آبرسانی به پوست (روش های مختلف آبرسانی به پوست)

روش های متنوع آبرسانی به پوست

خشکی پوست، یکی از مشکلات پوستی است که اغلب افراد به آن دچار هستند .یکی از راه های شاداب کردن پوست و برطرف کردن خشکی آن آبرسانی به پوست است .بدن منظور که خشکی پوست شما رفع و طراوت و شادابی به پوست شما بازگردد .

امروزه اکثر افراد به جوانی و زیبایی پوستشان بیشتر از قبل اهمیت می‌ دهند. و یکی از کاربردی ترین روش ها برای شادابی پوست آبرسانی به پوست است .آبرسانی برای هیچ گروه سنی ضرر ندارد منتها با توجه به نوع پوست و سن روش های متفاوتی دارد .همچنین آبرسانی موجب ترمیم ،لایه برداری ،جرم گیری ،پاک سازی نیز میشود .

کسانی که دارای پوست خشک و و نرمال هستند حتما باید از آبرسان استفاده کنند .

استفاده از کرم های آبرسان

استفاده از کرم آبرسان موجب تقویت پوست شده و همچنین با تحریک کلاژن سازی و الاستین موجب جلوگیری و درمان چروک های پوستی نیز می‌ شود و موجب جوانسازی  و رطوبت پوست می‌ شود.

همچنین کرم های آبرسان با وجود عناصری نظیر ؛ اسید هیالورونیک ،گلیسیرین ،سوربیتول  ،روپیلن گلیکول  ،اسید لاکتیک و ….باعث جذب رطوبت آب شده و موجب نرمی و طراوت پوست می‌ شود یعنی همزمان را جذب آب نرمی و طراوت نیز ایجاد می‌ کند .

آبرسانی به پوست

رده سنی مناسب برای آبرسانی به پوست

بهترین سن برای آبرسانی به پوست ز ۲۰ به بالاست زیرا به مرور زمان پوست شما چروک می‌شود مخصوصا افرادی که پوستی خشک دارند اما با آبرسانی به پوست از آین عمل جلوگیری می‌شود. علاوه بر کرم های آبرسان روش هایی مانند مزوتراپی هستند که موجب آبرسانی به پوست می‌شوند.

آبرسان و مرطوب کننده

در ابتدا شما باید میزان خشکی پوست را تشخیص و سپس از این مواد استفاده کنید .آبرسان ها صرفا برای اینکه آب از دست رفته پوست را تامین کنند مورد استفاده قرار می‌ گیرند

اما مرطوب کننده ها  که هم دارای روغن و هم چربی هستند برای افرادی که پوست بسیار خشکی دارند مورد استفاده قرار می‌ گیرد به عنوان مثال برای پوسته شدن دور لب یا خشکی زیاد پوست .

پس وظیفه اصلی آبرسان، جذب آب مورد نیاز پوست  و وظیفه مرطوب کننده  ،حفظ رطوبت پوست است اما بهتر است افرادی که پوست های خشکی دارند از آبرسان استفاده نکنند و از مواد قوی تر مانند مرطوب کننده استفاده کنند.

مقایسه

هم مرطوب کننده و هم آبرسان هر دو خاصیت آبرسانی به پوست دارند .

دلایل و عوامل کم آبی پوست

  • عوامل زیادی در این امر تاثیر گذار هستند. که چند مورد از آن‌ ها به قرار زیر است .
  • عدم استفاده از صد آفتاب و کرم های مناسب
  • شست و شوی صورت با آب گرم و داغ
  • تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
  • استرس و اضطراب
  • عدم استفاده از مرطوب کننده در صورت که پوست چربی داشته باشید
  • استفاده از شوینده هایی که مناسب پوست شما نیستند
  • عدم نوشیدن آب کافی

روش هایی برای آبرسانی به پوست

  • به صورت مکرر و زیاد آب بنوشید (بهترین و آسان ترین راه آبرسانی به پوست از درون است)
  • بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کنید
  • حفاظت از پوست با اس پی اف
  • اسید های چرب مونند امگا ۳ و ویتامین ای مصرف کنید
  • لوازم آرایشی و بهداشتی که مناسب نوع پوستتان است استفاده کنید
  • روغن زیتون (سرشاز از اسید های چرب و آنتی اکسیدان است و باعث آبرسانی و سالم ماندن پوست می‌ شود)
  • کرم های مرطوب کننده و آبرسان
  • صابون ها و مداد شوینده ملایم و مناسب نوع پوست
  • استفاده از آب ولرم هم برای شست و شوی صورت و هم هنگام حمام (آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می‌ برد)
  •  استفاده از دستگاه بخور برای آبرسانی به پوست
  • لایه برداری کنید
  • از ماسک های مرطوب کنند و آبرسان پوست استفاده کنید .

آبرسانی به پوست

روش های پزشکی

آبرسانی به پوست یکی از راه هایی است که برای رفع خشکی پوست و محافظت از آن استفاده می‌ شود. در آبرسانی به پوست از راه بیرونی به پوست رطوبت رسانده می‌ شود و سلول های لایه شاخی و تورژسانس افزایش پیدا می‌ کند و سلول های پوست ورم می‌ کنند و پوست شاداب تر می‌ شود

اما در برخی از موارد درمان های خانگی و استفاده از کرم ها پاسخ گو نیست که در این صورت باید با استفاده از درمان های پزشکی پوست خود را درمان کنیم

در صورتی که پوستتان دچار قرمزی ،پوسته های سفید ،خارش ،التهاب  و از این قبیل مشکلات شد به پزشک مراجعه کنید .

روش های درمانی

میکرودرم آبریژن

ابن روش پوست را تمیز ،لایه برداری و آبرسانی می‌ کند. همچنین آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی پوست نیز تامین می‌ شود. و چین و چروک های پوست را نیز درمان می‌ کند، رنگ بافت پوست را بهبود می‌ بخشد لکه های تیره پوست را کاهش می‌دهد.

هیدرودرمی

در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص آب و اکسیژن پر فشار به پوست پاشیده شده و موجب لایه برداری و آبرسانی قسمت های زیرین پوستی می‌ شود همچنین باعث از بین رفتن سلول های مرده ،مواد آلوده پوست نیز می‌ شود و پوست را تمیز می‌ کند. همچنین با استفاده از مکنده خود پوست را تحریک به خون رسانی می‌ کند.

فیشیال

این روش برای کسانی که پوستی متراکم و کم آب با منافذ بلز دارند بسیار مناسب است

فواید آبرسانی

آبرسانی به پوست باعث افزایش خاصیت الاستیسیته و کشسانی پوست است که باعث از بین رفتن چین و چروک های ریز پوست می‌ شود. همچنین باعث از بین رفتن چربی های اضافی پوست می‌ شود و بو افزایش  رطوبت مانع از زدن جوش و آکنه میشود .و در درمان بسیاری از مشکلات پوستی بسیار موثر است و همچنین پوست را زیبا تر ،شاداب تر و جوان تر نشان می‌ داد.

مطالب مشابه را ببینید!

درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست مراقبت از ناخن؛ روش های خانگی تقویت ناخن و مراقبت از ناخن ها ماسک مو بعد از حمام؛ دلیل استفاده از ماسک و نکات خرید سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه رفع سفیدی مو؛ روش های کنترل و درمان سفید شدن موها در زنان و مردان روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض