متن در مورد گرفتن حق خود و دیگران و جملات درباره تلاش برای احقاق حق

متن و جملات در مورد گرفتن حق

در این بخش متن های زیبا و سخنان خاص در مورد گرفتن حق خود و دیگران و جملاتی در مورد تلاش برای احقاق حق را گردآوری کرده ایم.

مهم نیست طرف مقابل شما کیست و تا چه میزان ابهت دارد، همین که حق با شماست و می خواهید حق خویشتن را بگیرید، بایستی هر چه سریعتر دست به کار شوید و برای داشتن حق خویش جانانه خود را وارد آوردگاه نبرد سازید و تا رسیدن به هدف و مقصد نهایی خویش نبایستی لحظه ای واپس بکشید.

***

عشق ما را بی نیاز

از درد و داغ زخم ساخت

ملک ویران از عدالت

زود آبادان شود

***

مملکت از عدل بُوَد پایدار

کار تو از عدل گیرد قرار

«نظامی»

***

Hagh 3

عدل کن عدل که گفته‌اند حکیمان جهان

مملکت بی‌مدد عدل نماند بر جای

«ملک‌ الشعرای بهار»

***

ظالمانه ترین شکل استبداد،

آن است که تحت سپر قانون

و به نام عدالت انجام شود….

***

Hagh 1

اگر شأن خود را نادیده گرفتیم، دیگر حق نداریم از بی‌شأنی گله كنیم.
«لئوبوسكالیا»

***

قانون طبیعت ایجاب می کند که برای گرفتن حق نباید از هیچ چیزی هراسی داشت. حق خود را هر چند در چنگال سلطان جنگل هم که شده باید گرفت و نباید با امروز و فردا کردن‌های خود و نیز با بزدل هایی خود حق خویش را پایمال ساخت.

***

متن و عکس نوشته درباره گرفتن حق

عدالت وسیله سنجشی است

که خداوند برای مردم نهاد

تا حق در جامعه استوار گردد.

بنابراین خدا را در این میزان

همراه باشد و مخالفت نکن.

امام علی (ع)

***

وقتی به راستی ایمان داری كه حق با تو است و درست می گویی، هرگز از حرفهای مردم نگران و ناراحت نشو!
«الینور روزولت»

***

عدل آمد و امن آمد و رستند رعیّت

از پنجۀ‌ گرگان ربایندۀ غدّار

«فرخی سیستانی»

***

سه چیز تحملش خیلی سخته
حق با تو باشه
ولی بهت زور بگن!
بدونی دارن بهت دروغ میگن
نتونی ثابت کنی!
تتونی حرف دلتو بزنی
و مجبور باشی سکوت کنی!

***

بشری كه حق اظهار عقیده و بیان اندیشه خود را نداشته باشد، موجودی زنده به شمار نمی رود.
«شارل دو مونتسكیو»

***

Hagh 2

مسلما جامعه ای که در آن باید برای گرفتن حق خود رفت و به زور آن را از چنگال دیگران زدود، خوب نیست ولی بدتر از آن هم حالتی است که برای گرفتن حق خود به پا خیزی و نتوانی آن را به طور کامل بگیری. ولی همیشه باید به خاطر داشت که حق را باید گرفت. گاهی با یک حرف حسابی، گاهی با اعمال کمی زور، گاهی هم با سرنیزه و توپ و مسلسل باید حق خویش را به هر نحو ممکن از چنگال طرف مقابل خویش ستاند.

***

در دنیایی که برای گرفتن حقت، مجبوری چند تا وکیل بگیری هرگز منتظر عدالت نباش.

«روناس آرا»

***

حق خود را همواره حتی اگر در دهان شیر هم شده باید گرفت و لحظه ای نباید از گرفتن حقی که شایسته ما و حق مسلم ماست، جا زد و تا آخرین نفس باید در جبهه حق علیه باطل ایستاد.

***

جنگیدن تنها در میدان جبهه و جنگ و نبرد حق علیه باطل نیست؛ گاهی اوقات باید برای گرفتن حق خود، آستین همت را بالا زد. برای بازستاندن حق خویش باید به مبارزه روی آورد و خود را برای آزمونی سخت مهیا ساخت.

***

Hagh 4

این که برای گرفتن حقی که حق مسلم شماست باید خودتان شخصا وارد میدان شوید و به اصطلاح دست به کار شوید، به منزله آن است که عدالت و انصاف را به خوبی در روابط اجتماعی ما تقسیم نکرده اند. پس نباید منتظر برقراری عدالت و رعایت انصاف در روابط بود؛ بلکه تنها چیزی که باید به آن اندیشید، گرفتنی حقی است که برای باید آن را از چنگال طرف مقابل خویش ربود.

***

ق اگر دادنی بود، عدالت در جامعه حکمفرما می گشت و هیچ گونه تبعیض و اجحافی به افراد مختلف نمی شد. ولی حق گرفتنی است و آدم ها باید بدانند که نه برای گرفتن حق دیگران و ظلم و تجاوز به دیگران، بلکه برای حق خود که برای آن زحمت کشیده اند باید قیام کنند و حق خویشتن را از دیگران بگیرند و تا لحظه ای که حق خود را نگرفته اند، آرام نخواهند گرفت.

***

جملات در مورد احقاق حق

اولین وظیفه، گرفتن حق خود از زندگی است.
«آرتور شوپنهاور»

مطالب مشابه را ببینید!

تبریک روز کارگر به پسرم (عکس نوشته و جملات تبریک به فرزند کارگر) متن و شعر درباره خلیج فارس به مناسب روز جهانی خلیج فارس (10 اردیبهشت) تبریک روز جهانی گرافیک 8 اردیبهشت (جملات و متن تبریک به گرافیست ها) تبریک روز روانشناس به عشقم (تبریک روز روانشناس 9 اردیبهشت به همسر و عشق) تبریک روز معلم از طرف دانش آموز (25 روز معلم مبارک جدید) جملات روز معلم برای دبیر، استاد دانشگاه و معلم با متن های رسمی و ادبی تبریک روز معلم به خواهر و برادر با جملات کوتاه و متن روزت مبارک تبریک انگلیسی روز معلم یا متن و جملات ترجمه شده و عکس نوشته تبریک عاشقانه روز معلم به همسر جان با متن های زیبا شعر عاشقانه صبح بخیر + مجموعه اشعار زیبای صبح بخیر برای همسر و عشق زندگی