چگونه لاغری سریع و ایمن داشته باشیم

جراحی‌هایی از جمله اسلیو معده جزء آن دسته از عمل‌هایی است که طی یک تا دو سال کاهش وزن چشمگیری خواهید داشت.

شاید تبلیغات و داروهای زیادی دیده‌اید یا راجع به آنها شنیده‌اید که در کمترین زمان منجر به لاغری می‌شود، به این نکته توجه داشته باشید که راهکارهایی که به شما پیشنهاد می‌شود، حتما مبنای علمی‌ داشته و توسط پزشک فوق تخصص جراحی لاغری تایید شده باشد تا دچار عوارض ناشی از مصرف آنها نشوید.

معمولا اولین و بهترین راهکاری که به افرادی قصد لاغری دارند پیشنهاد می‌شود انجام تمرینات ورزشی منظم و داشتن رژیم غذایی سالم است.

گاهی برخی از افراد با وجود رعایت این موارد موفق به کاهش وزن نمی‌شوند و به دلیل چاقی، عوارض جدی از جمله فشار خون بالا، دیابت و… را تجربه می‌کنند.

در این مواقع باید برای لاغری سریع و ایمن به فوق تخصص جراحی لاغری در کلینیک لاغری البرز سرجری مراجعه کنید تا بسته به شرایط شما بهترین عمل جراحی را به شما پیشنهاد دهد.

اما، قبل از هر چیز بهتر است روش‌های ساده و ابتدایی را برای لاغری سریع و ایمن در نظر داشته باشید، به همین منظور در این مقاله چند نکته کلیدی را برای کاهش وزن آورده‌ایم.

کلینیک جراحی چاقی البرز

  1. صبحانه را برای لاغری سریع و ایمن از وعده غذایی حذف نکنید

نخوردن صبحانه کمکی به کاهش وزن نمی‌کند. در صورت حذف این وعده، مواد مغذی مورد نیاز به بدن نمی‌رسد و در طول روز میل بیشتری به خوردن میان وعده دارید؛ چرا که احساس گرسنگی می‌کنید.

  1. باید وعده‌های غذایی را به صورت منظم میل کنید

باید هر وعده غذایی را در ساعت مشخصی میل کنید؛ چرا که دقت به این نکته به سوزاندن کالری با سرعت بیشتری کمک می‌کند. علاوه بر این شما دیگر وسوسه خوردن میان وعده‌های غذایی سرشار از قند و چربی را نخواهید داشت.

  1. از مصرف میوه و سبزیجات غافل نشوید

میوه‌ها و سبزیجات جزء مواد غذایی کم کالری و کم چربی بوده و همچنین سرشار از فیبر است. علاوه بر این با مصرف میوه و سبزیجات مقداری زیادی ویتامین و مواد معدنی به بدن خود می‌رسانید.

  1. فعالیت بیشتری داشته باشید

فعال بودن یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید برای لاغری سریع و ایمن در نظر داشته باشید. انجام تمرینات ورزشی علاوه بر اینکه فواید زیادی برای سلامتی شما دارد، به سوزاندن کالری‌های اضافی که نمی‌توانید از رژیم غذایی خود حذف کنید، کمک می‌کند.

بهتر است فعالیتی را برای کاهش وزن انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید و باید در برنامه روزانه خود نیز قرار دهید.

  1. مقدار زیادی آب بنوشید

گاهی اوقات افراد می‌توانند با نوشیدن آب کافی در طی روز جلوی پرخوری را بگیرند. در واقع برخی از مواقع شما نیاز به نوشیدن آب دارید تا خوردن میان وعده‌های پرکالری. با نوشیدن یک لیوان آب می‌توانید از وسوسه مصرف غذاهای پرکالری جلوگیری کنید.

جراحی لاغری در کرج

  1. غذاهای با فیبر بالا بخورید

غذاهای حاوی مقدار زیادی فیبر به شما کمک می‌کند تا احساس سیری داشته باشید، که قطعا برای لاغری سریع و ایمن بسیار عالی است.

فیبر تنها در غذاهای گیاهی مانند میوه و سبزیجات، نان سبوس‌دار، جو دو سر، برنج قهوه‌ای، ماکارونی، لوبیا، نخود و عدس وجود دارد. حتما هر یک از این موارد را در صورت امکان در وعده‌های غذایی خود جای دهید.

  1. توضیحات هر مواد غذایی را بخوانید

اینکه توضیحات هر مواد غذایی را بخوانید به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های سالم‌تری را برای لاغری سریع و ایمن انتخاب کنید.

در واقع در توضیحات هر محصول کاملا ذکر شده که به چه میزان کالری و قند دارد و با توجه به آن اعداد و ارقام آیا مناسب شما هست یا خیر.

  1. از بشقاب کوچکتر استفاده کنید

انتخاب بشقاب کوچکتر به شما در مصرف کمتر هر وعده کمک نمی‌کند. در واقع انتخاب این موارد به شما کمک می‌کند تا به تدریج با خوردن غذا به همان میزان کم احساس سیری داشته باشید.

این نکته را در نظر داشته باشید که حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا سیگنال معده به مغز برسد که سیر است؛ بنابراین شما باید به آرامی غذا میل کنید و قبل از اینکه احساس سیری داشته باشید، غذا خوردن خود را متوقف کنید.

  1. هیچ غذایی را برای خود ممنوع نکنید

نیازی نیست که برای لاغری سریع و ایمن برخی از غذاها از برنامه روزانه خود حذف کنید، به خصوص به آنهایی که علاقمند هستید.

ممنوع کردن غذا تنها سبب می‌شود که هوس بیشتری برای خوردن آنها داشته باشید. تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان کالری دریافتی شما بیش از حد نرمال نباشد. تنها باید کنترل بر میزان کالری که در طی روز مصرف می‌کنید، داشته باشید.

اسلیو معده در کرج

  1. از مصرف الکل خودداری کنید

مصرف یک لیوان الکل می‌تواند به اندازه یک تکه شکلات بزرگ کالری داشته باشد. با گذشت زمان مصرف بیش از اندازه الکل می‌تواند باعث افزایش وزن شود. در نتیجه باید برای کاهش وزن سریع و ایمن به مصرف الکل توجه داشته باشید تا بیش از حد مصرف کنید.

  1. برای مصرف هر وعده غذایی برنامه ریزی داشته باشید

سعی کنید هر هفته برای هر وعده غذایی صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌های خود طی هفته جهت لاغری سریع و ایمن برنامه ریزی کنید. اگر برنامه ریزی داشته باشید، بر میزان کالری مصرفی روزانه کنترل خواهید داشت.

مطالب مشابه را ببینید!

ترکیب قهوه و دارچین برای لاغری؛ تاثیر قهوه و دارچین بر کاهش وزن همه چیز در مورد عمل لاغری و جراحی های کاهش وزن رژیم کانادایی برای کاهش وزن و لاغری سریع (برنامه این رژیم برای تناسب اندام) روش های کاهش وزن موثر (بهترین روش های لاغری) راههای کاهش وزن سریع؛ چگونه خیلی سریع وزن کم کنیم؟ مزیت های تردمیل؛ تردمیل چه تأثیری بر تناسب اندام و کاهش وزن دارد؟ عمل بای پس معده برای لاغری (مزایا و معایب عمل کوچک کردن معده) لاغری سریع شکم و پهلو با ترفند های چربی سوز ورزش لاغری ران پا و بغل ران؛ چگونه ران پای خود را لاغر کنیم؟ چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟؛ عادات غذایی برای کوچک کردن شکم