سخن بزرگان در مورد قانون و عدالت با جملات و عکس نوشته در مورد حق و حقوق

جملات زیبا در مورد قانون، عدل و عدالت را در این بخش روزانه گردآوری کرده ایم. این سخنان و جملات زیبا از بزرگان در مورد حفظ قانون و رعایت عدالت (حفظ حق و حقوق) می باشد با ما همراه باشید.

سخن و جملات بزرگان در مورد قانون و عدالت

کسی که میان دو نفری که از او خواسته¬اند، میانشان قضاوت کند، قضاوت نماید و بین آن دو به حقّ (و عدالت) قضاوت نکند، لعنت خدا بر او باد. حضرت محمد (ص)

***

پادشاه عادلی که فروتن است سایه‌ی‌ خدا در زمین است (زیرا)‌ فرد ضعیف به او پناهنده می‌شود و مظلوم (‌هم) به وسیله‌ی او یاری می‌شود. حضرت محمد (ص)

***

کسی نزد خدا، از رهبری بهتر نیست که اگر حرف بزند، راست بگوید و اگر قضاوت نماید، عدل را رعایت می‌کند. حضرت محمد (ص)

***

 ایمان بنده‌ای کامل نمی‌شود تا این که سه خصلت در او باشد: انفاق در حال تنگدستی و انصاف از طرف خود (در هر حالی) و سلام کردن (ابتداء‌ کردن به سلام. حضرت محمد (ص)

***

سخن بزرگان در مورد قانون و عدالت

سه چیز از حقائق ایمان است: انفاق در حال تنگدستی و انصاف داشتن (در هر حالی ولو به ضرر باشد) و یاد دادن علم به کسی که به دنبال علم است. حضرت محمد (ص)

***

سخنان مذهبی در مورد عدالت افراد

زمانی که مردی دو زن داشته باشد، و میان آنها به عدالت رفتار نکند، روز قیامت، یک بخش آن افتاده است. (‌یعنی دین او ناقص خواهد بود. حضرت محمد (ص)

***

یک دعا به طور پنهانی، با هفتاد دعا در آشکار (جمع دیگران) برابری می‌کند. (زیرا دعای پنهانی به اخلاص نزدیک‌تر است. حضرت محمد (ص)

***

سخن بزرگان در مورد قانون و عدالت

سه گروه هستند که دعایشان رد نمی‌شود: کسی که فراوان، خدا را یاد می‌کند و مظلوم و پیشوای عادل. حضرت محمد (ص)

***

 کسی نمی‌میرد، مگر این که (باید) ‌به خداوند، گمان خوب داشته باشد. (یعنی خداوند در بعد از مرگ، با عدالت کامل، رفتار می‌کند. حضرت محمد (ص)

***

بزرگ‌ترین گناه، بدگمانی نسبت به خداوند است. (‌که مثلاً در عدالت و بزرگی و قدرت و …. خداوند بدگمان باشد. حضرت محمد (ص)

***

سخن بزرگان در مورد قانون و عدالت

زمین از ظلم و دشمنی پر می‌شود و سپس مردی از خاندان من خارج شده و زمین را از عدل و انصاف پر می‌کند همان طوری که از ظلم و دشمنی پر شده بود. حضرت محمد (ص)

***

جملات مذهبی در مورد قانون

یک ساعت عدالت، از یک سال عبادت بهتر است. (زیرا بی‌عدالتی، فضای نا امنی را به وجود می‌آورد به طوری که تعدادی از مردم نسبت به تمام چیزها حتّی عبادت خداوند هم به شک می‌افتند. حضرت محمد (ص)

***

 عدالت خوب است ولی (اگر) در فرمانداران (و حاکمان) باشد، نیکوتر است. (زیرا عدالت از طرف حاکمان برجسته است و مورد توجّه مردم می‌باشد. حضرت محمد (ص)

***

سخن بزرگان در مورد قانون و عدالت

خوش به حال کسی که نادانی را رها کرده (به دنبال) برتری (به واسطه‌ی کسب علم است) و به عدالت رفتار می‌کند. حضرت محمد (ص)

***

هر کسی که مورد حساب قرار گیرد، عذاب می‌شود. (‌ترازوی عدالت خداوند الهی به گونه‌ای است که ریزترین اعمال را هم حساب می‌کند، پس افراد کمی هستند که در حساب قرار گرفته و بدون عذاب خارج شوند. حضرت محمد (ص)

***

نام عدل هم نمی دانستند اگر این بی عدالتی ها نمی بود. هراکلیت

***

اراده محکم و متین که بخواهد به هر کس آنچه سزاوار اوست بدهد، عدالت نام دارد. اولپن

***

سخن بزرگان در مورد قانون و عدالت

وقتی انسان ببری را بکشد، نامش را تمرین مردانگی می گذارند. ولی وقتی ببری انسان را بدرد، نام این کار را توحش و آدمخواری می نهند؛ تفاوت جنایت و عدالت هم در قاموس بشر از این بیشتر نیست. جرج برنارد شاو

***

گاهی صدای پول، فریاد عدل را می کُشد. مثل یوگسلاوی

***

عدالت قابل تربیت [ برای منافع خودمان ] نیست. هر کاری که انجام دهیم نتیجه آن را می بینیم و خطاهایی که از ما سر می زند تازیانه ای را به وجود می آورد که با آن مجازات می شویم. ویلیام شکسپیر

***

متن زیبا در مورد قاون و عدالت

جنگ چنان بی عدالتی ای است که همه ی آنهایی که آن را به راه می اندازند، می بایست صدای وجدان را در درون خود خفه کرده باشند. لئو نیکولایویچ تولستوی

***

به گونه ای زندگی کنید که وقتی فرزندانتان به یاد عدالت، صداقت و مهربانی می افتند، شما در نظرشان جلوه گر شوید. جکسون براون

***

آزادی مستلزم مساوات است؛ در برابر قانون، همه یکسان هستیم. محمد خیابانی

***

سخن بزرگان در مورد قانون و عدالت

بدی را با عدالت پاسخ دهید، مهربانی را با مهربانی. کنفوسیوس

***

تا زمانی که توده مردم برای بهبود حال یکدیگر احساس مسئولیت نکنند، عدالت اجتماعی تحقق نمی یابد. هلن کلر

***

عادل باش و هراسی به دل راه نده. ویلیام شکسپیر

***

کامل ترین نوع بی عدالتی آن است که عادل به نظر برسیم، در حالی که عادل نیستیم. افلاطون

***

عدالت انتظار پاداش ندارد، بلکه خود عمل دارای زیبایی و سرور است. موریس مترلینگ

***

چون مردم کمتر متوجه سعادت هستند، بدبختی ها بیشتر نمایان است. [ آنها ] ستم و ستمگری را عادی فرض می کنند و سعادت و عدالت را جزء اتفاقات می پندارند. موریس مترلینگ

***

 بیشتر مردم عدالت را از آن جهت دوست دارند که می ترسند روزی به آنها ستم شود. لارشفوکولد

***

به دست گرفتن مال خود و انجام وظیفه‌ی خویش، عین دادگری است. افلاطون

***

انسانی که با اجتماع تکامل پیدا کرده باشد، از همه جانوران بهتر است و اگر بدون قانون و عدالت زندگی کند، خطرناکترین جانور است. ارسطو

مطالب مشابه را ببینید!

متن درباره جایگاه و مقام + جملات و سخنان بزرگان در مورد مقاوم افراد متن در مورد قدرت + جملات و سخنان فلسفی بزرگان در مورد توان و قدرت متن در مورد شرمساری + جملات و سخنان زیبا در مورد شرمندگی و شرمسار شدن متن در مورد دنیا + جملات و سخنان فلسفی بزرگان در مورد جهان متن در مورد مردم + سخنان و جملات با مفهومی بزرگان در مورد مردم متن در مورد زیبایی + جملات و سخنان بزرگان در مورد زیبایی درون و ظاهری جملات دکتر هلاکویی + متن و سخنان آموزنده دکتر فرهنگ هلاکویی به همراه عکس نوشته سخنان بزرگان در مورد ماه رمضان؛ متن و احادیث زیبا درباره روزه داری جملاتی از نویسندگان بزرگ روسی؛ سخنان ارزشمند و با معنی از 6 نویسنده سخنان امام علی (ع) درباره زندگی؛ جملات ناب آموزنده مذهبی حضرت علی