انشا با موضوع هوای پاک + چند انشا با موضوع هوای تمیز و پاک

در این بخش تعدادی انشا با موضوع هوای پاک و آلودگی هوا را برای پایه هی مختلف تحصیلی آماده کرده ایم.

چند انشا زیبا با موضوع هوای پاک و آلوده

در سال های اخیر متاسفانه بر حجم آلودگی محیط زیست و هوا افزوده شده است و جوامع مختلف به سوی جنگل زدایی و بیابان زایی پیش می روند که برای این نسل و نسل های آینده می تواند بزرگ ترین خطر باشد. آلودگی هوا باعث ایجاد مشکلات زیادی در سلامت افراد می شود و حتی می تواند نشاط زندگی را از افراد بگیرد. به همین جهت در ادامه چند انشا در موضوع مهم آلودگی هوا تهیه کرده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

دیدن آسمان آبی با ابرهای سفید این روزها برای اکثر مردم ، به خصوص کسانی که درابرشهرهایی چون تهران زندگی می کنند ، بی شک به یک آرزو شبیه است.

آلودگی هوا یعنی حضور یک ، چند و یا مخلوطی از آلوده کننده های مختلف در هوای آزاد ، به اندازه ای است که برای انسان مضر بوده و یا موجب زیان رساندن به حیوانات ، گیاهان و اموال شود.

اما پدیده آلودگی هوا در مناطق شهری ، یکی از ره آوردهای انقلاب صنعتی است که از سیصد سال قبل شروع و با توسعه صنعتی و زیاد شدن شهرها بر میزان و شدت آن روز به روز افزوده می شود .

تکیه اساسی بر منابع انرژی فسیلی از قبیل زغال، نفت ، گاز و در نهایت آزاد شدن مواد ناشی از احتراق این مواد ، فرآورده های مضر و زیانبخشی را به همراه می آورد که حیات موجودات زنده به ویژه انسانها را تهدید می نماید .

از نخستین دهه های قرن بیستم ، به دنبال مشاهده ارتباط میان آلودگی هوا و تخریب محیط زیست ، بسیاری از کشورهای صنعتی پیشرفته ، تحقیقات و برنامه های علمی برای کنترل آلاینده های بسیارمضررا آغاز نمودند

اما متاسفانه در اکثر قریب به اتفاق کشورهای در حال رشد این مسئله آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته

و وضعیت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ روز به به وخامت می گذارد.


انشا در مورد هوای پاک

همه ما انسان ها برای داشتن زندگی سالم و با کیفیت به هوای سالم و پاک نیاز داریم البته حیوانات هم سهم خودشان را از این هوای پاک و سالم دارند و مانند انسان ها به آن نیازمند هستند و در تمام اجزای زمین حتی خود گیاهان که تولید کننده ی هوا هستند برای رشد بهتر به هوای سالم و پاک نیاز دارند.

در هوای پاک و سالم است که ما با طراوت و سلامت زندگی می کنیم و از بسیاری بیماری های جسمی و روانی دور خواهیم بود.

این روزها که اکثر شهرهای بزرگ و صنعتی ما هوا برای نفس کشیدن ندارند بیش تر قدر پاکی و لطافت هوا را می دانیم چیزی که طبیعت به رایگان در اختیار ما گذاشته ، با سهل انگاری و استفاده های نا به جا و غلط از منابع و تصمیمات غلط تبدیل به هوای سمی و سیاه شده است و درست کردن آن کار راحت و ساده ای نخواهد بود.

ما به ناچار باید هوای آلوده در ریه هایمان فرو ببریم و با این کار بیماری های زیادی را وارد بدن خود می کنیم بیماری هایی مثل آسم و آلرژی و سر درد، سرطان و… که ناخواسته با تنفس هوای آلوده خود را به بدن ما می رسانند.

این روزها آسمان آبی و پاک شهرها را هاله ای از دود های سیاه پوشانده و دیدن آبی آسمان و ابرهای سفید تکه تکه تبدیل به رویا شده است رویایی که شاید به لطف باد و باران گاهی رنگ واقعیت به خود بگیرد و بدین ترتیب ریه هایمان پر از هوای پاک شود.

تنفس در هوای پاک حق طبیعی تک تک انسان ها است پس باید هر کس به سهم خود در آلوده نکردن هوا بکوشد تا همه بتوانیم هوای پاک تری برای تنفس داشته باشیم.

استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده از دوچرخه، استفاده صحیح از سوخت ها، کنار گذاشتن اتومبیل هایی که از رده خارج شده اند و حفظ محیط زیست و تخریب نکردن آن به دلایل مختلف می تواند راهکارهای خوبی برای داشتن هوای پاک باشد.

به یاد داشته باشیم که اگر همین امروز ما چاره ای برای داشتن هوای پاک و تمیز نیندیشیم حتما نسل های بعد از ما هوایی برای نفس کشیدن نخواهند داشت و اگر هر کدام از ما در انجام وظایف و کارهایی که از دستمان بر می آید کوتاهی کنیم در مقابل آن ها مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.


انشا با موضوع هوای پاک

انشا در مورد هوای پاک طنز

از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان که من از طرفداران هوای ناپاک هستم، ولی در جمع خانواده نمی‌توانم این عقیده نابم را بروز بدهم؛ چون مورد تف و لعنتشان قرار می‌گیرم؛ نمونه‌اش هفته پیش بود که تا آمدم برای آلودگی هوا و تعطیلی مدارس خوشحالی کنم، پدرم با پشت دست کوبیدند به دهانم و هدایتم کردند به انباری برای تنبیهات تکمیلی.
کاش آلودگی هوا هم سهمیه‌بندی می‌شد تا هر ماه مدرسه‌ها تعطیل شده و ما محصلان بی پناه زیر بار این همه کتاب و درس کمر راست می‌کردیم و معلمان و مسئولان مدرسه‌مان هم بیش از پیش به مرخصی با حقوق می‌رفتند و وزارت آموزش و پرورش هم با کاهش هزینه‌هایش یک حالی می‌کرد.
شما اصلاً نگران بیماران قلبی و سالمندان هم نباشید، به هر روی مرگ حق است و شتری می‌باشد که روی همه خواهد نشست و آنها اگر از آلودگی هوا نمیرند یا در جاده‌ها و خودروهای ناامن، یا به دست زورگیرهای خیابانی یا در سوانح هوایی و یا در بیمارستان‌های بدون داروی خارجی، خواهند مُرد. این جوری جمعیت غیرسالم و پیرمان هم کم خواهد شد.
تازه، آلودگی هوا به نفع وزارت ورزش و جوانان کشور هم هست. اگر چندین فروند دوچرخه از چین وارد کنیم هم مردم ورزشکار می‌شوند و هم جوانان و بخصوص آقازاده‌ها دیگر با خودروهای تک سرنشین مدل بالای وارداتی‌شان حال یکدیگر را نمی‌گیرند و فرهنگ دوستی و پهلوانی در جامعه نهادینه می‌شود.
برای بالا بردن راندمان کار در کشور هم آلودگی هوا خیلی مؤثر است؛ چون مسئولان محترم تک شغله و چند شغله و بویژه آن شش شغله‌ها می‌توانند هی جلسه حل بحران تشکیل دهند و هی اضافه کار برای خودشان رد کنند. بهتر است چند واحد درسی «آموزش رفتار در هوای آلوده» هم در مقاطع پیش‌دبستانی گنجانده شود تا آن نوگلان دیگر هوس رفتن به پارک در هوای آلوده نکنند و از این طریق در هزینه‌های جاری خانواده‌ها هم صرفه‌جویی شود تا کمتر از گرانی بی‌سابقه و افزایش نرخ تورم کم‌سابقه شکایت کنند.
ما از این انشا نتیجه می‌گیریم که آلودگی هوا خیلی به نفع مردم کشور ما و حتی حقوق بشر است و باید جایزه صلح نوبل را به آلوده کنندگان هوا بدهند.
منبع انشای آخر: روزنامه قدس با تصرف و تلخیص

انشا در مورد هوای پاک تحقیقی

هوای پاک که در مورد آن شعارهای بسیاری داده می‌شود، مستلزم عبور از هوای آلوده و آلودگی هواست که این روزها دغدغه و چالش بزرگی شده است.
آلودگی هوا یعنی حضور یک یا چند و یا مخلوطی از آلوده‌کننده‌های مختلف در هوای آزاد به اندازه‌ای که برای انسان مضر بوده و موجب زیان رساندن به حیوانات و گیاهان شود.
پدیده آلودگی هوا در مناطق شهری، یکی از ره‌آوردهای انقلاب صنعتی است که از سیصد سال قبل شروع شد و با توسعه صنعتی و زیاد شدن شهرها بر میزان و شدت آن روز به روز افزوده می‌شود .
تکیه اساسی بر منابع انرژی فسیلی از قبیل زغال، نفت، گاز و در نهایت آزاد شدن مواد ناشی از احتراق این مواد، فرآورده‌های مضر و زیان‌بخش را به همراه می‌آورد که حیات موجودات زنده بویژه انسان‌ها را تهدید می‌نماید .
از نخستین دهه‌های قرن بیستم، به دنبال مشاهده ارتباط میان آلودگی هوا و تخریب محیط زیست، بسیاری از کشورهای صنعتی پیشرفته، تحقیقات و برنامه‌های علمی برای کنترل آلاینده‌های بسیار مضر را آغاز نمودند اما متأسفانه در اکثر قریب به اتفاق کشورهای در حال رشد این مسئله آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و وضعیت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ روز به روز، رو به وخامت می‌گذارد.
به هر حال آلودگی هوا در اثر چهار عامل اصلی تشدید می‌یابد که عمدتاً از عواقب صنعتی شدن محسوب می‌شوند. اولین عامل زیاد شدن تعداد شهرها و ترویج فرهنگ شهرنشینی؛ دومین عامل گسترش ترافیک شهری؛ سومین عامل توسعه سریع اقتصادی و چهارمین عامل افزایش مصرف انرژی در بخش‌های دیگر است. البته عامل اصلی آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ایران افزایش بی‌رویه مصرف انرژی در کشور است.
در ایران روز ۲۹ دی ماه، روز هوای پاک نامیده شده، امیدوارم که به این بهانه برای هوای پاک و پاکیزگی هوا کاری بکنیم و همه دست در دست هم برای فراهم ساختن هوایی بدون آلاینده که نیاز همه افراد جامعه است تلاش بیشتری بنماییم.

انشای کودکانه در مورد هوای پاک و سالم

مقدمه: هوای پاک رمز سالم زیستن و شرط عمری طولانی و مفید است. هر بار که گذرم به بیمارستان می افتاد بسیاری از مردم را می دیدم که برای درمان تنگی نفس یا ناراحتی قلبی به بیمارستان مراجعه کرده بودند. مردمی که در گیر دود ماشین و کارخانجات و خودروهای فرسوده شده بودند.

بدنه: مردمی که به هوای داشتن زندگی مرفه و سالم دارایی و املاک خود را فروختند و سر به شهر نهادند تا به آرزوهای خود دست یابند. همه چیز خود را از دست دادند و ریه ای دود گرفته و پر از خرابی و سرفه را برای خود به ارمغان آوردند. هوای پاکی که در روستایشان بود یک آرزو شد و زندگی یک درد بی درمان قلب و ریه و اضطراب و افسردگی، کاش روزی که قرار بود به شهر بیاییم، کسی می گفت که شهر چه خطراتی دارد و کسی هم گوش می داد.

ای کاش مردم می دانستند که شهر به شما چه می دهد و در عوض چه چیزی را می گیرد. زندگی خوب و خوش را گرفت، ریه ای سالم و آرامش، همه را گرفت و در عوض دردی مزمن و قلبی ناراحت داد. مردمی که کوچه های مهربان و درخت بزرگ وسط روستا را، او از پرندگان را و صدای مادر پیر را رها کردند و رفتند. هوای شهر کردند و سلامتی از دست دادند. هوای ناپاک را جرعه جرعه به ریه فرستادند و هیچ کس ندانست که با خودش چه می کند.

کم کم قلب را و روح و روان را پیر کردند و خود ندانستند. کاش می دانستید که درختان چه قدر بی تاب شما هستند و برایتان اکسیژن مهیا می کنند. هوای شما را دارند و هر روز در فکر تامین اکسیژن هستند. کاش به خود بیاییم و از روزهای مانده عمر خوب و به شیوه سالم استفاده کنیم. کاش توشه برداریم و به روستا برگردیم و قلب خود را باز پس گیریم. کاش لایه لایه ریه خود را پاک کنیم و تن به لذت باد خوب و خنک بسپاریم.

اغلب شهرهای بزرگ دارای مردمانی هستند که یا ریه شان خراب شده یا ناراحتی قلبی و افسردگی دارند. کاش مردمی که بازنشسته می شوند به روستاها بازگردند.کاش مسئولین ما هم کاری کنند و برای نجات مردم تدبیری داشته باشند و زندگی را سبز و زنده کنند.

نتیجه گیری: هر ساله تعداد زیادی از مردم بر اثر بیماری از دست می روند، کاش دولت ها برای مردم شرایطی در نظر بگیرند که راضی شوند که به روستا ها باز گردند و زندگی یک جامعه نجات پیدا کند. هوای پاک یعنی ذهن سالم و عقل سالم و روحیه ای عالی.

مطالب مشابه را ببینید!

انشا با موضوع نیکوکاری + موضوع انشا نیکی و کمک کردن به دیگران انشا در مورد آسمان شب + چند انشا ادبی زیبای کوتاه در مورد شب مهتابی انشا در مورد یک روز در کلاس درس + 3 انشا کوتاه ادبی برای دبیرستان و دبستان انشا طنز و خنده دار + مجموعه انشا و داستان های طنز و بامزه انشا در مورد ثروت و پولدار شدن + 5 انشا کوتاه و زیبا در مورد افراد ثروتمند انشا نوروز کوتاه و بلند برای پایه های مختلف تحصیلی (8 انشا نوروز) انشا مذهبی (با موضوعات مذهبی نماز، روزه، ماه محرم و خداوند) برای پایه های مختلف تحصیلی انشا با موضوع روزه + چند انشا زیبا در مورد روزه گرفتن برای دبستان و دبیرستان انشا چهارشنبه سوری با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای تمام مقاطع تحصیلی انشا برف با گلچین چند انشا زیبا با موضوع بارش برف زمستانی