نکات خواندنی در مورد هواپیما و خطوط هوایی + دانستنی های جالب در مورد هواپیما

هواپیما و خطوط هواپیمایی تسهیل کننده جابجایی بار و مسافر در جهان هستند و البته نکات خواندنی درباره هواپیما و خطوط هواپیما وجود دارد که دانستن آنها وجود دارد که حتما برای شما جالب است.

راه هوایی یکی از روش های سریع برای مسافرت و رسیدن به مقصدی خاص است. از لحظه اول تهیه کردن بلیط هواپیما گرفته تا انتخاب ایرلاین و کلاس پرواز مناسب، می توانید تمام مراحل را خیلی سریع و راحت انجام دهید و در نهایت سفری آسوده داشته باشید.

نکات جالب و دانستنی ها در مورد پرواز و هواپیما

گردشگران حرفه ای تمام این مراحل را با بررسی اطلاعات و مطالعه درست انجام داده و بهترین تصمیم را برای سفر خود می گیرند؛ ولی جدا از تمام اطلاعات مطرح شده در مورد مراحل مختلف سفر، نکات قابل توجهی در مورد ایرلاین ها، فرودگاه ها، خلبان ها و هواپیماها وجود دارد که دانستن آنها می تواند برای شما جالب باشد. اگر شما هم می خواهید در مورد این دانستنی ها بیشتر بدانید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

سرعت بویینگ

باگر بتازگی بلیط هواپیما تهیه کرده اید بد نیست بدانید که سرعت بوئینگ 747 به عدد زیاد 955 کیلومتر بر ساعت هم می رسد.

نکات خواندنی در مورد هواپیما و خطوط هوایی

خاویار خورها

خاویار یکی از خوردنی های محبوب توسط مسافران هواپیمایی بریتیش ایرویز است. به طوری که سالانه 6 میلیون تن خاویار در پروازهای این شرکت مصرف می شود.

نکات خواندنی در مورد هواپیما و خطوط هوایی

ترس از پرواز

اگر جزء افرادی هستید که از پرواز با هواپیما می ترسید بد نیست بدانید که 20 درصد مردم جهان به شما شبیه هستند و از پرواز بسیار می ترسند.

مطلب مشابه: تمام مزایای سفر با هواپیما + نکاتی در مورد سفر هوایی و معایب آن

امن‌ترین جا

اما یک نکته امنیتی را هم بدانید که دم هواپیما امن ترین مکان در تصادفات هوایی به حساب می آید. این را هم بدانید که اکسیژن موجود در ماسک های فرود اضطراری هواپیماها پس از 15 دقیقه مصرف تمام می شوند.

جیوه بی جیوه

جیوه ماده ای خطرناک در پرواز با هواپیما به حساب می آید. به همین دلیل آنهایی که بلیط هواپیما تهیه می کنند اجازه حمل جیوه به درون کابین را ندارند. مقدار کمی از این عنصر می تواند که حجم زیادی از آلومینیوم های به کار رفته در بدنه هواپیما را نابود کند.

نکات خواندنی در مورد هواپیما و خطوط هوایی

چشم خلبان

چشم خلبان باید بسیار قوی باشد. چشم خلبان در تست بینایی ویژه باید 20 از 20 باشد و اصلا از لنز و عینک استفاده نکند.

نکات خواندنی در مورد هواپیما و خطوط هوایی

غذای خلبان

بیشتر ایرلاین ها قانونی دارند که بر اساس آن غذای خلبان و کمک خلبان باید از هم متفاوت باشد. این امر به این دلیل است که اگر مسمومیت غذایی رخ داد برای خلبان یا کمک خلبان رخ ندهد و فقط یک نفر مسموم احتمالی باشد.

ایالات متحده

شاید جالب است بدانید که 35 درصد از فرودگاه های جهان در کشور آمریکا قرار دارند و میزبان پروازهای خارجی و داخلی از نقاط مختلف دنیا هستند. در هر ساعت 61 هزار نفر با خرید بلیط هواپیما، در آسمان های ایالات متحده آمریکا پرواز می کنند.

نکات خواندنی در مورد هواپیما و خطوط هوایی

مهماندارها

شاید این هم جالب است بدانید که داشتن وزنی حداکثر 52 کیلوگرم، داشتن مدرک پرستاری و مجرد بودن از دیگر شرایط اولیه استخدام خدمه پرواز در بسیاری از ایرلاین ها می باشد.

مطلب مشابه: آشنایی با انواع بلیط هواپیما و تفاوت آنها با هم (از فرست کلاس تا اکونومی و …)

زیتون بی زیتون

شاید این نکته جالب باشد: در سال 1987، شرکت هوایی آمریکن ایرلاینر فقط با حذف کردن یک عدد زیتون در سالادهای سرو شده به خریداران بلیط هواپیما، توانست که بیش از 40 هزار دلار در هزینه هایش صرفه جویی کند.

نزدیک 1000 پرواز

فردگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا با میزبانی از 790 هزار پرواز خارجی و داخلی در سالن، پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان به شمار می رود. البته فرودگاه های شیکاگو، لندن، توکیو و لس آنجلس هم در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.

شش میلیون قطعه

شاید باورکردنی نباشد ولی این واقعیت است که هر بوئینگ 747 از شش میلیون قطعه مختلف ساخته شده است و 260 کیلومتر سیم کشی دارد.

نکات خواندنی در مورد هواپیما و خطوط هوایی

هواپیماربایی

در سال 1971 شخی به نام دی بی کوپر در یک هواپیماربایی توانست یک بوئینگ 727 خط هوایی نورت وست ایرلاینز را بدزدد. او برای آزاد کردن مسافران هواپیما در ازای دریافت 200 هزار دلار با مسئولان توافق کرد. پس از پریدن از هواپیما توسط چتر نجات، دیگر هیچ خبری از او نشد. تحقیقات پلیس برای او تا سال 2016 ادامه پیدا کرد و در نتیجه با فرضیه مرگ کوپر پایان گرفت.

طولانی‌ترین پرواز

از سال 2004 طولانی ترین پرواز از لحاظ مدت زمان متعلق به شرکت سنگاپور ایرلاینز بود. این پرواز 18 ساعت و سی دقیقه توسط هواپیمای ایرباس A340-500  انجام گرفت و خریداران بلیط هواپیمای نیویورک به سنگاپور رسیدند. با لغو شدن پرواز مذکور، حالا این عنوان با رکورد 17 ساعته در اختیار شرکت هواپیمایی دلتا فلایت است و متعلق به پرواز ژوهانسبورگ به آتلانتا است.

مطالب مشابه را ببینید!

لوازم مورد نیاز سفر؛ هرآنچه برای مسافرت نیاز دارید کوهنوردی در زمستان؛ اصول کوهنوردی، نکات ایمنی و لباس مناسب در فصل سرد مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن تجهیزات مورد نیاز دوچرخه سواری از کلاه ایمنی و عینک گرفته تا لباس مناسب سایت خارجی راهنمای سفر مناطق دیدنی اسکاندیناوی؛ راهنما و نکات سفر به مناطق گردشگری اسکاندیناوی لیست تجهیزات اسکی؛ از عینک تا چوب اسکی و اطلاعات درباره فواید اسکی کردن هتل 5 ستاره قصر طلایی مشهد اصول کمپ زدن و نکات کمپینگ؛ تجهیزات مورد نیاز و نکات ضروری