نحوه آرایش در گرما و نکات خاص برای ماندگاری و زیبایی آرایش صورت

آرایش در گرما و نکات ویژه برای زیبایی و ماندگاری آرایش

گرمای هوا یکی از عواملی است که باعث خراب شدن و پاک شدن آرایش صورت می شود در اثر گرما و عرق کردن آرایش صورت به هم ریخته می شود و موجب خواهد شد، چهره کثیف دیده شود.

به دلیل گرما و تعریق آرایش روی صورت به هم می ریزد و هیچ گاه آرایش صورت ثابت نمی ماند در این صورت ظاهر شما نامرتب دیده می شود. گرمای هوا باعث به هم ریختن خط زیر چشم می شود، آرایش را ذوب می کند و باعث ماسیده شدن آرایش روی صورت می شود.

در این محتوا ما قصد داریم روش های مختلفی که برای ثابت نگاه داشتن آرایش صورت در گرمای تابستان وجود دارد را برای شما شرح دهیم؛ پس تا پایان محتوا همراه ما باشید.

نحوه آرایش در گرما و نکات خاص برای ماندگاری و زیبایی آرایش صورت

خرید رژلب مناسب

از رژلب های 24 ساعته برای ثابت ماندن آرایش در هوای گرم تابستان بهتر است، استفاده نکنید؛ زیرا در هوای گرم لب ها خشک می شوند از براق کننده لب می توانید در هوای گرم استفاده کنید تا هم لب ها تقویت شوند هم رژلب روی لب ثابت بماند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

هوا چه گرم باشد چه سرد باید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده شود از کرم ضد آفتاب سبک بدون چربی در هوای گرم تابستان بهتر است، استفاده گردد.

استفاده از کاغذ خشک کن

برای برداشتن چربی های اضافه از روی پوست باید از کاغذهای خشک کنی که بدون ضرر هستند و یکبار مصرف می باشند، استفاده کنید تا آرایش روی صورت به هم نریزد.

نحوه آرایش در گرما و نکات خاص برای ماندگاری و زیبایی آرایش صورت

برای استر چشم از پنکک باید استفاده شود

برای ثابت ماندن آرایش در هوای گرم، پیش از آرایش، پنکک روی پلک ها باید زده شود تا آرایش روی صورت ثابت بماند.

این کار باعث می شود پوست برای آرایش و سایه زدن آماده شود؛ چون چربی پوست گرفته می شود از سایه های پودری به جای سایه های کرمی استفاده کنید؛ چون سایه های کرمی ماندگاری کمی دارند و حاوی مواد نرم کننده هستند.

مطلب پیشنهادی: آموزش آرایش صورت در روز بارانی و ترفندهایی برای ماندگاری میکاپ

پاک کردن چربی از روی صورت

قبل از آرایش، چربی های روی پوست صورت را با استفاده از شوینده های بدون چربی می توانید از بین ببرید.

بعد از این که با شوینده های مخصوص صورت خود را تمیز کرده اید با استفاده از دستمال و حوله ای تمیز صورت خود را خشک کنید؛ سپس اقدام به آرایش کردن صورت خود نمایید.

در فصل گرما روی پوست نباید از کرم های چرب و مرطوب کننده های چرب استفاده کنید تا آرایش روی صورت آب نشود.

انتخاب کرم مناسب

انتخاب کرم مناسب یکی از نکاتی است که در هوای گرم می تواند به حفظ آرایش صورت کمک نماید. افراد با توجه به نوع پوست خود باید کرم مناسبی را انتخاب و خریداری کنند؛ چون برخی از کرم ها فاقد چربی هستند؛ ولی برخی دیگر چربی دارند و پوست را چرب می کنند.

بهتر است از کرم های که چرب هستند در هوای گرم و مرطوب و فصل گرما استفاده شود.

استفاده از پرایمر در آرایش صورت

قبل از استفاده از تونر یا کرم اصلی برای ماندگاری آرایش صورت، بهتر است از یک پرایمر یا مرطوب کننده خوب استفاده کنید. پرایمر مانع از به هم ریخته شدن آرایش روی صورت می شود و دوام آرایش روی صورت را افزایش می دهد.

استفاده از کرم پودر خشک

پوست های که ناصاف هستند و به پوشاننده های سنگین نیاز دارند، کرم پودر های خشک برای آن ها بهترین گزینه مناسب محسوب می شود. 

برای فصل تابستان، استفاده از این کرم پودر ها مناسب است به دلیل شدت گرما در برخی از موارد استفاده از کرم پودر خشک نسبت به کرم پودر چرب و مایع ارجعیت بیشتری دارد.

این کرم پودرها چربی اضافه روی پوست را جذب می کنند؛ چون از مواد بدون جلا و مات ساخته شده اند در این نوع کرم ها سیلیکا وجود دارد که این بسیار مهم است؛ چون چربی روی صورت را حذف می کند.

نحوه آرایش در گرما و نکات خاص برای ماندگاری و زیبایی آرایش صورت

پنکک های مات

از پنکک مات بهتر است در هوای گرم و فصل گرم استفاده شود تا آرایش روی صورت ثابت بماند.

این پنکک باعث گرفته شدن برق ناشی از چربی پوست می شود در نواحی چرب پوست مانند چانه، بینی و پیشانی از این پنکک می توانید، استفاده نمایید.

استفاده از یخ

متخصصان پوست و آرایش توصیه می کنند در هوای گرم برای نگه داشتن آرایش روی صورت از یخ استفاده شود.

برای این کار کافی است روی صورت خود تکه ای یخ بکشید و با یخ صورت خود را ماساژ دهید بدون این که به پوست فشاری وارد شود؛ سپس صورت خود را با دستمال یا حوله ای تمیز خشک کنید و پس از آن اقدام به آرایش کردن صورت خود کنید.

اگر روی پوست یخ زده شود، باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود و به خنک شدن پوست کمک می کند. این موضوع موجب شده در طول روز آرایش صورت ثابت بماند و از خراب شدن آن جلوگیری شود.

برای پیشگیری از آب نشدن آرایش صورت خنک نگاه داشتن پوست بسیار مهم است.

مطلب مشابه: روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

آرایشی سبک داشته باشید

در هوای گرم تابستان برای این که آرایش صورت شما ماندگار باشد از آرایش زیاد و لایه لایه خودداری کنید.

برای ثابت نگاه داشتن آرایش خود در این مواقع به چند لایه آرای و کرم نیازی نیست و پیشنهاد می شود از مواد آرایش لایت استفاده نمایید. گرما، آرایش زیاد صورت را به راحتی خراب می کند.

روش استفاده از ریمل چشم

هر نوع رطوبتی مانند رطوبت اشک و رطوبت هوا باعث می شود ریمل از روی مژه جدا گردد.

از ریمل های ضد آب در هوای گرم و مرطوب برای پیشگیری از پخش شدن ریمل باید استفاده شود.

هنگام زدن ریمل به چشم باید خیلی آرام برس ریمل را به مژها بزنید و قبل از این ریمل زده شده خشک شود باید چند لایه ریمل بزنید. توجه کنید که اگر ریمل خشک شود و دوباره روی آن ریمل زده شود باعث می شود روی مژه ها ریمل انباشته شود و موجب پوسته پوسته شدن آن ها می شود.

استفاده از مداد ابرو و چشم مناسب

از مداد چرب در هوای گرم و مرطوب به ویژه در تابستان نباید، استفاده کنید؛ چون با کوچکترین پیاده روی، مداد زیر چشم به هم می ریزد.

عدم استفاده از رنگ تند

از رنگ های جیغ و تند در فصل گرما و تابستان نباید، استفاده کنید، این رنگ ها باعث می شوند، آرایش بد دیده شود و به شکل دلخواه اجزای صورت دیده نمی شود.

به مقدار مناسب از رنگ های خنثی و پاستیلی در هوای گرم برای آرایش صورت استفاده کنید.  

نحوه آرایش در گرما و نکات خاص برای ماندگاری و زیبایی آرایش صورت

رژگونه

حتما از رژگونه خشک برای پوست چرب استفاده شود. رژگونه های پودری برای پوست معمولی و خشک مناسب هستند.

در هوای گرم رژگونه کرمی که مواد نرم کننده دارد از روی پوست پخش و سرازیر می شود.

مواد آرایشی ضد آب

از کانسیلرهای ضد آب برای پوشاندن لکه های پوستی، حلقه های زیر چشم و سیاهی ها استفاده کنید. این کانسیلرها کمک می کنند تا آرایش صورت ثابت بماند؛ چون به راحتی با عرق کردن پوست پاک نمی شوند.

آرایش پوست و رنگ یکنواخت پوست با پاک شدن کانسیلرها به هم می خورد. استفاده از مواد آرایشی ضد آب و پودری با هم ترکیب خوبی نخواهد بود و در گرمای تابستان استفاده همزمان از آن ها در زیباتر شدن صورت نمی توانند، موثر باشند.

مطلب مشابه: متد های آرایشی جهت صورت لاغر با تکنیک هایی خاص برای چهره لاغر

نکات مهم قبل از آرایش کردن صورت در تابستان

  • قبل از آرایش و میکاپ کردن با آب خنک و سرد صورت خود را بشویید تا شادابی تقدیم پوست شما شود و از چروک شدن، افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری شود.
  • از کرم ضد آفتاب مخصوص و مناسب پوست قبل از این که صورت شما به طور کامل خشک شود، استفاده کنید؛ چون یکی از ضروریات مهم در این فصل زدن کرم ضد آفتاب می باشد.

از کرم ضد آفتاب فاقد چربی برای پوست چرب و مستعد جوش استفاده کنید.

  • به اندازه‌ی یک بند انگشت و به مقدار کافی باید از کرم ضد آفتاب استفاده شود تا به خوبی کرم، پوست را بپوشاند و کاملا به پوست آغشته شود؛ سپس صبر کنید تا کاملا کرم ضد آفتاب جذب پوست شما شود.

انتخاب کرم پودر مناسب

همان طور که قبلا اشاره کرده ایم در فصل گرم سال آرایش صورت ماندگاری کمتری دارد به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از تونر از پرایمر و کرم مرطوب کننده، استفاده کنید تا به مدت بیشتری آرایش روی صورت شما باقی بماند.

از کرم های چرب بهتر است در فصل تابستان استفاده نکنید. استفاده از پرایمر و کرم بدون چربی روی پوست چرب می تواند، چربی پوست را جذب کند.

در فصل گرم تابستان بعد از این با پرایمر ها و کرم ها آماده سازی و زیر سازی پوست خود را انجام داده اید به جای کرم پودر از کرم های ضد آفتاب رنگی و پودری استفاده کنید تا احساس سبکی روی پوست خود ایجاد نمایید.

از کرم پودر تا جایی که لازم است، استفاده نکنید و اگر خواستید از کرم پودر استفاده کنید، نوع خشک آن را خریداری نمایید.

از پرایمر قبل از زدن کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد در قسمت های وسط صورت خود می توانید از کرم پودر استفاده کنید.

نحوه استفاده از وسایل آرایشی در فصل گرما

برای استفاده از لوازم آرایشی در فصل تابستان هیچ گاه از انگشت خود استفاده نکنید و از برس های آرایشی و اسفنج استفاده کنید تا بهتر کرم روی صورت شما بنشیند.

برای این که رطوبت اضافی صورت در هوای گرم گرفته شود از پدهای خشک به صورت نقطه ای استفاده نمایید.

برنز کننده های فوری

روی برخی از قسمت های صورت مانند بینی، چانه، گونه و پیشانی از برنز کننده ها استفاده کنید تا آرایش طبیعی داشته باشید.

استفاده از برنز کننده ها باعث می شود، دندان های شما سفیدتر به نظر آیند.

نحوه آرایش در گرما و نکات خاص برای ماندگاری و زیبایی آرایش صورت

ملایم آرایش کنید

عرق کردن زیاد در گرمای تابستان باعث می شود، آرایش صورت ماندگاری کمتری پیدا کند؛ بنابراین بهتر است در فصل تابستان آرایش کمتری کنید و به زدن ریمل، کانسیلر و مرطوب کننده اکتفا نمایید.

از بین بردن براقیت چرب نمای پوست

برای این که پوست شما بعد از استفاده از کرم پودر بیش از حد براق نشود از کرم پودر های رنگ روشن بهتر است، استفاده کنید. این کرم ها با چربی های منافذ پوست، ترکیب می شوند که این موجب خواهد شد پوست کمی تیره تر به نظر برسد.

خودداری از رنگ تند

اگر در آرایش تابستانی از رنگ های جیغ و تند استفاده شود، باعث می شود به صورت دلخواه اجزای صورت دیده نشود؛ بنابراین از رنگ های خنثی و پاستلی در این فصل باید استفاده شود.

استفاده از سایه های ایده آل

سایه های مایع چون سریع جذب پوست می شوند، بهترین گزینه برای آرایش صورت در فصل تابستان هستند. سایه های چرب به جهت این که پشت چشم می ماسند، نباید استفاده شوند.

برای افزایش ماندگاری خط چشم روی پلک نباید سایه های پودری استفاده شود.

مطلب مشابه: آموزش زدن رژ گونه + تصاویر و توضیحات نحوه زدن رژ گونه خانم ها

استفاده از رژگونه

برای فصل تابستان رژگونه های مایع انتخاب عالی محسوب می شوند. رژگونه های پودری با عرق ناشی از هوای گرما  ترکیب می شوند و لکه های ناخوشایندی روی پوست ایجاد می کنند.

بنابراین بهتر است از یک لایه نازک رژگونه مایع در آرایش تابستانه استفاده شود تا پوست چرب دیده نشود.

برای رژگونه از رنگ های ملایم استفاده کنید و رژگونه را با برس مخصوص بزنید.

انتخاب پنکیک مناسب

از پنکیک های فشرده در فصل تابستان استفاده نکنید؛ چون عرق ناشی از گرمای هوا باعث غلیظ و سفت شدن آن ها می شود و موجب می گردد روی صورت چرک دیده شود.

برای جلوگیری از این مشکل، پنکیک های پودری و غیر فشرده بهترین انتخاب محسوب می شوند.

ریمل دائمی

نقطه جلب توجه صورت، آرایش چشم است. برای این اینکه مواد آرایشی چشم به دلیل عرق ناشی از گرمای تابستان پاک نشود بهتر است از ریمل های ضد آب که ماندگاری و دوام بالایی دارند، استفاده شود.

ریمل های ضد آب در اثر گرما هیچ وقت پخش نمی شوند؛ چون خاصیت چسب مانندی دارند.

مداد ابرو و چشم مناسب

مداد زیر چشم در فصل تابستان حتی با یک پیاده روی می ریزد از مداد چرب حد المقدور استفاده نکنید و برای فرم دادن ابرو و چشم باید از مداد های چشمی خشک، استفاده نمایید.  

مداد ابرو

به جای مداد ابرو در فصل تابستان از ژل ابرو بیرنگ برای آرایش ابروهای خود استفاده کنید؛ چون در این فصل آرایش ابروی شما ماندگاری زیادی ندارد و پس از چند ساعت قرار گرفتن در گرما و تعریق در صورت استفاده از مداد ابرو، تمام آرایش ابروی شما از بین می رود.

با توجه به این که آرایش طبیعی این روزها مد است، ژل ابروی بیرنگ روی ابروی های خود بمالید تا آرایش طبیعی و زیبایی صورت شما پیدا کند.

استفاده از روغن های سبک

از روغن های طبیعی و سبک مانند روغن جوجوبا، آفتابگردان، آرگان، بادوام و نارگیل به جای کرم و ژل مو برای حالت دادن موهای خود استفاده کنید.

دستمال اکسیژن رسان صورت

برای این که آرایش صورت خود را در روزهای تابستان ثابت نگاه دارید از دستمال اکسیژن رسان استفاده کنید تا عرق ها و چربی ها روی صورت شما پاک شوند.

استفاده از اسپری آب معدنی برای بالا بردن ماندگاری آرایش

اسپری آب معدنی روی صورت باعث آبرسانی و مرطوب شدت پوست می شود و میکاپ را با طراوت و درخشان می کند با استفاده از اسپری آب معدنی می توانید همیشه پوست خود را مرطوب نگاه دارید بدون این که از کرم استفاده کنید و پوست خود را چرب نمایید.

در ادامه محتوا می خواهیم روش های که به شما کمک می کنند تا آرایش صورت شما در یک روز گرم ثابت بماند را برای شما عزیزان شرح دهیم:

برای کنترل چربی پوست کار آرایش صورت را با شست و شوی صورت خود آغاز کنید:

برای پاک کردن چربی اضافی روی پوست صورت خود از یک شوینده ملایم استفاده کنید و بعد از شستن با یک دستمال کاغذی یا حوله صورت خود را خشک نمایید.

گذاشتن یخ روی پوست:

بسیاری از متخصصان پوست و آرایشگران از این ترفند استفاده می کنند برای این منظور کافی است به آرامی یک تکه یخ را روی صورت خود به جز قسمت دور چشم ها حرکت دهید.  

سپس با حوله صورت خود را خشک نمایید. استفاده از این ترفند باعث خنک شدن پوست می شود و به بسته شدن منفذهای بزرگ پوست کمک می کند و موجب خواهد شد دیرتر در هوای گرم آرایش شما بریزد.

تونر بزنید:

با استفاده از یک تکه پنبه یک تونر مناسب را روی صورت و گردن خود بزنید تا به جوان سازی پوست خود کمک نمایید.

استفاده از اسپری ثابت کننده آرایش:

اغلب آرایشگران از اسپری پایانی آرایش استفاده می کنند. هنگامی که کانسیلر و کرم پودر استفاده شده اند؛ ولی هنوز رژلب، برنزه کننده و رژگونه زده نشده اند از این اسپری استفاده می شود تا لایه زیرین آرایش ثابت بمانند و در اثر گرما و عرق کردن از بین نروند.

عدم استفاده از محصولات آرایشی مایع:

از محصولات پودری برای سایه چشم ها و رژگونه استفاده کنید. محصولات آرایشی مایع به محض گرم شدن هوا و عرق کردن از روی صورت جاری می شوند و می ریزند؛ ولی با استفاده از محصولات پودری می توانید عرق و چربی روی صورت خود را کنترل نمایید.

برای شروع با آب تمیز یا مقدار کمی اسپری آرایشی قلموی سایه چشمان خود را نم دار کنید؛ سپس آب اضافی آن را با یک دستمال کاغذی بگیرید و به یک سایه پودری آن را آغشته نمایید.

اگر برس سایه چشم نم دار شود، موجب مرطوب شدن پودر سایه می شود و هنگامی که به پلک های خود آن را می زنید، مدت زمان بیشتری پس از خشک شدن سر جای خود باقی می ماند.

استفاده از محصولات ضد آب:

فرقی نمی کند که ریمل، خط چشم یا رژلب می خواهید، خریداری کنید مهم این است محصول ضد آبی را انتخاب کنید که در مقابل تعریق آرایش صورت شما پاک نشود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

سیاه شدن زیر چشم ها، ریختن خط چشم و ریمل باعث زشت شدن چهره شما می شوند؛ بنابراین انتخاب و خرید یک محصول ضد آب می تواند، ماندگاری و دوام آرایش شما را افزایش دهد.

در هوای گرم بهترین کاری که می توانید، انجام دهید این است که مژه های خود را با استفاده از یک فر مژه حالت دهید و به چشمان خود ریمل ضد آب بزنید.

برای تکمیل آرایش چشم های خود می توانید از یک خط چشم ضد آب استفاده کنید. محصولات آرایشی ضد آب روی صورت شما ساعت ها می مانند و در هوای گرم شما دیگر نگرانی بابت خراب شدن آرایش صورت خود ندارید.

لب ها:

اگر احساس می کنید رژلب روی لب شما با عرق کردن قسمت بالای لب و بینی پخش می شود یا این که مداوم عادت دارید لب های خود را بلیسید باید هنگامی که خط لب می کشید به طور کامل قسمت های داخلی لب خود را با استفاده از خط لب رنگ آمیزی نمایید.

سپس رژلب را روی لب بزنید و از برق لب هم می توانید، استفاده کنید تا هنگام پاک شدن رژلب خط لب شما تا ساعت ها روی لب ها باقی بماند و ظاهری شبیه به رژلب ایجاد شود.

رژگونه:

از رژگونه پودری به جای رژگونه کرمی یا ماتیکی استفاده کنید.

برنزه کننده:

مقداری پودر برنزه کننده را با یک فرچه رژگونه بزرگ بردارید و به چانه ها، بالای بینی، پیشانی و گونه ها آن را بزنید. اگر نمی خواهید چهره ای برنزه ای داشته باشید برای این که آرایش صورت شما فیکس شود از مقداری پودر بی رنگ می توانید، استفاده کنید.

ماندگاری آرایش لب های خود را افزایش دهید:

برای این که چهره شاداب تری داشته باشید باید از یک رژلب رنگ روشن استفاده کنید، حتی اگر آرایش صورت شما طبیعی و سبک می باشد. برای آرایش تابستانه باید رژلبی خریداری شود که ماندگاری آن بالا باشد.

برای زدن رژلب ابتدا یک لایه نازک رژلب را باید روی لب های خود بزنید؛ سپس روی لب ها یک دستمال کاغذی قرار دهید تا به آرامی رژلب اضافی از روی لب پاک شود و دوباره رژلب را به صورت لایه ای ظریف روی لب ها بزنید در هوای گرم و مرطوب این از بهترین ترفندها برای آرایش لب می باشد که به حد چشمگیری ماندگاری آرایش لب را افزایش می دهد و به زیبایی چهره شما کمک می کند.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین مارک لوازم آرایشی با کیفیت و ارزان (معرفی برندهای معروف) لیست لوازم آرایشی مهم و اساسی؛ پک کامل لوازم آرایشی چیست؟ مراقبت از موهای رنگ شده؛ نکات مهم و ضروری قبل و بعد از رنگ کردن مو لیست اصطلاحات کاشت ناخن به ترکی استانبولی با ترجمه فارسی! ساخت کانسیلر در خانه؛ انواع کانسیلر، کاربرد آن و نحوه استفاده روی پوست انتخاب بهترین رنگ برای تاتو لب مناسب هر پوست مدل های آرایش شب یلدا دخترانه با تم های رنگی و متد حرفه ای مدل آرایش چشم شب یلدا؛ 5 نکته که برای آرایش چشم ها باید بدانید آرایش و مدل لباس شب یلدا بچگانه دخترانه شیک با تم خاص راهنمای انتخاب کرم پودر برای پوست های مختلف؛ انواع کرم پودر برای پوست صورت