ارز دیجیتال اتریوم چیست؟ اطلاعات در مورد استخراج، کیف پول و خرید این ارز

ارز دیجیتال اتریوم

در ساده‌ ترین تعریف، اتریوم یک زیرساخت آزاد مبنی بر تکنولوژی بلاک چین می باشد که می توان روی آن برنامه ‌های کامپیوتری غیرمتمرکز را اجرا نمود. غیرمتمرکز بودن اتریوم به این معنی است که این سیستم به خودی خود به هیچ ‌کس تعلق ندارد و آن را یک یا چند فرد خاص کنترل نمی ‌کنند. همه قادر خواهند بود مالک شبکه اتریوم باشند و همه می ‌توانند در کنترل نمودن آن اثر گذار باشند. با ساختار توزیع ‌شده و و تمرکز گریزاتریوم، بعد از پیاده‌ نمودن یک برنامه روی شبکه اتریوم، این برنامه دیگر قابل دستکاری نمی باشد، حتی اگر خود شخص خالق آن تصمیم داشته باشد.

وب ‌سایت رسمی اتریوم هم این پروژه را این طور تعریف نموده است: «اتریوم یک بستر متمرکز گریز را جهت اجرای قرارداد های هوشمند فراهم کرده است. هیچ نوع احتمال از کارافتادگی، سانسور، تقلب یا دخالت شخص ثالث در برنامه‌ هایی که روی این شبکه وجود دارند، امکان پذیر نیست.

هدف اتریوم چیست؟

وقتی از جوزف لوبین، یکی از توسعه ‌دهندگان اتریوم، در مورد مقصود از به وجود آوردن این شبکه سؤال کردند، در پاسخ گفت:

اتریوم به وجود آمد شد تا جهت انجام امور زندگی خود به هیچ بانک، کمپانی و نهاد دیگری به‌ جز خودمان احتیاج نداشته باشیم.

اتر

به ارز دیجیتال شبکه اتریوم، «اتر  گفته می شود و واژه اختصاری آن ETH است. از این دارایی تحت عنوان واحد پولی شبکه و همچنین روشی جهت پرداخت هزینه ‌ها و کارمزد ها استفاده می شود. بنابراین هر اندازه که مقبولیت شبکه اتریوم بالا تر برود، از لحاظ تئوری ارزش اتر نیز زیاد خواهد شد.

در میان افراد جامعه ارزهای دیجیتال، به ارز دیجیتال اتریوم، همان اتریوم نیز گفته می ‌شود، ولی در اصل اسم آن اتر است. پس اگر جایی «خرید اتریوم»، «بررسی اتریوم» و … را مشاهده نمودید یا به گوشتان خورد، بدانید که منظور همان اتر است.

  • اتریوم: یک شبکه مبتنی بر بلاک چین
  • اتر: ارز دیجیتالِ شبکه اتریوم

امروزه اشخاص زیادی با امیدواری به آینده اتریوم، روی اتریوم سرمایه ‌گذاری انجام می کنند. اتر را می‌ شود از سایت‌ های صرافی ارز دیجیتال خرید  و روی نرم‌ افزارهای کیف پول در موبایل یا کامپیوتر ذخیره نمود. در ادامه بیشتر در باره اتر و چگونگی نگهداری و خرید آن خواهیم گفت.

 

ارز دیجیتال اتریوم

استخراج اتریوم

جهت جلوگیری نمودن از تقلب، تغییر اطلاعات بلاک چین و حمله نمودن به سیستم، احتیاج به راهکاری تمرکز گریزاست تا یک خراب کار قادر نباشد بدون اجازه دیگران کاری انجام دهد.

ماینینگ یا همان اثبات کار ، یکی از راه های معمول برای اجماع و حفظ ایمنی شبکه ‌های بلاک چین می باشد. طبق این برنامه، روند ایجاد بلاک رقابتی می باشد و هر شخصی که بخواهد در کار ایجاد بلاک ‌های دارای تراکنش سهمی داشته باشد باید با قدرت پردازش سخت ‌افزارها یک معادله ریاضی سخت را حل نماید. شخصی که سریع تر به جواب برسد، برنده خواهد بود و بعد از ایجاد بلاک پاداش کسب می‌ کند. این پاداش در اتریوم، ارز دیجیتال اتر می باشد. هم اکنون پاداش استخراج نمودن هر بلاک ۲ واحد اتر می باشد که حدودا هر ۱۴ ثانیه به ماینرها داده می ‌گیرد.

در نتیجه، ماینرها مقدار فراوانی قدرت پردازش به شبکه تخصیص خواهند داد که با قدرت چند کامپیوتر خیلی قوی یکسان است. در این حالت اگر شخصی تصمیم داشته باشد به شبکه حمله نماید و یا تغییری در بلاک چین ایجاد کند، مجبور است قدرت پردازشی بیش از نصف ماینرها را داشته باشد که برای شبکه‌ های عظیمی مثل اتریوم به هیچ وجه توجیه اقتصادی نخواهد داشت. در واقع، علاوه بر اینکه فراهم کردن چنین قدرت پردازشی خیلی سخت است، اگر شخصی این قدرت پردازش را هم دارا باشد، خودش می ‌تواند در عوض حمله به شبکه، اتریوم استخراج نماید و به پاداش فراوانی برسد.

ارز دیجیتال اتریوم

کیف پول اتریوم

جهت ذخیره نمودن اتریوم و توکن ‌های مبنی بر اتریوم، به نرم‌ افزار یا سخت‌ افزاری به اسم «کیف پول» احتیاج دارید. کیف پول را می شود مثل حساب بانکی در نظر داشت که جهت ذخیره، دریافت و ارسال پول استفاده می شود.

کیف پول‌ های نرم ‌افزاری این شبکه رایگان می باشند و به آسانی خواهید توانست آن ها را روی گوشی ‌های اندروید یا  آی او اس یا کامپیوترها(ویندوز، لینوکس) نصب نمایید. بعضی از کیف پول ‌ها نیز تحت وب‌ می باشند و دسترسی به آن ها با مرورگرهایی مانند کروم ممکن است. در مقابل، کیف پول ‌های سخت‌ افزاری که دارای امنیت بیشتری هستند، به صورت فیزیکی وجود دارند و باید از فروشگاه ‌های معتبر خریداری گریدند.

برای اتریوم تعداد زیادی کیف پول با اسامی متعدد وجود دارد پس در صورتی که یک سرمایه‌ گذار در شبکه اتریوم باشید ، پیدا نمودن کیف پول کار دشواری برای شما نخواهد بود.

جهت انتخاب نمودن کیف پول، به صورت کلی مهم ‌ترین ملاک اعتبار می باشد. در صورتی که کیف پولی دارای تعداد نصب پایینی می باشد، رضایت زیادی از عملکرد آن در دست نیست و در بین فعالان زیاد شناخته ‌شده نیست، نباید آن را انتخاب کنید.

کیف پول ‌هایی را انتخاب نمایید که دارای بیشترین تعداد کاربر می باشند و همچنین دارای بهترین امتیازها هستند.

 

ارز دیجیتال اتریوم

خرید اتریوم

جهت خرید  ارز دیجیتال اتریوم مناسب ترین کار مراجعه نمودن به یک سایت صرافی ارز دیجیتال می باشد. ساکنین ایران جهت خرید اتر از یک صرافی آنلاین عموما به یکی از دو روش زیر اقدام می کنند:

  • خرید اتر به صورت مستقیم از سایت ‌های ایرانی با ریال
  • خرید  ارز دیجیتال بیت کوین یا ارز تتر از سایت ‌های ایرانی با ریال و بعد از آن تبدیل نمودن آن به ارز اتر در صرافی‌ های خارج از ایران مثل بایننس

به سادگی خواهید توانست با جستجو نمودن عبارت «خرید اتریوم» در اینترنت، وب ‌سایت ‌های ایرانی را که با ریال اقدام به فروش اتریوم می کنند را پیدا کنید و پس از ثبت‌ نام کردن در آن ها، مستقیما با کارت بانکی خود اقدام به خرید اتر کنید. با این وجود، برخی اوقات که نقدینگی در یک صرافی کاهش یافته باشد یا هزینه تمام‌ شده خرید بالا باشد، سرمایه ‌گذاران این امکان را دارند که از راه دوم استفاده کنند؛ یعنی خرید ارز دیجیتال بیت کوین یا ارز تتر از سایت ‌های داخلی ایران و بعد از آن تبدیل نمودن آن به اتریوم در صرافی ‌های خارجی مانند بایننس.

مطالب مشابه را ببینید!

ارز دیجیتال bonk چیست؟ (بررسی اولین میم کوین سولانا) بیت کوین چیست؟ اطلاعات درباره استخراج Bitcoin، خرید و انتقال این ارز دیجیتال ارز دیجیتال پولکادات؛ تاریخچه، نکات خاص، کیف پول و معایب پولکادات (DOT) ارز دیجیتال سولانا | همه چیز در مورد سولانا، استخراج و کیف پول آن ارز دیجیتال ترون (TRX) چیست؟ اطلاعات در مورد خرید و کیف پول این ارز دیجیتال ریپل چیست؟ ؛ اطلاعات در مورد این ارزدیجیتال و نحوه خرید و فروش آن بایننس کوین چیست، چگونه استخراج می شود و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ بلاک چین چیست؟ آشنایی با فناوری Blockchain، کاربرد، مزایا و معایب آن متاورس Metaverse چیست و دلیل اهمیت آن چه می باشد؟ لایت کوین LTC چیست؟ (ویژگی های، مزایا، تاریخچه و تحلیل قیمت آینده آن)