مکان های گردشگری آلانیا + جاهای دیدنی شهر زیبای آلانیا برای گردشگران

در این بخش نگاهی می اندازیم به مکان های گردشگری آلانیا که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. آلانیا یکی از شهرهای مهم توریستی کشور ترکیه است. این شهر زیبای تاریخی به دلیل وجود جذابیت های زیبای طبیعی و چشم نوازی که دارد توجه علاقه مندان و مسافران را به خود جذب کرده است. مکان های دیدنی شهر آلانیا جذابیت های زیادی دارند و از مهمترین جاذبه های آن می توان به قلعه تاریخی آلانیا اشاره کرد که مربوط به دوران سلجوقی می باشد.

همانطور که اشاره کردیم آلانیا یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است. این شهر منطقه ساحلی پدر جاذبه ای دارد که گردشگران را جذب خود می کند. شهر تاریخی و ساحلی آلانیا یکی از مقاصد گردشگری مهم ترکیه می باشد و هر ساله تعداد زیادی گردشگر برای بازدید از چشم اندازهای طبیعی و بناهای تاریخی به جنوب ترکیه سفر می کنند تا این شهر زیبا را ببینند. طبیعت زیبا و دلنشینی که این شهر دارد، هتل های لوکس و رستروان های مجلل باعث شده که گردشگران سفر پر خاطره ای به این شهر داشته باشند.

سواحل زیبا و شنی آلانیا بسیار بکر هستند که از نواجی اطراف به رشته کوه های توروس، دریای مدیترانه، قاضی پاشا و ماناوگات وصل شده است. در طول تاریخ این منطقه دارای اعتبار بالایی بوده است و در زمان های قدیم هم بخشی از کشور ایران بوده است با حاکمیت یونانی ها و رومی ها در این مناطق به اهمیت آن افزوده شده است. در زمان امپراطوری رومی هم کوه های این منطقه جزو زیباترین مناطق کوهستانی دنیا به شمار می رفت. اهمیت سیاسی آلانیا در زمان علاِ الدین کی قبادی و در زمان سلجوقیان روز به روز بیشتر می شد و به همین دلیل شما می توانید در این شهر جاذبه های تاریخی زیادی ببینید.

مکان های گردشگری آلانیا

 

مکان های دیدنی و گردشگری آلانیا

از دوران سلجوقیان بناهای تاریخی و جاذبه های دیدنی زیادی به جای مانده است. این بناهای با ارزش تاریخی را می توانید در گوشه کنار شهر ببینید و می توان به برج قرمز، قلعه و کارخانه های کشتی سازی اشاره کرد. آلانیا در سال 1471 بخشی از امپراطوری عثمانی بود و دارای اهمیت زیادی در این منطقه بوده است.

مکان های گردشگری آلانیا

غار داملاتاش آلانیا

غار داملاتاش در سال 1948 کشف شده است. کارگرانی که بندر این منطقه را راه اندازی می کرده اند ناگهان متوجه این غار شدند. در این غار قندیل های گشفت انگیزی وجود دارد که قدمت آنها به پانزده هزار سال پیش بر می گردد. این قندیل ها به استلاگمیت شهرت دارند. این غار که محافظت شده است یکی از مناطق تفریحی به شمار می آید و دارای فضای بسیار بزرگی است. افرادی که مبتلا به بیماری آسم می باشند برای درمان بیماری خود می توانن به این غار بروند.

مکان های گردشگری آلانیا

غواصی در آلانیا

دیگر جاذبه بسیار عالی در آلانیا، غواصی کردن در آب های این منطقه است. بسیاری از تورهای مسافرتی که به ترکیه می روند این گزینه را به توریست ها پیشنهاد می کنند و این یکی از فعالیت های محبوب برای گردشگران در ترکیه است. آب و هوای خوب و معتدل در این منطقه باعث شده است که گزینه ای خوب برای تفریحاتی مانند شنا و غواصی باشد. این تجربه بسیار عالی را از دست ندهید.

مکان های گردشگری آلانیا

برج سرخ آلانیا

این برجبنایی 8 ضلعی است که به عنوان نماد 13 شهر شناخته می شود. این برج زیبا در برج آلانیا واقع شده است و ساخت این بنا در دوران سلطان سلجوقی آناتولی علاء الدین انجام گرفته است و تکمیل آن در سال 1226 به پایان رسیده است. معمار این بنای با شکوه به دستور سلطان از حلب به این شهر آماده است. این معمار ابوعلی رها می باشد. رنگ اجری که در این بنا به کار رفته است نمای آن را زیباتر کرده است و با برشکاری هایی که روی سنگ ها صورت گرفته است تزیینات زیبایی در این بنا به چشم می خورد. این برج زیبا یکی از مکان های گردشگری آلانیا است. استحکام زیاد این بنا باعث پر اهمیت شدنش شده است. این قلعه از 5 طبقه ساخته شده است و بخش هایی از این قلعه انبار هستند. در سال 1979 بخشی از این قلعه تبدیل به موزیه شده است که دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران می باشد.

مکان های گردشگری آلانیا

پارک آبی آلانیا ترکیه

پارک تفرحی آبی یکی از جاذبه های بسیار مهیج در آلانیا است که می توانید به این پارک در 30 کیلومتری از شهر بروید و از امکانات مختلفی که برای گردشگران در این پارک ارائه شده است لذت ببرید. ای پارک مناسب تمام سنین است. سیاه چاله و رودخانه تنبل جزو امکانات تفریحی مختلفی می باشد که در این پارک وجود دارد. دریای خروشان هم بخش مهیجی برای گردشگران است. این پارک برای تفریحات خانوادگی هم مناسب است و با وجود کافه ها و رستوران هایی که امکانات مورد نیاز را برای متقاضیان ارائه می دهند از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

مکان های گردشگری آلانیا

قلعه آلانیا

دیگر مکان دیدنی در آلانیا قلعه تاریخی و معروفی است که به نام قلعه الانیا شناخته می شود و بسیار با اهمیت است. این قلعه در دوران سلجوقیان ساخته شده است و یکی از مناطق مورد علاقه گردشگران است. در این مجموعه تاریخی و باستانی می توانید مجموعه ای از معماری های ارزشمند مانند کاخ مقبره و مسجد را ببینید. این قلعه در شبه جزیره سنگی قرار گرفته و 250 متر ارتفاع دارد.

 

اما از دیگر جاذبه های خوب و دیدنی آلانیا می توان به روخانه های بزرگ و پر آب آن اشاره کرد. البته به شما پیشنهاد می کنیم که به رستوران های سنتی و کافه های این شهر هم سری بزنید.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا