های ناشی از آفتاب، قرمزی و خطوط ریز کمک می‌کند. تانن‌های موجود در قهوه دارای خواص روشن کنندگی پوست هستند که به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

گلاب برای رفع سیاهی زیر چشم

گلاب برای سیاهی زیر چشم! بله، درست شنیدید این یک نکته بسیار آسان و بدون دردسر برای رفع سیاهی زیر چشم در کمترین زمان است. گلاب برای حلقه‌های زیر چشم می‌تواند به راحتی با تمیز کردن و ماساژ دادن روی صورت برای داشتن پوستی شفاف‌ تر و شفاف‌ تر استفاده شود این یک داروی طبیعی و گیاهی بوده و در بازار موجود است.

مزایای استفاده از گلاب برای سیاهی دور چشم

چشم‌ها را تسکین می‌دهد

گلاب دارای موادی مانند ترپن‌ها و فلاونوئیدها است که نه تنها آنتی اکسیدان بلکه عوامل ضدالتهابی نیز هستند. همچنین به عنوان یک ضد افسردگی عالی عمل می‌کند و چشم‌ها را تسکین می‌دهد.

سوزش پوست

گلاب به راحتی مشکلاتی مانند قرمزی و تحریک پوست را در کمترین زمان درمان می‌کند. از عفونت و بثورات اطراف جلوگیری می‌کند و همچنین می‌تواند برای درمان اگزما موثر باشد.

از سلول‌های پوست اطراف چشم محافظت می‌کند و باعث کاهش پف و همچنین آسیب به سلول‌های پوست می‌شود.

عفونت‌ها را التیام می‌بخشد

با فرمول ضد باکتری خود به راحتی عفونت‌ها را التیام می‌بخشد که به نوبه خود رنگ پوست نزدیک چشم را یکنواخت می کند و حلقه‌های سیاه را کاهش می‌دهد.

رفع سیاهی زیر چشم

تکه‌های یخ برای رفع سیاهی زیر چشم

قرار دادن تکه‌های یخ زیر چشم به شما کمک می‌کند تا با حلقه‌های تیره مقابله کنید. برای انجام این درمان فقط به تکه‌های یخ و حوله نیاز دارید. مقداری یخ از سینی یخ بردارید و آن را در یک حوله تمیز یا پارچه تمیز قرار دهید. این حوله را روی ناحیه حلقه‌های تیره قرار دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند سپس آن را بردارید. به شما کمک می‌کند سیاهی و پف زیر چشم را کاهش دهید. این روند را هر روز یک بار در روز تکرار کنید.

خیار حاوی بسیاری از ویتامین‌ها برای رفع سیاهی زیر چشم

خیار حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6 و مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است که برای پوست بسیار مفید است. یکی از مؤثرترین مواد آرایشی برای مراقبت از چشم‌ها محسوب می‌شود. خیار دارای اثر ضدالتهابی است که به کاهش پف چشم و رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند. محتوای بالای آب موجود در خیار به آبرسانی پوست کمک می‌کند و دمای خنک آن باعث کاهش جریان خون به فضای اطراف چشم می‌شود.

رفع سیاهی زیر چشم

قرص‌ برای رفع سیاهی دور چشم

همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا علت اصلی سیاهی زیر چشم را پیدا کنید. ممکن است شرایطی مانند کم‌کاری تیروئید، کم‌آبی بیش از حد، سوءتغذیه، عوارض کبدی و … وجود داشته باشد که به‌صورت سیاهی دور چشم خود را نشان می‌دهند که ممکن است شما از آن بی‌اطلاع باشید. پزشکان همچنین پیشنهاد می‌کنند که عادات غذایی‌تان را اصلاح کنید، همراه با مکمل‌های غذایی مانند ویتامین‌ها، یا تغییر عملکرد تیروئید با مکمل‌های تیروکسین مناسب، به‌طور طبیعی از شر سیاهی دور چشم خلاص شوید.

رفع سیاهی زیر چشم

لیزر درمانی مؤثرترین درمان برای رفع سیاهی زیر چشم

لیزر درمانی فقط مختص دایره‌ های تیره است و روی رنگ‌ های پوست بسیار خوب عمل می‌ کند. ثابت شده است که لیزر درمانی مؤثرترین درمان برای رفع سیاهی زیر چشم است. لیزرها را می‌ توان به دو دسته تقسیم کرد: لیزر های غیر ساینده و لیزرهای ساینده.

حلقه‌های تیره دور چشم را می‌توان بر اساس شدت آنها طبقه‌ بندی کرد که به انتخاب درمان مناسب که بر اساس ظاهر آنها طبقه‌بندی می‌شود، کمک می‌کند. نوع خاصی از لیزر برای انواع خاصی از حلقه‌های تیره مناسب است و استفاده صحیح از لیزر با شناسایی حلقه‌ های تیره شما برای بهترین نتیجه مفید خواهد بود.

لیزر دایود

لیزر دایود نسبتاً کمتر تهاجمی است و گفته می‌شود که کمترین عوارض جانبی را دارد. بر اساس طول موج، ویژگی‌های پالس و نور تابشی این لیزر، دایره‌های تیره را با همگرا کردن نورهای با قدرت بالا یا کم در ناحیه خاص درمان می‌کند.

لیزر دی‌اکسیدکربن

این روش به رشد کلاژن کمک می‌کند و در نتیجه پوست زیر چشم را سفت می‌کند و برای ازبین‌بردن حلقه‌های تیره رنگ‌دانه سودمند است، عوارض جانبی کمی دارد و به‌ندرت باعث ایجاد تاول و اسکار دائمی می‌شود. این روش گسترده که از لیزر پرانرژی استفاده می‌کند می‌تواند باعث تورم و احساس سوزش شود که بیش از 3 روز طول می‌کشد. درحالی‌که روش ملایم‌تر با Co2 کم‌توان ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشد اما می‌تواند کمتر مؤثر باشد.

لیزر فرکشنال

روشی که در آن نواحی میکروسکوپی پوست با گرما آسیب می‌بینند تا فرآیند تولید کلاژن تقویت شود، که یک فرآیند طبیعی است که در آن بدن سعی می‌کند آسیب را بپوشاند. ازاین‌رو، این روش دقیق است و بافت‌های اطراف را بدون آسیب باقی می‌گذارد. زمان بهبودی حداقل و با خطرات کم است. این روش برای پیگمانتاسیون پوست بیشتر در بیماران ملاسما مناسب است. با جوانسازی کلاژن، لیزرهای فرکشنال به پوشاندن وریدهای نزدیک ناحیه چشم کمک می‌کند و به مبارزه با حلقه‌های سیاه عروق کمک می‌کند. لیزر رنگی پالس:

این روش غیر سایشی با تمرکز و کوچک کردن رگ‌های خونی و کاهش علائم مایل به آبی که روی پوست ظاهر می‌شود، به اصلاح حلقه‌های سیاه عروق کمک می‌کند. عوارض جانبی مانند قرمزی و کبودی ممکن است پس از عمل مشاهده شود، اما زمان بهبودی ممکن است فقط برای چند ساعت باشد. پیگمانتاسیون تیره ممکن است در پنج جلسه به طور کامل درمان شود.

لیزرهای کیو سوئیچ

حلقه‌های تیره ناشی از هایپرپیگمانتاسیون را می‌توان به طور موثر با این روش درمان کرد. هم از گرما و هم از نور برای تمرکز بر روی یک منطقه خاص استفاده می‌شود تا به آن آسیب برساند و نواحی اطراف را تحت تأثیر قرار ندهد. قرمزی، همراه با خارش، ممکن است برای چند روز ادامه داشته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

روش های بوتاکس خانگی دور چشم با مواد طبیعی و درباره مزایا و معایب آن دلایل تیرگی دور و زیر چشم + روش های درمان ویژه و طبیعی آن لیفت چشم بدون جراحی با روش های مختلف + مزایا و هزینه ها ماسک های رفع سیاهی دور چشم (با مواد طبیعی، میوه، ادویه و …) تزریق فیلر زیر چشم چیست؟ هدف، مراحل، شرایط و مزایای انجام این روش دلایل ایجاد پف زیر چشم و روش های درمان به صورت طبیعی تزریق فیلر زیر چشم | مزایا، عوارض، هزینه ها و نحوه انجام آن سیاهی دور چشم؛ علل سیاهی دور چشم، درمان های مختلف برای رفع سیاهی دور چشم تیرگی زیر چشم و راه ها و روش های موثر درمان آن درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن