رابطه جنسی پس از کاشت مو باعث ریزش موها می شود؟

رابطه جنسی و زناشویی پس از کاشت مو مجاز است؟

بعد از کاشت مو ممکن است اشخاص سوالاتی از پزشک خود داشته باشند ولی نتوانند در باره آن صحبت کنند. یکی از این سوالات در باره رابطه زناشویی پس از کاشت مو می باشد. اینکه آیا رابطه زناشویی بعد از کاشت مو محدودیت دارد؟ و یا اینکه امکان دارد بر روی موهای کاشته شده اثر منفی داشته باشد؟

در این مورد باید گفت که کاشت موی طبیعی نیز مانند دیگر عمل های جراحی به مراقبت های قبل و پس از عمل نیاز دارد که اگر این مراقبت ها رعایت نگردد می تواند بر روی نتایج کاشت اثر بگذارد. بیمارانی که عمل کاشت مو را انجام داده اند لازم است بدانند که روابط زناشویی پیش و بعد از عمل دارای محدودیت هایی خواهد بود.

بعد از کاشت مو باید از انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش خودداری نمایید. رابطه جنسی نیز یکی از این موارد می باشد که باید یک هفته قبل از کاشت و 8 تا ۱۰ روز پس از کاشت از آن پرهیز نمایید. زیرا این فعالیت ها موجب می شود که موهای کاشته شده دچار ریزش شده و یا پوست سر دچار آسیب گردد. رعایت نکات در برقراری رابطه زناشویی برای مردان خیلی مهم تر از زنان می باشد و عدم رعایت آن آسیب های زیادی در روند رشد مو و نگهداری دلمه های پس از کاشت مو می گذارد.

علل منع رابطه زناشویی پس از عمل کاشت مو

همان طور که گفته شد رابطه زناشویی پس از کاشت مو و قبل از آن بسیار زیاد بر روی موفقیت عمل تاثیر خواهد گذاشت. حال سوالی که پیش می آید این است که رابطه زناشویی چه اثری بر روی موهای کاشته شده دارد که پزشکان پیشنهاد می کنند که تا چند روز از آن پرهیز نمایید؟

پزشکان توصیه می کنند که پس از کاشت مو از هر گونه فعالیتی که موجب به نفس افتادن شما می شود اجتناب کنید زیرا در این حالت اکسیژن  کافی به سلول های بدن نمی رسد و این ممکن است باعث از بین رفتن فولیکول های تازه پیوند خورده گردد. رابطه جنسی نیز از جمله فعالیت هایی می باشد که باعث به نفس افتادن می شود.

رابطه زناشویی موجب بالا رفتن هیجان و صرف انرژی خیلی زیادی می گردد و این اتفاق موجب افزایش میزان تعریق می گردد و عرق کردن برای فولیکول های مو اصلاً مناسب نیست.

رابطه زناشویی پس از کاشت مو شامل خیلی از فعالیت های قلبی عروقی می گردد. در واقع روابط زناشویی می تواند غلظت و جریان خون را عوض کند. پس از کاشت مو باید از رقیق، غلیظ و کم شدن خون ممانعت کرد. خون رسانی به بافت ها و بخش پیوند خورده نباید دچار مشکل گردد در غیر این صورت می تواند موجب از بین رفتن فولیکول های پیوندی شود.

همان گونه که در بحث مراقبت های لازم پس از کاشت مو گفته شد، نباید تا چند مدت هیچ فشاری به موی پیوند خورده وارد گردد. اما در رابطه جنسی فعالیت های فراوانی انجام می شود که در این هنگام ممکن است به سر و موهای پیوندی فشار وارد شود و باعث باز شدن بخیه ها و  پس خوردن پیوند مو گردد و یا امکان دارد همسرتان در هنگام رابطه موی شما را بکشد و موجب شود به سادگی فولیکول موی پیوند خورده در محل خود جابجا گردد و از بین برود.

رابطه جنسی پس از کاشت مو

خودارضایی بعد از کاشت مو جایز می باشد؟

حال این پرسش پیش می آید که آیا خود ارضایی تاثیری مشابه رابطه جنسی بر موهای پیوند شده خواهد داشت یا خیر؟

باید گفت خیر؛ هر نوع فعالیتی که اثری بر سر نداشته باشد یا پوست سر را مورد فشار قرار ندهد و فشاری به گرافت ها نیاورد، خیلی ایمن تر است. بنابراین، خودارضایی هیچ خطری برای موهای کاشته شده نخواهد داشت. خود ارضایی در صورتی که در حالت مناسب و به صورت آرام انجام گردد که آسیبی به پیوندهای مو وارد نیاید، مانعی نخواهد داشت. اگر چه خود ارضایی به هیچ عنوان توصیه نمی شود اما می تواند ایمن تر از رابطه جنسی باشد.

چه زمانی می شود رابطه جنسی پس از کاشت مو را شروع کرد؟

جهت شروع دوباره رابطه زناشویی پس از کاشت مو ابتدا باید با پزشک خود مشورت نمایید، اما به صورت معمول ۱۰ روز پس از کاشت انجام فعالیت های جنسی بلامانع است ولی با این وجود باید این کار را با احتیاط و آرام انجام بدهید و از مالیدن سر و یا کشیدن شدید  موها و پوست سر خودداری کنید. پزشک همچنین پوزیشن مناسب را به شما آموزش می دهد. رعایت توصیه های پزشک در روند درمانی شما خیلی مؤثر خواهد بود.

پوزیشن مناسب برای انجام رابطه زناشویی پس از کاشت مو

نوع پوزیشن در رابطه زناشویی بعد از کاشت مو خیلی مهم است. بهتر است رابطه به شکلی انجام شود که سطح سر شما با زمین در تماس نباشد و مو و سر از زمین و یا جاهایی که بر سر فشار وارد می کند، دور باشد. همچنین بهتر است مدت زمان انجام رابطه کوتاه باشد و فعالیت بدنی آرام و ملایم باشد تا از هر نوع فشار بر بدن و سر جلوگیری گردد. تلاش کنید از تحرکات زیاد و تکان خوردن و خم شدن سر اجتناب نمایید.

رابطه جنسی پس از کاشت مو

کنترل بر میل به رابطه جنسی پس از کاشت مو 

تغذیه قادر خواهد بود بر کنترل میل جنسی اثر داشته باشد. غذاهایی مانند فلفل، پیاز، خرما، گوشت قرمز و غذاهای چرب قادر است موجب افزایش تحریک جنسی شما گردد. بنابراین از مصرف آن ها خودداری کنید. استفاده از دمنوش هایی مثل به لیمو می تواند به کم شدن میل جنسی کمک نماید. همچنین از استفاده از لباس های تنگ در این مدت دوری نمایید.

یکسری داروهای تقویتی پس از کاشت مو مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل تجویز می گردد که موجب جلوگیری از ریزش موها و بالا رفتن رشد گرافت ها می شود. این داروها بر میل جنسی اثر می گذارد و اشخاص را دچار عارضه بی علاقگی جنسی می نماید. اکثر خانم ها و آقایانی که جهت درمان الگوی های طاسی خود از این داروها استفاده می کنند، میل جنسی آن ها نسبت به گذشته کاهش زیادی پیدا کرده است. البته پس از قطع این داروها میل جنسی دوباره به شخص باز خواهد گشت.

 

رابطه زناشویی پس از کاشت مو

کاشت مو به عنوان یک روش تهاجمی معروف است و از حساسیت خیلی زیادی برخوردار می باشد. پس در صورتی که نسبت به کاشت مو اقدام نموده اید، به خوبی باید نسبت به مراقبت ها حساس باشید. در صورتی که مراقبت به درستی انجام نگردد، شما نمی توانید توقع عملکرد خوبی را داشته باشید.

پس باید به توصیه هایی که در مورد مراقبت های کاشت مو بیان می گردد دقت داشته باشید. این کار موجب می شود که از بروز ریزش و عفونت ممانعت شود. در نظر داشته باشید که علاوه بر توصیه های در ارتباط با نگهداری در ساعات اولیه بعد از عمل جراحی، شما باید اقدامات دیگری در زندگی خود برای مدت زمانی معین داشته باشید که در این باره در ادامه توضیحاتی خواهیم داد.

آیا برقراری رابطه جنسی بعد از کاشت مو ممنوع است؟

یکی از پرسش هایی که ممکن است شخص بعد از کاشت مو داشته باشد، داشتن رابطه بعد از کاشت مو می باشد. به صورت کلی باید گفت که نخستین دوره بعد از کاشت مو بر اساس موفقیت جراح در کاشت مو مشخص می شود. پس بدون داشتن خجالت می توانید از پزشک خود در این باره سوال نمایید. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که بلافاصله بعد از کاشت مو به هیچ عنوان نباید رابطه جنسی برقرار کنید.

در واقع سطح تغییرات هورمونی بعد از هر بار رابطه و انرژی مصرف شده برای هر بار رابطه جنسی موجب می شود که اشخاص بعد از کاشت مو از داشتن رابطه جنسی منع شوند.

باید در نظر داشته باشید که کاشت مو یک نوع عمل جراحی شناخته می شود و قوای بدن در این مرحله تحلیل می رود و احتیاج به انرژی بیشتری خواهید داشت. همچنین هنگامی که شما رابطه جنسی دارید، مقدار هورمون هایی که در بدن وجود دارند خیلی بیشتر می شود و در نتیجه می شود گفت که بالا رفتن فشار خون (به ویژه در رابطه جنسی با شور و هیجان خیلی بالا) می تواند برای بدن شما به وجود بیاید. همین فشار خون بالا بعد از برقراری رابطه جنسی موجب می شود که موی کاشته شده از بین برود.

تغییرات فشار خون و خطرناک بودن سرعت گردش خون

فشار خون به علت حرکات سریع بدنی و همچنین هیجان ایجاد رابطه جنسی بسیار بالا می رود. همین مسئله موجب می شود که به موی حساس تازه کاشته شده آسیب وارد گردد و همین موضوع یکی از عللی است که موجب می شود رابطه جنسی بعد از کاشت مو توصیه نشود. باید حواستان باشد که حتی رابطه های آرام نیز ممکن است در این مورد مضر باشند و بهتر است حتما نظر پزشک و معاینه موی کاشته شده قبل از انجام رابطه جنسی انجام گردد.

از طرف دیگر یکی از اصلی ترین مسائلی که موجب می شود توصیه شود که بعد از کاشت مو برای مدت زمانی مشخص رابطه جنسی نداشته باشید این است که موی شما به خوبی تغذیه نمی شود و همین موضوع باعث می شود تا ریزش مو انجام پذیرد. در نظر داشته باشید که رابطه جنسی میزان انرژی موجود در ماهیچه های درگیر در این نوع رابطه را بیشتر خواهد کرد و همین مسئله باعث بروز اختلال در تغذیه موی خواهد داشت. پس بهتر است که به ویژه در دوره نخست پس از کاشت مو از داشتن رابطه جنسی خودداری نمایید.

رابطه جنسی پس از کاشت مو

نمی شود جلوی آسیب را گرفت

بروز پیشامد در روابط جنسی یک اتفاق طبیعی است ولی این پیشامد ها به ویژه برای زخم های قسمت گردن و سر (ناحیه برداشت و کاشت مو) می تواند نتایج خیلی منفی داشته باشد.

به عنوان مثال در صورتی که ترشحات یا اندام جنسی شریکتان، به ناحیه زخم ها برخورد داشته باشد می تواند باعث بروز بیماری های عفونی و خونریزی گردد و همین مسئله موجب می شود که موی کاشته شده نتواند رشد نماید. همچنین هرگونه فشار بر ناحیه کاشته شده اثرات خیلی مخربی بر نتیجه خواهد داشت.

در نهایت باید گفت که تعریق حاصل از برقراری رابطه جنسی و فعالیت فیزیکی سنگین یکی دیگر از عواملی است که موجب می شود موی کاشته شده ضعیف شود و از بین برود. در صورتی که تمایل دارید کاشت موی موفقی داشته باشید، توجه به همه نکات بیان شده از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

چه مدت پس از کاشت مو برقراری رابطه جنسی خطری نخواهد داشت

ایجاد رابطه جنسی یکی از مهم ترین چالش ها بعد از کاشت مو محسوب می شود  و بهتر است برای شروع داشتن رابطه جنسی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در واقع بهتر است که شخص حتما جهت معاینه به پزشک مراجعه نماید و سوال خود را بپرسد. در این صورت طبق وضعیت موی کاشته شده و وضعیت بیمار می شود تصمیم گیری نهایی را انجام داد. به صورت کلی ولی توصیه می شود شخصی که نسبت به کاشت مو اقدام نموده است، ۱۰ الی ۱۲ روز بعد از کاشت مو از داشتن هر نوع رابطه جنسی خودداری نماید.

به این صورت می توانیم توقع داشته باشیم که موی کاشته شده به مقدار نسبی تثبیت شده است و فرد قادر است که رابطه جنسی کامل داشته باشد. البته در نهایت باز توصیه می گردد که حتما با پزشک در این مورد مشورت داشته باشید و سوالات خود را در این مورد بپرسید تا بتوانید رابطه جنسی را انجام دهید.

آیا استفاده از داروهای تقویت قوای جنسی با تاخیری بر موهای کاشته شده اثر می گذارد؟

شاید تا به حال در مورد اثر داروی تقویت قوای جنسی یا داروی تاخیری بر عمل جراحی کاشت مو به شکل علمی ارائه نشده باشد. پس می شود گفت که فرد نمی تواند اطمینانی از این بابت داشته باشد.

پس بهتر است نسبت به احتیاط بیشتر نسبت به مصرف این داروها اقدام شود. در قدم اول بهتر است پزشک به معاینه فرد بپردازد و همچنین از نوع داروهای مصرفی اطلاعات کسب کند. در قدم دوم بهتر است فرد حداقل به مدت ده روز استفاده از این داروها را متوقف نماید و بعد از آن دوباره نسبت به استفاده از آن ها اقدام کند. در نهایت بسیار توصیه می شود که حتما برای استفاده از داروهای تقویتی و داروهای تاخیری با پزشک خود مشورت کنید و سپس این دسته از محصولات را مورد استفاده قرار بدهید.

آیا کاشت مو قادر است بر قوای جنسی تاثیر بگذارد؟

داروهای بی حسی که در هنگام انجام عمل کاشت مورد استفاده قرار می گیرند عارضه ای به غیر از سرگیجه برای فرد ایجاد نخواهند کرد. سردرد و تهوع نیز به عنوان دو نمونه دیگر از عوارض داروهای بی حسی محسوب می شود. پس با این نتیجه می توان گفت که خیر.

آقایان مشکلی در نعوظ و انزال پیدا نخواهند کرد و داروهای استفاده شده در کاشت مو نمی توانند این تغییرات را در بدن شخص به وجود بیاورند. پس شما قادر خواهید بود بدون نگرانی نسبت به انجام عمل جراحی کاشت مو اقدام نمایید و به نتیجه مطلوب مورد نظر خود برسید.

مطالب مشابه را ببینید!

کاشت مو پی آر پی؛ نحوه انجام، مزایا و معایب و شرایط انجام کاشت مو به این روش کاشت مو در زنان | مراحل کاشت مو برای خانم ها و عوارضی که دارد روش کاشت مو Super Fue Plus + مراحل انجام، عوارض و مزایای آن بانک مو یا گرافت مو چیست؟ (بررسی کاربرد و استفاده آن در کاشت مو) تغذیه بعد از کاشت مو و مواد غذایی که پس از کاشت مو می توان مصرف کرد کاشت مو به روش SUPER FUE | مراحل و مزایای انجام این روش آیا کاشت مو درد دارد؟ درمان درد و مراقبت های پس از کاشت مو “کاشت مو سوپر ترکیبی” و مزایا و معایبی که دارد + مراقبت ها و نکات مهم کاشت مو با روش BHT + مراحل انجام آن و مزایای و معایبی که دارد روش کاشت مو SUT | اطلاعات ضروری در مورد روش اس یو تی با مزایا و معایب آن