جاهای گردشگری قبرس و لیست مکان های دیدنی تفریحی با عکس

یکی از جالب ترین نقشه های جغرافیایی متعلقبه همین کشور قبرس می باشد. کشوری که دارای نقشه ای  شبیه ساز گیتار است. برای همین تصمیم گرفته ایم به منظور آشنایی بیشتر شما با این جزیره جذاب شما را با از جاهای دیدنی قبرس بیشتر آشنا کنیم. ازنظر رده بندی جزایر وسیع دریای مدیترانه رتبه سوم ین جزایر به کشور قبرس تعلق دارد. شمال این کشور یعنی بخش شمالی قبرس زبان ترکی قبرسی را دارامی باشد. این زبان یکی از شاخه های ترکی استانبولی می باشد. اما آشنایی اهالی این منطقه به زبان انگلیسی نیز قابل قبول می باشد. برای همین اگر می خواهید به زبان انگلیسی صحبت کنید مشکلی نیست و ارتباط با اهالی این منطقه برای شما ممکن خواهد بود.

شهر  نیکوزیا پایتخت و مرکز کشور قبرس بوده و از نظر مساحت هم بزرگترین شهر این کشور می باشد. محل قرارگیری این شهر در مرکز جزیره می باشد. آب و هوای قبرس معتدل بوده و یکی از دلایل شهرت این جزیره در دنیا هم همین آب و هوایش می باشد. به علاوه اینکه غنای باستانی و تاریخی این کشور هم موردی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. این کشور به دلیل همین جاذبه های گردشگری همه ساله بسیاری از گردشگران خارجی را میزبانی می کند. اما این میزبانی زیاد از گردشگران علت دیگری هم دارد. این علت قرارگیری این جزیره در فصل مشترک سه قاره اروپا و آسیا و افریقا می باشد.

شهر های قبرس شمالی یکی از دیگری زیباتر می باشند. اگر از ما بخواهید که به مهم ترین این شهر ها اشاره کنید ما به فاماگوستا و نیکوزیا اشاره می کنیم. اگر به دنبال این هستید که در مکانی زیبا و جذاب شروع به ورزش های آبی و حمام آفتاب و .. کنید بدانید که در بسیاری از مقاطع سال این کشور دارای آب و هوای افتابی می باشد. همین شرایط اقلیمی باعث می شود که تفریحات مختلف بیش از پیش لذت بخش باشند.

قبرس و جاهای دیدنی آن

در ادامه برای شما درباره جاهای دیدنی قبرس توضیحات بسیار کاملی را ارائه خواهیم کرد. تا به اینجا تنها به معرفی کلی این کشور پرداختیم.

شهر فاماگوستا و دیوار های تاریخی اش!

نخستین جاذبه گردشگری قبرس که قصد شرح کامل آن را داریم شهر فاماگوستا می باشد. بیایید ابتدا درباره دیوارهای تاریخی این شهر صحبت کنیم. مانند بسیاری دیگر از شهر ها این دیوار ها برای محافظت از شهر و ساکنانش دربرابر حمله دشمن ساخته شده اند.

شهر فاماگوستا و دیوار های تاریخی اش!

ابتدا ساختار این دیوار بلند و کم ضخامت بودند. اما ونیزی ها سبب تغییراتی در این دیوار ها شدند. برای اینکه بتوانند  به خوبی به سوی دشمن مهاجم آتش پرتاب کنند به این دیوار ها بخش هایی را  اضافه کردند. شاید بتوان یکی از بهترین نمونه های معماری در کشور قبرس را برج و بارو های مارتینگو دانست. سازه هایی که  ریشه آن ها به قرن 16  برمیگردد. به شما توصیه می کنیم اگر قصد قبرس گردی را دارید حتما سری به این شهر بزنید. بدون شک جذابیت های این شهر برای شما دلبستگی ایجاد خواهد کرد.


بندر گیرنه

دومین شهری که درباره اش قصد توضیح داریم و می خواهیم شما را با جاذبه هایش آشنا کنیم شهر گیرنه می باشد. شاید بتوان قلعه ی تاریخی این شهر را درکنار بندر این شهر از اصلی ترین عوامل شهرت و جذابیت این شهر بدانیم. شهری که در قبرس شمالی واقع شده است.

بندر گیرنه

بندر قدیمی این شهر امروزه محل احداث کافه ها و رستوران های جذاب بوده  و اگر می خواهید غذاهای ملل مختلف را امتحان کنید یکی از بهترین مکان ها برای امتحان کردن غذای قبرسی همین شهر می باشد. به طور کلی گیرنه می تواند برای گذران وقت و نیز تفریح و دیدن آثار قدیمی گزینه خوبی برای افراد علاقه مند باشد.


شبه جزیره کارپاس

بازهم قصد توضیح درباره یکی از بخش های شمالی قبرس را داریم. این شبه جزیره در بخش شمال شرقی این  کشور می باشد. اگر به این شبه جزیره بروید سواجل شنی شما را به خوبی جذب خود می کنند. سواحلی که خود تا چندین کیلومتر ادامه خواهند یافت.

20191215 16121712 e1665393906791

اما جذابیت های این شبه جزیره تنها به ساحل شنی آن ختم نمی شود. بلکه باید به سراغ یکی از زیباترین سازه ها یعنی کلیسای آندریس هم در این شهر بروید. معماری این قلعه بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. به طوری که به قول عامیانه خوراک عکس گرفتن می باشد.


قلعه گیرنه

باز هم به گیرنه برمیگردیم که قطعا قلعه گیرنه را می توان نه تنها جاذبه زیبای این شهر بلکه جاذبه شناخته شده این کشور دانست. این قلعه واقعا دارای معماری زیبایی می باشد که هرچه به آن نگاه کنید سیر نخواهید شد. این قلعه خود دارای جاذبه های دیگری است. به بیان بهتر جاذبه های دیگر در دل این قلعه جای گرفته اند.

راهنمای فارس زبان گیرنه e1665393920776

برای نمونه می توان به کلیسای سنت جورج و نیز کلیسای کوچک اشاره کرد.هریک از این جاذبه ها را ببینید تا پی ببرید تنها یکی از این جاذبه ها برای زیبا شدن سفر شما کافی می باشند. یک موزه کشتی شکسته هم وجود دارد که در میان آثار آن یکی از کشتی ها توجه شما را جلب می کند. کشتی شکسته ای که  غرق شدن آن به 300 سال قبل از میلاد برمیگردد و می توان از آن به عنوان قدیمی ترین کشتی کشف شده نام برد که در بستر دریا کشف شده است. می بینید که جاذبه های گیرنه یکی دوتا نیست.


سولی

سولی یک شهر باستانی زیبا می باشد که دارای آثار تاریخی زیبا و جذابی می باشد. طبق بررسی های انجام شده و به گفته افراد متخصص می توان تاریخچه پیدایش این شهر را به قرن ششم پیش از میلاد مربوط دانست. طوری که می توان در میان نام بردن ازده شهر تشکیل دهنده قبرس از این شهر هم نام برد.

سولی

این شهر دارای سازه هایی می باشد که زمانی توسط رومیان ساخته شده اند. برای نمونه می توان به آثار باستانی این شهر اشاره کرد که متاسفانه به مرور ویران شده اند. در ادامه  برای شما درباره یک جاذبه بسیار پرطرفدار دیگر قبرس خواهیم گفت.


قلعه سنت هیلاریون

بازهم در میان جاهای دیدنی قبرس می خواهیم یکی قلعه های این کشو را خدمت شمامعرفی کنیم. برای معرفی این قلعه برای چندمین بار قرار است به شهر گیرنه سفرکنیم. قلعه سنت هیلاریونبه عنوان یکی از جاذبه های شناخته شده قبرس در گیرنه واقع شده است.

8eb06d89 02e5 41f1 b6eb dcfc9fe7d974 840x560 1 e1665393979263

این قلعه در ارتفاع7 670 متری زمین واقع شده و علت نام گذاری این قلعه سکونت  فردی با نام سنت هیلاریون در این قلعه بوده است. اوج جذابیت این قلعهرامی توان طبقه فوقانی قلعه دانست. جایی که دارای پله های پیچ در پیچ می باشد و این پله ها به برج پرنس جان و خانه های سلطتنی راه دارد.وقتی وارد این قطعه می شوید علاوه بر خود قلعه چشم انداز زیبایی را هم خواهید دید. می بینید که قبرس انقدر زیبا و جذاب است که برای دیدن تنها شهر گیرنه باید برنامه ریزی قابل توجهی داشته باشید.


مسجد لا لا مصطفی پاشا

درست شنیده اید قرار است درباره یک مسجد صحبت کنیم. البته که تا پیش از حمله ارتش عثمانی و تصرف این کشور از سوی آنها این مسجد به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می گرفت. وقتی این مکانبهیک مکان مذهبی تبدیل شد شاهد این بودیم که نقاشی های زیبای داخل این مسجد از هم از بین رفتند. اگر از ما بخواهید درباره مکان های قدیمی قرون وسطایی مثالی بزنیم خواهید دید که این مکان را به عنوان مکانی که دارای قدمتی به طول 7 قرن می باشد را نام می بریم. این مسجد در منطقه فاماگوستا می باشد.

2050b6d6 4f07 4615 8b6f 300b99c3361f 840x560 1 e1665393992524

البته این مسجد در گذشته به این نام شناخته نمی شد و به نام کلیسای جامع سنت نیکولاس شناخته می شد. طوری که مسیحیان برای عبادت و انجام مراسمات مذهبی به این مکان سر می زدند. زیبایی های این مکان در آن مقطع زمانی به نقاشی های این مسجد ربط داشت. لا لا مصطفی پاشا همین الان در زمره مکان های پرمخاطب قرار دارد و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.


قلعه بوفاونتو

بار دیگر برای چندمین بار به سراغ شهر گیرنه قرار است برویم. منتهی قرار است این بار به مکانی در نزدیکی این شهر که فاصله 16 کیلومتری با این شهر دارد برویم. چشم انداز های این قلعه بسیار زیبا بوده و برای همین است که از آن به عنوان بهترین مکان های گردشگری قبرس یاد می کنند.

Buffavento Castle2 1 e1665394006261

اما اگر اهل کوهنوردی نیستید و بدن آماده ای ندارید شاید نتوانید خود را به این قلعه برسانید. چرا که رسیدن به این قلعه نیاز به کوهنوردی با مدت زمان حدودا 45 دقیقه ای دارد. شاید این قلعه همانند بسیاری دیگر از اماکن باستانی با گذشت زمان دچار خرابی شده باشد. ولی هنوز این قابلیت را دارد که سبب جذب توریست های بسیاری شود.


ساحل لاک پشت

علت ناگذاری این مکان به این نام مهاجرت تعدادی لاک پشت سبز و زیبا به این مکان می باشد. در تابستان این لاک پشت های زیبا و سبز به ساحل ماسه ای زیبایی که درباره اش صحبت می کنیم می آیند و تخم گذاری می کنند.

9ef4b2f2 0187 4bb9 b3c1 2b4a0be1c339 e1665394019175

همین ساحل دارای لاک پشت همه ساله توریست های بسیاری را جذب خود می کند. پیشنهاد ما این است که هنگام برنامه ریزی برای اماکن قبرس دیدن از این مکان را هم برنامه ریزی کنید.


کلیسای بلاپایس

این کلیسا در روستای زیبای بلاپایس قرار دارد. اگر می خواهید بدانید این روستا کجا هست باید خدمت شما بگوییم که بازهم سرو کله شهر گیرنه پیدا می شود. کلیسای بلاپایس به عنوان یکی از زیباترین اماکن قبرس شمالی فاصله 5 کیلومتری با گیرنه دارد. آثار این کلیسا به مرور از بین رفته اند و بخش باقی مانده از آن معمولا مربوط به پادشاهی هوگ سوم می باشد.

3 1024x702 1 e1665394033412

قدمت این کلیسا بسیار زیاد است و ساخت آن به قرن 13 میلادی برمیگردد. این کلیسا با گذشت زمان افزای وسعت را تجربه کرده است. اگر به دنبال این هستید که با آثار فرهنگ مختلفدر حوزه معماری آشنا شوید توصیه می کنیم سری به این کلیسا بزنید. این کلیسا نماد معماری گوتیک هست.


قلعه کانتارا

قدمت این قلعه به سال 965 میلادی می رسد. این قلعه در دوره بیزانس بنا شده و کاربرد آن دفاع درابرابر حمله اعراب بوده است. به طوری که به کمک این قلعه شبه جزیره کارپاس حفاظت گردد. این قلعه دارای ارتفاع 10 متری می باشد و برای دسترسی به آن کار زیاد سختی ندارید.

قلعه کانتارا

این قلعه همانند بسیاری دیگر از قلعه ها دارای چشم انداز زیبایی می باشد. به طوری که مناظر بسیار زیبایی از خلیج سالامیس و نیز شبه جزیره به نمایش می گذارد. توصیه ما به شما بازدید از این بنای زیبا درصورت داشتن فرصت کافی می باشد.


شهر باستانی سالامیس

درباره سالامیس اشاره های مختصری را تا پیش از این بخش داشته ایم.  محل قرارگیری این شهر در بخش شرقی ساحل قبرس می باشد و به عنوان اماکن مهم قبرس شناخته می شود. چرا که جاذبه های باستانی و گردشگری بسیاری در این بخش واقع شده اند.

sunset north cyprus famagusta 1024x680 1 e1665394081915

این شهر قدمت بسیار زیادی دارد طوری که قرن 12 پیش از میلاد بنا شده است. اما به مرور رشد کرده و عواملی مختلفی سبب تخریب آن نیز شده اند. برای نمونه می توان به زلزله و نیز حمله اعراب اشاره کرد. اگر به این شهر سری بزنید با بناهای رومی بسیاری رو به رو می شوید. اثار به جای مانده در این شهر به گونه ای می باشند که هر فردی را علاقه مند به بازدید می کنند.


ساحل گلپسیدس

ساحل ماسه ای یا همان ساحل گلپسیدس از جاذبه های بسیار زیبای قبرس می باشد که به شما توصیه می کنیم حتما و حتما سری به کافه ها و رستوران های این ساحل بزنید.

3 1024x683 1 e1665394094508

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به گشت و گذار در محیط های ساحلی علاقه مند هستید همین الان برای سر زدن به این ساحل برنامه ریزی کنید. لذت بخش ترین تفریحات ساحلی در این ساحل حال دیگری دارند.


مسجد سلیمیه

نوبت به دیگر مسجد شناخته شده در قبرس می رسد. این بار قرار است به سراغ پایتخت این کشور برویم. این بنا به نام کلیسای سنت سوفیا نیز شناخته می شود. ساخت این کلیسا به سال 1209 برمیگردد و تاریخ اتمام ساخت این بنا به 1326 یعنی 17 سال بعد باز میگردد. قرن 16 میلادی همزمان با تسلط ارتش عثمانی به قبرس این کلیسا رفته رفته به مسجد تبدیل شد. معماری و طراحی این بنا بسیار خیره کننده می باشد. در این بنا شاهد یک طراحی زیبای قرون وسطایی هستیم.

afd0ed14 76a7 42a1 b0f7 872396a145ec e1665394111627

در نیکورزیای شمالی که شهر قدیمی کشور قبرس می باشد می توان شاهد چنین جاذبه ای بود. همانطور که گفتیم این مسجد قبلا کلیسا بود و به نام سنت سوفیا شهرت داشت. این بنا از نظر قدمت قدیمی ترین کلیسای گوتیک به شمار می رود. اهمیت این بنا در گذشته سبب می شد تا مراسم باشکوه تاجگذاری پادشاهان در این مکان برگزار شود.


کوریون

همانطور که دیدید نمی توان ادعا کرد که کشور قبرس خالی از جاذبه های باستانی می باشد. اما بازهم بین این مکان های باستانی به دلیل فوت وقت شاید بهتر باشد اولویت بندی درنظر گرفت.

47c60517 4f69 404a acc6 aa3bdcf9f259 840x560 1 e1665394131559

برای همین به شما عزیزان توصیه می کنیم به منظور دیدن مکان های باستانی حتما حتما سری به کوریون باستان بزنید. بسیاری از گردشگران در سال به منظور بازدید از این بنا به کوریون باستان سری می زنند.


قلعه سنت هیلاریون

این قلعه نیز دارای قدمت تاریخی بسیار می باشد. این قلعه که امروزه ویرانه ای از آن باقی مانده است میزبان بسیاری از اساطیر و افسانه ها بوده است. به عنوان یک سنگر صلیبی قدیمی این قلعه همیشه یکی از گزینه های جذاب گردشگری برای توریست های داخلی و خارجی این کشور بوده است.

3 1 1024x682 1 e1665394152154

شاید اگر از محلی های این ناحیه درباره ساخته شدن این قلعه بپرسید به شما بگویند که یک ملکه پری این بنا را ساخته است. به علاوه اینکه با استناد به این گفته چوپانان محلی سبب جذاب تر شدن دامنه های این بخش می شده اند.

سخن آخر

در این مطلب درباره جاهای دیدنی قبرس برای شما بهترین و کامل ترین مطالب را شرح دادیم. اینکه کدام مکان بهترین است و بهتر است به کدام مکان سر بزنید دیگر بستگی به شما دارد. شما باید تعیین کنید که سلیقه شما بناهای مدرن می باشد یا علاقه مند به دیدن بناهای باستانی دارید. برای مین ابتدا علایق خود را تعیین کرده و سپس برنامه ریزی کنید که به کدام مکان ها سر بزنید. به طور کلی قبرس آنقدر زیبا هست که هیچ دقیقه ای از سفر شما به این کشور به بطالت نگذرد.

خودتان دیدید که به تنهایی شهر گیرنه شاید روزها دیدن تمامی جاذبه هایش زمان ببرد. برای همین به شما توصیه می کنیم به هیچ وجه هنگام دیدن شهر های مختلف از دیدن گیرنه غافل نشوید. شهری بندری که هم دارای ساحلی جذاب می باشد  و هم از نظر اماکن تاریخی بسیار غنی می باشد. حتما شنیده اید که می گویند سفر فرد را پخته می کند. برای همین به شما توصیه می کنیم به منظور آفزایش آشنایی با فرهنگ ملل و نیز شناخت بیشتر معماری مدیترانه ای سری به اماکن دیدنی قبرس بزنید. شاید هزینه ای که برای سفر به قبرس و دیدن جاهای دیدن قبرس می پردازید به مراتب هزینه کمتری نسبت به سایر کشور های اروپای باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا