نکات انتخاب میز ناهارخوری و موارد مهم برای داشتن بهترین و زیباترین میز

نکات ضروری برای انتخاب میز ناهارخوری

میز های ناهار خوری امروزه استفاده های زیادی دارند و به عنوان یک وسیله ضروری در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. در اکثر خانه ها شما یک میز ناهار خوری را در پذیرایی پیدا خواهید کرد. این محصولات دارای مدل های مختلفی هستند که از نظر جنس، ظاهر و موارد دیگری با هم تفاوت هایی دارند. به دلیل اهمیت انتخاب بهترین نوع این محصولات شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بتوانید یک میز با کیفیت را خریداری کنید تا بتوانید سال های بیشتری از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید تا با نکات خرید میز ناهار خوری آشنا شوید.

جنس میز ناهار خوری از نکات خرید میز ناهار خوری

میزهای ناهار خوری معمولاً دارای جنس های مختلف هستند. شما باید بهترین جنس آن ها را انتخاب کنید. انتخاب جنس مناسب می تواند در دکوراسیون منزل شما تأثیر زیادی داشته باشد. البته باید در همگام خرید حتماً به قیمت و برخی دیگر از نکات هم دقت کنید.

در ادامه بررسی نکات خرید میز ناهار خوری از لحاظ جنس اشاره خواهیم کرد:

نکات انتخاب میز ناهارخوری

میزهای ناهار خوری چوبی

حتما تا نام میز ناهار خوری به ذهن شما می رسد اولین گزینه ای که در ذهن شما تداعی می شود جنس چوب است. چوب دارای ویژگی های بسیار زیادی  است که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • معمولا چوب هایی که با استفاده از آن ها میز ناهار خوری را تولید می کنند دارای مقاومت زیادی هستند و می توانند تا سال های سال دوام و ماندگاری داشته باشند.
  • این میز ها اگر آسیب ببینند به راحتی قابل تعمیر هستند.

البته چوب ها دارای معایبی هستند. استفاده از چوب برای تولید این محصولات معمولاً باعث می شود تا با قیمت های بیشتری در بازار عرضه شوند زیرا چوب ها معمولاً دارای قیمت بالایی هستند. علاوه بر این اگر چوب به صورت زیاد در معرض گرما و رطوبت قرار بگیرد دچار تغییر شکل می شود و معمولاً آسیب می شود.

در هنگام خرید دقت داشته باشید که بسیاری از میز های عرضه شده با نام چوبی، چوبی نیستند. بسیاری از آن ها از متریال های مختلفی تولید می شوند و تنها از روکش های چوبی بر روی آن ها استفاده می کنند. اگر قصد دارید تا از میز هایی با طرح چوب اما قیمت پایین تر استفاده کنید می توانید محصولات را انتخاب کنید.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

میز ناهارخوری شیشه ای 

میز های شیشه ای باعث می شوند تا اتاق ها درخشندگی بیشتری داشته باشند. این محصولات در طرح های مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. استفاده از میزهای شیشه ای دارای مزایا زیر است:

  • دارای قیمت پایینی هستند.
  • اگر از آن ها به خوبی مراقبت شود می توانند تا ده ها سال ماندگاری داشته باشند.

البته باید بدانید که استفاده از آن ها هم معایب خودش را دارد. به طور معمول میز ناهار خوری شیشه ای زودتر کثیف می شود و به خود لک می گیرد. علاوه بر این دارای مقاومت کمی است و در اثر برخورد ضربه های محکم ممکن است شکسته شود.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

میزهای ناهار خوری سنگی

استفاده از سنگ برای طراحی میز های ناهار خوری مرسوم شده است. استفاده از سنگ باعث می شود تا میز زیبایی دو چندانی پیدا کند. این جنس استحکام بسیار زیادی دارد و می تواند تا سال های سال دوام داشته باشد. از جمله معایب آن هم می توان به برداشتن ترک، قیمت بالا و … اشاره کرد.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

میزهای ناهار خوری فلز

معمولاً استفاده از فلز برای تولید این محصولات رایج و مرسوم است. این محصولات در جنس های مختلف فلزی به مانند برنجی، روی، فولاد و … تولید می شوند. بر روی این فلزات طرح ها و نقش های مختلفی ایجاد می شوند که باعث زیبایی دو چندان آنها می شوند. این محصولات دارای دوام بسیار زیادی هستند و خیلی کم دچار آسیب می شوند.

البته دارای معایبی هم هستند. برای تمیزکاری باید از وسایل مخصوص آن ها استفاه کنید همچنین در طراحی نقش های مختلف بر روی آن ها ممکن است به راحتی آسیب ببینند.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

میزهای ناهار خوری لمینت

یکی دیگر از مدل های میز های ناهار خوری، میزهای لمینت است. این محصولات از نوعی ماده مصنوعی تولید می شود. این محصولات دارای قیمت های بسیار خوبی هستند.

البته دارای معایبی هم هستند. این محصول در مقابل رطوبت و دما حساس هستند به همین دلیل می توانند به راحتی آسیب ببینند.

 

طرح میز ناهارخوری از نکات خرید میز ناهار خوری

از دیگر نکات خرید میز ناهار خوری این است که باید به طرح آن توجه کرد. میز های ناهار خوری هم به مانند مبلمان دارای طرح های مختلفی هستند که هر کدام از آن ها برای مکان خاصی مناسب هستند. در ادامه برخی از مدل های این محصولات را برای شما عزیزان بیان می کنیم تا با آن ها آشنایی بیشتری داشته باشید:

نکات انتخاب میز ناهارخوری

طرح کلاسیک

به طور کلی متریال مختلفی از طزح کلاسیک در میزهای ناهار خوری کلاسیک به کار می روند. میزهای کلاسیک معمولاً دارای طرح های کلاسیک و شلوغی هستند و از آن ها برای خانه هایی استفاده می شود که دکوراسیونی کلاسیک دارند.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

طرح مدرن

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از مدل های مدرن استفاده کنند. در این نوع میز ها معمولاً از متریالی استفاده می شود که ساده تر هستند. به طور معمول و رایج برای تولید این محصولات معمولا از متریال فلزی استفاده می کنند. همچنین بر روی سطح روی میز معمولاً یک شیشه قرار می دهند.  این میز ها معمولاً دارای ظاهری ساده اما زیبا هستند و به صورت مدرن و با استفاده از طرح های جدید تولید شده اند.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

استحکام بالا از نکات خرید میز ناهار خوری

در هنگام خرید این محصولات باید به نکاتی دقت داشته باشید. حتما میز هایی را انتخاب کنید که دارای استحکام بسیار خوبی باشند. معمولاً در محیط منزل ضربه های مختلفی به انها وارد می‌ شود به همین دلیل باید در هنگام خرید مقاوم ترین آنها را انتخاب کنید.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

شکل و ظاهر نسبت به دکوراسیون خانه 

حتما میز هایی را انتخاب کنید که شکل و ظاهر آنها به هر دکوراسیونی بخورد. این موضوع باعث می شود تا در صورت تعویض منزل باز هم دکوراسیونی زیبا داشته باشید. میزهای گرد برای فضاهای کوچک تر مناسب هستند و می توان دور تا دور آن ها را صندلی قرار داد. میز های مستطیل شکل به این صورت نیستند و معمولاً فضای بیشتری را اشغال خواهند کرد.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

دقت در رنگ از نکات خرید میز ناهار خوری

حتماً در انتخاب میز ناهار خوری رنگ آن را هم مورد توجه قرار دهید. استفاده از برخی از رنگ ها به مانند رنگ سفید می تواند یک ظاهر کلاسیک و بسیار جذاب به میز شما ببخشد. حتماً می دانید که رنگ سفید زود لکه بر می دارد اما می توانید محصولی را انتخاب کنید که دارای رنگ سفید باشد اما جنس آن در برابر لکه ها و کثیفی مقاوم باشد.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

وزن از نکات خرید میز ناهار خوری

بسیاری از افراد هستند که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند. بهترین میز های قابل خرید برای این دسته از خانواده ها میز هایی هستند که سبک باشند. این موضوع باعث می شود تا در هنگام جا به جایی به راحتی جا به جا شوند.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

دقت در خرید صندلی برای میز ناهارخوری

متأسفانه بسیاری از افراد هستند که در هنگام خرید میز ناهار خوری تنها به میز آن توجه می کنند و صندلی های آن را کمتر در نظر می گیرند. اما باید بدانید که شاید انتخاب یک صندلی باکیفیت حتی بسیار مهم تر از انتخاب میز باکیفیت باشد. شما باید میزی را انتخاب کنید که در هنگام نشستن بر روی آن راحت باشید و بتوانید به راحتی غذای خود را میل کنید. یکی از بهترین گزینه ها برای خرید صندلی، انتخاب صندلی های مبلی است. با استفاده از این محصولات در هنگام نشستن بر روی آن ها احساس بسیار خوبی خواهید داشت. همچنین می توانید از آنها در کنار مبل های خود هم استفاده کنید.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

اندازه مناسب

حتما دقت کنید که در هنگام خرید، میز ناهار خوری را در اندازه مناسب انتخاب کنید. شما باید میز را به تعداد خانواده و مهمانان خود انتخاب کنید. البته باید به این موضوع دقت داشته باشید که به هیچ وجه میز خریداری شده نباید تمام فضا را اشغال کند. اگر اتاق های بزرگی دارید می توانید یک طرف آن را به یک میز ناهار خوری بزرگ اختصاص دهید.

اگر اتاق های کوچکی دارید می توانید از میز های ناهار خوری تاشو استفاده کنید تا در مواقع لازم آنها را تا، کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند. این میز ها را با نام میز های دو منظوره هم می شناسند. شما می توانید آنها را به راحتی در بین اتاق ها جا به جا کنید. علاوه براین می توانید از آن ها به عنوان کنسول اتاق خواب هم استفاده داشته باشید.  شما باید میز ناهار خوری را به صورتی بچینید که تمامی افراد بتوانند به راحتی رفت و آمد داشته باشند.

به همین دلیل قبل از خرید این محصول باید  حتما ابتدا فضای اتاق خود را اندازه بگیرید. در هنگام اندازه گیری حتماً فضایی در اطراف آن برای رفت و آمد هم در نظر بگیرید. بعد از این اندازه گیری ها شما باید بزرگترین میزی که مناسب فضای شما است را خریداری کنید.

نکات انتخاب میز ناهارخوری

نتیجه گیری

حتماً در انتخاب میز ناهار خوری رنگ  و مدل آن ها را هم در نظر بگیرید. شما می توایند این محصولات را با مبلمان و یا دیگر وسایل خانه هم ست کنید تا دارای نمای بسیار زیباتری باشند. سعی کنید میز هایی استاندارد را انتخاب کنید تا زود به زود مجبور به تعویض آن ها نباشید. ما در ین مقاله به نکات خرید میز ناهار خوری اشاره کردیم تا بتوایند یک محصول خوب خریداری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

7 ترند بازسازی اتاق خواب کودک در سال 2024 راهنمای خرید تخت خواب؛ انتخاب تخت خواب یک و یا دو نفره شانه در فرش؛ معنای شانه در فرش ایرانی و معرفی گره انواع بافت ایده چیدمان و ترفند برای دکوراسیون خانه کوچک؛ تکنیک استفاده از وسایل مختلف نکات مهم در خرید کاغذ دیواری تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ تفاوت از لحاظ جنس، رنگ و جزییات مدل سرویس خواب چوبی کودک و نوزاد؛ مدل تخت و کمد چوبی نوزاد و کودک لوستر آشپزخانه؛ تصاویر 25 مدل شیک لوستر آشپزخانه با انواع مدل و جنس همه چیز درباره لمینت کف؛ تفاوت آن با کفپوش چوبی و ویژگیهای مثبت آن مدل دراور جادار برای فضاهای مختلف خانه