لیست آموزش غذاهای سیب زمینی برای وعده شام و ناهار

طرز تهیه انواع غذا با سیب زمینی برای شام و ناهار

سیب زمینی یکی از ارکان اصلی بسیاری از غذاهای ایرانی و خارجی می باشد. این ماده غذایی دارای مقدار قابل توجهی کربوهیدرات می باشد و بسیاری از افردا ورزشکار به خصوص افرادی که در رشته بدنسازی و پرورش اندام کار می کنند از این ماده غذایی به عنوان منبع غذایی استفاده می کنند. البته این را هم بگوییم که بهترین شکل طبخ سیب زمینی برای این افراد طبخ بدون روغن و به بیان بهتر شکل غیر سرخ شده آن می باشد. در این مطلب برای شما چندین طرز پخت انواع غذا با سیب زمینی برای شام و ناهار را خدمت شما آموزش خواهیم داد تا ببینید با این ماده غذایی در دسترس چه ها می توان کرد. با ما همراه باشید.

چه غذاهایی را می توان با سیب زمینی تهیه کرد؟

در ادامه مطلب برای شما لیستی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهایی که با سیب زمینی طبخ می شوند را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

سمبوسه سیب زمینی

سمبوسه سیب زمینی

مگر می شود به اغذیه فروشی ها سر زد و این غذای لذیذ جنوبی را ندید؟ شاید بسیاری از افراد فکر کنند شکل اصیل سمبوسه جنوبی شکل پیتزایی آن می باشد. این درحالی است که سمبوسه سیب زمینی دارای اصالت بیشتری می باشد و جنوب کشور را با این خوراک خوشمزه می شناسند. این غذای فینگرفود را با طیفی از موادغذایی می توان آماده کرد. برای نمونه می توان به حبوبات و البته سوسیس و کالباس و … اشاره کرد. حتما می دانید که درست کردن این غذا اصلا هم سخت و هزینه بر نیست.


پنکیک سیب زمینی

پنکیک سیب زمینی

شاید در اولین نگاه این غذا را با کوکو سیب زمینی اشتباه بگیرید. این غذا اصالتی لهستانی دارد و معمولا در وعده صبحانه سرو می شود. معمولا رده سنی کودکان از این غذا استقبال بیشتری می کنند. برای تهیه این غذا هم کار سختی ندارید و مواد لازم برای تهیه این خوراکی لذیذ کاملا در دسترس هستند. کافی است تخم مرغ و سیب زمینی و آرد را مخلوط و سپس سرخ کنید. اگر می خواهید این غذا لذیذتر و دوست داشتنی تر شود بهتر است به آن پنیر پیتزا و یا پنیر موزارلا هم اضافه کنید.


کیک سیب زمینی

کیک سیب زمینی

وقتی صحبت از خوراکی کیک می شود احتمالا شما یاد آن خوراکی شیرین جشن های تولد میفتید. یا کیک پیتزا هایی که در خود تنوعی از متریال خوراکی را دارا هستند. اگر چنین فکری می کنید باید بگم درباره کیک سیب زمینی اشتباه کرده اید. حتی ممکن است این غذا را با پنکیک سیب زمینی اشتباه بگیرید. اما در تهیه این غذا تخم مرغ استفاده نمی شود. جالب تر اینکه برای طعم دادن به آن از دلستر نیز استفاده می شود. این غذا دارای اصالتی استرالیایی بوده و هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان وعده اصلی غذا می تواند سرو شود.


گراتن

گراتن

برخلاف مورد قبل این غذا ریشه ای در کشور فرانسه دارد. جالب تر اینکه سسی هم که با این غذا می توانید میل کنید فرانسوی می باشد. اگر اهل شناخت متریال آشپزی کشور های مختلف باشید احتمالا نام سس بشامل را شنیده اید. البته این بدان معنا نیست که گراتن تنها با سیب زمینی سرو می شود. بلکه برای تهیه آن می توانید از قارچ و گوشت و … هم استفاده کنید. ولی گراتن سیب زمینی همانطور که نامش هم این مفهوم را می رساند بیشترش از سیب زمینی درست می شود. اما می توانید گوشت و سبزی و … را هم در طبخ این غذا استفاده کنید. سس های بشامل و یا مایونز هم که طعم این غذا را بی نظیر خواهند کرد.


سوپ سیب زمینی

سوپ سیب زمینی

می دانید که سوپ معمولا به عنوان پیش غذا استفاده می شود. ولی افرادی که دارای اضافه وزن هستند می توانند از سوپ به عنوان وعده غذایی اصلی استفاده کنند. طوری که به جای کربوهیدرات های چاق کننده و چربی از سوپ به عنوان یک غذای مناسب کاهش وزن استفاده کنید. اما اگر از نظر قند و چربی مشکلی با پرچرب بودن این غذا ندارید می توانید خامه هم به این سوپ اضافه کنید.

اگر دارای فرد خردسالی هستید که می خواهد با خورد و خوراک وزن خود را زیاد کند حتما این غذا را برایش تهیه کنید.


کمپیر سیب زمینی

کمپیر سیب زمینی

این غذا دارای اصالتی ترکیه ای می باشد. شاید اگر به فست فود ها و سایر مکان های مشابه در شهر بروید این غذا را با نام سیب زمینی تنوری به شما معرفی کنند. در کشور ترکیه این سیب زمینی ها پس از تنوری شدن با متریالی نظیر ژامبون و یا گوشت و ذرت و … پر می شوند. این غذای ترکیه ای از آن دسته از غذا ها است که هم می تواند شما را مدت زمان زیادی به دور از گرسنگی نگه دارد و هم اینکه بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد.


سیب زمینی را سوخاری کنید; نامی غیر از لذیذ لایقش است؟

سیب زمینی را سوخاری کنید; نامی غیر از لذیذ لایقش است؟

اگر به دنبال غذایی هستید که دارای بافتی ترد و پفکی می باشد بهترین راه سوخاری کردن ماده غذایی است. از سیب زمینی گرفته تا قارچ و مرغ همه و همه با سوخاری کردن به طرز عجیبی سوخاری می شوند. برخلاف تصور بسیاری از افراد سیب زمینی سوخاری غذایی است که تهیه اش اصلا سخت نیست. اگر از آن دسته از افرادی هستید که پیش از غذای اصلی می خواهید یک پیش غذایی لذیذ تحویل مهمانان بدهید این غذای لذیذ را تهیه کنید. یکی از دلایلی که افراد کم سن و سال و دارای رده سنی کودک از فست فود ها خوششان می آید همین غذاهای سوخاری می باشند.


مدل دیگری از سیب زمینی سرخ شده

مدل دیگری از سیب زمینی سرخ شده

مدل رستورانی سیب زمینی سرخ کرده هم بسیار لذیذ می باشد. فرق است بین سیب زمینی فست فودی و سیب زمینی که برای خورشت قیمه و یا سایر خورشت ها و خوراک های رستورانی تهیه می کنید. شاید تفاوت سیب زمینی رستورانی با فست فودی طول کمتر و البته باریک تر می باشد.


سیب زمینی را کباب کنید

سیب زمینی را کباب کنید

اگر از آن دسته افرادی باشید که برنامه رفتن به بدنسازی را دارند احتمالا با این غذا آشنا هستید. تنوری کردن ماده غذایی یک راه بسیاری لذیذ برای طبخ مواد غذایی مختلف درکنار سایر راه ها نظیر سوخاری کردن و … می باشد. برای کبابی کردن مواد غذایی مختلف اعم از سیب زمینی از راه های مختلفی می توانید استفاده کنید. برای نمونه هم می توانید از مایکروفر استفاده کنید و هم می توانید از قابلمه برای کبابی کردن استفاده کنید. اگر این غذا را به همراه تخم مرغ آب پز استفاده کنید این میزان از کالری سالم می تواند تا مدت ها شما را سیر نگه دارد. این غذای خیابانی نام محبوب یرآلما – یومورتا را داراست و بسیاری از افراد با تهیه همین ساندویچ کنار خیابان درآمدزایی می کنند.


کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی

حتما تا الان هم از تنوع غذاهایی که با سیب زمینی طبخ می شوند شگفت زده شده اید. اما این بار با یک غذای نام آشنا خدمت شما هستیم. حتما همه شما کوکوی سیب زمینی را بارها میل کرده اید. کوکوی سیب زمینی غذای محبوبی می باشد که به دو روش می توان آن را طبخ کرد. یکی از این روش ها این است که سیب زمینی را آب پز کنید و سپس برای تهیه ملات کوکو یا به صورت کوبیده شده و یا به صورت رنده شده با تخم مرغ و ادویه جات مخلوط کنید.

اما روش دیگری هم می توان برای تهیه کوکو سیب زمینی به کار گرفت. این روش تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام می باشد. شاید این روش تهیه مزیت هایی را نسبت به دیگر روش داشته باشد. برای نمونه می توان به مصرف کمتر روغن اشاره کرد. به علاوه اینکه این روش سریع تر هم می باشد و مدت زمان کمتری پای گاز خواهید ایستاد.


با سیب زمینی پیراشکی درست کنید

با سیب زمینی پیراشکی درست کنید

اگر به خیابان های مختلف بروید احتمالا کنار خیابان ها مغازه های فروش کیک و پیراشکی و خوراکی های مختلف رو دیده اید. پیراشکی را می توان از خوراکی های لذیذ و جذاب و البته شیک دانست. این پیراشکی خود دارای انواع مختلفی می باشد. اولین گان برای تهیه پیراشکی تهیه خمیر آن است. بعد از آنکه خمیر را آماده کردید می توانید ملات موردنظر که در اینجا سیب زمینی مدنظر است را داخل آن بریزید. اما پیراشکی سیب زمینی غذایی است که ریشه آن به کشور روسیه برمیگردد. علاوه بر سیب زمینی برای طبخ این غذا از گوشت و قارچ هم استفاده می شود. البته اجباری در این باره وجود ندارد و هم ماده ای دلتان بخواهید می توانید استفاده نکنید.


پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی

شاید به این غذا به عنوان پیش غذا نگاه کنید. یا خوراکی که در کنار وعده غذایی اصلی سرو می شود. این درحالی است که خود پوره سیب زمینی می تواند جایگاه یک وعده اصلی غذا را داشته باشد. وعده غذایی که در سالم طبخ شدن می تواند بخصوص برای ورزشکاران مفید باشد. علاوه بر این غذایی است که سریع هم تهیه می شود. تنها به سیب زمینی آبپز و نمک و فلفل و … نیاز دارید. اگر دوست دارید می توانید میان سیب زمینی پوره شده از پیاز سرخ شده هم استفاده کرد.


کوکوی شکم پر

کوکوی شکم پر

شاید این غذا را بتوان یکی از جذاب ترین غذاهایی دانست که با سیب زمینی تهیه می شود. حتما از نام این غذا فهمیده اید که شباهتی با کوکو سیب زمینی دارد و درون آن پر موادی است که در هر غذای شکم پر دیگری ممکن است بکار روند. برای نمونه می توان به گوشت و سبزی و حبوبات اشاره کرد. تنها چیزی که برای پخت این غذا لازم دارید مقداری خلاقیت است. خواهید دید که همین غذایی که با سیب زمینی پخته می شود چه مزه لذیذی دارد.


چیپس های سیب زمینی

چیپس های سیب زمینی

اگر به سوپرمارکت ها بروید امکان ندارد که تنوع مختلف پیچس های سیب زمینی توجه شما را جلب نکند. چیپس های سیب زمینی علی رغم تنوع بسیار به راحتی تهیه می شوند. به طوری که نیازی به وسایل گران قیمت یا خوراکی های نایاب ندارید. تنها کافی است که ورقه های نازکی از سیب زمینی تهیه کنید. سپس آن ها را با ادویه و یا سرکه و … مزه دار کنید. پس از سرخ کردن این ورقه های مزه دار شده می توانید این غذای لذیذ را نوش جان کنید. اتفاقا غذایی که به شکل خانگی پخته می شود لذیذتر و سالم تر می باشد.


آلوتیکا

آلوتیکا

این غذا تفاوتی با کتلت های سیب زمینی که پخته می شوند ندارد. این غذا دارای ریشه ای هندی می باشد و تنها تفاوت آن با غذاهای ایرانی کوکو سیب زمینی و کتلت وجود ادویه های گرام ماسالا و … می باشد. به علاوه اینکه مانند سایر غذاهای هندی با سس تندی هم این غذا سرو می شود. این غذا معمولا با سس مخصوصی سرو می شود که دارای مزه ماست و نعنا را دارد. شاید جالب باشد برای شما که شباهتی بین هندی ها و شیرازی ها وجود دارد. این شباهت این است که هردو به سیب زمینی آلو می گویند.

سخن آخر

در این مطلب درباره طرز پخت انواع غذا با سیب زمینی برای شما صحبت کردیم. سیب زمینی از مواد غذایی شناخته شده ای می باشد که همیشه در دسترس بوده و می توان آن را در بازار های تره بار و …. آن را تهیه کرد. سیب زمینی از نظر ارزش غذایی هم دارای جایگاه خوبی می باشد. منبع کربوهیدارت گیاهی محبوبی که درباره آن صحبت می کنیم به شکل های مختلفی ممکن است طبخ شود. اگر این ماده غذایی به شکل آب پز طبخ شود کالری زیادی نخواهد داشت. اما اگر به شکل سرخ شده سیب زمینی را سرو کنید کالری بسیاری را وارد بدن خود کرده اید.

علاوه بر این ها انواعی از غذاهایی پلویی هم وجود دارند که با سیب زمینی طبخ می شوند. برای نمونه می توان به استانبولی اشاره کرد. غذایی که شاید نزد بسیاری از افراد به صورت عامیانه به برنج قرمز شهرت داشته باشد. به علاوه اینکه مدتی است که سیب زمینی بلژیکی هم به منوی بسیاری از فست فود ها و … اضافه شده است. این غذا به گونه ای است که برای تهیه آن ابتدا سیب زمینی نیمه آماده می باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

طرز تهیه انواع غذا با کنسرو ماهی؛ انواع سالاد، ساندویچ، پاستا و کوکو با کنسرو ماهی ناهار امروز چی بپزم؟ پیشنهاد خوشمزه ترین غذاها برای وعده ظهر طرز تهیه سبزی پلو و ماهی خوشمزه (آموزش مرحله به مرحله) + فواید این غذا لیست غذاهای ویژه شب یلدا و طرز تهیه آن (شب یلدا چی بپزم؟) طرز تهیه انار پلو شیرازی؛ انار پلو خوشمزه برای شب یلدا طرز تهیه خورش قیمه؛ نکات ویژه برای درست کردن خورش جا افتاده و مجلسی معرفی بریانی و خورش ماست اصفهان طرز تهیه خورش بامیه خوشمزه مجلسی مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مرغ مغزدار؛ 2 روش تهیه کباب مجلسی و رستورانی طرز تهیه غذاهای نونی؛ دستور تهیه 10 غذای نونی خوشمزه