انشا درباره کره زمین (مقاله و دانستنی ها در مورد کره زمین برای پایه های مختلف تحصیلی)

انشا در مورد کره زمین

در این بخش روزانه مجموعه ای از انشا با موضوع کره زمین برای گروه سنتی کودک و نوجوان و پایه های مختلف تحصیلی دبستان و دبیرستان آماده کرده ایم.

انشا تخیلی درباره کره زمین

مقدمه

زندگی بسیار آرام و عالی در کره زمین جریان داشت و زندگی عادی انسان ها ادامه داشت و هیچ کس توجهی به وضعیت کره زمین نمی کرد و همه یادشان رفته بود که کجا زندگی می کنند، بیشتر افرا به آن صدمه می زدند و متوجه نبودند که ممکن است طبیعت زندگی را برای آنها سخت کند.

بدنه

یکی از روزها ، زمین به کوه های استوار خود فرمان داد که بیشتر از این تحمل این وضعیت را ندارد و به کوه برتر خود دستور طغیان را صادر کرد.

۵ فرمانده طبیعت ( کوه ، باد، آتش ، باران، خاک) آن را لازم الاجرا تشخیص دادند. جنگ با کوه های بلند دنیا شروع شد و با غرشی ناگهانی و هماهنگ صدای خود را در کره زمین بلند کرد، طوری که گوش ها از شنیدن شان کر می شد و چشم ها طاقت فشار صوتی را نداشتند ، بعد از چندین ساعت خاموش شدند ، ولی اینبار از درون کوه ها گوله های آتشین را سمت شهرها و اطراف پرتاب کردند و با این کار زمین اعلام جنگ کرد و بشر را مقصر اصلی این طغیان معرفی کرد.

همه ترسیده بودند و بشر به مخفیگاه هایی که نفوذ ناپذیر بودند پناه برده بودند ، شهرها را مواد مذاب گرفته بود ، آذوقه روبه اتمام بود و مردم اکثر شهرها در قرنطینه بودند ، بعد از چندین روز کره زمین فرمان عقب نشینی را صادر کرد و بوسیله باد افراد شهرها را از اینکه زمین را از یاد برده بودند و فقط آلودگی را برای زمین به ارمغان آورده بودند یادآورد شد.

کره زمین بعد از پشیمانی ساکنان زمین به باران دستور داد که آتش مواد مذاب شهرها را خاموش کند و به خاک دستور داد که مواد مذاب را در خود حل کند و به تَلی از خاک تبدیل کند .

نتیجه گیری

ما باید قدر کره زمین را بدانیم و نسبت به حفظ آن کوشا باشیم وگرنه طبیعت راه کار مواجه با طغیان انسان را می داند ، مثل همین ویروس کرونا که آلودگی زمین را کاهش داده و فعالیت انسان ها را محدود کرده.


انشا درباره کره زمین (مقاله و دانستنی ها در مورد کره زمین برای پایه های مختلف تحصیلی)

انشا درباره کره زمین برای دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف

مقدمه

موضوع بسیار مهم و واضحی را گاه ما و بسیاری از انسان های دیگر در سرتاسر جهان، از اسیا، اروپا گرفته تا افریقا و امریکا فراموش می کنیم که تنها یک زمین داریم و این قطعا حائز اهمیت است که زمین آخرین زیستگاه انسان ها است و اگر آن را حفظ نکنیم دچار مشکلات بسیار سخت و عظیمی می شویم.

نمی توانیم زندگی مان را ادامه دهیم و اگر اکسیژن و منابع کره خاکی به پایان برسد اتفاقات بدی رخ خواهد داد که هیچ راه نجاتی نیز وجود ندارد. می دانیم که بخش عظیم و قابل توجهی از کره زمین آب است.

تنه انشاء

در صورتی که بافت های گیاهی و پوشش طبیعی روی زمین از بین برود، اتفاقات بدتری در انتظار ما خواهد بود، شهرک سازی ها در حاشیه روستا ها و کوهپایه ها و ساحل دریا باعث می شود که پوشش های گیاهی که جلوی سیل و سونامی را می گیرند از بین بروند و به هیچ عنوان خبر خوشی نخواهد بود.

باعث می شود که بخش مهمی از کره زمین در ادامه آب شدن یخ های قطبی به زیر آب برود و این یعنی مرگ دسته جمعی بسیاری از موجودات زنده و صد البته انسان ها. اتفاقی که امسال در کشور خودمان به بدترین شکل ممکن رخ داد و باعث مرگ تعداد زیادی از هموطنان ما شد.

بخش مهم دیگر نیز به پایان رسیدن بسیاری از منابع تجدید ناپذیر مانند نفت است، نفتی که باعث شده پیشرفت های بزرگی در ذهن انسان ها جرقه زده و برای پیشگیری از بسیاری از خطرات احتمالی باید این منبع بسیار گرانبها را همواره حفظ کرده و یا جایگزین خوبی برای آن یافت که البته تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

نتیجه گیری

کره زمین تنها یک بار به وجود آمده است و قطعا اگر به درستی از منابع آن استفاده نشود به یک باره هم از بین می رود و این به هیچ عنوان نمی تواند به نفع انسان ها باشد، چون هنوز هیچ جایگزینی برای زمین پیدا نکرده اند، روز به روز نیز آلوده تر از قبل می شود و بخش های مهمی از چرخه طبیعت نیز به دست نابودی سپرده شده اند.
این نابودی یعنی کم کم انسان ها نیز از چرخه طبیعی کره زمین خارج شده و به دست فراموشی سپرده می شوند.


انشا درباره ما فقط یک زمین داریم

انسان ها همواره به جستجوی سیاره ای شبیه به زمین و حیات در کهکشان ها و منظومه های دیگر بوده و هست اما تا به حال موفق نشده هیچ جایی مانند زمین پیدا کند.

زمین پر از نشانه های حیات است و هر چیزی که برای زندگی گیاهان، حیوانات و انسان ها لازم است در این سیاره ی آبی زیبا وجود دارد.

ما فقط یک زمین داریم، سیاره ای که سخاوتمندانه زندگی را به ما هدیه کرده است، این سیاره نور کافی و مناسب، آب و گیاه دارد و موجودات ساکن در آن می توانند از نعمت های بی شماری که در اختیارشان است استفاده کنند و به زندگی خویش ادامه دهند.

اگر تنها کمی خورشید نزدیک تر بود سیاره ی آبی ما سوزان، خشک و بی آب و علف و غیر قابل سکونت می شد، اگر کمی دور تر بود سیاره ی ما یخ می زد و چیزی شبیه مریخ می شد و در آن صورت ما نمی توانستیم به حیات خویش ادامه دهیم.

اگر ماه که قمر زمین است و به دور زمین می چرخد وجود نداشت حیات در این سیاره ممکن نمی شد و اگر آب وجود نداشت همه ی ما از بین می رفتیم پس همه ی چیزهایی که در زمین و اطراف آن وجود دارند جزئی از یک چرخه ی بزرگ است تا وجود زندگی در زمین را ممکن کنند.

ما فقط یک زمین داریم که باید به خوبی از آن مراقبت کنیم زیرا در صورت آسیب دیدن هر یک از اعضای این سیاره این خود ما هستیم که آسیب می بینیم و در نهایت از بین می رویم.

اگر ما انسان ها اهمیتی به مراقبت از زمین ندهیم بدون شک در آینده ای نه چندان دور مجبور هستیم با عواقب وحشتناک این کار روبرو شویم همان طور که در این روز ها بیش تر از همیشه می توانیم نتیجه ی آسیب هایی که به طبیعت زمین زده ایم را ببنیم.

ما امروزه شاهد آب شدن یخ های قطبی هستیم که باعث بالا آمدن آب های دریاها شده و در نتیجه جزایر و شهر هایی که در نزدیکی دریا و آب های آزاد وجود دارند به مرور در حال رفتن به زیر آب هستند، آلودگی آب اقیانوس ها که نتیجه ی اعمال ماست باعث مرگ بسیاری از گونه های آبزی شده و آلودگی هوا که باز هم نتیجه ی فعالیت های انسانی است منجر به سوراخ شدن لایه ی ازون شده است.

همچنین تغییرات آب و هوایی باعث جابجایی فصل ها و در نتیجه آسیب دیدن موجودات ساکن در زمین و حتی خود انسان ها شده است.

زمانی که همه ی این تغییرات را مشاهده می کنیم در می یابیم که رفتار ما انسان ها در طول صد یا دویست سال گذشته آسیب های زیادی به زمین زیبا زده است و در صورتی که این رفتار تغییر نکند باعث از بین رفتن این سیاره، انسان ها و تمام موجودات ساکن در آن خواهد شد.

پس ما فقط یک زمین داریم و بایستی با تغییر رفتار خود و مراقبت بیش تر، آن را حفظ کرده و به دست آیندگان برسانیم.


انشا درباره کره زمین (مقاله و دانستنی ها در مورد کره زمین برای پایه های مختلف تحصیلی)

انشا در مورد نکات خاص درباره کره زمین

زمین کره‌ خاکی که روی آن زندگی می‌کنیم. بنا به باورهای دینی از خاک آن آفریده شده‌ایم و روزی دوباره به خاک آن باز می‌گردیم. این کره خاکی یکی از نه سیاره منظومه شمسی است که مانند سایر سیارات در مداری به دور خورشید می‌گردد. زمین سیاره‌ای منحصر بفرد در منظومه شمسی است که در آن آب و اکسیژن و نیتروژن که برای حیات ضروری‌اند، وجود دارد.

تاریخچه کره خاکی زمین
زمین در بدو پیدایش بصورت کره‌ای از مواد داغ و نیمه مذاب بود. بتدریج عناصر سنگینتر ته‌نشین شده و هسته فلزی را بوجود آوردند و در عین حال عناصر سبکتر به سطوح فوقانی آمده و جبه و پوسته را تشکیل دادند. پس از گذشت چند میلیارد سال ، زمین سرد شد، سطح زمین جامد گشت ، جو زمین شکل گرفت و اقیانوس بوجود آمدند. تکامل زمین هنوز هم ادامه دارد: پوسته زمین توسط فورانهای آتشفشانی در کف اقیانوسها نوسازی شده ، دائما بر اثر زمین لرزه‌ها و حرکتهای قاره‌ای در حال تغییر و تحول است. تناسب گازهای مختلف در جو زمین نیز بر اثر دخالتهای انسان به آرامی در حال تغییر است.

حرکت زمین به شکل یک پوسته سنگی متشکل از ۱۲ صفحه مجزاست. هر یک از قاره‌ها روی یک یا چند صفحه قرار گرفته‌اند. این صفحات با سرعتی شبیه به سرعت رشد ناخنهای انسان در حال حرکت هستند. صفحه‌های جامد ، روی سنگهای نیمه مذاب به حالت شناور هستند که خود این سنگهای نیمه مذاب توسط جریانهای داغی که از هسته فلزی زمین فوران می‌کنند، تکان خورده و باعث حرکت صفحه‌ها در سطح زمین می‌شوند.

دانستنیهای جالب درباره كره زمين
– كره زمين با سرعت ۵/۱۸ مايل در ثانيه به دور خورشيد در حال حركت است. همانند تمامي اجسام ديگري كه در مدارهاي هيأت، حركت و راهشان از قوه ميل به مركز پيروي مي‌كنند درست همانند پوست حلزون بسيار بزرگي كه روي يك نخ نامريي قرار داشته باشد.همان طور كه كره دور مي‌شود نيروي ميل به مركز به وسيله كشش نيروي جاذبه زمين بين خورشيد و كره زمين ايجاد مي‌شود. اگر كره زمين از دور زدن باز بايستد روي خورشيد سقوط خواهد كرد. ‏
خوشبختانه در فضا بخار آن قدر وجود ندارد كه گردش زمين را آهسته كند و فقط از اندازه مدار زمين به طور بسيار ملايمي كاسته مي‌شود.‏

– زمين يگانه كره‌اي است كه روي آن اقيانوس وجود دارد و داراي هوايي به نسبت چهار پنجم ازت و يك پنجم اكسيژن است. همچنين زمين شامل هسته مركزي مذابي است به قطر ۳ هزار مايل و به طور قطع حرارت مركز آن چندين هزار درجه سانتي گراد است.به احتمال زياد قسمت بزرگي از اين حرارت از راديواكتيو معادن داخل زمين حاصل مي‌شود.‏

– يك نكته جالب در مورد زمين اين است كسي كه روي خط استوا زندگي مي‌كند در واقع از كسي كه در هر يك از قطب‌هاي زمين است تندتر حركت مي‌كند. حركت زمين در خط استوا تندتر از دو قطب است.‏
اندازه گيري‌هايي كه روي حركت و جنبش ستاره‌هاي كوچك مصنوعي كه به وسيله راكت به فضا پرتاب شده‌اند نشان مي‌دهند كه نه فقط زمين در دو قطب كمي پهن‌تر است بلكه كمي هم به شكل گلابي است.

– زمين در فضا به شكل مارپيچ در حال حركت است به علاوه اين كه كره زمين از مغرب به مشرق روي محور خودش هر بيست و چهار ساعت يك بار مي‌چرخد.‏‎ ‎اندازه گيري‌هاي جديد صورت گرفته نشان مي‌دهند كه محور شمالي جنوبي كره زمين جنبش نسبتاً مختصر و نامنظمي دارد. همچنين ساعت‌هاي بسيار دقيق نشان مي‌دهند كه طول روزها به طور بسيار ملايمي تغيير مي‌كند.
البته به عقيده بسياري از صاحب نظران اين طولاني شدن ملايم روزها به دليل زياد شدن جزر و مدهاي انرژي محرك گردش زمين است. البته اساس جزر و مدهاي دريا به واسطه كشش نيروي جاذبه ماه است.‏خوشبختي بشري كه روي زمين زندگي مي‌كند در اين است كه زمين تندتر نمي‌چرخد وگرنه وقتي كه نيروي گريز از مركز از نيروي جاذبه بيشتر مي‌شد زمين و تمامي متعلقاتش در فضا پخش مي‌شدند. ‏

– قشر زمين يا ورقه رويي آن حدود ۲۵ مايل ضخامت دارد. فاصله بين قله اورست تا «مارياناز ترانش» گودترين نقطه اقيانوس آرام، حدود ۱۲ مايل است و نيز تقريباً ۷۸ درصد سطح زمين از آب پوشيده شده است.‏


انشا در مورد زمین مادر انسان ها

مقدمه: زمین این گرد بی مانند را دوست دارم. آب و اقیانوس و کوه و جنگل و چهار فصلش را، این دوران و گردش را و این موجودات عجیبش را، همه را دوست دارم، این سیاره دوست داشتنی پنجمین سیاره بزرگ منظومه شمسی است. این چرخ فلک زیبا که با ناهید و زهره و عطارد همواره در تعامل و رقص هستند.

بدنه: زمین که زیباترین در منظومه شمسی است، شرایط خاص و ویژه ای دارد. دوستی‌اش با خورشید دیرینه است و فصل هایش را با خورشید دارد، گرمای تابش خورشید است که زندگی را در این گرد قهار زیبا کرده است. اقیانوس های بی کران و آتشفشان های بی مانند و داغش، کوه های س به فلک کشیده و پر ابهتش، رودهای جاری و آسمان آبی، چه قدر این زمین جذاب را دوست دارم.

این گسترده بی پایان را عشق می ورزم. زمین گسترده که روی ان راه می رویم و از نور خورشید بهره می بریم و ظلم هم می کنیم. هر بار که دور خودت چرخ می زنی من سلام به خورشید می کنم. هر فصل هم با چرخشت دور مادرت خورشید به من هدیه می شود. چه قدر پرندگانت زیبا و جذابند و چه قدر دوست داشتنی هستی. کوه و صخره و جنگل و دشت و هر آنچه که روی وجود دارد از خدای توست.

تو در حوالی ناهید و زهره و عطارد هم زیبایی، ماه هم که به تو نور شب می دهد زیباست و جلوه تو را دو چندان کرده است. کسوف و خسوف هم از جلوه هایی است که تو نقش داری. و من همچنان عاشق زمین و اهلش هستم.

نتیجه گیری: زمین از سیاره های بزرگ منظومه شمسی است که در حوالی خورشید چرخ می زند و روشنایی می یابد. و من این روزها در حوالی خورشید شاکر خدایی خواهم بود که همه چیزش لطف و کرم و مهربانی است.

مطالب مشابه را ببینید!

انشا با موضوع نیکوکاری + موضوع انشا نیکی و کمک کردن به دیگران انشا در مورد آسمان شب + چند انشا ادبی زیبای کوتاه در مورد شب مهتابی انشا در مورد یک روز در کلاس درس + 3 انشا کوتاه ادبی برای دبیرستان و دبستان انشا طنز و خنده دار + مجموعه انشا و داستان های طنز و بامزه انشا در مورد ثروت و پولدار شدن + 5 انشا کوتاه و زیبا در مورد افراد ثروتمند انشا نوروز کوتاه و بلند برای پایه های مختلف تحصیلی (8 انشا نوروز) انشا مذهبی (با موضوعات مذهبی نماز، روزه، ماه محرم و خداوند) برای پایه های مختلف تحصیلی انشا با موضوع روزه + چند انشا زیبا در مورد روزه گرفتن برای دبستان و دبیرستان انشا چهارشنبه سوری با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای تمام مقاطع تحصیلی انشا برف با گلچین چند انشا زیبا با موضوع بارش برف زمستانی