انشا در مورد شهید و شهادت + مجموعه انشا در مورد مقام شهدا و دفاع مقدس

انشا در مورد شهید و شهادت

در این بخش مجله روزانه تعدادی انشا در مورد شهید را قرار داده ایم. انشا در مورد شهدا، انشا در مورد شهید و انشا در مورد شهادت را می توانید بخوانید و الگوبرداری کنید. امیدواریم این انشاهای زیبای شهید را بپسندید.


انشا دفاع مقدس

مقدمه

ما به ۸ سال جنگ تحمیلی با عراق، دفاع مقدس می‌گوییم، زیرا ایران این جنگ را شروع نکرد، بلکه صدام که زمانی رییس جمهور عراق بود به کشور ما حمله کرد و مردم برای محافظت از وطن و هم‌میهنان‌شان به دفاع برخاستند.

بدنه

اگرچه از خود دفاع کردن در شرایطی که جان انسان در خطر است یک رفتار طبیعی است، اما دفاع از میهن و همه هم میهنان تا پای جان به راستی مقدس است و کار هر کسی نیست. جوانانی که هزاران آرزو برای زندگی خود داشتد، زمانی که کشور خود را در خطر دیدند از همه چیز گذشتند و تنها به یک چیز فکر کردند: محافظت از سرزمین شان و دور کردن دشمن.

آن ها با شجاعت و از جان گذشتگی، امنیت و آرامش را برای نسل های آینده وطن خود به جا گذاشتند، اگر چه بسیاری از شهیدان فرزندان خود را نیز ندیدند و فرزندانشان برای همیشه از دیدار آن‌ها محروم شدند. چه مادرانی که فرزند از جان عزیزتر خود را راهی میدان جنگ کردند تا از جان و مال و ناموس مردم ایران دفاع کنند و چه زنانی که همسرانشان را از دست دادند اما با غیرت و از خود گذشتگی فرزندان بی گناه شهدا را به سختی اما به درستی بزرگ کردند و پرورش دادند تا راه شهیدان ادامه داشته باشد.

امروز ما هر چه داریم از دفاعی مقدس است که دلاوران زمان جنگ از دیار ما کردند، اگر به مدرسه می رویم و شب با خیال راحت سر بر بالین می‌گذاریم و هنوز اصالت ایرانی خود را حفظ کرده ایم، همه این ها مدیون سربازان وطن است که هرگز از فداکاری برای دیگری، برای من و شما، دریغ نورزیدند.

***

انشا تعریف یک خاطره

بند مقدمه (زمینه‌سازی)

یک روز زمانی که از مدرسه تعطیل شده و به سمت خانه رهسپار بودم، جمعیتی عظیم را دیدم که تمام عرض و طول خیابان را اشغال کرده و یکصدا چیزی را فریاد می‌زدند. برایم قابل درک نبود که چه می‌گویند، تنها تابوت‌های پرچم پیچ شده‌ای را می‌دیدم که روی دست جمعیت به جلو برده می‌شد.

بندهای بدنه (متن نوشته)

پس از دقایقی متوجه شدم که این تابوت‌های پوشیده شده در پرچم کشور، پیکر شهدایی است که برای تدفین برده می‌شوند. حضور مردم بی‌اندازه بود و چشمان من به هر چشمی که می‌افتاد، اشک‌های حلقه زده در آن‌ها را می‌دیدم. احتمالا این مردم نسبتی با شهدایی که روی دست می‌بردند، نداشتند، اما گویی همه آن‎ها اعضای یک خانواده بودند.

زن و مرد، پیر و جوان؛ همه و همه برای تشییع پیکر شهدا، جمع شده و گویی عزیزترین خود را به جهان باقی هدایت می‌کردند. یک لحظه خیال کردم که روح شهدا نیز در میان جمعیت هستند و با آن‌ها همراه شده‌اند. به آن صحنه نگریسته و اشک در چشمان من نیز حلقه زد. اینان چه کسانی بودند و با چه شجاعتی جان خود را در راه وطن، اهدا کردند!

در حالی که همچنان در مسیر خانه پیش می‌رفتم، رژه نظامی مقابل پیکر شهدا آغاز شد و مردم نیز به احترام آن سکوت کردند. صحنه‌ی بسیار باشکوهی بود و من نیز بی‌اراده در جای خود میخکوب شده بودم. به راستی این سرآغازی باشکوه در دیار باقی برای مردانی بود که در راه خدا و کشور شهید شده بودند.

بند نتیجه‌گیری (جمع‌بندی)

در حالی که از آن منظره باشکوه و در عین حال غم انگیز عبور کرده و به سمت خانه می‌رفتم، همچنان خاطره عزیمت شهدا به جهان دیگر، در ذهنم جان داشت. این خاطره برای همیشه در ذهن من مانده و هرگز آن را از خاطر نخواهم برد.

***

انشا در مورد شهید و شهادت

انشا توصیف مقام شهید

بند مقدمه (زمینه‌سازی)

همیشه اسم شهدا با احترام خاصی همراه است و همیشه از خودم پرسیده‌ام که شهدا چه تفاوتی با سایر انسان‌ها دارند؟ شهدا، انسان‌هایی آزاده و وارسته هستند که برای اعتقادات، ایمان و خاک کشور خویش، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در نهایت جان خود را در این راه از دست می‌دهند. درست به همین دلیل است که خون شهید همیشه زنده مانده و هرگز خشک نخواهد شد.

بندهای بدنه (متن نوشته)

شهید و شهادت چیزی است که همیشه تک تک اعضای یک ملت را در یک بدنه نگاه داشته و از تفرقه میان آن‌ها جلوگیری می‌کند. زمانی که یک ملت شهدایی را به خاک می‌سپارد، آرمان‌های خود را هرگز از دست نخواهد داد. تا هنگامی که از میان مردم؛ جوانان، برادران، پدران، همسران و پسرانی در راه وطن جان می‌سپارند، این ملت هرگز نمی‌میرد.

شهید، جان خود را در راه وطن و آرمان‌های آن، از دست داده و به علو درجات در میان بهشتیان دست می‌یابد. این وعده خداوند است که شهدا هرگز نمی‌میرند و همیشه زنده هستند. شاید به همین دلیل است که هنگام روبرویی با پدیده شهادت، درمی‌مانیم که باید آن را تسلیت یا تبریک بگوییم. در حقیقت این ما هستیم که در غم فراغ شهیدان کشور خود، سوگوار می‌شویم؛ اما خود شهید در درجات عالی قرار می‌گیرد و شادمان به دیدار پروردگار می‌رود.

زمانی که پیکر پاک شهدا در کشور تشییع می‌شود، ملائکه از آسمان به زمین فرود آمده و همراه با مردم، شهیدان را تا آرامگاه خود همراهی می‌کنند. این است سزاوار کسانی که جان بر کف، از هیچ چیز هراسی به دل راه نداده و برای حراست از جان و مال و ناموس هموطنان خود، به قلب دشمن تاخته‌اند.

بند نتیجه‌گیری (جمع‌بندی)

شهیدان، ریشه در قلب و یاد مردم یک سرزمین داشته و هرگز از خاطرات وطن دور نمی‌شوند. فرهنگ شهادت، همیشه در ایران زمین نیز جای داشته و همین باعث می‌شود که پرچم ایران اسلامی در سراسر جهان، برافراشته باشد.

****

انشا در مورد شهید و شهادت

وَلاَتَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا بَلْ أَحْيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون؛ هرگز گمان مبر كساني كه در راه خدا كشته شدند، مردگانند! بلكه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزي داده ميشوند. آری شهیدان زنده اند و هم اکنون نظاره گر اعمال ما هستند که آیا پیرو راهشان هستیم یا نه …

شهید از بالاترین سرمایه زندگی اش یعنی جان خویش می گذرد تا در راه خدا و از بین بردن ظالمان و کافران از دین اسلام دفاع کند. شهادت بالاترین درجه ای است که انسان می تواند به آن برسد تا از مقربان درگاه الهی شود.

هدف شهید تنها کشته شدن نیست بلکه هدف والای او دفاع از دین الهی است همان دینی که ۱۲۴ هزار پیامبر برای ابلاغ آن به انسان ها و نشان دادن راه درست فرستاده شدند و در نهایت در راه خدا کشته شدند هم چنین ۱۱ امامی که با دلسوزی امت اسلام را هدایت کردند و با ظالمان جنگیدند و شهید شدند. از آن ۱۲ امام تنها یک امام حاضر و ناظر باقی مانده است که روزی به فرمان خدا ظهور خواهد کرد و با یارانش ریشه ظلم و فساد را از بین خواهد برد و عدالت را برقرار خواهد کرد.

شهیدان زمان ما نیز الگوی خود را پیامبران و ائمه اطهار قرار دادند تا مبادا بر دین اسلام خدشه ای وارد شود. وظیفه ما هو پیروی کردن و ادامه دادن راه شهداست. مبادا عکس شهدا را ببینیم و عکس آن ها عمل کنیم!

***

موضوع انشا : تحقیق در مورد دفاع مقدس چه میدانید ؟

مناسب برای پایه تحصیلی : مناسب پایه های تحصیلی پنجم ششم هفتم و هشتم

مقدمه :به خود می بالیم در کشوری زندگی میکنیم که جای جای آن عطرآگین از حضور شهیدانی است که تاریخ مارا با نثار خون خویش ، برای سربلندی ایران عزیز رقم زدند.به روح پاکشان درود می فرستیم و خاضعانه در برابر آرمان های بزرگ امام سر فرود می آوریم

بسم الله الرحمن الرحیم

همانطور که میدانید ، آغاز تهاجمدر جریان کنفرانس سران اوپک که در سال ۱۳۵۳ در شهر الجزیره تشکیل شد ، با تلاش هایی که رییس جمهور الجزایر به عمل آورد ، مذاکراتی بین شاه ایران و صدام حسین انجام شد که نتیجه آن اعلامیه (۶ مارس ۱۹۷۵) بود که به قرداد ۱۹۷۵ الجزایر معروف شد.صدام حسین با پاره کردن قرداد ۱۹۷۵ الجزایر در مقابل دوربین های تلویزیونی ، جنگ و تجاوزعلیه ایران را در ساعت ۲۰/۱۴ روز ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ با حملات هوایی آغاز و ظرف چند ساعت ، ۱۹ نقطه مهم ، از جمله فرودگاه های کشور مارا مورد هدف قرار داد.

انشا درباره دفاع مقدس ، انشاء درباره دفاع مقدس

رژیم بعثی عراق در پی موافقت کاخ سفید ، عملیات تهاجم سر تا سری ارتش خود به خاک ایران را با رمز (یوم الرعد)به معنای (روز تندر) آغاز کرد.

در کل دفاع مقدس ۷ سال و ۱۱ ماه ، یا ۲۹۰۰روز و به عبارتی دیگر ۹۵ ماه طول کشید

که این مدت دو برابر جنگ دو کره و دو برابر جنگ جهانی اول می باشد.

انشا در مورد دفاع مقدس ، مقاله درباره دفاع مقدس

مجموعا در طول۸ سال دفاع مقدس ۱۶۳ عملیات کوچک و بزرگ وبه طور تقریبی هر ۷ ماه یک عملیات علیه دشمن انجام شده که در این میان ۱۹ عملیات بزرگ ، ۱۹ عملیات متوسط و ۱۲۵ عملیات کوچک انجام شده است.

تعداد کل شهدایجنگ ایران و عراق ، طی آخرین آمار ۱۸۸ هزار و ۱۵ نفر اعلام شده است. در جنگ تحمیلی ۱۷۲۰۵۶ نفر در درگیری با دشمن و ۱۵۹۵۹ نفر در بمباران شهر ها به شهادت رسیده اند.

انشا درباره هفته دفاع مقدس ، مقاله کوتاه درباره دفاع مقدس

اما شاید بد نباشد تنها بخشی از شرکای صدام در جنگ علیه ما را بشناسید تا عظمت کاری که شهدا و سربازان بسیج و سپاه و ارتش انجام دادند را بیشتر قدر بدانید :

  1. شوروی بزرگترین تامین کننده نیاز های تسلیحاتی عراق بود.
  2. آمریکا بزرگترین متحد عراق بر علیه ایران بود.
  3. آلمان بزرگترین کارخانه ساخت سلاح شیمیایی را در عراق ساخت.
  4. فرانسه علاوه بر صدها هواپیما موشک و… یک بمب اتمی به عراق برای حمله به ایران هدیه نمود.
  5. ایتالیا چند میلیون مین ضد نفر به عراق فرستاد.
  6. سوئیس کابرد پروژه اورانیوم را در عراق آغاز کرد.
  7. بلژیک قرداد ساخت پایگاه نظامی در عراق به قیمت ۸۳۰ میلیون دلار منعقد کرد.
  8. برزیل قردادی ۱۰ ساله با عراق برای همکاری هسته ای امضاء کرد.
  9. شیلی در ساخت بمب های خوشه ای به عراق کمک کرد.
  10. اسپانیا سوئد ژاپن و آرژانتین کمک های نظامی متنوعی به عراق علیه ایران اعطا کردند
  11. اردن اولین کشوری بود که به طور رسمی از عراق حمایت کرد و نیروی انتظامی به عراق اعزام نمود.
  12. کویت وام بلا عوض ۱۵ میلیون دلاری به عراق در جنگ علیه ایران اعطا کرد و جزیره بوبیان که جزو خاک این کشور می باشد را از آغاز تا پایان جنگ به عنوان پایگاه موشکی و باند پرواز هواپیماها در اختیار دولت عراق داد .

متن ادبی درباره هفته دفاع مقدس ، انشا درباره ی هفته دفاع مقدس

نتیجه گیری : افتخار بزرگ در این جنگ برای ما ایرانیان این است که طبق شهادت تاریخ ما نه در مقابل یک کشور بلکه مقابل تمام جهان با دست های خالی ایستادیم و پیروز شدیم . شهید دادیم اما یک وجب از خاکمان را به دشمن نسپردیم ،

***

موضوع انشا : در دفاع مقدس و شهدا چه میدانید ؟ ( انشا به زبان ساده کودکانه )

مناسب برای پایه تحصیلی : سوم و چهارم

مقدمه : میخواهم در مورد شهیدان بزرگ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی انشا بنویسم و در مورد جنگ تحمیلی با شما سخن بگویم .

درست است سن من کمتر از آن است که در مورد جنگ و شهیدان تجربه زیادی داشته باشم اما من شهیدان را دوست دارم . چون در مورد شهیدان زیاد شنیده ام ، در مورد شجاعت ، رشادت و ایثار آنها برای کشور شان و در مورد ایمان و فداکاری هایشان .

خیلی از شهدا وقتی به جنگ میرفتند سن کمی داشته اند و نوجوان و جوان بوده اند . اما از نظر بزرگی و شجاعت و دلاوری حتی از مردان بزرگ و قوی هم قوی تر و شجاع تر بوده اند. و بدون ترس به نبرد میرفتند و هیچ وقت از مردن یا جانباز شدن یا اسیر شدن نمیرترسیدند .

ما به جنگ خود دفاع مقدس میگوییم چون ما جنگ را شروع نکردیم بلکه همسایه ما صدام به ما حمله کرد و ما مجبور بودیم از خاک و وطن خود دفاع کنیم.

من در تلوزیون چیزهایی در در مورد جنگ دیده ام این که وقتی دشمن شهر ها را بمباران میکرد خیلی از زنان و بچه های بی گناه شهید میشدند و خیلی شهر های ما در جنگ خراب شد و حتی هنوز هم دوبراه آباد نشده . خیلی از مادر ها پسر هایشان را در جنگ از دست دادند ، خیلی از بچه ها پدرهایشان شهید شدند. من پدرم را خیلی خیلی دوست دارم و به همین خاطر دلم برای کسانی که پدرشان شهید شده میسوزد چون نمیتواند با آنها بازی کند و او را به پارک و مدرسه ببرد. اما کسانی که شهید شدند باعث شدند دشمن دست از سر ما بردارد و ما بتوانیم بدون ترس از دشمن درس بخوانیم و زندگی کنیم.

نتیجه گیری : درست است ما ۸ سال جنگ کردیم و خیلی مشکلات زیادی در این ۸ سال پیدا کردیم ولی حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم و دشمن را از کشورمان بیرون انداختیم . من هم دوست دارم مثل شهیدان شجاع و فداکار و با ایمان باشم .

مطالب مشابه را ببینید!

جواب مراحل بازی آمیرزا Amirza؛ از سوال 1 تا آخرین مرحله بازی کامل اسم پسر؛ اسم پسرانه جدید ایرانی، 1000 اسم پسرانه اصیل، نام پسرانه مذهبی داستان های شاهنامه و حکایت هایی خواندنی و کوتاه از فردوسی انشا در مورد ایران وطنم + تحقیق مقاله در مورد کشور ایران برای دانش آموزان انشا در مورد خانه + 5 انشا زیبای کوتاه و بلند ادبی با موضوع خانه اسم پسر سه حرفی | اسم پسر چهار حرفی | همراه معنی و ریشه اسم انشا شغل آینده + 6 انشای زیبا با موضوع شغل و کار آینده