انشا در مورد زندگی + 6 انشا در مورد اهداف زندگی و موفقیت در زندگی

در این بخش 6 انشا با موضوع زندگی، اهداف زندگی و موفقیت در زندگی را آماده کرده ایم که می توانید با خواندن این انشا، الگوبرداری کنید و یک انشای زیبا و کامل تر بنویسید.

انشا در مورد زندگی و هدف زندگی از نظر من

مقدمه: نوشتن انشا در مورد زندگی خیلی سخت است. ما آدم ها آنقدر غرق در زندگی هستیم که چندان متوجه خود زندگی نمی شویم، مثل ماهی هایی که همیشه در آب هستند و شاید دیگر آب را حس نکنند.

بدنه: مثال ماهی ها و آب، مثال خوبی است که می‌توان با آن زندگی را بهتر توضیح داد. ماهی ها هم چندان متوجه آب نیستند تا زمانی که آبی که در آن زندگی می‌کنند خیلی گرم یا سرد شود، کثیف شود یا زمانی که از آب بیرون می‌افتند و قادر به نفس کشیدن نیستند. آن وقت متوجه می شوند که چه نعمتی داشته اند. زندگی…

اگر گاهی در شلوغی خیابان ها و تاکسی ها، در راه مدرسه، در حال تماشای تلویزیون یا شنیدن صدای خانواده و در کنارشان بودن، به زندگی و ارزش و معنای آن فکر کنیم، حتما آدم های بهتری خواهیم بود. آن وقت می‌دانیم چیزی ارزش رنجاندن خودمان و دیگران را ندارد. به همدیگر احترام می‌گذاریم و محبت می‌کنیم. می‌توانیم به اطرافیان کمک کنیم و از دیدن شادی و رضایتشان لذت ببریم. می‌توانیم غذایی که می‌خوریم را بدون عجله مزه مزه کنیم و از اینکه به دنیا آمده ایم تا خوبی ها و لذت های زیادی را تجربه کنیم خدا را شکر کنیم. هر کدام از ما که به این دنیا آمده ایم در زندگی خود مسئولیت هایی داریم. همه این وظایف و مسئولیت ها به یک چیز ختم می‌شود؛ بهتر کردن زندگی.

نتیجه: آدم ها حق دارند اگر آنقدر غرق در زندگی باشند که خود زندگی را گاهی فراموش کنند، اما خوب است هر از گاهی به این نعمت خداوند فکر کنیم و از خدا سپاسگزاری کنیم که به ما فرصت زندگی کردن داد. فرصتی که نباید آن را دست کم بگیریم و به آن بی توجه باشیم. من می‌خواهم پزشک بشوم و به بیماران کمک کنم تا زندگی سالم تر و خوب تری داشته باشند. اینگونه زندگی خودم را هم مفیدتر و بهتر می‌دانم. شما از این فرصت زیبا چه استفاده هایی خواهید کرد و چه تصمیم هایی برای زندگی‌تان دارید؟

***

انشا درمورد زندگی من ( دوره متوسطه)

مقدمه: واژه زندگی یکی از عجیب ترین واژه هایی بود که باهاش روبه رو شدم ، واژه ای تقریبا بدون تعریف که هر شخصی دیدگاه خاص خودشو داره راجع بهش و تو سنین مختلف دست خوش تغییراتی باور نکردنی میشه.

بدنه: زندگی برای یه بچه شاید بازی کردن، غذا خوردن و محبت دیدن از پدر و مادر باشه یا برای یه نوجوان یه روز تعطیل با کلی تفریح و یا برای یه فرد مسن سال بازنشسته شدن و استراحت باشه.
اما این متن برای منه یعنی زندگی از نگاه من پس شمارو میبرم تو دیدگاه خودم تا ببینید من زندگیو چی تصور میکنم
زندگی برای من یعنی یه لحظه کوتاه که ازش لذت میبرم و فرقی نمیکنه شاد باشم یا غمگین.
زندگی یعنی زمانی به کوچیکی ثانیه در کنار افراد مهم زندگیم.
زندگی یعنی مکانی که گذشته ای داشتم توش و خاطره ای که برام به وجود آورده.
وقتی کتابی میخونم یا فکر میکنم و میدونم هنوز توانایی دارم میتونم بگم زندگی کردم.
زندگی معانی زیادی برام داره و میخام قشنگ ترین توصیفی که ازش دارمو براتون بگم:
بنظرم زندگی یعنی در ارتباط بودن با افراد مختلف، فهمیدن دیگران،کمک کردن به دیگران، داشتن دوست، زمانی که میدونی کسی هست که دوسش داری کسی هست که دوست داره
وقتی که میدونی برای کسی مهم هستی و به تو اهمیت میده.
وقتی هنوز احساس داری ،هرروز میتونی ببخشی و بخشیده شی.
همه ما هرروز،هر ساعت،هر لحظه و در هر کجا در حال عمر کردن هستیم و هزاران اتفاق و احساس مختلف تجربه میکنیم ولی تاحالا توجه کردیم کی و کجا واقعا زندگی کردیم!؟
شاید به مندرت شایدم هیچوقت

نتیجه گیری: راستی تعریف شما از زندگی چیه!؟
تا حالا بهش فکر کردین!؟

***

انشا در مورد زندگی

انشا کودکانه درباره زندگی

من زندگی را دوست دارم و به نظرم زندگی کردن فقط نفس کشیدن، راه رفتن و کار کردن نیست بلکه ما باید در طول زندگی خود به کارهایی که دوست داریم هم اهمیت بدهیم و شاد و خوشحال باشیم.

مادرم می گوید زندگی ارزش زیادی دارد اما بسیاری از آدم ها ارزش آن را خوب نمی دانند و زندگی خودشان را با غصه خوردن و وقت تلف کردن می گذرانند در حالی که ما فقط یک بار زندگی می کنیم و باید قدر همه لحظه های آن را بدانیم و از این زندگی که خدا به ما داده است خوب استفاده کنیم.

زندگی خیلی قشنگ است و من وقتی به درخت هایی که باد آن ها را تکان می دهد و ماهی که در حوض خانه شنا می کند نگاه می کنم می بینم که زندگی برای همه موجودات روی کره زمین و نه فقط ما انسان ها هدیه ای از طرف خداوند است.

من برای زندگی خودم نقشه های زیادی کشیده ام و برنامه ریزی کرده ام، می دانم وقتی بزرگ شدم می خواهم چه کاره شوم و نمی خواهم وقت خودم را با انجام کارهای بیهوده هدر بدهم.

اما ما باید به همان اندازه که به فکر زندگی خودمان هستیم به زندگی دیگران هم کمک کنیم، مثلا به همکلاسی های خود در درس ها کمک بدهیم، از پول خودمان به افراد فقیر ببخشیم تا راحت تر زندگی کنند و به پدر و مادر خود احترام بگذاریم چون آن ها کسانی هستند که خداوند به وسیله آن ها به ما زندگی بخشیده و ما را به این دنیا آورده است.

مادرم می گوید این که چند سال زندگی می کنیم خیلی مهم نیست، بلکه خوب زندگی کردن است که مهم است. من از حرف های مادرم می فهمم که این که ما چقدر در این دنیا باشیم خیلی مهم نیست اما باید تلاش کنیم تا در این مدت بتوانیم کارهای خوب زیادی بکنیم و به هیچ کس ظلم و ستم نکنیم.

***

موضوع انشا : مهم ترین هدف زندگی چیست ؟

قالب انشا : ادبی – نوشتاری

مقدمه : با نام خداوند که مبدا و مقصد همه چیز است و آغاز و پایان هر چیز انشای خود را آغاز میکنم .

بسم الله الرحمن الرحیم 

هر کسی در زندگی اهدافی دارد که برای خودش مهم است و برای رسیدن به آنها تلاش میکند

یکی دوست دارد در آینده در تحصیل و کار موفق باشد ، مثلا یک پزشک موفق یا یک معلم خوب یا یک مهندس ماهر

یکی دوست دارد در آینده ثروتمند باشد .

یا ممکن است یکی بخواهد در آینده به همه جای کره زمین یا حتی فضا سفر کند و همه جای دنیا را ببیند .

ممکن است کسی بخواهد در آینده یک پدر مهربان یا یک مادر دلسوز بشود و کودکان خوشبختی را پرورش دهد.

و هزاران هدف و آرزوی دیگر که در ذهن هر کسی وجود دارد .

همه این اهداف هم میتوانند خوب و با ارزش باشند هم بی ارزش و فانی و پوچ.

اما چطور یک هدف میتواند هم خوب باشد هم بد ؟؟؟

اگر هر کسی در دلش به این فکر کند که هدف اصلی زندگی اش رضایت خداوند است بقیه اهداف او با ارزش و قیمتی میشوند .

مثال اگر کسی بخواهد پزشک بشود تا به محرومان و بیماران کمک کند تا خداوند از او راضی باشد هدف او با ارزش و زیباست

یا اگر کسی بخواهد معلم شود و دانش آموزانی فهیم و مودب و دانا پرورش دهد تا همچون انبیا در هدایت حتی یک انسان به راه درست تلاش کرده باشد کار و تلاش و هدف او مقدس خواهد بود.

حتی اگر کسی هدفش ثروتمند شدن باشد تا با افراد بی بضاعت کمک کند یا حتی به پدر و مادر و خویشاوندان نیازمند رسیدگی کند ، تلاش او برای ثروت اندوزی زیبا و پر معناست .

اما هر کدام از این اهداف ، حتی اهداف خوب مثل تحصیل علم و مال و شهرت اگر برای خود نمایی ، فخر فروشی ، حسادت و دنیا طلبی باشد فانی و بی ارزش است.

نتیجه گیری

همه ما از جمله خود من باید بدانیم که باید در زندگی یک هدف اصلی داشته باشیم و بقیه اهداف را به خاطر آن هدف اصلی که همان رضایت الهی است دنبال کنیم . در این صورت حتی اگر با وجود سعی و تلاش و پشتکار به اهداف ریز و درشت خود در زندگی نرسیدیم .اجر ما نزد خداوند محفوظ خواهد بود. و خداوند کسی است که سعی تلاش ما را به بهترین نحو پاسخ میدهد.

***

موضوع انشا : هدف یعنی چه ؟ چرا باید در زندگی هدف داشته باشیم ؟

انشا هدف زندگی من ؛ انشای هدف زندگی ؛ انشا هدف زندگی

مقدمه : « هدف زندگی» بیانگر این نکته است که

« انسان به کدامین سو باید حرکت کند ؟»

«تا کجا پیش رود و در نهایت چه بشود ؟»

«چه سرنوشتی فراروی او هست و سعادت او در چیست ؟»

و من در این انشا قصد دارم در حد توانم به این سوال پاسخ دهم .

قبل از هر چیز بیاید واژه هدف را معنی کنیم . هدف در لغت، به معنای (نشانه) و (غرض) است، اما در اصطلاح چیزی است که شخص قبل از عمل، آن را در نظر می گیرد و نیروی خویش و وسایل لازم را برای وصول به آن به کار می برد و غرضش دست یابی و رسیدن به آن است.

مهم ترین و اصلی ترین هدف من در زندگی تقرب به خداوند متعال و کسب رضایت اوست زیرا می توانم به این وسیله به هدف های دیگر هم برسم . امام حسین ع هم در این مورد می فرمایند : هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز می کند و هر که رضایت مردم را با ناخوشنودی خدا طلب کند خداوند او را به مردم وا می گذارد.

هر انسانی برای زندگی خود اهدافی دارد.

هدف داشتن، مانند اعتماد به نفس، ارزش و دلیلی برای ادامه زندگی است

و اگر انسان از وجود اهداف زندگی خود آگاه باشد، یا نباشد، به ارزش واقعی آنها خدشه ای وارد نمی شود.

درست مانند واقعیت های جهان هستی؛

آگاهی و یا عدم آگاهی ما، باعث هیچگونه تغییری در آنها نمی شود.

اگر در مورد اهداف زندگی خود شک و تردید دارید، اصلا ناراحت نباشید.

افراد زیادی هستند که حتی، هدف داشتن را به تمسخر می گیرند!

مانند بسیاری از جوانان و شاید خود شما در دوران جوانی!

بسیاری از مردم بصورت شناور بروی جریان زندگی، بدون هدف و برنامه ریزی، مشغول گذران عمر هستند.

این امری طبیعی است که انسان روز به روز زندگی خود را سپری کند.

یک روز، پر از تنش و عصبانیت و روز دیگر آرام و بدون خشونت، مانند اقیانوسی که در یک گوشه آن طوفان و در گوشه ای دیگر آرام و آفتابی است.

بهر حال، زندگی از بدو تولد تا سنین بلوغ و بزرگسالی و پایان باشکوه آن، بصورت شناور ادامه دارد.

آیا این واقعا همان چیزی نیست که همه خواهان آن هستیم؟

یک زندگی بدون تشویش و نگرانی؟

بدون شک این یک زندگی دلخواه است، ولی انسان می تواند بیشتر بخواهد و برای خواست و دریافت بیشتر، به هدف نیازمند است.

شناخت و انتخاب هدف، یکی از اساسی ترین موضوعات زندگی انسان است.

اگر انسان هیچ شناختی از هدف خود در زندگی نداشته باشد، آن را پوچ و بی معنا خواهد یافت.

همه فعالیت های آگاهانه و نا آگاهانه انسان زمانی مفهوم خواهد داشت که هدف نهایی اش در زندگی روشن باشد.

نتیجه گیری:

به همین جهت من زندگی هدفی بلند تر را برای خود برگزیده ام که هرگز پوچ و بی معنا نیست بلکه به هر امر کوچک و ناقابلی معنای بلند و با ارزشی میدهد . وقتی خداوند هدف کسی در زندگی باشد هر کار کوچک و تلاش کمی با ارزش و قیمتی خواهد شد . و این بهترین هدفی است که میتواند در زندگی هر کسی مورد توجه قرار گیرد.

***

آیا زندگی یک رویاست؟

این سوال از قدیم در فلسفه و مذهب وجود داشته است: آیا تجربه ما در این زندگی واقعی است؟

به گزارش آلامتو به نقل از مردمان؛ شاید این سوال به نظرتان کمی احمقانه بیاید. ممکن است یاد آدم‌هایی بیفتید که تعادل فکری ندارند و نمی‌توانند فرق بین زندگی که دارند و توهمات درون ذهنشان را تشخیص دهند.

اما منظور از اینکه می‌گوییم تجربیاتمان در این دنیا واقعی هستند یا نه چیست؟

چگونه بهترین زندگی را داشته باشیم؟

یکی از مزایای بقاپذیر بودن این است که می‌توانیم تلاشمان را معطوف شادی شخصی‌مان کنیم، اگرچه جنبه دیگر تمام تحقیقات این است که تمام وقت، تعداد زیادی موضوعات و یافته‌های گیج کننده از هر طرف به سمت ما پرتاب می‌شود: این رژیم برای دیابت، و آن یکی برای کاهش وزن، این غذا برای جلوگیری از سرطان، و ان مکمل برای بهبود عملکرد مغز.

تقریبا اغلب، نتیجه این است که به همان روال سابق ادامه می‌دهیم. هیچ‌کس نمی‌تواند این‌همه اطلاعات را تبدیل به یک الگوی عملی کند. خوشبختانه، نیازی هم به این کار نیست! به‌عنوان یک مربی سلامت و مربی شخصی که زندگی‌اش حول و حوش تغذیه، تناسب اندام، و زندگی شاد می‌چرخد، این نتایج را برای شما به دست آورده‌ام.

ادامه مقاله: چگونه بهترین زندگی را داشته باشیم؟

زندگی خوب چیست؟

ارزش‌هایی که اساس یک زندگی خوب را می‌سازند و تعجب نکنید اگر پول ، جزو آنها نیست !

نمایش اصلی زندگی در حقوق ماهیانه نیست، در مرسدس بنز هم نیست. نمایش اصلی زندگی در میلیون‌ها دلار یا حساب بانکی و خانه نیست. نمایش اصلی زندگی در خوب زندگی کردن است.

باید مدام این سوال را بپرسیم: “برای من ، زندگی خوب چیست؟” و باید به دنبال لیست خواسته‌های‌مان باشیم؛ لیستی که شامل مواردی چون معنویت ، اقتصاد ، سلامتی ، روابط و تفریح و سرگرمی می‌شود. بنابراین، چه چیزی زندگی خوب را تشکیل می‌دهد ؟

چگونه زندگی کنیم؟

چه بخواهید چه نخواهید زندگی قوانین مخصوص خودش را دارد و همیشه هم به آنها وفادار بوده است.

قانون سوم نیوتن به شرح زیر است: برای هر عملی، عکس‌العملی متناسب و معکوس آن وجود دارد. اما این امر فقط به پدیده‌های طبیعی محدود نمی‌شود.

در واقع، این قانون در زندگی روزمره ما نیز رخ می‌دهد. هنگامی که می‌اندیشیم، حرفی می‌زنیم یا عملی را انجام می‌دهیم، نیرویی را به کار می‌بندیم که به طرز کاملاً مشابهی به ما پاسخ می‌دهد.

مطالب مشابه را ببینید!

6 کتاب که برای ایجاد تغییر در زندگی می‌توان خواندن آنها را شروع کرد 5 کتاب که خواندن آنها برای کسب موفقیت در زندگی ضروری است حقایق تکان دهنده در مورد افراد معروف؛ رازهای عجیب از زندگی سلبریتی ها حکایت گذر عمر و داستان های آموزنده در مورد مرگ و زندگی جملات مثبت اندیشی + جملات انگیزشی کوتاه برای کار و زندگی و موفقیت فال ابجد امروز پنجشنبه 30 فروردین اسفند و محاسبه ابجد کبیر و صغیر (گرفتن فال) فال تاروت روزانه پنجشنبه 30 فروردین اسفند (فال امروز، فردا و پیشگویی آینده) دیالوگ های ماندگار عاشقانه + عکس نوشته از دیالوگ های ماندگار احساسی و رمانتیک فیلم و سریال انشا در مورد تنهایی + 4 انشا زیبای ادبی کوتاه و بلند با موضوع تنهایی و دلتنگی عکس خنده دار استوری و پروفایل + جملات خنده دار با حال برای اینستاگرام و تلگرام