“کاشت مو سوپر ترکیبی” و مزایا و معایبی که دارد + مراقبت ها و نکات مهم

کاشت مو سوپر ترکیبی یکی از متداول ترین و امروزی ترین روش ها به جهت افزایش تراکم و رفع مشکل طاسی است که توسط پزشکان و متخصصین این حوزه ابداع شده و به زعم خود یک سری مزیت های مهم و اساسی دارد. در صورتی که مایل به درمان مشکل کم مویی و طاسی هستید، احتمالا تاکنون جستجوی زیادی در اینترنت، مقالات و… داشته و به دنبال یک کلینیک معتبر در زمینه ارائه خدمات کاشت مو سوپر ترکیبی هستید.

البته که در ادامه قصد داریم کمی بیشتر و مفصل تر در مورد این تکنیک درمانی صحبت کنیم و اشاره ای داشته باشیم به مزایا و معایب آن. شرایط مختلفی می تواند در سنین جوانی تا میانسالی موجب ریختن موی سر شود. از جمله این عوامل می تواند به استرس، مشکلات ژنتیکی، بیماری ها، تغذیه نامناسب، ارث بری و… اشاره کرد.

کاشت مو سوپر ترکیبی چیست؟

باتوجه به این که شرایط کاشت و ترمیم موی سر برای افراد متفاوت است. در یک روش خاص، پزشکان این امکان را فراهم آورده اند که با بهره گیری همزمان دو روس FUT و SUT امکان برداشت گرافت از بخش های دیگر بدن مانند سینه، ناحیه ریش و… امکانپذیر باشد. بر مبنای این کار، اصولا افرادی که طاسی زیادی دارند و دیگر پزشکان آن ها را از کاشت مو نا امید کرده باشند بهترین نتیجه را می گیرند.

کاشت مو سوپر ترکیبی به فرد امکان برداشت تا 5 هزار گرافت مو در هر جلسه را می دهد. در غیر این صورت دیگر روش ها به مراتب ضعیف تر عمل می کنند و یا در برخی افراد به طورکلی قابلیت اجرایی ندارند. انتظار می رود که در صورت اجرای درست کاشت مو سوپر ترکیبی، در انتها فرد به موهایی طبیعی با تراکم و ضخامت مناسب دست یابد. (بخصوص بیمارانی که الگوی طاسی درجه ششم و هفتم دارند، این روش درمان می تواند کارساز باشد)

کاشت مو سوپر ترکیبی

مزایای کاشت مو سوپر ترکیبی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که روش های کاشت مو را از هم متمایز می سازد، امکان پیوند در هر جلسه خواهد بود. همان طور که اشاره کردیم، کاشت مو سوپر ترکیبی بر مبنای ترکیب دو روش خلق شده است، در نتیجه می توان نرخ بالایی کاشت را در هر جلسه در این روش حتی در افراد طاس انجام داد. در واقع این راهکارمناسب ترین و ایده آل ترین شرایط برای کسانی است که مایل هستند با هزینه اقتصادی و در مدت زمان کم به تراکم مناسبی از مو برسند. همان طور که اشاره شد امکان پیوند تا 5 هزار گرافت در هر جلسه، البته وابسته به شرایط بانک مو دارد.

در این روش درد خاصی احساس نمی شود، مگر این که فرد شرایط فیزیکی خاصی داشته باشد و حجم پیوند مو برای هر کسی ایده آل است.

معایب این روش

البته این روش در کنار امتیازات، یک سری معایب هم دارد. از جمله آن ها می توان به دوره نقاهت طولانی تر و باقی ماندن جای زخم اشاره نمود. البته همواره با کاشت تعدادی گرافت مو سعی می شود که بافت زخم از دید راس خارج شود که در این صورت هیچ اثری از آن در شرایطی که مو رشد می کند باقی نخواهد ماند. ضمن این که در برخی موارد نیز احساس درد در پوست سربه وجود خواهد آمد و گاهی نیز بی حسی گریبان فرد را می گیرد.

نحوه انجام کاشت موی سوپر ترکیبی

در این روش و در جلسه کاشت، پزشک با دقت خط رویش مو را مشخص خواهد کرد. این مرحله باید با حساسیت ویژه و دقت فوق العاده بالایی انجام پذیرد. همین طور خط برداشت نواری نیز تعیین می گردد. وضعیت بانک مو از جهت برداشت و کاشت گرافت ها و کیفیت و میزان تراکم گرافت ها و ضخامت ریشه ها به درستی کنترل می گردد.

در مرحله بعد نواحی که قرار است از آن ها برداشت انجام شود به همراه نواحی کاشت به صورت کامل ضدعفونی و در نهایت بی حس می شوند. این کار بدون انجام بیهوشی انجام خواهد شد و فرد در شرایط مطلوب است. برداشت نواری از بانک مو با دقت فوق العاده ای انجام گردیده و هر چه پزشک در این زمینه با تجربه تر، حرفه ای تر و متخصص تر باشد، به طبع آن را به شکل درست تری انجام می دهد و نتیجه نهایی چند برابر بهتر خواهد بود. کاشت مو سوپر ترکیبی باید به شکلی انجام گردد که به فولیکول های رشد مو آسیبی وارد نشود. با اتمام مرحله برداشت، ناحیه مورد نظر بخیه می خورد. با استفاده از میکروسکوپ های قدرتمند پزشکی، جداسازی فولیکول ها از روی نوار شروع می شود. این فولیکول ها تا زمانی که قرار است کاشت شوند در یک محلول با دما و شرایط خاص نگه داری می شوند.

بعد از آن و با کمک تیم کاشت مو، هر فولیکول به صورت جداگانه توسط سوزن هایی مخصوص در ناحیه دریافت کاشت می شود. در جلسه اصلی کاشت نخست برداشت نواری بر مبنای FUT انجام شده و سپس بر اساس نظر پزشک همان روز یا در آینده، از روش کاشت SUT استفاده می گردد.

نکات کلیدی

معمولا پیش از این که از این روش کاشت مو استفاده کنید، پزشک متخصص یک سری پیش نیازها برای شما شرح می دهد که لازم است آن ها را با دقت بالایی انجام دهید. در درجه اول لازم است که موهای سر تا حدود دو میلیمتر کوتاه شده و در روز جراحی به خوبی موها شستشو داده شود. این کار را با استفاده از شامپوهای ضد حساسیت و ملایم یا شامپو بچه انجام دهید. حتما باید در هنگام انجام این روش کاشت، پوست سر شما تمیز و عاری از چربی های اضافه باشد.

البته که در روش کاشت مو سوپر ترکیبی لازم نیست که معده فرد خالی باشد. در واقع او می تواند پس از صرف هر وعده غذایی برای جراحی مراجعه کند.

ضمن این که در روز مراجعه باید شرایط نرمالی داشته و لباس های بدون یقه بپوشد. خواب کافی و عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون و عدم مصرف نوشیدنی های الکلی نیز عموما از جمله مهم ترین و کلیدی ترین پیش نیازهایی است که فرد در انجام کاشت مو سوپر ترکیبی یا هر روش دیگر کاشت مو آن ها را رعایت نماید.

کاشت مو سوپر ترکیبی

مراقبت های پس از کاشت

بعد از این که کاشت موی شما انجام شد، به هیچ عنوان نباید به سر شما ضربه ای وارد شود. در صورتی که احساس درد یا کرختی پوست سر می کنید، می توانید این مورد را با پزشک در میان گذاشته تا برای شما داروی ضد حساسیت تجویز کند. از طرفی حتما باید میزان مصرف مایعات خود را بالا برده و پس از سه روز می توانید شستشوی سر خود را شروع کنید. برای این کار ضروری است که حتما از لوسیون ها و شامپوهایی که پزشک تجویز کرده است استفاده فرمایید.

در نهایت و در هفت روز اول بعد از جراحی نباید فعالیت های ورزشی داشته و حتی از انجام مراقبت جنسی نیز خودداری گردد. استفاده از هرگونه فرآورده های دارویی غیرمجاز نیز می تواند در روش رشد موی شما اختلال ایجاد کند. از انجام فعالیت های بدنی سنگین تا 15 روز خودداری نموده و کوتاه کردن و رنگ کردن موها کاملا ممنوع می باشد. مصرف الکل و سیگار نیز در دوره 16 تا 30 روز پس از کاشت مو سوپر ترکیبی نیز بهتر است کنترل شود. اما می توان آن را به روزی دو الی سه نخ سیگار محدود کرد.

مطالب مشابه را ببینید!

کاشت مو پی آر پی؛ نحوه انجام، مزایا و معایب و شرایط انجام کاشت مو به این روش کاشت مو در زنان | مراحل کاشت مو برای خانم ها و عوارضی که دارد روش کاشت مو Super Fue Plus + مراحل انجام، عوارض و مزایای آن بانک مو یا گرافت مو چیست؟ (بررسی کاربرد و استفاده آن در کاشت مو) تغذیه بعد از کاشت مو و مواد غذایی که پس از کاشت مو می توان مصرف کرد کاشت مو به روش SUPER FUE | مراحل و مزایای انجام این روش آیا کاشت مو درد دارد؟ درمان درد و مراقبت های پس از کاشت مو کاشت مو با روش BHT + مراحل انجام آن و مزایای و معایبی که دارد رابطه جنسی پس از کاشت مو باعث ریزش موها می شود؟ روش کاشت مو SUT | اطلاعات ضروری در مورد روش اس یو تی با مزایا و معایب آن