نشانه های چربی سوزی بدن | گیاهان چربی سوز موثر | میوه های چربی سوز برای لاغری

چطور بفهمیم که بدن در حال چربی سوزی می باشد؟

چربی سوزی یکی از روش های کاهش وزن و لاغری می باشد و مردم در تمام دنیا به دنبال روش های موثر برای آب کردن سریع چربی های بدن هستند تا به تناسب اندام برسند.

اگر شما هم دارای اضافه وزن هستید و برای کاهش چربی های اضافه در بخش های خاص از اندام خود نیاز به تمرینات ورزشی و رژیم های غذایی خاص دارید و مشتاق هستید نتیجه آن را به چشم ببینید و از مقدار چربی سوزی بدن خود آگاه باشید.

چربی سوزی اگر در بدن اتفاق بیفتد دارای نشانه های خاص است که در ادامه این نشانه ها و علائم را به شما می گوییم.

1. وزن را مرتب کنترل کنید

اگرچه کنترل وزن بخصوص در ابتدای دوره چربی سوزی بهترین گزینه محسوب نمی شود اما می تواند کمک کننده باشد.

هنگام کنترل وزن دقت داشته باشید که وزن بدن در طول روز متغیر است، مثلا بدن ما هنگام صبح وزن کمتری نسبت به شب ها دارد. همچنین کاهش وزن لزوما به معنای آب شدن چربی های بدن نیست بلکه ممکن است به دلیل کاهش توده عضلانی یا آب بدن و غیره رخ دهد.

با این وجود کاهش وزن مرتب می تواند نشانه خوبی باشد که بدن شما بالاخره در مسیر چربی سوزی قرار گرفته است.

2. از دستگاه های آنالیز بدن استفاده کنید

تکنیک دقیق تر برای اطمینان از چربی سوزی استفاده از دستگاه آنالیز بدن می باشد، این دستگاه اطلاعات خوبی درباره وضعیت بدن از جمله درصد چربی، توده عضلانی، پروتئین، آهن، سطح ویتامین ها و مواد معدنی، درصد متابولیسم، شاخص توده بدنی و چگالی استخوانی می دهد.

برای کنترل چربی سوزی، قبل از شروع تمرینات ورزشی مقدار چربی های بدن را اندازه گیری کرده و این کار را به صورت مرتب هر ماه انجام دهید و نتایج را با هم مقایسه کنید.

3. کاهش سایز بدن را در نظر بگیرید

اگرچه این روش نیز مانند اندازه گیری وزن چندان قابل اعتماد نیست، مثلا متوجه شده اید سایز کمر شما 2 سانتی متر کاهش یافته اما از کجا مطمئن شوید این کاهش به دلیل چربی سوزی رخ داده یا عوامل دیگری در آن دست داشته اند؟

به علاوه سایز بدن نیز مانند وزن در طول شبانه روز و همچنین روزهای مختلف متغیر بوده و نوسان بین 2.5 تا 3.5 سانتی متر معمولا طبیعی است. با این حال کاهش سایز بدن بخصوص در نقاطی که چربی بیشتری جمع می شود از جمله باسن و ران، کمر و بازو می تواند نشانه خوبی از اثربخشی تلاش های شما باشد.

4. لباس های شما گشاد شده اند

اگر لباس های تنگ قبلی را به راحتی می پوشید و احساس می کنید لباس ها روی تن آزادتر به نظر می رسند به شما تبریک می گوییم! تمرینات ورزشی موثر بوده و شما به زودی به تناسب اندام ایده آل خود خواهید رسید.

5. انرژی و کارایی شما بیشتر شده است

آیا بالا رفتن از پله ها دیگر مثل سابق شما را اذیت نمی کند و کمتر عرق می کنید؟ از نظر ذهنی فعال تر شده اید و انرژی بیشتری درون خود احساس می کنید؟ کمتر از سابق خواب آلوده هستید و در انجام امور خود کاراتر عمل می کنید؟ این نشانه ها به شما می گوید فرایند چربی سوزی بدن به درستی انجام می شود.

6. افراد دیگر متوجه تغییر شما شده اند

از آن جا که در دوره کاهش وزن و چربی سوزی مرتب اندام خود را داخل آینه چک می کنید گاهی با وجود کاهش وزن و آب شدن چربی های بدن متوجه آن نمی شوید اما اطرافیان بخصوص کسانی که مدت طولانی تری با شما برخورد نداشته اند به خوبی به این تغییرات ظاهری پی می برند.

اگر در مسیر چربی سوزی قرار داشته باشید احتمالا بارها اطرافیان به این مسئله اشاره خواهند کرد.

 نشانه های چربی سوزی بدن | گیاهان چربی سوز موثر | میوه های چربی سوز برای لاغری

گیاهان چربی سوز موثر

اگر فکر می کنید بهترین روش برای کاهش وزن مصرف مرغ یا ماهی همراه با سالاد و برنج قهوه ای است، مهم ترین چربی سوزها را فراموش کرده اید: گیاهان و ادویه ها.
گیاهان و ادویه ها بهترین افزودنی ها به غذا می باشند که کالری، قند و سدیم ندارند. کالری، قند و سدیم در هنگام کاهش وزن نقشی اساسی دارند. چرا؟ تحقیقات نشان می دهد اگر طعم آن چه می خورید را دوست نداشته باشید، به ادامه آن رژیم غذایی نمی پردازید. گیاهان و ادویه ها طعمی مناسب به غذا می بخشند و با افزودن پاپریکا، نمک دریایی و رزماری می توانید تکه ای مرغ را به غذایی فوق العاده خوشمزه تبدیل کنید.
بعلاوه مصرف گیاهان و ادویه ها سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و به سوختن سریع تر چربی ها کمک می کنند. در ادامه چند گیاه و ادویه برای کاهش وزن توصیه شده است:

زردچوبه، قویترین چربی سوز

این ادویه زرد رنگ به چربی سوزی در بدن کمک می کند. مطالعه ای که در سال 2009 بر روی موش ها انجام شد نشان داد موش هایی که ماده زرد رنگ زردچوبه را در رژیم غذایی دارند نسبت به موش هایی که این ماده را در رژیم ندارند بیشتر چربی می سوزانند. زردچوبه گرمای بدن را افزایش می دهد بنابراین سوخت و ساز بدن نیز زیاد می شود. بعلاوه زردچوبه خواص دیگری نیز دارد به عنوان مثال از آلزایمر جلوگیری کرده و هورمون ها را در طول ماه در حد مناسب نگه می دارد. می توانید زردچوبه را به سوپ یا کباب بیفزایید یا بر روی سبزیجات سرخ شده بریزید.

چربی سوزی

دارچین، قویترین چربی سوز

دارچین ادویه ای است که قند خون را در حالت تعادل نگه می دارد، از هوس کردن غذا جلوگیری می کند و احساس سیری به مدت طولانی می دهد. بهتر است دارچین را به پنیر، ماست و چای بیفزایید. بعلاوه دارچین ادویه ای مناسب برای تهیه گوشت است.

چربی سوزی

فلفل قرمز، قویترین چربی سوز

اگر تا به حال به طور اتفاقی فلفل قرمز زیادی به غذا افزوده باشید متوجه شده اید که ادویه ای بسیار گرم می باشد. در واقع زردچوبه و فلفل قرمز دمای بدن را افزایش داده و باعث سوخت و ساز بیشتر می شوند. افزودن این ادویه به غذا باعث می شود در هر وعده غذایی صد کالری چربی بسوزد. سعی کنید فلفل قرمز را به سوپ، تخم مرغ و غذاهای مختلف بیفزایید.

زیره سبز، قویترین چربی سوز

افزودن یک قاشق چایخوری زیره سبز به یکی از وعده های غذایی در روز باعث سه برابر شدن چربی سوزی می شود. خبر خوبی است زیرا زیره در کل دنیا وجود دارد و می توان آن را به هر غذایی افزود.

چربی سوزی

زنجبیل، قویترین چربی سوز

زنجبیل نیز مانند دارچین به کنترل قند خون کمک می کند و از افزایش ناگهانی گلوکز بعد از مصرف غذاهای حاوی قند یا کربوهیدرات جلوگیری می کند. همچنین زنجبیل خاصیت چربی سوزی دارد و با افزایش گرمای بدن به افزایش سوخت و ساز کمک می کند. می توانید زنجبیل را به ماهی، سالاد میوه یا چای بیفزایید.

چربی سوزی

سیر، قویترین چربی سوز

ممکن است سیر باعث بوی بد دهان شود اما مصرف آن باعث افزایش چربی سوزی می شود. مطالعه ای نشان می دهد موشی که در رژیم غذایی سیر داشته در هفت هفته وزن بیشتری نسبت به موشی که سیر نمی خورده کم کرده است. اگرچه این نتایج در بین انسان ها بررسی نشده است اما افزودن سیر به رژیم غذایی ضرری ندارد. بعلاوه افزودن سیر به غذا باعث خوش مزه تر شدن غذا می شود و مواد مغذی زیادی نیز دارد.

فلفل سیاه، قویترین چربی سوز

فلفل سیاه مانند زنجبیل خواص چربی سوزی دارد. این ادویه از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند بنابراین از افزایش وزن جلوگیری می کند. اگر تاکنون فلفل سیاه را به تمام غذاهای خود نمی افزودید از الان به بعد آن را به همه چیز حتی ماست و پنیر نیز بیفزایید.

چربی سوزی

هل، قویترین چربی سوز

هل یکی دیگر از ادویه هایی است که دمای بدن و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. می توانید هل را با زنجبیل، دارچین و گل میخک مخلوط کرده و چایی مخصوص بسازید. همچنین می توانید هل را به قهوه و گوشت بیفزایید.

قاصدک، قویترین چربی سوز

اگرچه عده زیادی از باغبان ها قاصدک را گیاهی هرز می دانند، این گیاه بین آشپزها به عنوان ماده ای مغذی و افزودنی مناسب برای غذا و نوشیدنی می باشد. گیاه هرز نیز باعث کاهش وزن و کاهش نفخ با افزایش ویتامین آ، ث و ای و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم می شود.

میوه های چربی سوز قوی

بلوبری

بلوبری نه تنها با چربی های بدن تان مبارزه می کند بلکه احتمال بیماری قلبی و عروقی و دیابت را نیز کاهش می دهد. تحقیقی ثابت کرده که مصرف روزانه بلوبری، تا 2% چربی بدن را از بین می برد. دلیل آن هم مقدار بالای آنتی اکسیدان است که موجب از بین بردن مواد سمی بدن تان و به تبع اضافه وزن و مشکلات سلامتی می شود. مقداری بلوبری را در ماست بریزید و مصرف کنید.

نارگیل

نارگیل شامل اسید چربی به نام تری گلیسیرید است که متابولیسم بدن را تا 30 درصد افزایش می دهد. شما می توانید این میوه را به عنوان اسنک جایگزین هله هوله ها کنید. همچنین می توانید از روغن، شیر، پودر و آب نارگیل مصرف کنید. این میوه را به عنوان چاشنی به غذاهای خود بیافزایید.

آواکادو

چربی موجود در آواکادو مانع بالا رفتن قند خون و به تبع ذخیره چربی در بدن می شود. یادتان باشد که این میوه چربی و کالری زیادی دارد، بنابراین مصرف تنها یک عدد از آن در روز توصیه می شود. یک عدد آواکادو را خرد و به سالاد خود اضافه کنید تا چربی های شما را بسوزاند.

انار

آب انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است که سموم بدن را دفع می کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. سعی کنید یک لیوان آب انار را به همراه وعده های غذایی خود میل کنید. اگر از طعم آن نهایت لذت را نمی برید، مقداری آب به آن بیافزایید.

مطالب مشابه را ببینید!

ترکیب قهوه و دارچین برای لاغری؛ تاثیر قهوه و دارچین بر کاهش وزن همه چیز در مورد عمل لاغری و جراحی های کاهش وزن رژیم کانادایی برای کاهش وزن و لاغری سریع (برنامه این رژیم برای تناسب اندام) روش های کاهش وزن موثر (بهترین روش های لاغری) راههای کاهش وزن سریع؛ چگونه خیلی سریع وزن کم کنیم؟ مزیت های تردمیل؛ تردمیل چه تأثیری بر تناسب اندام و کاهش وزن دارد؟ عمل بای پس معده برای لاغری (مزایا و معایب عمل کوچک کردن معده) چگونه لاغری سریع و ایمن داشته باشیم لاغری سریع شکم و پهلو با ترفند های چربی سوز ورزش لاغری ران پا و بغل ران؛ چگونه ران پای خود را لاغر کنیم؟