روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

راهکارهای دوام بیشتر آرایش صورت

آرایش صورت باعث افزایش زیبایی و جذابیت خانم ها می شود و قطعا همه دوست دارند آرایشی با ماندگاری بالایی داشته باشند (دوام بیشتر آرایش صورت) تا در طی روز نخواهند آن را تمدید کنند.

برای هیچ خانمی جالب نیست که پس از گذشت چند ساعت، میکاپ او از بین برود و بخواهد آرایش خود را در یک مهمانی شلوغ تمدید کند.

اگر شما جزو خانم های هستید که به آرایش کردن صورت خود علاقه دارید؛ ولی نمی خواهید در طی روز آرایش خود را تمدید کنید؛ قطعا برای شما این سوال مطرح شده که چه راهکاری برای ماندگاری آرایش صورت وجود دارد؛ اما نگران نباشد ما در این محتوا روش های مختلفی که باعث شده اند، آرایش صورت دوام پیدا کند را برای شما عزیزان شرح داده ایم؛ پس تا پایان محتوا همراه ما باشید.  

روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

راه های ماندگاری آرایش صورت

ثابت نماندن آرایش صورت یکی از مشکلاتی است که برای بیشتر خانم های علاقمند به آرایش کردن بروز می کند. ماهرترین بانوان هم همیشه دغدغه پاک شدن آرایش خود را دارند و به دنبال این هستند که چگونه آرایش روی صورت خود را تثبیت کنند.  

در ادامه محتوا تمام راه های که باعث ماندگاری آرایش صورت شده اند را برای شما عزیزان شرح داده ایم:

آماده کردن پوست پیش از آرایش

 آلودگی های داخل منفذ پوست، باکتری ها، سلول های مرده و چربی های طبیعی پوست روی نامرتب شدن آرایش تاثیر زیادی دارند؛ بنابراین اگر اهمیت زیادی به پاک نشدن میکاپ خود می دهید باید بدانید که پاک سازی پوست و لایه برداری باید هر دو هفته یک بار حداقل انجام شود تا آرایش صورت ماندگاری و دوام بیشتری پیدا کند.

برای این که پوست لطیف و نرمی داشته باشید به طوری که روی آن آرایش بنشیند؛ بهتر است روی پوست خود از مرطوب کننده های مخصوص پوست و تونر استفاده کنید. تونر میزان PH  پوست را تنظیم می کند و به تمیز شدن صورت هم کمک خواهد کرد. کرم مرطوب کننده مخصوص باعث افزایش لطافت و نرمی پوست می شود.

روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

استفاده از پرایمر قبل از آرایش صورت

 پرایمرهای صورت سطح روی پوست را صاف و یکدست می کنند، چین و چروک های صورت را محو می کنند،  جای جوش را می پوشاند و باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند‌. پرایمر مناسب باعث افزایش ماندگاری آرایش و مرتب شدن آن می شود.

پرایمر چشم موجب می شود روی پلک، سایه چشم ماندگاری بیشتری داشته باشد، موجب پخش شدن خط چشم روی چشم می شود و چین و چروک های اطراف چشم را محو می کند.

پرایمری را انتخاب و خریداری کنید که ترکیبات آن روغن نداشته باشد و بر غیر پایه آب باشد.

مطلب مشابه: متد های آرایشی جهت صورت لاغر با تکنیک هایی خاص برای چهره لاغر

روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

از محصولات ضد آب استفاده کنید

 برای افزایش ماندگاری آرایش روی پوست صورت باید از محصولات آرایشی ضد آب مانند ریمل ضد آب، خط چشم و غیره استفاده کنید.

مصرف محصولات عاری از روغن

 افرادی که پوست آن ها معمولی و چرب است از محصولات فاقد از روغن باید برای افزایش ماندگاری آرایش بر روی صورت خود استفاده کنند.

افرادی که پوست آن ها خشک بوده، بهتر است محصولات آرایشی که روغن ندارند را استفاده کنند؛ ولی پیش از استفاده از این نوع محصولات باید از مرطوب کننده استفاده شود.

روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

آرایش صحیح لب ها

 شاید کمی سخت به نظر برسد که آرایش روی لب ها ماندگاری داشته باشد؛ ولی آشنایی با روش های صحیح آرایش لب به شما کمک می کند تا ماندگاری آرایش لب خود را افزایش دهید.

برای این که به درستی روی لب خود رژلب بزنید. روی لب خود لایه‌ی از مداد لب یا رژلب بزنید؛ سپس با یک دستمال کاغذی رژلب اضافه را از روی لب های خود پاک کنید بر روی لب های خود کمی پنکیک یا پودر تثبیت کننده رژلب بزنید در نهایت دوباره روی لب خود لایه دیگری رژلب بزنید.

انجام آرایش کمتر و ساده تر

 یکی از راه های ثابت ماندن و افزایش ماندگاری آرایش می باشد برای این که آرایش روی پوست صورت شما ماندگاری بیشتری داشته باشد باید از محصولات آرایشی مانند پنکیک، فاندیشن، کانسیلر، کرم پودر و غیره به صورت لایه های نازک استفاده گردد تا آرایش شما ملایم تر شود و بهتر مواد آرایشی روی پوست ثابت بماند و جذب پوست شما شود.

مطلب پیشنهادی: آرایش صورت با موی مشکی + بهترین مدل های آرایش برای خانم های مو مشکی

روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

مصرف فیکساتور بر روی آرایش صورت

 بعد از این که آرایش صورت کامل شد برای ثابت ماندن آن بر روی پوست می توانید از اسپری و پودر بیک استفاده کنید.

فیکساتور همان طور که از نام آن مشخص شود، موجب خواهد شد روی پوست آرایش فیکس شود تا ماندگاری آن افزایش پیدا کند.

از پودر بیک برای پوست مختلط و چرب خود می توانید، استفاده کنید

 برای این که میکاپ بادوام تری داشته باشید باید روی صورت خود حین و پس از آرایش از این محصول استفاده کنید به ویژه در نقاطی که تعریق بیشتری وجود دارد.

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی لب ها و اطراف چشم ها باید از پودر بیک و انواع فیکساتور استفاده شود.

 

روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

راهکارهای برای دوام و ماندگاری آرایش صورت در فصل تابستان

روتین آرایش صورت با تغییر فصل باید تغییر پیدا کند به عنوان نمونه در تابستان عرق کردن باعث کاهش دوام آرایش می شود و موجب لکه لکه شدن یا پاک شدن آرایش می شود.

اگر در روال و روش معمول آرایش کردن تغییراتی ایجاد شود، موجب خواهد شد در تمام طول روز آرایش صورت شما بی عیب و بی نقص بماند.

برای رسیدن به این هدف استفاده از لوازم آرایش ضد آب و انجام زیر سازی قوی امری مهم و ضروری محسوب می شود.

برای این که در برابر رطوبت و گرما مقاومت آرایش صورت خود را افزایش دهید و آرایشی مقاوم داشته باشید باید به چند نکته توجه کنید.

برای این که به راحتی روی پوست شما آرایش بنشیند و دوام بیشتری داشته باشد باید نخست پوست صورت خود را برای آرایش آماده کنید.

نکته بعدی توجه به ماندگاری آرایش چشم و ابرو می باشد اگر کیفیت آرایش این دو قسمت به خوبی انجام نشود، می تواند در تابستان نتایج نا امید کننده ای را ایجاد کند.

ایجاد یک زیر ساخت مقاوم برای ماندگاری آرایش

برای ماندگاری آرایش اساسی ترین و اولین راهکار انجام روتین پوستی منظم می باشد. آرایش روی پوستی که به جهت چربی زیاد ناهموار شده یا آرایش روی پوستی که به دلیل خشکی زبر شده هر چه قدر هم به صورت حرفه ای انجام شود، نتیجه خوبی ایجاد نخواهد کرد.

برای این که آرایشی زیبا و تمیزی داشته باشید، توصیه می شود از شوینده مناسب نوع پوست، آبرسانی منظم و روتین های پوستی استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی: آموزش زدن رژ گونه + تصاویر و توضیحات نحوه زدن رژ گونه خانم ها

روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

برای ایجاد یک زیر ساخت مناسب باید از روش های زیر استفاده کنید:

تمیز کردن پوست:

پایه داشتن یک آرایش ماندگار و مناسب، پوست تمیز می باشد؛ لذا آرایش صورت را باید با پوست تمیز شروع کنید.

قبل از این که از مواد آرایشی، استفاده کنید باید با پاک کننده معمولی و شوینده صورت خود را بشویید اگر کثیفی و چربی روی صورت خود را با این روش پاک کنید به مدت زمان بیشتری روی صورت آرایش می ماند. این شست و شو عرق احتمالی که از قبل روی صورت خود داشته اید را از بین می برد.

استفاده از مرطوب کننده بر پایه آب:

به همان اندازه که روی پوست آرایش اعمال می شود، استفاده از پایه مناسب مهم است. پایه هیدراته برای آرایش پایه، بهینه می باشد. برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید از یک مرطوب کننده ای بدون روغن که SPF دارد باید استفاده شود. برای هیدراته کردن پوست در طول روز باید از کرم مرطوب کننده، استفاده گردد.

استفاده از این نوع مرطوب کننده ها باعث می شود در طول روز در برابر گرما کمتر پوست چرب شود.

قبل از آرایش باید روی پوست یک مرطوب کننده بدون روغن زده شود تا زیبایی پوست حفظ شود و آرایش پوست ثابت تر بماند با توجه به نوع پوست خود باید از مرطوب کننده ای مناسبی استفاده کنید به عنوان نمونه اگر پوست چربی دارید باید از مرطوب کننده ای استفاده نمایید تا چربی روی پوست تنظیم گردد.

روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

استفاده از ضد آفتاب متناسب:

برای ماندگاری آرایش در تابستان باید متناسب با منطقه ای که در آن زندگی می کنید و منطبق با پوست خود از یک کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

برای مراقبت از پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از راهکارهای مهم محسوب می شود. کرم ضد آفتاب چرب با پایه غیر آب نباید خریداری شود؛ چون به راحتی به آرایش شما آسیب می رساند.

اگر مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب بالای 30 است، لازم نیست ضد آفتاب با SPF استفاده شود؛ ولی اگر مرطوب کننده شما ضد آفتاب ندارد، حتما متناسب با پوست خود از یک ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از پرایمر مناسب:

پرایمر پوست صافی را برای انجام آرایش فراهم می کند و مانع از حرکت آرایش صورت می شود و آن را ثابت نگاه می دارد.

پرایمر منطبق با خواسته شما به آرایش جلوه ای براق و مات می دهد. این محصول برای محافظت از پوست لایه ای روی سطح پوست ایجاد می کند. پرایمر بین آرایش و پوست مانند یک سپر می باشد تا به سلامت پوست کمک کند.

این محصول باعث به حداقل رساندن منافذ باز پوست می شود و به زیباتر شدن آرایش کمک می کند.

انتخاب یک پرایمر خنک کننده موجب زیباتر شدن آرایش می شود و به خنک ماندن صورت آرایش شده، کمک می کند.

پرایمر خنک کننده از عرق کردن صورت جلوگیری می کند که این موجب خواهد شد به آرایش آسیب کمتری برسد؛ بنابراین باید پرایمری را خریداری کنید که پوست شما خنک شود و پوست را آبرسانی کند.

استفاده از کرم پودر مایع:

از کرم پودر مایع برای انجام زیر ساخت آرایش صورت خود استفاده کنید. کرم پودر مایع نسبت به کرم پودری ها عملکرد بسیار بیشتری دارد و باعث افزایش ماندگاری آرایش در برابر رطوبت و گرما می شود.

برای انتخاب کرم پودر مایع باید به سراغ مدل های سبک و شفاف آن بروید تا به مدت طولانی تری آرایش دست نخورده بماند و عرق کمتری روی پوست ایجاد شود.

توجه کنید که این محصول آرایشی باید بر پایه آب باشد نه روغن، نوع روغنی و چرب آن موجب پایین آمدن دوام آرایش می شود. نسبت به نوع براق، کرم پودر مات انتخاب مناسب تری محسوب می شود؛ چون گرما و رطوبت عرق موجب براق شدن آرایش شده و زیبایی را کاهش می دهد.

روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

آرایش کمتری داشته باشید:

اگر می خواهید روی آرایش شما لکه و چروک ایجاد نشود باید از مواد آرایشی کمتری استفاده شود. پوشش سبکی را هنگام استفاده از محصولات آرایشی مانند کرم پودر روی سطح پوست خود ایجاد کنید. توصیه می شود به جای کرم پودر در جایی که نیاز است از یک کانسیلر و مرطوب کننده رنگی استفاده کنید به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از حرکت آرایش و روان شدن آن از آرایش کمتری باید روی صورت خود استفاده نمایید.

انجام آرایش برنزه:

برای ماندگاری آرایش در فصل تابستان یکی از راهکارها، انجام آرایش برنزه است که باعث می شود دندان ها سفیدتر دیده شوند و چشم های شما درخشان تر به نظر آیند. برای این که پوست برنزه شده شما طبیعی تر و با طراوت تر باشد؛ توصیه می شود روی برجستگی های صورت مانند بینی، چانه، استخوان های گونه و پیشانی و دیگر قسمت های صورت که با نور خورشید برخورد بیشتری دارند، برنزه کردن پوست انجام شود.

چشم پوششی از درخشش پوست:

همه دوست دارند، پوستی درخشان داشته باشند؛ ولی بین براق شدن بیش از حد و درخشندگی مناسب تفاوت زیادی وجود دارد.

در هنگام آرایش کردن پوست هیچ گونه محصول آرایشی خیلی براق و کرم پودر را استفاده نکنید؛ زیرا در طول زمان رطوبت پوست این درخشندگی را تبدیل به براق بودن بیش از حد می کند.

آرایش ماندگار لب و چشم

مهم ترین بخش های یک آرایش مناسب و زیبا بعد از صاف کردن و زیر سازی پوست، آرایش چشم و لب می باشد.

استفاده از محصولات آرایشی ضد آب برای یک آرایش تثبیت شده و مناسب مهم ترین توصیه است.

برای ماندگاری آرایش در تابستان به عنوان یک راهکار می توان از سایه چشم ضد آب، خط چشم و ریمل ضد آب استفاده کرد.

اگر در روزهای گرم تابستان می خواهید از گرما و رطوبت آرایش چشم خود را حفظ کنید انجام این موارد امری مهم و ضروری می باشد.

برای این که در گرما و رطوبت آرایش چشم و لب شما ماندگاری داشته باشد باید به راهکاری های زیر توجه کنید:

از یک پرایمر سایه چشم و یک پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید:

به جای کرم دور چشم، قبل از استفاده از سایه روی پلک های خود باید از یک پرایمر صاف کننده استفاده کنید. این کار باعث می شود در آرایش صورت چروک ایجاد نشود. همچنین بستری مناسب توسط پرایمر ایجاد می شود تا خط چشم و سایه چشم به آن بچسبد در فصل گرما بدون استفاده از پرایمر، داشتن یک سایه چشم زیبا سخت می باشد.  

استفاده از سایه چشم کرمی:

برای این که از کلیت آرایش خود در فصل تابستان نتیجه بهتری بگیرید، بهتر است از سایه چشم کمتری استفاده شود.

پیشنهاد می شود روی پلک خود لایه ای نازک از سایه های کرمی استفاده کنید در گرما و رطوبت تابستان، سایه های کرمی نسبت به انواع پودر این نوع محصولات ماندگاری بهتری دارند.

توصیه می شود، سایه چشم را به طور کلی کنار بگذارید و تنها از ریمل و خط چشم ضد آب استفاده کنید.

ابتدا خط لب بزنید:

قبل از زدن رژلب، برای آرایش کردن لب های خود به سراغ خط لب بروید. خط لب موجب شده رژلب شما تمیز تر دیده شود در کل این کار باعث می شود در صورت عرق کردن آرایش شما سالم تر دیده شود.

پیشنهاد می شود از یک بالم لب، قبل از کشیدن خط لب استفاده کنید؛ چون این کار موجب می شود خط لب و رژلب به لب ها بهتر چسبیده شوند.

استفاده از رژلب با رنگ ملایم:

برای آرایش تابستانه از رنگ های بسیار گرم و پر رنگ نباید استفاده شود؛ چون این رنگ ها آرایش را کثیف و سنگین نشان می دهند.

رژلب با رنگ های ملایم را باید خریداری کنید تا به لب های شما رنگ طبیعی تقدیم شود تا تغییری در رنگ لب های شما ایجاد نشود.

برای این که لب های شما صاف تر و بدون تغییر به نظر برسد از رژلب های بدون رنگ می توانید، استفاده کنید.

رنگ رژلب انتخابی شما باید مطابق با رنگ خط لب شما باشد برای افزایش دوام و ماندگاری آرایش صورت توصیه می شود از رژلب و خط لب مات استفاده کنید.

راه های افزایش ماندگاری آرایش صورت

داشتن پوست بدون جوش و آکنه برای درخشش پوست و زیبایی پوست امری مهم محسوب می شود.  داشتن روتین های منظم برای مراقبت و حفاظت از پوست و رسیدگی به پوست کمک می کند تا ما به این هدف برسیم.

با استفاده از تکنیک های آرایشی می توانید، جوش های صورت خود را مخفی کنید. عدم ماندگاری آرایش و دوام کمتر آن روی پوست یک مشکل همیشگی می باشد.

برای این که در آب و هوای نامناسب آرایش صورت شما دوام داشته باشد باید از روش های زیر برای ماندگاری آرایش خود استفاده کنید:

شست و شوی صورت:

اولین قدم برای افزایش ماندگاری آرایش تمیز کردن و شست و شوی صورت می باشد تا هر گونه کثیفی از روی پوست صورت برداشته شود.

قبل از آرایش به خوبی باید صورت خود را بشویید تا چربی روی سطح پوست شما کنترل شود و آرایش روی صورت شما از بین نرود.

پوست ناسالم که دارای ناهمواری بیش از حد، سلول های مرده و چربی است، باعث می شود ماندگاری آرایش صورت به هم بریزد به همین دلیل در هفته 2 بار باید پوست صورت خود لایه برداری کنید.

به صورت خود دست نزید:

نکته مهمی که در ظاهر ساده به نظر می رسد این است که صورت خود را نباید در طول روز لمس کنید؛ چون لمس کردن پوست باعث لکه دار شدن آرایش صورت می شود. دست های شما از سطوح مختلف باکتری و روغن را جذب کرده اند که لمس کردن صورت باعث می شود این روغن ها و باکتری ها جذب پوست شوند.

استفاده از کرم پودرهای فاقد از چربی:

احتمال از بین رفتن آرایش صورت با استفاده از محصولات آرایشی بر پایه چربی، افزایش پیدا می کند.

افرادی که پوست چربی هم دارن باید از مواد آرایشی که چربی کمتری دارند، استفاده کنند؛ چون چربی موجود در لوازم آرایشی تعریق پوست را افزایش می دهند.

اگر پوست خشکی دارید باید قبل از استفاده از کرم های عاری از چربی، صورت خود را مرطوب کنید در غیر این صورت تمام رطوبت پوست توسط کرم گرفته می شود که این می تواند، ماندگاری آرایش صورت را کاهش دهد.

روی صورت و روی چشم خود پرایمر استفاده کنید:

پس از شست و شوی صورت در اولین مرحله باید از پرایمر ها استفاده شود. پرایمر ها به خوبی از پوست شما مراقبت می کنند و موجب صاف شدن پوست می شوند و ماندگاری آرایش صورت را افزایش می دهند.

استفاده از خط چشم و ریمل ضد آب: برخی از محصولات آرایشی که برای آرایش چشم ها، استفاده می شوند زیر چشم را بعد از مدتی سیاه می کنند؛ برای این منظور باید از محصولات ضد آب استفاده کنید تا در تمام طول روز آرایش چشم های شما باقی بماند.

با یک رژلب مایع مات پرایمر را ترکیب کنید تا رژگونه ایجاد شود:

برای ماندگاری رژگونه باید از ترکیب رژلب و پرایمر استفاده کنید و توجه نمایید اگر این ترکیب روان بود از پرایمر بیشتری استفاده نمایید.

برای زدن رژلب روش درستی را انتخاب کنید:

برای این که در طول ساعت های روز، رژلب شما حفظ شود باید از رژلب های مایع استفاده کنید. برای زدن رژلب لب ابتدا باید خط لب زده شود؛ سپس رژلب بزنید در آخر چربی اضافه روی لب خود را با استفاده از دستمال کاغذی بگیرید تا رژلب شما دوام بیشتری داشته باشد.

برای تثبیت آرایش صورت خود در نهایت از پودر فیکس استفاده کنید:

برای این که آرایش روی پوست شما ماندگاری بیشتری پیدا کند باید از پودر فیکس کننده، استفاده کنید به صورت پودری و اسپری در انتهای آرایش از آن استفاده نمایید.

از مزایای استفاده از پودر فیکس می توان به جلوگیری از تعریق پوست، حذف چربی پوست، ضد آب بودن و یکنواخت سازی پوست اشاره کرد.

مطالب مشابه را ببینید!

لیست لوازم آرایشی مهم و اساسی؛ پک کامل لوازم آرایشی چیست؟ مراقبت از موهای رنگ شده؛ نکات مهم و ضروری قبل و بعد از رنگ کردن مو لیست اصطلاحات کاشت ناخن به ترکی استانبولی با ترجمه فارسی! ساخت کانسیلر در خانه؛ انواع کانسیلر، کاربرد آن و نحوه استفاده روی پوست انتخاب بهترین رنگ برای تاتو لب مناسب هر پوست مدل های آرایش شب یلدا دخترانه با تم های رنگی و متد حرفه ای مدل آرایش چشم شب یلدا؛ 5 نکته که برای آرایش چشم ها باید بدانید آرایش و مدل لباس شب یلدا بچگانه دخترانه شیک با تم خاص راهنمای انتخاب کرم پودر برای پوست های مختلف؛ انواع کرم پودر برای پوست صورت آموزش آرایش صورت در روز بارانی و ترفندهایی برای ماندگاری میکاپ