نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت

راهنمای انتخاب و خرید عینک آفتابی

در خرید عینک آفتابی یکی از عمده‌ ترین فاکتورهای قابل توجه؛ که بایستی به آن توجه ویژه مبذول داشت فرم و مدل صورت است. جدای از تاثیر مدل صورت در انتخاب عینک آفتابی بایستی به استایل، محافظت در برابر UV، شکل، رنگ، جنس یا کیفیت و سایز عینک هم توجه داشت. در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی موثر و مفید پیرامون راهنمای انتخاب عینک آفتابی بپردازیم .

فارغ از زیبایی ظاهری و داشتن عینک مطابق با استایل مد روز؛ بایستی به محافظت از چشم ‌ها توسط عینک در برابر اشعه‌های مضر خورشیدی هم توجه کافی داشت؛ در واقع اولین وظیفه عینک آفتابی؛ بایستی محافظت از چشم در برابر آفتاب باشد؛ چرا که پرتوهای خورشیدی می ‌توانند باعث پیری چشم، آب مروارید و حتی مواردی سرطان چشم شوند. در هنگام خرید عینک آفتابی مناسب؛ قطعا باید به این مطلب توجه داشت که صرفا پرداخت پول زیاد یا قیمت بالای عینک؛ تضمینی برای کیفیت بالا یا استاندارد بودن عینک نیست و بایستی موارد دیگری از جمله قابلیت و میزان پوشش لنزهای عینک در برابر اشعه ‌های مضر خورشیدی را هم صد در صد در نظر گرفت. از همین رو در ادامه به ارائه توضیحات مختصری برای آشنایی با انواع پرتوهای خورشیدی به عنوان یک از فاکتورهای مهم در راهنمای انتخاب عینک آفتابی می ‌پردازیم.

فهرست موضوعات این مطلب

نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت

انواع پرتوهای خورشیدی

پرتوهای خورشیدی موجود در فضای اطراف ما به سه دسته UVC , UVB , UVA  تقسیم بندی می ‌شوند؛ 

پرتوهای UVC البته هیچ‌گاه به زمین نمی‌رسد؛ زیرا توسط لایه اوزون جذب می‌شوند؛ بنابراین خطری از بابت این پرتوها متوجه انسان یا موجودات دیگر نمی‌شود. 

پرتوهای UVA در مقایسه با پرتوهای UVB شیوع بیشتر ولی آسیب زایی کم‌تری دارند؛ در واقع میزان خطرات این پرتوها برای چشم کم‌تر است؛ ولی با این وجود می‌توانند در افراد باعث مشکلاتی در پوست و چشم شوند؛ این پرتوها می ‌توانند باعث ایجاد بعضی از انواع آب مرواریدها در چشم افراد شوند.

پرتوهای UVB برای چشم و پوست بسیار خطرآفرین هستند و می ‌توانند باعث سرطان یا آفتاب سوختگی شوند؛ این اشعه ‌ها در طول تمام فصول سال وجود دارند؛ البته میزان آن‌ها در فصول گرم سال و تابستان بیشتر می ‌شود. در این‌جا به عنوان راهنمای انتخاب عینک آفتابی بایستی متذکر شد؛ که یک عینک استاندارد و دارای قابلیت پوشش مناسب؛ عینکی است که در برابر پرتوهای  UVB  پوشش قابل ملاحظه ‌ای داشته باشد.

مطلب مشابه: تشخیص عینک آفتابی اصل با روش های مختلف (roozaneh.net)

دستگاه UV  متر

این دستگاه امروزه در همه عینک فروشی ‌ها وجود دارد و یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های تشخیص عینک آفتابی استاندارد محسوب می ‌شود؛ زیرا همان ‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد؛ عینک آفتابی استاندارد عینکی است که بتواند پوشش مناسبی در برابر اشعه ‌های مضر خورشیدی UV برای چشمان به همراه داشته باشد. به هنگام تست عینک با دستگاه UV  متر؛ در صورتی‌که  این دستگاه UV عینک را بالای 98 درصد نشان دهد در واقع بیان‌گر کیفیت و پوشش‌دهی مناسب عینک در برابر پرتوهای زیان آور خورشیدی است؛ همچنین در کنار بسیاری از عینک ‌ها معمولا علامت  400UV دیده می ‌شود که نشان دهنده قابلیت حفاظتی عینک در مقابل پرتوهای UVB است.

نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت

نکات مهم در خرید عینک آفتابی

  1. به عنوان اولین نکته در راهنمای انتخاب عینک آفتابی مناسب؛ بایستی به انتخاب عینک متناسب با فرم و شکل صورت پرداخت؛ که در ادامه مقاله به آن بیش‌تر خواهیم پرداخت.
  2. شیشه ‌های عینک آفتابی بایستی بدون خط و خش، لک یا حباب در درون خود باشد که  زیرا که این خط و خش ‌ها باعث کاهش دید در بعضی از نقاط عینک خواهند شد.
  3. هر چقدر رنگ شیشه‌های عینک آفتابی تیره ‌تر باشد؛ برای محافظت از چشم بهتر است.
  4. همیشه برای نگهداری عینک آفتابی بایستی از باکس مخصوص نگهداری عینک استفاده کرد؛ تا عینک از خط و خش، آسیب مکانیکی، ضربات فیزیک و افتادن در امان بماند.
  5. عینک آفتابی بایستی مناسب با سایز صورت انتخاب شود؛ تا علاوه بر زیبایی عینک روی صورت، از لغزیدن روی صورت و افتادن در امان بماند.

هشدارهای انتخاب عینک

به عنوان راهنمای انتخاب عینک آفتابی به این نکات توجه داشته باشید؛ که عینک ‌های دارای شیشه ‌های پلاریزه؛ قابلیت کاهش انعکاس نور را دارا هستند؛ از این جهت اگر در ماشین استفاده شوند با ته رنگ شیشه ‌ای ماشین می‌ توانند واکنش نشان داده و باعث ایجاد نقاط کور در سطح دید گردند و دید را کاهش دهند.

 همچنین عینک ‌های دارای شیشه ‌های فتوکرومیک در هوای گرم و در بعضی از اتومبیل‌ ها به خوبی عمل نمی‌ کنند؛ زیرا این شیشه ‌ها در برابر اشعه ‌های UV واکنش نشان می ‌دهند و شیشه ‌های اتومبیل ‌ها این اشعه‌ ها را کاملا جذب می‌ کنند. توجه داشته باشید که عینک ‌های تزئینی و عینک ‌های که فقط جنبه تیپ و استایل دارند؛ بسیاری از اوقات در مقابل اشعه‌ های مضر خورشیدی مقاوم نیستند و اشعه ‌های مضر مثل UVB , UVA به راحتی از این شیشه‌ ها عبور کرده و به چشم آسیب می ‌زنند.

راهنمای انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت

همان‌طورکه پیش‌تر در این مقاله به عنوان راهنمای انتخاب عینک آفتابی اشاره شد؛ اولین فاکتوری ظاهری برای خرید عینک آفتابی توجه به فرم و شکل صورت است؛ که در صورتی که به این موارد توجه کافی داشته باشید هم استفاده راحت‌تر و طولانی مدت‌تر از عینک خود خواهید داشت؛ هم خوش‌ استایل ‌تر به نظر خواهید آمد و هم این‌که هزینه شما برای خرید عینک به هدر نرفته است.

نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت

نحوه تشخیص فرم صورت

فرم صورت افراد معمولا به پنج شکل دسته بندی می ‌شود؛ برای به دست آوردن فرم صورت بایستی در مقابل آینه ایستاده و با یک ماژیک روی آینه به دور صورت خط کشیده شود و بعد باید شکل به دست آمده را بررسی کرد که عموما فرم صورت افراد شامل فرم ‌های زیر است:

  1. فرم صورت مربعی شکل
  2. فرم صورت دایره‌ای شکل
  3. فرم صورت قلبی شکل
  4. فرم صورت مثلثی شکل
  5. فرم صورت بیضی شکل

در این قسمت از مقاله برای راهنمای انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت؛ به ارائه توضیحاتی راجع به عینک مناسب برای هر کدام از فرم ‌های صورت می‌پردازیم:

عینک آفتابی مناسب صورت دایره‌ای شکل یا گرد

فریم باریک و یا زاویه دار برای صورت ‌های گرد مناسب‌تر است؛ همچنین بهتر است که اتصال دسته از قسمت بالای عینک باشد؛ در مورد پل عینک برای این صورت ‌ها بهتر است که عینک‌های دارای پل باریک و شفاف انتخاب شوند. برای این صورت‌ ها؛ فریم‌ های فلزی بیشتر به صورت آمده و کمی حالت کشیده ‌تری به صورت می‌دهند. عینک‌های با فریم ریبن یا خلبانی، فریم‌های مربعی یا مستطیلی و پروانه ‌ای برای این مدل صورت مناسب هستند.  

عینک آفتابی مناسب صورت بیضی شکل

افراد دارای این فرم صورت می ‌توانند از هر نوع فریم با هر سبکی استفاده کنند؛ ولی زیباترین فریم روی چهره ‌های بیضی شکل فریم ‌هایی است که از پهن ‌ترین قسمت صورت کمی پهن ‌تر باشد. فریم ‌های خیلی باریک یا خیلی پهن به دلیل این‌که در ایجاد حس تعادل در صورت مشکل ایجاد می ‌کنند؛ شاید خیلی روی صورت ‌های بیضی شکل فیت نشده و زیبا جلوه نکنند. عینک ‌های با فریم ویفری، خلبانی، مربعی یا مستطیلی یا حتی پروانه ‌ای برای این صورت ‌ها زیبا هستند.

نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت

عینک افتابی مناسب صورت مربعی شکل

در فرم صورت مربعی شکل؛ بهتر است از فریم‌های مربعی استفاده نشود؛ یا اینکه بایستی توجه داشت که کشیدگی فریم به سمت گوش‌ها بیشتر باشد؛ بر این اساس بهتر است؛ عمق فریم کوچک‌ تر از عرض فریم باشد. عینک‌های دارای فریم خلبانی، گرد یا بیضی، گربه‌ای یا پروانه‌ای و یا حتی مدل‌ های ویفری برای فرم صورت‌های مربعی زیبا هستند و به حفظ تعادل چهره کمک می ‌کنند.

عینک آفتابی مناسب صورت مستطیل شکل

در فرم صورت مستطیلی شکل؛ بهتر است از عینک های دارای فریم با عمق بیشتر و دسته‌ های تزئینی استفاده شود. عینک‌ های مناسب برای این چهره‌ ها دارای پل کوتاه ‌تری هستند که باعث می ‌شوند بینی این افراد کوتاه ‌تر دیده شود. برای این مدل از فرم‌های صورت؛ فریم ‌های عینک به شکل خلبانی، گربه‌ ای، پروانه ‌ای، بیضی، چندضلعی، ویفری و کلاب مستر مناسب هستند.

عینک آفتابی مناسب صورت لوزی شکل

در فرم صورت لوزی شکل؛ بهتر است از عینک‌های دارای فریم ‌های بدون لبه استفاده شود. مدل عینک گربه ‌ای به این چهره‌ها بسیار می ‌آید. همچنین فریم‌ های خلبانی، گرد و بیضی شکل برای این فرم‌ های صورت بسیار زیبا خواهند بود.

عینک افتابی مناسب صورت مثلثی شکل

برای این مدل از فرم ‌های صورت؛ عینک ‌های با جزییات بیشتر و تزیین شده زیباتر روی صورت جلوه می ‌کنند. عینک ‌های با فریم گربه ‌ای، خلبانی، مستطیل یا چند ضلعی برای این فرم مناسب هستند.

عینک آفتابی مناسب صورت قلبی شکل

این مدل از صورت ‌ها به شکل یک مثلث هستند که راس آن به سمت پایین صورت است؛ در واقع در این افراد پیشانی عریض‌تر با یک انحنای خفیف در این قسمت و چانه جمع‌تر؛ باعث ایجاد حالت قلبی شکل شده است. این افراد بهتر است از عینک آفتابی بدون فریم استفاده کنند؛ همچنین فریم‌های خلبانی، ویفری، مستطیلی و پروانه ‌ای برای این مدل صورت ‌ها مناسب است.

نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت

عینک آفتابی مناسب صورت لاغر و کشیده یا استخوانی

صورت‌های لاغر و استخوانی از چندین مدل عینک که به صورت این دسته از افراد بیاید می ‌تواند استفاده کنند؛ مثلا عینک ‌های خلبانی، ویفری، مستطیلی برای پوشاندن لاغری صورت این دسته از افراد مناسب است.

عینک آفتابی مناسب برای بینی بزرگ

ابتدا توجه داشته باشید که عینک ‌های با فریم ‌های کائوچویی و پلاستیکی برای کوچک نشان دادن بینی؛ بسیار بهتر از عینک‌های با فریم فلزی هستند؛ به این علت که فضای بیشتری را در صورت احاطه کرده و باعث می‌شوند بینی در صورت کم‌تر به نظر آید؛ عموما عینک‌های آفتابی دارای شیشه بزرگ و پهن در روی صورت؛ باعث می‌شوند بینی کوچک ‌تر جلوه کند. عینک‌ های آفتابی با فریم مربعی یا مستطیل شکل برای بینی‌های بزرگ مناسب هستند. همچنین عینک ‌های آفتابی با رنگ شیشه و فریم تیره باعث می‌ شوند که بینی بزرگ خیلی به چشم نیاید؛ ضمنا استفاده از عینک ‌های دارای فریم‌ های تزئینی در کوچک دیده شدن بینی موثر هستند؛ زیرا توجه دیگران را به جای صورت و اجزای صورت به خود عینک معطوف می‌ کنند.

انتخاب عینک بر اساس رنگ پوست، مو و چشم

به عنوان راهنمای انتخاب عینک آفتابی در زمان خرید عینک باید به فاکتورهای ظاهری موثر در استایل مثل رنگ پوست، مو و چشم توجه ویژه کرد؛ رنگ عینک در صورت بایستی به رنگ پوست صورت بیایید. همچنین خوب است که در انتخاب عینک به رنگ مو هم توجه شود؛ اگر عینک با رنگ پوست و مو ست شود یا در تضاد باشد می ‌تواند هارمونی زیبایی تشکیل دهد.

 افراد سفید پوست

 اگر از دسته افراد سفید پوست و دارای پوستی روشن هستید؛ بهتر است به سراغ رنگ‌های تندتر برای انتخاب عینک بروید؛ رنگ ‌هایی مثل قرمز، قهوه‌ای، مشکی یا آبی برای انتخاب رنگ فریم و شیشه‌ های عینک مناسب هستند. ولی اگر از دسته افرادی هستید که رنگ پوستتان تیره است؛ از فریم‌ های به رنگ خاکستری، مشکی یا سفید استفاده کنید.

افراد دارای چشم رنگی

اگر افرادی که دارای چشم رنگی هستند؛ فریم عینک خود را بر اساس رنگ چشم خود یا نزدیک به آن انتخاب کنند؛ استایل چشم ‌نوازی را ایجاد می ‌کنند. برای مثال فردی با چشمان قهوه ‌ای بهتر است که از فریم‌ های به رنگ قهوه ‌ای، عسلی، مشکی یا خردلی استفاده کند یا فریم مناسب برای فردی با چشم‌ های آبی می‌تواند آبی، طوسی، بنفش یا یاسی باشد. رعایت این هارمونی و ست شدن رنگ ‌ها از طرف بینندگان؛ نشان‌گر یک استایل قابل توجه است. در مورد رنگ مو هم اگر با فریم عینک ست شود می ‌تواند بسیار شیک و قابل توجه دیگران باشد؛ مثلا افرادی که دارای موهای سفید هستند؛ به این منظور می ‌توانند فریم‌های رنگ روشن یا نقره‌ ای استفاده کنند.  

مشخصات فیزیکی عینک مثل سایز عینک، عرض پل عینک و دسته‌های عینک

به عنوان یک موضوع مهم در راهنمای انتخاب عینک آفتابی؛ باید توجه داشته باشید که عینک بایستی روی صورت راحت باشد و هنگام خرید بایستی به سایز متناسب با صورت دقت کرد. اگر عینک متناسب با سایز صورت نباشد و بزرگ‌تر یا کوچک‌تر انتخاب شود؛ روی صورت به راحتی فیکس نمی‌ شود و می‌تواند از روی بینی  سر بخورد یا قسمت دو طرف بینی را فشار داده و روی بینی یا صورت جا بیندازد. بنابراین بایستی موقع خرید به سایز و راحتی عینک روی صورت توجه داشت.

عرض پل عینک هنگامی مهم می‌ شود که عینک متناسب با سایز صورت انتخاب نشده باشد و به درستی روی بینی قرار نگیرد. در واقع در یک عینک مناسب بر روی صورت؛ این عرض پل بایستی متناسب با عرض بینی باشد

عینک دارای عرض پل نامناسب با صورت از روی بینی سرخورده و باعث دردسر می‌ شود و ممکن است حتی به زمین بیفتد؛ همچنین در دید مناسب افراد هم مشکل ایجاد می ‌کند، بنابراین برای داشتن یک عینک راحت و مناسب بر روی بینی باید دقت کرد که این عرض پل به گونه ‌ای باشد که نه عینک سفت و چسبان شود و بر روی صورت جا بیندازد و نه شل و لغزان!

بسیاری از عینک‌ های فریم فلزی؛ دارای پدهای قابل تنظیم در قسمت پل عینک هستند؛ که از طریق این پدها می ‌توان نحوه قرارگیری مناسب روی بینی را تنظیم کرد.

دسته‌های عینک باید به گونه‌ای باشد که به راحتی در روی دو گوش قرار بگیرد؛ اگر دسته ‌ها خیلی بلند باشند درست روی گوش‌ ها فیکس نمی ‌شوند و اگر کوتاه باشند باز هم باعث ناراحتی می ‌شوند به این صورت که عینک خیلی سفت روی گوش‌ها می‌نشیند و باعث سردرد و مشکلات سینوسی می ‌شود. ضمنا عینک نبایستی از دو طرف به سر فشار وارد کند؛ عینک بایستی به راحتی بر روی بینی و گوش‌ ها قرار بگیرد.

نکات مهم و راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه به کارکرد آن و فرم صورت

راهنمای انتخاب عینک آفتابی بر اساس نوع کارکرد

در این قسمت به عنوان راهنمای انتخاب عینک آفتابی به معرفی انواع عینک ‌های آفتابی بر اساس نوع کارکرد آن‌ها می ‌پردازیم:

عینک ‌های آفتابی با قابلیت جذب 99 درصدی اشعه ماورای بنفش خورشیدی

 این عینک‌ ها قادرند قسمت بیشتر اشعه‌های ماورای بنفش یا UV خورشید را جذب کنند و به عنوان راهنمای انتخاب عینک آفتابی؛ همواره موقع خرید عینک باید به این فاکتور مهم توجه داشت؛ یا به بیان دیگر اصلی‌ترین فاکتور استفاده از عینک آفتابی بایستی محافظت در مقابل UV باشد، بسیاری از سازندگان عینک‌های آفتابی؛ مدعی این قابلیت در عینک‌ های ساخت خود هستند و بسیاری از فروشندگان هم در زمان فروش روی این قابلیت عینک تاکید کرده و در مقابل خریدار آن را با دستگاه UV سنج چک می‌ کنند.

عینک‌ های آفتابی با قابلیت جذب 90 درصدی اشعه ماون قرمز

 بسیاری از سازندگان عینک در سراسر جهان ادعا می‌کنند که عینک‌های آن‌ها دارای قابلیت جذب مادون قرمز خورشیدی است؛ البته مادون قرمز به اندازه اشعه ماورای بنفش برای چشم انسان مضر نیست و همین‌طور میزان مادون قرمز نورهای خورشیدی در فضا ناچیز است و چشم انسان هم به خوبی این طول موج را تحمل می ‌کند. همچنین تاکنون تحقیقات انجام شده پیرامون رابطه بین بیماری‌ های چشم و اشعه مادون قرمز ارتباط خیلی خاصی را نشان نداده ‌اند.

عینک های آفتابی با قابلیت بلوک کننده نور آبی

  هنوز ارتباط خاصی بین مضرات نور آبی با چشم انسان کشف نشده است. این مدل از عینک‌ها به دلیل داشتن لنزهای رنگی و قابلیت وضوح تصاویر در شرایط آب و هوایی بد مثل برف یا غبارآلود ؛ بیشتر توسط اسکی بازان، قایقرانان، خلبانان، کوهنوردان و شکارچیان استفاده می‌شوند. عدسی ‌های بلاک کننده نور آبی در این عینک‌ها به دلیل داشتن ته رنگ کهربایی باعث می ‌شوند که محیط اطراف با این عینک به رنگ زرد یا نارنجی دیده شود.

عینک‌های آفتابی آینه‌ای

 این عینک‌ها به دلیل پوشش آینه‌ای روی عینک میزان نور ورودی به داخل چشم را کاهش می ‌دهند؛ ولی این به این معنی نیست که پوشش کاملی در مقابل UV برای محافظت از چشم ارائه می‌ کنند. این پوشش آینه‌ای روی عینک در واقع لایه نازکی از فلزات است؛ که روی سطح عدسی معمولی عینک کشیده می ‌شود و حفاظت صد در صدی در مقابل اشعه‌ های مضر خورشیدی را از خود نشان نمی ‌دهد.

عینک‌های آفتابی فتوکرومیک

 این دسته از عینک‌ها به صورت خودکار به خاطر جنس شیشه ‌ها در مقابل نور خورشید تغییر رنگ می‌دهند؛ به گونه‌ای که در نور زیاد تیره و در نور کم روشن می ‌شوند. این عینک‌ها در مقابل اشعه‌های مضر UV قابلیت محافظتی خوبی از خود ارائه می ‌دهند، همچنین نکته قابل توجه در مورد این عینک ‌ها این است که سریعا ظرف مدت زمان کمی؛ حدودا کمتر از یک دقیقه شروع به تیره شدن در نور زیاد می ‌کنند ولی با کاهش میزان نور؛ حدود پنج دقیقه طول می‌ کشد که به رنگ روشن تغییر رنگ دهند.

عینک‌های آفتابی سایه روشن

 در این عینک ‌ها رنگ عدسی متفاوت است؛ به این صورت که از بالا به سمت پایین تغییر می‌کند که به آن سایه روشن تک سایه می ‌گویند؛ یا این‌که از قسمت بالا و پایین عینک به سمت وسط تغییر می‌کند که به آن سایه روشن دو سایه می‌گویند. این عینک‌ ها به دلیل فراهم کردن دید مناسب و از بین بردن خیرگی نورها در محیط؛ برای بعضی از ورزش ‌ها مثل اسکی یا قایقرانی مناسب هستند.

عینک‌های آفتابی کمربندی

 این نوع عینک ‌ها از دسته عینک ‌هایی هستند که به دلیل طراحی خاصی که دارند مانع ورود نور خورشید از کناره ‌های قاب عینک به داخل چشم می ‌شوند. این عینک ‌ها قاب‌های بزرگی دارند و به این دلیل قادرند از تمامی زوایا چشم را بپوشانند. در واقع دسته ‌ای از تحقیقات نشان داده‌اند که همیشه مقدار زیادی از نور خورشید و به تبع آن اشعه UV از کناره ‌های عینک وارد چشم می‌ شوند و به چشم آسیب می ‌زنند.

عینک‌های آفتابی تراش داده شده و صیقلی

 عدسی عینک‌ های آفتابی باید از تراش و صیقل مناسبی برخوردار باشد تا بتواند محافظت قابل توجهی از چشمان را انجام دهد. در عدسی‌هایی که از یک صیقل و تراش مناسبی برخوردار هستند؛ تمامی خطوط اشیا به صورت مستقیم، صاف و بدون درهم رفتگی به نظر می ‌رسند.

عینک‌های ضد ضربه

 عدسی شیشه‌های عینک معمولا ضد ضربه نیستند ولی در صورتی که عدسی از جنس پلاستکی باشد احتمال شکسته شدن آن در برابر صدمات فیزیکی نسبت به عدسی‌های شیشه‌ای کم‌تر است. البته عدسی‌های پلاستیکی یک مشکل عمده دارند و آن مشکل؛ خراش برداشتن است؛ اگرچه این عدسی ‌ها نسبت به عدسی‌ های شیشه ‌ای سفت ‌تر و محکم ‌تر هستند؛ ولی به راحتی خش بر‌می‌دارند. این نوع عینک‌ ها بیشتر مناسب فعالیت ‌های ورزشی هستند.

عینک آفتابی مناسب برای کودکان

 چشم کودکان قطعا در برابر اشعه ‌های ماورای بنفش خورشید؛ بسیار حساس و آسیب پذیرتر از بزرگسالان است ؛ بنابراین کودکان حتما در محیط‌ های بیرون از خانه و در هنگام بازی به خصوص در فصول گرم سال؛ بایستی حتما از عینک مناسب استفاده کنند.

 عینک‌ های مناسب کودکان در طرح ‌های متعدد و با برندهای مختلف در بازار وجود دارد؛ برای انتخاب یک عینک مناسب برای کودک؛ بایستی به قابلیت حفاظتی آن و همین‌طور راحتی کودک در هنگام استفاده از آن توجه بیشتری از شکل یا مدل فانتزی عینک کرد، عینک مناسب کودک عینکی است که علاوه بر محافظت بالا از چشمان؛ روی صورت کودک به راحتی قرار گرفته و باعث اذیت و فشار روی گوش یا بینی کودک نشود یا شل و لغزان نباشد که از صورت کودک بیفتد و زیر دست و پا له شود.

کلام پایانی

 در این مقاله سعی شد به طور مختصر به عنوان راهنمای انتخاب عینک به معرفی فاکتورهای موثر در اتخاب یک عینک مناسب و همین‌طور معرفی انواع عینک‌ ها پرداخته شود؛ با این امید که برای خرید عینک به تمام زوایای مطرح شده در این مقاله توجه ویژه داشته باشید و بتوانید یک عینک مناسب برای محافظت از چشمان خود با در نظر داشتن ویژگی‌ های ظاهری و استایل خود تهیه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

راهنمای خرید کاپشن؛ نکات مهم انتخاب کاپشن و شناخت مدل های مختلف آن مدل های مختلف کاپشن؛ انتخاب کاپشن گرم با توجه به جنس و ساختار رنگساژ مو؛ نحوه ساخت با مواد طبیعی، مدت زمان گذاشتن روی مو و رنگساژ کردن انواع مو مدل لباس دخترانه شب یلدا + 40 مدل لباس بچه گانه با تم شب یلدا اصطلاحات دنیای عطر و ادکلن که برای خرید این محصول باید بدانید نکات خرید کیف زنانه؛ اصول مهم انتخاب کیف شیک قوانین مهم و ناگفته انتخاب اکسسوری؛ نحوه انتخاب انواع اکسسوری شیک نکات لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه؛ توصیه های خاص لباس پوشیدن تعاریف و اصطلاحات جالب دنیای مد و استایل که باید بدانید لیست وسایل ضروری سیسمونی نوزاد؛ تمام وسایل مورد نیاز برای نوزاد