مکان های گردشگری قطر + جاهای دیدنی و مکان های تفریحی کشور قطر

در این بخش روزانه مکان های گردشگری کشور قطر را معرفی میکنیم. قطر کشوری بسیار کوچک است که در خلیج فارس واقع شده است و دارای مکان های دیدنی مانند موزه، بیابان های زیبا و سواحل رمانتیک است که باید حتما دید.

مکان های گردشگری و تفریحی قطر

کشور قطر به بیش از 100 مقصد در سرتاسر جهان متصل است و یک نقطه حمل و نقل شلوغ به حساب می آید؛ در واقع فرودگاه بین المللی حماد دروازه ای جهانی برای مسافران خارجی است. اگر شما برای یک پرواز طولانی مدت و یک توقف کوچک در کشور قطر برنامه ریزی می کنید، پس بهتر است زمان بیشتری را بری گشت و گذار در این خلیج زیبا اختصاص دهید.

قطره یکی از امن ترین کشورهای جهان است و عرب های این منطقه بسیار مهمان نواز هستند. در این کشور می توانید انواع غذا را تست کنید و در ساحل و تپه ها ماجراجویی کنید. البته در فصل بهار و تابستان، کشور قطر گرم است و نور خورشید بسیار گرم است.

مکان های گردشگری قطر

در ادامه مکان زیبای قطر را معرفی می کنیم که حتما خوشتان می آید.

بازار Souq Waqif

مکان های گردشگری قطر

بازار سوق واقف (Souq Waqif از بازارهای باستانی قطر است. این بازار قدیمی برای یادآوری روزهای قدیم بازسازی شده است. در این بازار زیبا مغازه های پارچه فروشی، شیرنی ها، ادویه جات، کالاهای خانگی (گلدان های بزرگ) و سوغاتی ها و هنرهای مختلفی وجود دارد. در این بازار شما می توانید نجار ها و خیاط ها را ببینید. مردان قطری در این بازار لباس های سنتی می دوزند. در این بازار تعداد زیادی رستوران با غذاهای سوری و لبنانی موجود است. برای خرید غذاهای ارزان عربی می توانید به مسجد Souq بروید. در کنار آن یک رستوران ساده با نیمکت های ساده با نیمکت های قطری است. می توانید در آنجا کباب و نان تازه سفارش دهید.

نکته: البته Al Wakrah Souq نزدیک فرودگاه یک مکان دیدنی و باارزش است. ساحل رو به روی رستوران‌ها به جذابیت آن افزوده است.

کورنیش دوحه

مکان های گردشگری قطر

پیاده روی در کورنیش دوحه Doha’s Corniche، برای گذراندن یک عصر بسیار عالی است. گشت و گذار 7 کیلومتری در کنار خلیج فارس از هتل شرایتون Sheraton شروع می شود و تا موزه هنرهای اسلامی ادامه دارد. در این نقطه می توانید قهوه بخورید، بادکنک هوا کنید و با جعبه صدف ها عکس بگیرید که نماد سنت گذشته قطری ها می باشد. در میان مسیر، وسایل ورزشی برای تناسب اندام موجود است و می توانید از آنها استفاده نمایید.

برای اینکه بتوانید یک دید بدون مانع به شعر داشته باشید به کشتی های عربی بروید.

نکته: به منظور سوار شدن به کشتی اصلا خجالت نکشید و چانه بزنید. فرد قایقران هزینه بر حسب تعداد افراد بالغی که سوار می کند، دریافت می کند.

موزه هنرهای اسلامی

مکان های گردشگری قطر

معمار موزه هنرهای اسلامی I.M. Pei، موقع طراحی این موزه پیشنهاد داد که موزه را بر روی یک جزیره مستقل بسازند تا ساختمان های جدید مانع نمای زیبای آن نشوند. این موزه در کنار کورنیکه قرار گرفته است و از برخی زوایا شناور به نظر می رسد.

موزه هنرهای اسلامی در دوحه، پایتخت کشور قطر، بزرگترین موزه اسلامی به حساب می آید. در آن آثار باستانی مانند کتاب های خطی، پارچه های نفیس، سنگ های گرانبها و سکه های قدیمی از طلا، نقره و برنز که بسیار قدیمی هستند و قدمت آنها به پیش از اسلام و عهد ساسانیان بر می گردد به نمایش گذاشته شده است.

خوشنویسی، جواهرانت، الگوهای اسلامی و منسوجات از سه قاره، این موزه را تبدیل به یک مجموعه قدیمی از آثار باستانی از قرن 17 تا 19 کرده است.

برای میل کردن یک ناهار کاری یا یک شب تاریخی به یاد ماندنی، Idam، اولین رستوران خاورمیانه با سرآشپزی Alain Ducasse فرانسوی را امتحان کنید.

تراس بیرونی در طبقه آخر موزه نمایی زیبا از دوحه را برای شما به نمایش می‌گذارد و غذاها و سرویس‌های عالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته: هنگام رفتن به موزه‌های اسلامی حتما مسیرهای اطراف موزه را دنبال کنید تا زمانی که به کافه MIA در فضای باز برسید، در آنجا روی صندلی‌های راحتی بنشینید و نمای زیبای شهر را تماشا کنید.

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

مکان های گردشگری قطر

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی (Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani) موزیه ای شگفت انگیز در کشور قطر است. این موزه در 23 کیلومتری غرب دوحه قرار داردو این موزه یک مجموعه شخصی از شیخ فیصل است که یکی از امیران این کشور است.

شیخ فیصل این مجموعه را از سن 10 سالگی جمع آوری کرده است. او برای نگهداری آنها یک قلعه ساخت و وسایلی را که در سفرهای جمع آوری کرده بود، مانند منسوجات، کتب قدیمی، بسته های قدیمی سیگار و حتی بمب های عثمانی قنر 18 را در آن نگهداری می کند.

بیشتر از 15 هزار اثر هنری در موزه وجود دارد و در یک سالن، قایق های مروارید سنتی و خودروهای قدیمی آمریکای هم موجود است.

نکته: در این موزه مکان های زیادی برای تماشا موجود است، مطمئن شوید که از همه آنها دیدن کنید، مانند خانه سوریه که قبل از جنگ تکه تکه به کشور قطر فرستاده شد و پس از آن به هم وصل شد.

قلعه الزباره و روستای متروکه

های گردشگری قطر 5 e1583097316651

اگر می خواهید مکان های تاریخی قطر را ببینید، به روستای تعمیر شده Al Zubarah Fort و معماری اطراف آن بروید؛ این مکان نخستین میراث جهانی یونسکو در این کشور است.

قدمت این مکان به 1700 سال قبل پیش بر می گردد. قلعه الزباره که در سال 1938 ساخته شده، جدیدترین قسمت آن است. در این شهر 200 سال پیش، ماهی فروشان به تجارت مروارید با بازرگانان چینی و بریتانیایی می پرداختند. در حال حاضر این تنها متروکه باقی مانده از آن مکان است و شبیه به شهر ارواح است ولی بسیار جذاب است.

در حال حاضر تنها درهای ورودی تو خالی و دیوارهای نازکی که انجمن ها را بهم متصل کرده، باقی مانده است.

نکته، مکان روستا خیلی خوب مشخص نیست. در جاده با منحرف شدن به سمت راست، درست قبل از رسیدن به قلعه بعد از ده دقیقه به Al Jumail می‌رسید.

Al Thakira Mangroves

مکان های گردشگری قطر

یکی از معروف ترین نقاط این کشور جنگل ساحل التکیره است. این مکان، اکوسیستمی دارد سبز، همراه با آب که در دل شن های کویر سوزان قرار دارد. اینجا مکانی برای زندگی پرندگان می باشد. ماهی خوارها و فلامینگوها چندین سال به این منطقه مهاجرت کرده اند.

بهترین روش برای لذت بردن از مانگرووز اجاره کردن یک کایاک و گردش در بین سبزی ها می باشد. اگر در ماه ژانویه به این مکان می روید، بهتر است یک کفش مناسب در آب بپوشید و به دل آب بزنید. در اینجا کاملا کویر را فراموش می کنید.

مروارید قطر

مکان های گردشگری قطر

مروارید قطر Pearl نام جزیره ای مصنوعی در خلیج فارس است و در نزدیکی شهر دوجه قرار دارد. فضای این جزیره تقریبا 4 میلیون متر مربع است. در این جزیره ساختمان های مسکونی و تجاری و سرگرمی های مختلفی موجود است.

یکی از نقاط قوت آن چشم اندازهای زیبا است که از مدیرتانه ای ها الهام گرفته شده است. کانال ها، اپارتمان های رنگارنگ، پل ها و فضاهای پیاده روی دوستاه با رستوران ها و کافه ها، از زیبایی های این جزیره به شمار می روند.

در اطراف تفرجگاه ها قدم بزنید. شما در آب های بکر این منطقه می توانید قایق های تفریحی را ببینید و در صورت امکان می توانید یک قایق رانی خوب را تجربه کنید.

نکته: برای ورزش‌های آبی، مروارید قطر دارای شرکت‌های مختلفی است که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، بنابراین اگر می‌خواهید آن‌ها را تجربه کنید، لباس مخصوص شنا با خود به همراه ببرید.

روستای فرهنگی کاتارا

مکان های گردشگری قطر

روستای فرهنگی کاتارا Katara Cultural Village در مسیر Pearl قرار دارد. این روستا چشم انداز گرانبهای هنر و فرهنگ کشور قطر است .پیچ و خم و گذرگاه ها و آبراه ها در این مکان قرار دارند و مکان را برای هننمایی هنرمندان، فیلمسازان و عکاسان آماده کرده است. در این مکان می توانید مسجدی با الگوی فیروزه ای و بنفش و آمفی تئاتر در فضای باز و چشم انداز دریا را ببینید.

در این مکان جشنواره های مختلف مانند جشنواره سنتی دوحه، جشنواره میراث فلسطین و کنسرت‌ها برگزار می‌شود. در اینجا رستوران‌های سنتی مختلف و کافه‌ها و کیوسک‌های زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل شما گرسنه نمی‌مانید، اگر به دنبال تست کردن یک گنج قدیمی هستید، چاپاتا و کاراک را تست کنید.

نکته: در آنجا ورزش‌های آبی نیز در دسترس هستند، اما برای دسترسی به سواحل باید پول پرداخت کنید. ساحل ۴ نیز از روزهای پنجشنبه تا شنبه برای خانواده‌ها رایگان است.

درختان حرا ال خطیرا (Al Khatira Mangroves)

مکان های گردشگری قطر

در مناطقی از این کشور پوشش وسطع و سرسبزی را مشاهده می کنید که مملو از درختان حرا است و منظره ای بسیار زیبا را پدید آورده است که از مشاهده آن حتما لذت می برید.

فیلم سیتی قطر (Film City)

مکان های گردشگری قطر

فیلم سیتی در کشور قطر یک شهرک ساختگی در روستایی به نام زکریت می باشد که شبیه به روستای عربی باستانی و قدیمی ساخته شده است. گردشگران می توانند در سفر یک روزه خود به این شهر بروند و از آن دیدن کنند.

ساحل خور العدید (Khawr al Udayd)

مکان های گردشگری قطر

خور العدید یکی از بیابان های قطر است که بسیار شگفت انگیز است. این بیابان در 80 کیلومتری جنوب شرقی دوحه واقع شده است. ساحل خور العدید آرامش نابی دارد و به همین جهت شناخته شده است. اگر به این ساحل رفتید، پیشنهاد می شود که شترسواری کنید. درخشش شن های زیبای ساحل در موقع طلوع و غروب آفتاب، جزو لذت هایی است که با رفتن به این ساحل تجربه می کنید. اگر شب در این ساحل ماندید، تصویر ماه در دریا، منظره ای زیبا ایجاد می کند. این ساحل که در برخضی نقاط، درست در کنار دریا قرار دارند، گاهی تا 40 متر ارتفاع دارند.

مراکز خرید

مکان های گردشگری قطر

برای رسیدن به مراکز خرید قطر، نیاز نیست که فاصله زیادی را طی کنید. یکی از شناخته ترین مراکز، فروشگاه ویلاجیو Venetian-inspired Villaggio Mall است که در آن بیش از 2000 مغازه وجود دارد. البته راهروهای داخلی آن قسمت های اصلی هستند.

جشنواره سیتی قطر Doha Festival City بزرگ ترین بازار قطر است که هر چیزی که بخواهید در آن موجود است. تمام برندهای روز، پارک و سینما در این بازار است و البته بزودی پارک برفی هم به آن اضافه می شود.

مطالب مشابه را ببینید!

جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن راهنمای سفر به کربلا | اطلاعات ضروری | هزینه سفر | مکان های دیدنی و زیارتی کربلا