رنگ کردن مو بعد از کاشت و مشکل ریزش مو پس از رنگ کردن بعد از کاشت

کم ‌پشتی موها یا طاسی یکی از عواملی است که قادر است بر زیبایی اشخاص بسیار اثرگذار باشد و اعتماد به ‌نفسشان را تحت تاثیر قرار دهد. به همین علت مردان و زنانی که با این مسئله روبرو می شوند به دنبال راهکاری می باشند که تا همیشه از شر آن خلاص شوند. کاشت مو یک راه‌حل مناسب و مطمئن جهت حل این مشکل می باشد که برای رفع الگوهای طاسی و زیبایی زنان و مردان کاربرد دارد. با استفاده از این تکنیک افراد به تراکم مد نظرموهای خود خواهند رسید و موهایی پرپشت خواهند داشت.

با توجه به اینکه موهایی که در کاشت استفاده می شوند کاملا طبیعی می باشند و با موهای خود شخص فرقی ندارند، قابل رشد می باشند، قادر خواهید بود بعد از تثبیت نتایج آن‌ها را به هر حالتی که تمایل دارید در آورید؛ ولی علاوه بر حالت دادن ،خیلی از زنان و البته آقایان تمایل دارند که با رنگ کردن موها تغییری در چهره خود ایجاد کنند.

به همین علت همیشه این سوال وجود خواهد داشت که چه هنگامی پس از کاشت مو قادر خواهید بود موها را رنگ کنید؟ آیا رنگ‌ های عادی برای موهای کاشته شده مناسب می باشد یا باید از رنگ‌های خاصی استفاده نمایید؟ می شود  موهای کاشته شده را دکلره  کرد؟ در این مطلب به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد تا شما قادر باشید با خیال آسوده موهای خود را به هر رنگی که تمایل دارید دربیاورید.

رنگ کردن بعد از کاشت مو

شاید برایتان کمی عجیب باشد؛ اما خیلی از پزشکان به کسانی که در سنین بالاتر می باشند و دارای موهای سفید هستند پیشنهاد می دهند که یک هفته پیش از کاشت، موهای خود را رنگ کنند. این مسئله به این علت است که در وضعیت عادی که قسمت فراوانی از موهای  بخش بانک مو سفید شده است جراح به دشواری قادر است به گرافت‌ های مو دسترسی پیدا کند.

به همین علت تمام پزشکان به کسانی که که موهای سفید فراوانی دارند پیشنهاد می ‌کنند که یک هفته پیش از جلسه کاشت موهایشان را رنگ بزنند تا سرعت جراحی بیش تر شود و پزشک قادر باشد از بانک مو برای کاشت مو استفاده نماید. این مسئله هیچ نوع ضرری  به گرافت‌ ها نخواهد زد و موجب می گردد که تمام بخش های بانک مو مورد استفاده قرار بگیرند؛ درنتیجه تراکم موهای کاشته شده بیشتر می شود.

2 4 e1655325414341

ایراد رنگ کردن موها پس از کاشت

یکی از پرسش هایی که خیلی از افراد دارند این است که آیا موهایی که کاشته شده است در اثر بکاربردن دکلره یا رنگ ‌های شیمیایی از بین نمی‌ روند؟ در اصل سوال آن ها این است که تصمیم دارند بدانند که آیا این مسئله ممنوع است یا نه؟ در جواب این سوال باید بگوییم که ممنوعیت رنگ کردن موها تا چند وقت پس از کاشت وجود دارد اما موقتی می باشد. به این دلیل که موهای کاشته شده شبیه به موهای طبیعی می باشند؛ پس قادر خواهید بود دقیقا مانند موهای طبیعی با آن برخورد نمایید.

نکته اینجاست که مراقبت غلط از موهایی که رنگ کرده اید در هر موقعیتی موجب ریزش موها می گردد؛ پس در صورتی که در زمان درست موهای خود را رنگ کردید اما موهایتان دچار ریزش مجدد شد، قطعا یا از شامپوی مناسبی استفاده ننموده اید یا به روش صحیح از موهای خود مراقبت نکرده‌اید.

بهترین زمان رنگ کردن موهای کاشته شده

همان طور گفتیم، رنگ کردن مو پس  از انجام کاشت مو به گذر زمان احتیاج دارد و نمی‌ شود سریعا بعد از انجام کاشت برای رنگ کردن اقدام نمود. نکته‌ ای که در ارتباط با رنگ کردن مو بعد از کاشت مو‌‌ باید بدانید این است که نمی شود به مناسب ترین برای انجام آن را مشخص نمود. این زمان برای هر شخصی میتواند فرق داشته باشد و عوامل زیادی در تعیین آن دخالت خواهند داشت.

روش انجام کاشت مو، قسمتی که کاشت مو در آن انجام شده است، مقدار فولیکول‌ ها، تجربه و تبحر پزشک، جنس مو و پوست سر از اصلی ترین عواملی می باشند که در تعیین نمودن زمان رنگ مو پس از کاشت مو اثرگذار هستند.

بعد از انجام کاشت مو حداقل ۱ تا ۲ ماه زمان احتیاج است تا تارهای مو به مقدار کافی محکم شوند. پس از سپری شدن این زمان قادر خواهید موهایتان را رنگ نمایید.

نظر پزشک نیز در تعیین نمودن زمان مناسب برای رنگ کردن مو پس از کاشت نیز مهم است. بعضی از پزشکان معتقد هستند که باید رشد مو بعد از کاشت به مقدار معینی برسد. مدتی پس از انجام کاشت مو مناسب ترین زمان برای رنگ کردن مو است. بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای رنگ کردن، با پزشک تان مشورت نمایید.

رنگ کردن مو بعد از کاشت

مزایای رنگ کردن مو ها پیش از کاشت

خوب است بدانید که برخی از متخصصین کاشت به مراجعین خود پیشنهاد می کنند تا موهایشان خود را پیش از انجام کاشت رنگ نمایند. علاوه بر اینکه ضرری ندارد، بلکه دارای مزایایی نیز است.

مزیت اول آن این است که موجب می گردد تا در زمانی که منتظرید تا مو های شما بهبود پیدا کنند  و بتوانید مجددا آن ها را رنگ نمایید، موهای شما رنگ شده هستند و احتیاج فوری به رنگ نمودن آن ها نخواهید داشت.

مزیت دیگر آن به افرادی مربوط می گردد که به صورت عادی مو هایشان را رنگ می کنند. در صورتی که مو های شما موقع پیوند مو رنگ شده باشند، پزشک قادر خواهد بود به تصویر دقیق تری از این مسئله برسد که هنگامی که مو های شما رنگ شده باشد چطور خواهد بود و بر اساس آن ضخامت مو های کاشته شده را تعیین خواهد کرد.

همچنین در صورتی که دارای موهای سفید زیادی هستید، استفاده از رنگ مو پیش از کاشت موجب می گردد تا پزشک در موقع کاشت دید بیش تری بر پوست سرتان داشته باشد.

رنگ کردن مو پس از کاشت در منزل

امکان دارد شما نیز جزو آن گروه از اشخاصی باشید که تمایل دارند تا موهای خود را در منزل رنگ نمایند. ولی در صورتی که نخستین بار است که پس از کاشت مو تصمیم دارید موهای خود را رنگ نمایید، پیشنهاد می ‌شود که موهای خود را به دست یک آرایشگر ماهر بسپارید. به این دلیل که پوست سر بعد از کاشت  به علت روند کاشت حساس می باشد و باید با دقت زیادی رنگ شود. اصولا در آرایشگاه ها در موقع فرآیند رنگ مو از مواد مخصوص برای مراقبت از مو استفاده می ‌کنند که از آسیب رنگ به پوست مو ممانعت می کنند. بعضی از اشخاص معتقد هستند که برای رنگ کردن مو بعد از کاشت باید تنها از رنگ‌ های گیاهی استفاده نمود. این رنگ‌ها فاقد  مواد شیمیایی می باشند و موجب ایجاد حساسیت نخواهند شد.

چند وقت یک‌ بار می شود موهای کاشته شده را رنگ کرد؟

به‌ صورت کلی پیشنهاد می گردد که دائما از رنگ مو استفاده ننمایید. به این دلیل که موها به مرور می ‌سوزند و استحکام آن ها از دست خواهد رفت. اما این موضوع در رابطه با موهایی که تازه کاشته شده‌اند‌‌ فرق دارد. اصولا فولیکول‌ هایی که جهت کاشت مو به کار می روند، از قسمت های مقاوم سر برداشته می شوند و نسبت به موهای  قبلی کمتر در برابر مواد شیمیایی حساس هستند. در اصل رنگ کردن مو پس از کاشت مو در صورتی که به طور مداوم انجام گیرد، بیشتر به موهای قبلی ضرر خواهد رساند و آسیب کمتری به موهای تازه کاشته شده خواهد زد.

علاوه بر این، در نخستین سالی که اقدام به کاشت مو نموده اید، اصولا سرعت رشد مو بیشتر از سابق است و به همین علت احتیاج می باشد تا در فواصل زمانی کوتاهی جهت رنگ کردن مو اقدام نمایید. مثلا در صورتی که پیش از انجام کاشت مو دو ماه یک دفعه موهای خود را رنگ می ‌کردید، بعد از انجام کاشت مو به علت زیاد تر موها باید ماهی یک دفعه موهای خود را رنگ نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!

کاشت مو پی آر پی؛ نحوه انجام، مزایا و معایب و شرایط انجام کاشت مو به این روش کاشت مو در زنان | مراحل کاشت مو برای خانم ها و عوارضی که دارد روش کاشت مو Super Fue Plus + مراحل انجام، عوارض و مزایای آن بانک مو یا گرافت مو چیست؟ (بررسی کاربرد و استفاده آن در کاشت مو) تغذیه بعد از کاشت مو و مواد غذایی که پس از کاشت مو می توان مصرف کرد کاشت مو به روش SUPER FUE | مراحل و مزایای انجام این روش آیا کاشت مو درد دارد؟ درمان درد و مراقبت های پس از کاشت مو “کاشت مو سوپر ترکیبی” و مزایا و معایبی که دارد + مراقبت ها و نکات مهم کاشت مو با روش BHT + مراحل انجام آن و مزایای و معایبی که دارد رابطه جنسی پس از کاشت مو باعث ریزش موها می شود؟