راهنمای خرید میز تلویزیون مناسب و زیبا و نکات مهم برای انتخاب

راهنمای خرید میز تلویزیون مناسب

امروزه بسیاری از مردم به دکوراسیون داخلی خود اهمیت زیادی می دهند. همان طور که می دانید میز تلویزیون هم جز دکوراسیون داخلی منزل است‌ به همین دلیل در هنگام خرید آن باید به یکسری از نکات دقت کرد تا خریدی خوب برای خانه خود داشته باشید. در ابتدا شما باید بدانید که میز تلویزیون بیشتر از یک وسیله ساده است و نقش مهمی دارد.  شما باید میزی را خریداری کنید که دارای جنسی با کیفیت باشد. علاوه بر این باید محصولی را انتخاب کنید که طرح و رنگ آن به دکوراسیون منزل شما زیبایی خاصی ببخشد. همچنین باید میزی را انتخاب کنید تا سایز آن مناسب تلویزیون و مکان شما باشد. اگر در انتخاب میز تلویزیون برای منزل خود سردرگم هستید و نمی دانید که باید چه محصولی را انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید.

میز تلویزیون

بهترین جنس میز تلویزیون

در هنگام خرید میز تلویزیون حتماً باید به جنس آن توجه کنید تا بهترین نوع آن را خریداری کنید. میزهای تلویزیون از متریال مختلفی تولید شده اند. یکی از محبوب ترین متریال مورد استفاده در ساخت میز های تلویزیون، چوب است. چوب معمولاً شکل پذیری و رنگ پذیری بسیار خوبی دارد. علاوه براین موضوع می توان چوب را در ترکیب با برخی دیگر از متریال ها به مانند شیشه و و فلز بسیار زیباتر و چشم نوازتر هم کرد. این موضوع باعث شده است تا از چوب در این صنعت استفاده های زیادی شود. میزهای چوبی معمولاً احساس خوبی به افراد خانه می دهند و حس طبیعی بودن و و لوکس بودن را به خانه هدیه خواهند داد.

میز تلویزیون

از دیگر میز ها می توان به نوع شیشه ای آن ها اشاره کرد. این میز ها در ابتدای کار بسیار محبوب بودند؛ اما رفته رفته جای خود را به میز تلویزیون چوبی دادند. میز های شیشه ای دارای ایراد های مختلفی هستند. به عنوان مثال آن ها زود آسیب می بینند و به همین علت افراد کمتر به سمت خرید این نوع محصولات می روند. با این وجود هنوز هم برخی از افراد هستند که از این محصولات استفاده می کنند.

میزهای فلزی هم در بازار وجود دارند؛ اما کمتر کسی از آن ها استفاده می کند. دلیل این موضوع هم قیمت بالای آن ها، وزن زیاد و زیبایی کمتر آن ها است. تمامی این موارد باعث شده اند تا خرید آن ها به عنوان میز تلویزیون مناسب نباشد.

میز تلویزیون

اندازه مناسب میز تلویزیون

حتماً می دانید که تلویزیون ها در اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند. به همین دلیل باید بر اساس سایز آن، میز مربوطه را هم خریداری نمایید. شما باید ابتدا اندازه تلویزیون خود که معمولاً آن را با اینچ اندازه گیری می کنند بدانید و سپس اقدام به خرید کنید.

میز تلویزیون

البته باید میزی را خریداری کنید که هم اندازه  دستگاه شما نباشد و مقداری از سایز تلویزیون بزرگ تر باشد. علاوه بر این موضوع باید میزی را خریداری کنید که دارای ارتفاع هم اندازه و هم سطح نشیمن مبل های شما باشد. البته برخی بر اساس سلیقه خود اندازه های بزرگ تر و یا کوچک ‌تر را در نظر می گیرند. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که این اندازه ها را در نظر بگیرید.

در زیر به سایز مناسب میز تلویزیون برای خانه شما اشاره می کنیم:

  • اگر تلویزیون شما دارای سایز های کوچک تا سایز 55 اینچ است باید میزی به طول 140 سانتی متر برای آن در نظر بگیرید.
  • اگر دستگاه شما دارای سایز 55 تا 60 اینچ باشد میزی به طول 160 سانتی متر برای شما عزیزان مناسب خواهد بود.
  • در صورتی که تلویزیون شما دارای سایزی بزرگ تر از 60 اینچ می باشد می توانید میزی را خریداری کنید که دارای طولی بزرگتر از 180 سانتی متر باشد.

میز تلویزیون

مکان مناسب میز تلویزیون

قبل از این که میز را خریداری کنید باید یک مکان برای آن در نظر بگیرید و مناسب با مکان آن را خریداری نمایید. اگر خانه ای بزرگ دارید می توانید میزی بزرگ  و تلویزیون بزرگ را خریداری کنید تا نمای بهتری داشته باشد. اگر خانه ای کوچک دارید و محل بزرگی برای آن وجود ندارد می توانید تلویزیون و میز کوچکتری را سفارش دهید. به طور کلی باید میزی را برای تلویزیون خود انتخاب نمایید که از هر طرف ده سانتی متر از خود تلویزیون بزرگ تر باشد.

میز تلویزیون

زیباترین رنگ میز تلویزیون

در ساخت میز تلویزیون از رنگ های مختلفی استفاده می شود. به طور معمول از رنگ های سفید، سیاه و قهوه ای برای تولید این محصولات استفاده می شود. شما باید بر اساس دکوراسیون خانه خود اقدام به خرید این محصول نمایید. به عنوان مثال برخی از خانه ها هستند که از دکوراسیونی استفاده کرده اند که دارای رنگ خنثی است. در این حالت بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید تا این رنگ خنثی را بشکند. بهترین رنگ برای این نوع دکوراسیون رنگ های گرم هستند.

اگر وسایل شما بیشتر دارای رنگ های روشن هستند، می توانید میزی را انتخاب کنید که دارای رنگ سفید باشد. اگر هم دکوراسیون شما دارای رنگ های تیره تر است می توانید از رنگ مشکی و یا قهوه ای استفاده کنید.

میز تلویزیون

بهترین طرح میز تلویزیون

در ادامه مقاله راهنمای خرید میز تلویزیون باید به سبک آن ها اشاره کنیم. حتماً در هنگام خرید میزی را خریداری کنید که سبک آن به دکوراسیون و سبک منزل شما بخورد. برخی از میز های موجود در بازار در سبک و طرح سنتی تولید و روانه بازار می شوند. این سبک برای دکوراسیون هایی مناسب است که دارای طرح های قدیمی و کلاسیک هستند. این میز ها می توانند یک وزن خاص به منزل شما اعطا کنند.  این نوع میز معمولاً با استفاده از متریال چوب و رنگ های سنگین طراحی می شود. شما می توانید این میز را با طرح های کنسولی ترکیب کنید و نمایی بسیار زیبا به خانه خود ببخشید.

میز تلویزیون

دیگر طرح های میز تلویزیون

میز هایی در بازار وجود دارند که دارای سبک امروزی هستند. این محصولات دارای طرح های بسیار زیبا، ساده و در عین حال جذاب هستند. این طرح، خود دارای سبک های مختلفی است که یکی از بهترین سبک های آن مینیمال می باشد که در بازار طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

از دیگر طرح ها می توان به طرح های مدرن اشاره کرد. این طرح ها معمولا دارای ویژگی هایی از جمله برش های تیز در لبه ها و خط هایی به صورت موازی با هم هستند. امروزه در بسیاری از خانه های مردم این میز تلویزیون به چشم می خورد و این یعنی مورد استقبال عام قرار گرفته است. این میز ها در سبک های مدرن طراحی شده اند و برای خانه هایی با دکوراسیون مدرن هم مناسب هستند.

از دیگر طرح های پر طرفدار می توان به طرح روستایی اشاره کرد. این میز ها معمولاً از چوب هایی با طرح چوب های موجود در طبیعت و روستا تولید می شوند و دارای ظاهری بسیار زیبا هستند. در ترکیب این چوب ها معمولاً از بست های فلزی استفاده می شود که زیبایی آنها را دو برابر می کند.

آخرین طرح هم میز هایی با طرح های صنعتی هستند. در این میز ها جزئیات نمایش داده نمی شوند؛ اما دارای کاربرد های زیادی هستند. این میز ها معمولاً دارای رنگ های تاریک و مرده ای هستند. این میز ها باعث خواهند شد تا حس سادگی و در عین حال احساسی راحت به شما دست دهد. البته این محصولات در رنگ های روشن نیز تولید می شوند و به راحتی با خانه شما وفق پیدا می کنند.

Tv 1 e1660199324285

سایر نکات

علاوه بر نکات گفته شده لازم است تا در هنگام خرید به نکات دیگری هم توجه داشته باشید. در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  • در هنگام خرید این محصول تنها به ظاهر آن توجه نکنید. بلکه برخی از نقاط مانند پایه ها را به خوبی بررسی کنید تا دارای استحکام لازم باشند و بتوانند وزن دستگاه را تحمل کنند.
  • میز ها در مدل های مختلفی طراحی می شوند. قبل از خرید حتما بدانید که قرار است علاوه بر تلویزیون چه دستگاه هایی را در آن قرار دهید. بعد از آن متناسب با وسایل خود میز را خریداری کنید.
  • اگر می خواهید میزی را خریداری کنید که دارای نمایی چوبی باشد اما وزن کمتری داشته باشد، می توانید ام دی اف را انتخاب کنید.
  • حتماً دقت داشته باشید محصولی را خریداری کنید که دارای قیمت و در عین حال کیفیت مناسبی باشد.
  • در هنگام خرید میز حتماً مدل تلویزیون را هم در نظر بگیرید و مناسب ترین میز را برای آن انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در برخی از موارد دستگاه تلویزیون را بر روی دیوار نصب می کنند. در این حالت باز هم می توانید از میز استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید دستگاه خود را بر روی دیوار قرار دهید؛ اما سایر دستگاه ها و لوازم جانبی را بر روی این میز قرار دهید و از آن استفاده کنید.  ما در این مقاله انواع طرح میز های تلویزیون را برای شما بیان کرده ایم تا با آن ها آشنایی داشته باشید. علاوه بر این، نکات بسیار خوبی برای خرید میز تلویزیون برای شما بیان کرده ایم. به همین علت اگر می خواهید راهنمای خرید میز تلویزیون را به خوبی دریافت کنید این مقاله را مطالعه نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!

7 ترند بازسازی اتاق خواب کودک در سال 2024 راهنمای خرید تخت خواب؛ انتخاب تخت خواب یک و یا دو نفره شانه در فرش؛ معنای شانه در فرش ایرانی و معرفی گره انواع بافت ایده چیدمان و ترفند برای دکوراسیون خانه کوچک؛ تکنیک استفاده از وسایل مختلف نکات مهم در خرید کاغذ دیواری تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ تفاوت از لحاظ جنس، رنگ و جزییات مدل سرویس خواب چوبی کودک و نوزاد؛ مدل تخت و کمد چوبی نوزاد و کودک لوستر آشپزخانه؛ تصاویر 25 مدل شیک لوستر آشپزخانه با انواع مدل و جنس همه چیز درباره لمینت کف؛ تفاوت آن با کفپوش چوبی و ویژگیهای مثبت آن مدل دراور جادار برای فضاهای مختلف خانه