نحوه آرایش در سرما و نکات خاصی برای ماندگاری و زیبایی آرایش

اگر شما علاقه مند هستید، آرایش زمستانی صورت خود (نحوه آرایش در سرما) را با در نظر گرفتن ترندهای این فصل انجام دهید تا پایان محتوا همراه ما باشید تا در مورد آرایش در سرما و فصل زمستان بیشتر توضیح بدهیم.

آرایش در سرما و نکات خاص برای زیبایی بیشتر

همان طور که در فصل زمستان با سرد شدن هوا و کاهش دما لباس های گرم را جایگزین لباس های داخل کمد خود می کنید، آرایش صورت هم باید متناسب با این فصل باشد.

برای این که به صورت حرفه ای و به بهترین شکل متناسب با فصل زمستان آرایش صورت خود را انجام دهید باید به یک سری نکات توجه کنید.

نحوه آرایش در سرما و نکات خاصی برای ماندگاری و زیبایی آرایش

انتخاب رنگ مناسب برای آرایش زمستانی

رنگ های سرد در مقایسه با رنگ های گرم در فصل زمستان غالب هستند به همین دلیل برای آرایش صورت در فصل زمستان باید از رنگ های گرمی مانند بنفش، زرد، نارنجی و قرمز استفاده کنید تا هارمونی بیشتری با رنگ های سرد موجود در طبیعت داشته باشند.

در ادامه محتوا قصد داریم مراحل انجام یک آرایش زمستانی را برای شما عزیزان شرح دهیم:

آماده سازی پوست

 سرمای هوا یکی از نکات مهمی می باشد که برای آرایش زمستانه باید به آن توجه نمود.

پوست رطوبت خود را در فصول سرد سال از دست می دهد به همین دلیل رطوبت رسانی و آب رسانی پوست بسیار مهم است در غیر این صورت پوست دچار خشکی می شود.

پیش از آرایش باید پوست مرطوب شود که این امر تاثیر بسزایی در زیبایی کلی آرایش صورت دارد.

به همین دلیل توصیه می شود در فصول سرد سال حتما از مرطوب کننده قبل از آرایش صورت استفاده شود.

نحوه آرایش در سرما و نکات خاصی برای ماندگاری و زیبایی آرایش

کرم پودر مناسب برای هوای سرد

 در فصل تابستان افراد بسیاری پوست صورت خود را برنزه و تیره می کنند؛ ولی در فصل زمستان از رنگ های ملایم برای آرایش زمستانی استفاده می شود.

همان طور که قبلا اشاره کنیم در فصول سرد چون پوست رطوبت خود را از دست می دهد و سریع خشک می شود باید از کرم پودری که حاوی مواد مرطوب کننده است برای آرایش صورت استفاده شود تا از خشکی پوست جلوگیری گردد و موجب رطوبت رسانی پوست شود.

رژگونه در آرایش زمستانی

 برای این که در زمستان ظاهری گرم تقدیم چهره شما شود باید از رژگونه صورتی، هلویی و رزی برای آرایش زمستانی استفاده گردد. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که این رنگ ها در طیف های بسیار طبیعی و ملایم باید انتخاب شوند تا بیش از اندازه گونه ها صورتی یا قرمز نشوند در ضمن توصیه می شود از برنزه کردن صورت در این فصل  خودداری کنید.

نحوه آرایش در سرما و نکات خاصی برای ماندگاری و زیبایی آرایش

سایه چشم

 از سایه های براق می توانید در فصل زمستان برای آرایش زمستانه استفاده نمایید.

برای این منظور باید سایه های چشم با رنگ های دودی، قهوه ای، بنفش، نقره ای، مسی و طلایی را انتخاب و خریداری کنید.

در کل می توان گفت، نسبت به دیگر فصل ها، رنگ سایه چشم در فصل زمستان می تواند، تیره تر باشد؛ ولی برای گوشه چشم ها حتما از سایه نقره ای باید استفاده شود.

خط چشم برای آرایش زمستانه

 برای این که جذابیت و جلوه ای خاصی تقدیم چشم های شما شود، می توانید از خط چشم مایع، مداد چشم یا سرمه استفاده کنید تا ماندگاری آرایش چشم های شما افزایش یابد.

برای زیباتر و برجسته تر کردن چشم های خود می توانید از یک خط چشم گربه ای برای آرایش زمستانی خود استفاده کنید.

استفاده از یک خط چشم تیره برای آرایش زمستانه توصیه می شود.

ریمل

 استفاده از ریمل قهوه ای تیره و مشکی می تواند به جذاب شدن آرایش زمستانی شما کمک کند. از ریمل رنگی مانند آبی و سبز در فصل زمستان نباید استفاده شود.

ابروها

 برای این که جذابیت و زیبایی خاصی را تقدیم آرایش زمستانی خود کنید باید ابروهای خود را پر پشت تر و ضخیم تر نمایید. برای این منظور باید بعد از این که ابروهای خود را مرتب کرده اید به سمت بیرون و بالا آن ها را شانه بزنید؛ سپس به وسیله مداد ابرو نقاط خالی ابرو خود را پر کنید. در نهایت مجددا ابروهای خود را شانه بزنید تا به فرم دلخواه شما تبدیل شوند؛ سپس با استفاده از ژل ابرو یا صابون ابرو آن ها را ثابت کنید.

نحوه آرایش در سرما و نکات خاصی برای ماندگاری و زیبایی آرایش

رنگ رژلب برای آرایش زمستانی

 برای این که در فصل زمستان، چهره شما شادابی و انرژی لازم را داشته باشد باید از رژلب های پر حرارت و گرم مانند آلویی، نارنجی، شکلاتی، بنفش، زرشکی و قرمز استفاده کنید.

در فصل زمستان از رژ لب های نود و کرم نباید، استفاده شود؛ چون این رنگ ها سرد هستند و برای آرایش زمستانی مناسب نخواهند بود.

در انتخاب رنگ ها برای آرایش زمستانه دقت فراوانی باید به خرج دهید تا با توجه به رنگ های سرد این فصل و سرمای هوا بتوان هارمونی و تعادل با رنگ های پر حرارت و گرم ایجاد کرد. برای این که در سرمای زمستان جذابیت چهره دو چندان شود باید آرایش اندکی تیره تر و غلیظ تر باشد.

نکات مراقبت از پوست قبل از آرایش صورت در فصل زمستان

با آمدن فصل سرما باید تغییراتی در شیوه آرایش کردن صورت ایجاد شود. خشکی و سردی هوا باعث شده انتخاب مواد آرایشی و رنگ آن ها نسبت به دیگر فصول متفاوت باشد.

برای این که به زیباتر شدن صورت خود در هنگام آرایش در فصل سرما کمک کنید باید با یک سری فوت و فن ها آشنا شوید.

به کرم پودر خود مقدار مرطوب کننده اضافه نمایید:

سردی و خشکی هوا در فصل زمستان باعث شده، پوست خشک شود و نیاز پوست به مرطوب کننده افزایش یابد.

برای این که بتوانید از خشک شدن پوست خود جلوگیری نمایید باید به کرم پودر خود مقداری مرطوب کننده اضافه کنید.

در این فصل، استفاده از کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید در واقع جزو جدایی ناپذیر روتین پوستی استفاده از مرطوب کننده است.

در فصل سرما شب قبل از آرایش با ماسک صورت خود را تقویت کنید:

یک ماسک ترجیحا ورقه ای را باید در فصل سرما شب قبل از آرایش روی صورت خود قرار دهید. این کار باعث می شود به پوست شما رطوبت انتقال پیدا کند تا در اثر خشکی، پوست شما پوسته پوسته نشود.

استفاده از یک ماسک آبرسان باعث می شود، پوست شما باطراوت و درخشان شود تا آرایشی فوق العاده داشته باشید.

مطلب مشابه: نحوه آرایش در گرما و نکات خاص برای ماندگاری و زیبایی آرایش صورت

نحوه آرایش در سرما و نکات خاصی برای ماندگاری و زیبایی آرایش

از خشک شدن لب ها جلوگیری نمایید:

پوسته شدن و خشک شدن لب ها در فصل سرما یکی از عمده مشکلات افراد است به دلیل این که هوا در فصل سرد سال، خشک است باید از انواع تقویت کننده های لب استفاده نمایید.

برای مراقبت لب ها می توانید از انواع ویتامین ها، استیک، اسکراب، کرم و بالم لب استفاده کنید. 

لایه برداری پوست را در برنامه آرایش زمستانی خود بگنجانید:

برای این که روی پوست شما آرایش بخوابد و آرایش خوبی داشته باشید باید به صورت اصولی و مرتب به پوست خود رسیدگی کنید.

برای عمل لایه برداری پوست، فصل سرما بهترین زمان بوده و این به دلیل اشعه غیر مستقیم و کم تر آفتاب است که مانع از ایجاد لکه های پوستی در روند لایه برداری می شود.

سلول های مرده پوست در طی فرآیند لایه برداری می ریزند و لایه جوان و تازه ای روی پوست ایجاد می گردد.

کرم های لایه بردار به شفاف شدن و سفت شدن پوست کمک می کنند و موجب خواهند شد به عمق لایه های پوست، رطوبت نفوذ پیدا کند به این ترتیب چروک های ریز و علائم پیری زودرس از بین می روند.

کرم های لایه بردار تنفس دوباره به پوست می دهند و دارای ویژگی های التیام بخش و ضد التهاب هستند.

استفاده از کرم ضد آفتاب:

درست است که اشعه خورشید در فصل زمستان به تندی و شدت فصل تابستان نیست؛ ولی اشعه آفتاب در فصل سرد سال می تواند به پوست آسیب برساند و برای پوست مضر باشد.

انتخاب پاک کننده های ملایم:

همانند هر فصل دیگری در فصل سرما بعد از آرایش، پاک کردن آن امری مهم محسوب می شود به جای شوینده های قوی از یک شوینده ملایم برای پاک کردن آرایش صورت در فصل زمستان و پاییز باید استفاده کنید.

شوینده ای که برای پاک کردن آرایش صورت استفاده می شود باید حتما ملایم باشد تا روی پوست قرمز و خشکی ایجاد نکند.

به طور کلی در این فصل نباید از لوازم صابونی و عطری استفاده کنید؛ چون باعث التهاب و حساسیت می شوند.

لوازم آرایشی مناسب برای فصل زمستان

برای آرایش کردن صورت در فصل سرما باید لوازم آرایشی خاصی خریداری شود در فصل زمستان و پاییز آرایش صورت باید پر رنگ و گرم باشد و به هیچ عنوان از آرایش کم رنگ و ملایم استفاده نکنید.

در فصل سرد سال استفاده رژلب قرمز فراموش نشود:

در فصل سرد سال استفاده از رژلب طیف زرشکی یا قرمز طرفداران زیادی دارد؛ چون همیشه جذاب و خاص است و باعث درخشش بیشتر لب می شود.

رژ لب قرمز، رنگ آتشین و گرمی دارد که باعث خنثی شدن سردی زمستان و پاییز می شود و به جذاب تر شدن لب شما کمک می کند. رژلب های مات و تیره جزو این نوع رژلب ها هستند.

برای پوشاندن قرمزی ناشی از سرما در کیف لوازم آرایشی خود کانسیلر سبز داشته باشید:

پوست های نازک و حساس در فصل سرما ملتهب و قرمز می شوند یکی از راه های که قرمزی پوست را می توان برطرف کرد، استفاده از کانسیلر سبز می باشد که قرمزی ناشی از سرما را پنهان و خنثی می کند.

قبل از کرم پودر پرایمر را به صورت خود بزنید:

برای این که در فصل سرما، صورت خود را برای آرایش آماده کنید باید متناسب با پوست خود پرایمر مناسبی را انتخاب نمایید تا لطافت و نرمی را تقدیم پوست خود کنید.

پرایمر به یکنواخت شدن و صاف شدن پوست شما کمک می کند تا فرورفتگی ها و منافذ باز پوست پوشیده شوند.

پرایمر ها دارای مواد مرطوب کننده هستند به همین دلیل موجب آبرسانی مو می شوند.

مطلب مشابه: نکات مهم آرایش لب، کشیدن خط لب و رژ لب برای زیبایی بیشتر لب ها

نحوه آرایش در سرما و نکات خاصی برای ماندگاری و زیبایی آرایش

برای آرایش در فصل سرما، بهترین شکل کانسیلر، کانسیلر مایع است:

کانسیلر مایع به خوبی عمل آبرسانی پوست را انجام می دهد و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. استفاده از کانسیلر استیکی و جامد موجب خواهد شد روی پوست ماسیدگی ایجاد شود.   

استفاده از لوازم آرایشی ضد آب:

بارش برف و باران در فصل سرما می تواند آرایش صورت به ویژه آرایش چشم را خراب کند به همین دلیل توصیه می شود از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید تا آرایش صورت شما از بین نرود.

اگر علاقه مند به آرایش چشم تیره هستید، فصل زمستان برای شما بهترین گزینه محسوب می شود:

فرقی نمی کند که از خط چشم یا ریمل استفاده می کنید به هر حال رنگ تیره آن ها، در فصل سرما برای آرایش چشم بسیار مناسب هستند از نظر اصولی برای فصل زمستان، خط چشم های رنگی مناسب نیستند؛ ولی خط چشم های به رنگ برنز انتخاب عالی برای فصل پاییز و زمستان محسوب می شوند.

جلوه متفاوتی ابروها به صورت می دهند:

در زیبایی آرایش شما ابرو ها و مرتبی آن ها تاثیر زیادی دارد بهتر است در فصل های سرد سال از تقویت کننده های ابرو استفاده کنید و به سمت بالا ابروهای خود را ( با برس مخصوص ابرو ) بکشید.

با سرم دوفاز موهای خود را مرطوب و نرم نگاه دارید:

به همان اندازه که در فصول سرد سال از پوست مراقبت می شود باید از موها هم مراقبت کرد تا آبرسانی به موها انجام گردد. برای رطوبت رسانی موها می توانید از سرم های دوفاز استفاده کنید.

برای فصل تابستان برنزه کننده ها را نگه دارید:

برای فصل تابستان آرایش برنزه انتخاب عالی محسوب می شود؛ ولی برای فصل زمستان نباید از آرایش برنزه استفاده کنید در فصل سرد سال، پوست برنزه حالت آفتاب سوختگی پیدا می کند که به هیچ عنوان جلوه زیبایی ایجاد نمی کند.

دو یار همراه در فصول سرد:

برای مراقبت از پوست و زیباتر شدن آرایش صورت خود باید بالم لب و مرطوب کننده همراه خود داشته باشید.

ترفندهای آرایش در زمستان  

فرقی نمی کند که برای شروع یک روز معمولی یا رفتن به مهمانی خود را آماده می کنید به هر حال باید به خوبی در هنگام آرایش زمستانی از پوست خود مراقبت نمایید.

در عین این که پوست خود را باید مرطوب نگاه دارید یا آبرسانی آن را انجام دهید باید از لوازم آرایشی مناسبی هم استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده استفاده نمایید:

فصل زمستان، جزو فصل های خشک سال محسوب می شود به همین دلیل پوست در این فصل خشک، ملتهب و قرمز خواهد شد.

در این فصل ممکن است در هنگام آرایش پوست به خوبی کرم پودر جذب پوست نشود یا آرایش پوست حالت غیر طبیعی پیدا کند.

استفاده از کرم مرطوب کننده اولین نکته ای است که در آرایش زمستانه باید به آن توجه کرد؛ بنابراین در روتین آرایش خود باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر پیش از آرایش از کرم مرطوب کننده استفاده شود، باعث می شود میکاپ روی پوست ماسیده نشود و جلوه طبیعی روی صورت ایجاد شود.

لذا توصیه می شود روی صورت خود پیش از آرایش، کرم مرطوب کننده را ماساژ دهید این کار باعث می شود چربی، جذب پوست شود و پوست شما مرطوب و نرم گردد.

همچنین روی گردن هم باید کرم مرطوب کننده ماساژ داده شود تا مانع از چین و چروک روی صورت و گردن گردد.

استفاده از کرم مرطوب کننده صورت و دست اهمیت زیادی دارد به همین دلیل در تمام فصول باید از آن استفاده شود.

بهترین زمانی که کارشناسان معتقدند باید از کرم مرطوب کننده استفاده گردد، هنگامی است که کمی رطوبت روی پوست وجود دارد.

به عبارتی، بعد از این که صورت و دست خود را شستید یا پس از حمام از کرم آبرسان یا مرطوب کننده می توانید، استفاده کنید تا پوست شما آبرسانی و تازه تر شود.

برای این منظور می توانید از کرم های مرطوب کننده حاوی ویتامین C و ویتامین E استفاده کنید تا در فصل زمستان به تغذیه پوست کمک شود.

مطلب مشابه: آموزش آرایش صورت در روز بارانی و ترفندهایی برای ماندگاری میکاپ

 لوازم آرایشی پودری استفاده نکنید:

در فصل زمستان نباید سراغ لوازم آرایشی پودری بروید؛ چون لوازم آرایشی پودری مانند رژگونه پودری یا پنکیک صورت باعث ورقه ورقه شدن پوست صورت می شود.

پرایمر صورت مناسبی را انتخاب کنید:

یکی از ترفندهای آرایش در فصل سرما، تغییر پرایمر صورت است از پرایمر براق به جای پرایمر مات می توانید در فصل های سرد و خشک سال استفاده کنید تا پوست شما خشک نشود و بدرخشد.

استفاده از کرم پودر مایع:  

ماسیده شدن یا ورقه ای شدن کرم پودر روی صورت بدترین نوع آرایش در فصل سرما محسوب می شود.

در فصل سرما، پوست خشک می شود به همین دلیل کرم پودر روی پوست ماسیده خواهد شد برای این منظور توصیه می شود از کرم پودر مایع یا کرمی که مواد مرطوب کننده دارد، استفاده گردد تا زیبایی و رطوبت تقدیم پوست شما شود.

برای این که آب و هوای خشک، باران و باد به پوست شما آسیبی نرساند از کرم پودر پودری نباید استفاده شود.

در خرید رژلب دقت لازم را به خرج دهید:

در خرید رژلب در فصل زمستان دقت کنید در واقع رژلب هایی که باعث خشک شدن لب می شوند یا رژلب های مات 24 ساعته برای فصل سرما مناسب نیستند.

پوست لب، نسبت به پوست بدن و صورت نازک تر بوده به همین جهت در فصل زمستان لب بیشتر دچار خشکی خواهد شد.

رژلب های فاقد چربی یا رژلب های 24 ساعته آسیب بیشتری به پوست لب می رسانند.

لذا توصیه می شود، رژلب های حاوی مرطوب کننده را خریداری کنید تا به خوش رنگ شدن و سلامتی لب کمک شود. رژلب های چرب اگر چه زودتر پاک می شوند؛ ولی از خشک شدن لب ها جلوگیری می کنند.

انتخاب رنگ رژلب یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید رژلب برای آرایش زمستانه باید به آن توجه نمود. رنگ رژلب صورتی، زرشکی، آلبالویی و قرمز برای فصل زمستان مناسب هستند.

برای آرایش زمستانی رژلب رنگ لب، کالباسی و رنگ رژلب نود انتخاب مناسب تری محسوب می شوند و رژلب های با رنگ تیره برای فصل تابستان و بهار مناسب خواهند بود.

به جای رژ لب از بالم لب استفاده کنید:

در فصل زمستان به جای رژلب می توانید از بالم لب استفاده کنید برای فصل های سرد و خشک، بالم لب بهترین دوست شما است.

بالم لب رنگی نه تنها جذاب بوده و رنگ طبیعی دارد؛ بلکه پوست لب را آبرسانی و مرطوب می کند.

اگر می خواهید از رژلب استفاده کنید باید قبل از زدن رژلب، یک بالم لب با ویتامین E را به مدت 30 دقیقه روی لب های خود بزنید تا لب آبرسانی و رطوبت رسانی شود.

در فصل زمستان خرید اسپری آب صورت را فراموش نکنید:

اسپری آب صورت یا فیس میست را می توانید، قبل از آرایش روی صورت خود اسپری کنید تا صورت شما نرم شود.  

اسپری آب صورت، نوعی مرطوب کننده بوده که باعث رطوبت رسانی و نرم شدن پوست می شود.

باعث آبرسانی پوست می شود همچنین در فصل زمستان استفاده از آن می تواند به تثبیت آرایش کمک کند تا ماندگاری آرایش افزایش یابد و آسیبی به میکاپ زمستانی وارد نشود.

از اسفنج یا براش استفاده کنید:

اگر جزو افرادی هستید که برای استفاده از لوازم آرایش و کرم پودر از دست استفاده می کنید، توصیه می شود از اسفنج یا براش در فصل زمستان استفاده کنید تا بهتر آرایش جذب پوست صورت شود برای این منظور کافی است بلندر یا اسفنج را کمی نمناک و مرطوب کنید. 

پوست خود را پاک سازی کنید:

پاک سازی پوست یکی از ترفندهای آرایش در فصل سرما است. آلوده شدن هوا در فصل زمستان و پاییز باعث می شود چین و چروک، لک پوستی، جوش و آکنه و غیره روی پوست ایجاد شود.

توصیه می شود، پس از پاک کردن آرایش و پیش از خواب با ژل شست و شوی صورت پوست خود را تمیز کنید.

برای این که به طور عمیق پوست شما تمیز شود باید از لایه بردار صورت، یک تا دو بار در هفته استفاده کنید؛ پس از پاک سازی پوست از کرم مرطوب کننده و آبرسان باید استفاده شود.

یار همیشگی شما باید کرم ضد آفتاب باشد:

شاید تصور کنید که در فصل زمستان چون هوا بارانی و ابری است پوست تماس کمتری با نور خورشید پیدا می کند؛ ولی تفاوتی ندارد فصل سرد باشد یا گرم همیشه از کرم ضد آفتاب باید استفاده شود.

در برابر اشعه مضر خورشید کرم ضد آفتاب از پوست محافظت می کند. علاوه بر این، مانع از آسیب دیدن پوست توسط آلودگی هوا می شود تا پوست شما دچار لک، چین و چروک و پیری نشود.

مطلب مشابه: روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین مارک لوازم آرایشی با کیفیت و ارزان (معرفی برندهای معروف) لیست لوازم آرایشی مهم و اساسی؛ پک کامل لوازم آرایشی چیست؟ مراقبت از موهای رنگ شده؛ نکات مهم و ضروری قبل و بعد از رنگ کردن مو لیست اصطلاحات کاشت ناخن به ترکی استانبولی با ترجمه فارسی! ساخت کانسیلر در خانه؛ انواع کانسیلر، کاربرد آن و نحوه استفاده روی پوست انتخاب بهترین رنگ برای تاتو لب مناسب هر پوست مدل های آرایش شب یلدا دخترانه با تم های رنگی و متد حرفه ای مدل آرایش چشم شب یلدا؛ 5 نکته که برای آرایش چشم ها باید بدانید آرایش و مدل لباس شب یلدا بچگانه دخترانه شیک با تم خاص راهنمای انتخاب کرم پودر برای پوست های مختلف؛ انواع کرم پودر برای پوست صورت